Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Saabscona-B 400R
- Dit onderwerp bevat 1,958 reacties, 139 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:30 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2013 om 20:31 #17566095
:thumb :D Nou, het was fantastisch!
De auto liep als een zonnetje (maar dat klinkt eigenlijk lang niet bruut genoeg). Oliedruk helemaal prima. Ik heb wel het idee dat die 10W60 ook nog een belangrijke bijdrage heeft geleverd. Bij inrijden pitlane na 25 minuten stampen nog ca, 1,5-1,7 bar stationair. Maar wat ongelofelijk hard lopen wil dat ding. Vermogen blijft gewoon stijgen tot boven 7.000rpm (en dat met een turbo, haha!).
Je ging per sessie met ongeveer 50 auto’s tegelijk de baan op en ik ben twee keer ingehaald de hele dag. Eén keer door een 556pk sterke Corvette C6 en één keer door een Skyline GTR met ???PK. Maar ook die waren er nog wel een paar rondjes zoet mee. Echt niet normaal meer, met zo’n oud hok tussen al die mega-kanonnen. Zit je op de bumper van een splinternieuwe 911GT3 die dan ‘blauw’ gevlagd krijgt omdat er een 36 jaar oude Ascona langs wil. Aan eind van de sessies staande ovatie van de Marshalls; blijkbaar vinden de meesten dit toch leuk (vooral als ie dwars gaat; wel niet de snelste manier, maar gewoon te leuk om niet af en toe te doen).Ik heb ook gefilmd met een nieuw cameraatje van Sony HDR-AS15. Ding zat in een waterdichte behuizing en kwam blijkbaar af en toe in resonantie (rammelt in het huis waar hij in is geschoven). In ben nog wat aan het klooien hoe ik een deel van zulke grote bestanden ge-upload krijg; duurt nog even, maar je kunt wel zien dat het hard gaat (en niet alleen voor een Ascona). Even snel gerekend; bij kleine 7.000rpm in z’n 5 (0,861), 3,91 einreductie en 205/40-17 banden gaat ie toch 230km/h op de baan. De chauffeur van de gele Corvette kwam vragen hoe hard die Ascona wel niet ging (? moest mijn schouders ophalen zonder teller), want hij had aan het eind van het rechte stuk na Au Rouge 270km/h en had zich helemaal zitten verbazen :shock:
Ik heb ook nog nooit eerder het gevoel mogen ervaren dat je krijgt wanneer je uit een veld van 50 dikke auto’s, meteen na het eerste rondje op snelheid als eerste auto, al met de nodige voorsprong, door Eau Rouge omhoog ketst………
Hoe dan ook, het was helemaal super en filmmateriaal volgt.
30 juni 2013 om 20:40 #17566096Kijk aan dat zijn de berichten waar we op wachten
Tis je ook gegunt
30 juni 2013 om 20:43 #17566097HULDE!!!!!! :wors :wors :wors :wors
Daar doe je het nu voor rik, zulke reacties op de baan en supercars het leven zuur maken :wors :wors :wors
30 juni 2013 om 20:50 #17566098Kijk, da’s nieuws wat ik leuk vind om te lezen :wors Zat de afgelopen weken dagelijks te kijken voor een update, en ja hoor het is goed gekomen
Maar als ik het verhaal goed gelezen hebt, dan is dit nog met een standaard programma, en is er (nog :shock: ) meer uit te halen?30 juni 2013 om 21:20 #17566099Grotere turbo (en wellicht injectors) en je kunt nog verder gaan… Standaard blok is bewezen goed tot ongeveer 500 pk met de juiste aanbouwdelen. maar natuurlijk is dat een motor die niet in een raceauto zit en dat zal wel een een wezenlijk verschil maken.
Meer vermogen zal ook niet echt nodig zijn voor snellere tijden gok ik, eerder meer tractie/grip.
ben heel blij dat het nu zo uitpakt en dat we niet weer een nieuw dieptepunt meemaken in dit megaproject. :thumb
30 juni 2013 om 22:10 #17566100super, kan niet wachten op die beelden. :wub :wub :wub
1 juli 2013 om 04:23 #17566101Dit verhaal zit ik met een hele grote smile te lezen helemaal TOP
1 juli 2013 om 04:52 #17566102Joepie!
1 juli 2013 om 06:18 #17566103:jerry :jerry :jerry :jerry
1 juli 2013 om 08:29 #17566104http://www.youtube.com/watch?v=YD_3bZGleKQ&feature=em-upload_owner” onclick=”window.open(this.href);return false;
en daarom vond ik het ‘leuk’
1 juli 2013 om 08:35 #17566105@RacesconaB204 wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=YD_3bZGleKQ&feature=em-upload_owner
en daarom vond ik het ‘leuk’
:thumb :thumb Je vliegt ze voorbij zo te zien
1 juli 2013 om 08:42 #17566106Prachtig, goed om te lezen dat het grote probleem nu is opgelost. Zo te zien denk je er ook niet meer aan om ‘m te verkopen of niet :thumb
1 juli 2013 om 08:43 #17566107@RacesconaB204 wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=YD_3bZGleKQ&feature=em-upload_owner
en daarom vond ik het ‘leuk’
daar rij je dan met je peper dure porsche hahaha. die zal zich flink kut gevoelt hebben!
maar jij bent een echte opel-held! :wors :wors :wors
1 juli 2013 om 09:47 #17566108Duidelijk de ultieme beloning voor al je werk!
Gewoon even alles en iedereen voorbij vliegen!!!
Leuk filmpje. :thumb
1 juli 2013 om 11:05 #17566109en nog eentje:
http://www.youtube.com/watch?v=R3hE8hHUYiA&feature=em-upload_owner” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 juli 2013 om 12:16 #17566110Hier de lange versie van run 4 die zondagochtend. Aan het begin ook de vuurspugende Manta 400 te zien. De zwarte E30-M3 is 265pk op de bank bij 8.000rpm…… etc.
http://www.youtube.com/watch?v=XYSfaBxuhJc” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 juli 2013 om 12:17 #17566111Rick ivm mijn verblijf in Masar E Sharif, Afghanistan en de niet ideale internet verbinding heb ik niet het hele verhaal van je Saab olie druk problemen gevolgd. Gisteren en vandaag heb ik het geduld op kunnen brengen om enkele pagina’s door te nemen en ik vind het super dat je de problemen opgelost hebt. Zoals ik al eerder geschreven heb is de oliedruk een spel tussen pompopbrengst en “olie lekkage” bij de diverse lageringen, zuigerkoeling en bv de drukregelklep. Zoals bekend is de opbrengst bij stationair meestal maar net goed en bij hoge toeren veel te hoog (vandaar de regelklep).
Als je dan ook nog ergens lekkage hebt en de olie niet makkelijk genoeg door de pomp aangezogen kan worden dan heb je dus een probleem. Gelukkig heb je systematisch de probleempunten aangepakt zodat je uiteindelijk een motor hebt die een goed smeersysteem heeft en wel heel blijft op het circuit.
Veel plezier nog met de Saabscona!
Wat is het volgende project, pedal box met balance bar en grotere remmen??Groeten,
HOT ROD
1 juli 2013 om 12:46 #17566112[quote=”
Wat is het volgende project, pedal box met balance bar en grotere remmen??[/quote]:?: Nog groter? Dan moet ik een velg om de schijf lassen denk ik :jerry
Rijdt nu met 334x32mm. Daarmee krijg ik die krap 1.100kg wel voldoende vertraagd. Dat was al goed.
1 juli 2013 om 16:42 #17566113Oeps, dat was me even ontschoten en met 15Kb/sec ga je niet zomaar even een Topic van54 pagina’s doorspitten ;)
Ook je filmpjes zal ik over een paar maandjes thuis moeten bekijken, werkt hier ook niet echt. :hmmz1 juli 2013 om 16:58 #17566114top leuk filmpje eindelijk werkt het goed :thumb :jerry
1 juli 2013 om 17:50 #17566115Je hebt ons lang in spanning gehouden. Gelukkig heb je toch doorgezet. Respect voor je doorzettingsvermogen en vakmanschap. En nu volop genieten!
1 juli 2013 om 19:16 #17566116:shock: Hoe je over de curb snijdt juist voor het opgaan van de radillon…..
En over die witte lijn juist voor blanchimont is al menige piloot slecht bekomen…
In ieder geval keitof dat zo een wagen bij de juiste piloot staat. :thumb :thumb1 juli 2013 om 20:13 #175661171 juli 2013 om 20:23 #175661181 juli 2013 om 20:29 #17566119@pierrekrik wrote:
:shock: Hoe je over de curb snijdt juist voor het opgaan van de radillon…..
En over die witte lijn juist voor blanchimont is al menige piloot slecht bekomen…Bij een ‘echte race-auto’ kan ik het me goed voorstellen, dan word je gelanceerd. Maar mijn rally-achtiger voiture is in vergelijking daarmee net een Citroen-CX. Door de relatief grote veerweg gaat dit prima zo…..maar in de regen wil ik het ook wel laten hoor :thumb .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.