Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Saabscona-B 400R
- Dit onderwerp bevat 1,958 reacties, 139 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:30 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2014 om 22:48 #17565199AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McLambo wrote:
… dus kun je nu wel of niet veilig een dubbele antirolbar installeren met een niet doorgelaste koets? :jerry
als je de wagen goed op bokken hebt staan
of n brug
zal t instaleren wel veilig kunnen ;)maar we gaan -offtopic
11 januari 2014 om 20:44 #17566292Update;
Aan de achterkant:
-Andere steekassen met origineel Volvo STC 5×108
-Nieuwe remschijven origineel Volvo 240
-Nieuwe remklauwen en blokken Volvo 240
-Steekcirkeladapters/spoorplaten STC5x108/5×120, 40mm per kant, aluminium (eigen ontwerp)Met velg 10×17 en et17 past het dan precies :D
Aan de voorkant:
-Commodore fusees met speciale stuurarmpjes (400)
-Nieuwe remschijven MB W204/212, 322x32mm, 64,5mm hoog, tegen Commodore naven (5mm in hoogte afgedraaid van 22mm naar 17mm aan achterkant zodat schijven op zelfde positie draaien als in Commodore setup)Nu nog de Brembo VW/Audi RS-klauwen monteren (nog even puzzelen) ;)
11 januari 2014 om 21:45 #17566293Dat wordt weer netjes :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup
Gelijk ook een kandidaat voor het 400 treffen 2015 king: king: king:
11 januari 2014 om 21:46 #17566294:shock:
12 januari 2014 om 09:27 #17566295als je e.v.t adapters zoekt voor die klauwen moet je eens kijken op http://www.epytec.de
heb ik ze ook vandaan :thumbverder weer goed bezig!
12 januari 2014 om 20:32 #17566296Veel van die adapters zijn voor Corsa, Kadett, Calibra, Manta, Ascona. Die hebben echter een andere steek als deze fuseestukken van een Commodore B.
12 januari 2014 om 22:04 #17566297Ik zou ze gewoon bij Harry Schippan laten maken.
Die is op de eerste plaats goedkoop, verder geef je gewoon aan wat je wilt en dan wordt dat voor je gemaakt.
12 januari 2014 om 22:26 #1756629812 januari 2014 om 22:33 #17566299Wat voor materiaal zijn de schijven?
12 januari 2014 om 22:45 #17566300@McLambo wrote:
Wat voor materiaal zijn de schijven?
Gewoon koolstof staal; zijn normale remschijven van Ate. Zit een laagje zink op om roesten tegen te gaan.
13 januari 2014 om 04:55 #17566301:hmmz Als ik eerlijk mag zijn vind ik je adapters niet zo mooi. En dan kijk ik naar de verdeling van de kracht die erop komt, maar ik neem aan dat jij er goed over nagedacht hebt.
13 januari 2014 om 08:48 #17566302@cuupi wrote:
:hmmz Als ik eerlijk mag zijn vind ik je adapters niet zo mooi. En dan kijk ik naar de verdeling van de kracht die erop komt, maar ik neem aan dat jij er goed over nagedacht hebt.
Als je er zo naar kijkt – de verhoudingen – kan ik me jouw mening wel een beetje voorstellen, echter de bracket is origineel Audi en hoort bij de klauw (is van staal, min 18×14 massief). De afstand tussen de twee originele remklauwbevestigingen aan het fusee is al 89 (terwijl origineel Ascona 72 of 76mm is). Misschien omdat de klauwen zo lang/groot zijn ..en die schijven, lijkt het wat vreemd in verhouding….maar stevig is het zeker wel, daar twijfel ik niet aan. Voor het bovenste oog heb ik een deel van de originele Commodore stuurarmpjes gebruikt; overal V-naden aan geslepen en met 180A gelast. Dat zit wel vast. Ik zou zo ook niet weten hoe het anders moest. De klauw kan niet op ’10 over’ gemonteerd zoals bij een Commodore, dan komen de klauwen te hoog en raken ze bij insturen de bovenste draagarm.
13 januari 2014 om 18:43 #17566303AnoniemLid sinds:
1 January 1970ziet er wederom goed uit
ik zie uit naar de foto,s dat die weer op z,n wielen staat
zal wel :wors zijnik had bij de meine die nokjes waar t dekseltje meevastzit weggeslepen uit de velgen
staat net ff mooier vind ik ;)13 januari 2014 om 18:56 #17566304vet zeg!
zal wel lekker gaan remmen zo :jerry13 januari 2014 om 19:41 #17566305Hoe lukt het met het plaatsen van de uitbouw?
13 januari 2014 om 21:13 #17566306Ja Louwe die nokjes wil ik er ook nog uitslijpen zoals jij dat had gedaan en dan ook nog even laten spuiten.
McLambo, die uitbouwset van mij zal er vast niet veel anders/beter aan komen dan bij jou. Zitten ook wel kleine dingetjes in, maar het eindresultaat zal vast wel ‘acceptabel’ zijn voor mij. Ik moet eerst de blanke delen nog in de epoxyhars zetten en met nadenkit afwerken, voordat ik ze uiteindelijk helemaal vastpop.
Deze kunststof kap heb ik pas ook nog gescoord.Zit ook nog wel wat werk in; moet in ieder geval een stukje binnenwerk uit i.v.m. hoogte Saab-kleppendeksel. clips monteren etc. Nog werk zat :thumb
13 januari 2014 om 21:52 #17566307AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooie kap :thumb
mocht je nog over willen naar stahlflexremslangen
heb nog n setje liggen ;)13 januari 2014 om 22:47 #17566308Ziet er goed uit :thumb
17 januari 2014 om 20:19 #17566309Nu de ombouw naar 5×120 inclusief remmen zo’n beetje klaar is, heb ik wel weer wat onderdelen ‘over’. Bijvoorbeeld een complete ombouwset grote voorremmen (334x32mm) met 4 zuiger aluminium Brembo klauwen met naven 4×100 en fuseestuk. Bij een Ascona/Manta-B een kwestie van monteren en klaar.
Om deze remmen te laten passen moet de inwendige diameter van de velg ter plaatse van je originele remschijf wel minstens 385mm zijn (390mm is mooier). Bij sommige 16″ velgen kan dit, de meeste 17″, maar wel beter eerst controleren (weet ik intussen).
Daarnaast ook Volvo 240 steekassen 4×100 met 24mm spoorplaten (en schijven/klauwen) om op originele breedte van Ascona/Manta-B te komen.
Zal het ook even op marktplaats zetten.
19 januari 2014 om 07:06 #17566310ziet er weer super dik zal nu nog harder remmen jammer dat ik niet met 17 inch wil rijden onder mijn coupe anders waren het mooie klauwen voor mijn geweest :thumb
19 januari 2014 om 18:36 #17566311Hier heb ik er ook 8 stuks van: Team Dynamics ProRace 1.2, 8Jx17″ et25, 4×100, voor de verkoop ook met nog 4 heel goede Pirelli P Zero Nero 215/40-R17, twee redelijke- en twee 2/3 versleten straat legale semi-slicks Kumho v70A 205/40-R17 (harde compound).
23 januari 2014 om 16:49 #17566312AnoniemLid sinds:
1 January 1970waar heb je de stuur armpjes gekocht?
zoek een setje om na te maken,23 januari 2014 om 21:49 #17566313AnoniemLid sinds:
1 January 1970staan wel te koop op mplaats ;)
namaken is zo simpel nog niet complexe vorm
als je 1 setje voor jezelf zoektdan maar ven op de tanden bijten en n setje kopen
voor de handel heeft t weinig zin
te weinig klanten en al meerdere aanbieders24 januari 2014 om 22:51 #17566314Remmerij rondom klaar. Remslangen aan de voorkant uiteindelijk kinderlijk eenvoudig: twee remslangen van een Commodore-A/Rekord-C tussen de achteras en de carrosserie (onderdeelnr. 562428, 562453 – 370mm) In werkelijkheid zijn de remslangen wat langer, maar dit past perfect, met de juiste koppelingen
Ook heb ik naar voorbeeld van Louwe de nokjes uit de Azev-velgen geslepen, want de bijbehorende deksels komen er niet meer op.
Nu velgen nog spuiten en de banden erop (vóór 235/40-R17, achter 255/40-R17 Federal 595 RS-R straat-legale Semi-slick; goede prijs/kwaliteit verhouding als je een beetje goed zoekt)
26 januari 2014 om 20:58 #17566315Kleine update:
Al het blanke ijzer in de epoxy-primer gezet
De hele uitbouw zit er nu aan met grote popnagels (5-14mm kop), definitief:
Alleen die 3-delige voorbumper zit nu (nog) alleen maar vast met de twee steunen die de kokers in steken. Dit lijkt mij eigenlijk niet voldoende; is toch een behoorlijk oppervlak waar bij 200+km/h fikse krachten op komen. Weet iemand of deze normaal gesproken nog ergens anders aan vast zit (geschoord?). Ik wil het zo in ieder geval niet laten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.