Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17565461
    mr-turbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      erg vervelend om te horen…..

      :(

      misschien een tijdje wegzetten en het wat laten bezinken en er dan nog eens goed over nadenken ?

      Je bent niet alleen, ik weet ook hoe het voelt om zoveel pech in zo’n korte tijd te hebben, nadat je denkt er alles aan gedaan te hebben, en keer op keer weer voor veel geld en tijd in te moeten steken, wat de gezinssituatie meestal ook niet ten goede komt

      succes met je besluit

      #17565459
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Ik hoop echt dat je er niet mee stopt.. ik lees dit topic altijd mee.. ik heb zelf ook een project wat veel geld en tijd heb gekost en nu ook stil staat.. maar ik zou het zonde vinden om er geld aan te verliezen en alles weg te doen.. ik hoop dat je doorgaat. Inderdaad de wagen gewoon voorlopig wegzet..

        #17565456
        RacesconaB204
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 December 2009

          Lijst gewist op verzoek, maar alles in dit topic gaat in de verkoop

          te veel om allemaal aparte advertenties van te maken.

          What you see/read, is what you get!

          #17565451
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            @mr-turbo wrote:

            erg vervelend om te horen…..

            :(

            misschien een tijdje wegzetten en het wat laten bezinken en er dan nog eens goed over nadenken ?

            Je bent niet alleen, ik weet ook hoe het voelt om zoveel pech in zo’n korte tijd te hebben, nadat je denkt er alles aan gedaan te hebben, en keer op keer weer voor veel geld en tijd in te moeten steken, wat de gezinssituatie meestal ook niet ten goede komt

            succes met je besluit

            Ook hier herkenning met de situatie, maar uiteindelijk is het wel een beslissing die verder onomkeerbaar is.

            Succes daarmee.

            #17565425
            HOT ROD
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 March 2009

              He Rik, heel erg jammer om te lezen dat je er mee stopt. De Ascona is steeds beter geworden kwa chassis, onderstel en remmen maar motorisch helaas niet betrouwbaarder. Dat is jammer temeer omdat de wat minder sterke motoren toch wel goed bleven maar de vraag naar meer vermogen bleef.
              Het is nu eenmaal zo dat meer vermogen, meer slijtage en stukken met zich mee brengt. Dat is met andere motoren in dezelfde inhoudsklasse en met een vergelijkbaar vermogen echt niet anders. Atmosferisch en een beetje inhoud blijft dan meestal toch langer heel.
              Misschien had je gewoon wat langer met een 2.4 moeten rijden en ja, je hebt natuurlijk ook wel wat pech gehad.
              Het was mooi om te lezen hoe je de auto steeds op een hoger plan bracht maar ik had de laatste tijd ook wel mijn bedenkingen hoe lang het allemaal goed zou gaan. De kosten stegen het aanzien van een Ascona nu eenmaal te boven en dat is allemaal niet erg, zo lang het heel blijft.
              Misschien kun je je nog bedenken en een stapje terug doen naar een 2.4 o.i.d. en dan nog jaren plezier er aan hebben.
              We gaan het lezen.
              Succes verder,

              HOT ROD.

              #17565403
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Ander merk motor misschien, meer eentje die std. al genoeg vermogen heeft en waarbij je met iets kietelen net dat beetje meer hebt maar wel in een redelijk betrouwbare zone blijft.

                Een M3 motor zit qua gewicht niet echt verkeerd en heeft std al veel meer vermogen waar je al leuke dingen mee kan doen zonder al te grote dat de boel ploft.

                #17565402
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Dit vind ik echt zonde. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar toch. Ik hoop dat je er geen spijt van krijgt.
                  Aan de andere kant: als je kosten bekijkt, dan had je er zowat een kant en klare circuitauto voor kunnen kopen. Ik zou ‘m in een caravanstalling zetten tot je het weer kan opbrengen om verder te gaan.

                  #17565400
                  arrowboy
                    Lid sinds:
                    14 October 2007

                    dag rik,

                    begrijp wat je meemaakt.
                    jij hebt er echt wel heel veel voor gedaan.
                    hoop voor je dat alles terug in orde komt.
                    mss nog eens rustig laten bezinken.
                    je hebt ook je 2.2 nog die zich al goed bewezen heeft.
                    mss deze met throttle bodies.
                    .
                    grtn michael

                    #17565317
                    adalante
                      Lid sinds:
                      25 October 2011

                      @adalante wrote:

                      Gecondoleerd….

                      Helemaal kut zo’n schade natuurlijk, maar op het circuit ben je met een atmosferische motor gewoon beter af.
                      Opel-turbo is wel leuk , mooi en snel op de openbare weg en een sprintje hier en daar, maar voor echt circuitgebruik (lange en zware belasting) eerder ongeschikt…

                      Je oude CIH liep altijd probleemloos, C20xe gaat meestal ook prima (uitzonderingen daargelaten) maar de turbo-versies zijn bij het echte werk fucking moneypits…

                      Veel wijsheid toegewenst.

                      Jammer dat je er maar zo kort van hebt kunnen genieten… ik was er al bang voor. Anders gewoon een dikke CIH terug erin en gaan met die banaan! :agent
                      Een stuk minder snel maar wel betrouwbaar(der)

                      #17565315
                      RacesconaB204
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 December 2009

                        @HOT ROD wrote:

                        …..Misschien kun je je nog bedenken en een stapje terug doen naar een 2.4 o.i.d. en dan nog jaren plezier er aan hebben.

                        Een jaar of twee was ik al op het punt aangekomen dat ik toe was aan een nieuwe uitdaging / wat snellers (Ja, na zo’n 15 jaar deze Ascona op het circuit gereden te hebben ‘al’).Zat toen al sterk te denken aan helemaal wat anders. Vond het ook nog wel weer jammer van de Ascona en alternatief was een andere snellere motor in de Ascona, want voor de rest is ie inderdaad natuurlijk super (voor een Ascona). Dat heb ik toen maar gedaan – met alle gevolgen van dien – maar een stapje terug wil ik niet meer, want dan ontbreekt de ‘spirit’ om de klus uit te voeren en op de baan ben ik dan ook zo weer op het punt dat ik om me heen ga kijken naar wat anders. Met alle respect voor de oude veel trouwere :wors en degeliiker gebouwde CIH is dit een gepasseerd station voor mij.

                        Het ding moet/zal toch minstens 240+pk hebben en geschikt blijven voor bochtenwerk en geschikt om wat langer dan 400m op vol gas te overleven

                        (oh ja, een CIH met afgezaagde 24V-kop daar begin ik niet aan. Dan koop ik liever een standaard E46-M3, dat is dan goedkoper en veel betrouwbaarder)

                        #17565312
                        RacesconaB204
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 December 2009
                          henk 400rr wrote:
                          Ander merk motor misschien, meer eentje die std. al genoeg vermogen heeft en waarbij je met iets kietelen net dat beetje meer hebt maar wel in een redelijk betrouwbare zone blijft.quote]

                          OK, wanneer dit tot de mogelijkheden zou behoren, maar ik wil de auto wel met kenteken kunnen blijven rijden. Wat vindt de RDW ervan wanneer ik met een heel ander merk motor erin aan kom zetten? Ken je voorbeelden waarbij iemand een auto met ‘vreemd’ merk motor op kenteken heeft?

                          Zo ja, welke motor in 4-cil met turbo zou hiervoor in aanmerking kunnen komen denk je (rekening houdend met het feit dat ie geschikt moet zijn om een hele middag op vol gas op een circuit te overleven)

                          Ik zie wel af en toe iemand met een Saab 9000 turbo erg hard rond gaan op Assen…. (?) Die heeft weer andere problemen, maar die motor lijkt het wel vol te houden.

                          Kortom: zien jullie alternatieve motoren voor mijn Ascona?

                          #17565298
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Misschien de 2.8 turbo van opel? Wel een dure, maar heeft standaard al aardig wat pk’s.

                            #17565296
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Je kant met de RDW gewoon met een BMW motor in je Ascona aankomen. Marco Zoons (als ik het goed had) had een Blauwe Ascona B met een 3 liter BMW motor. Zolang jij de aankoop bon heb van de motor en het netjes is ingebouwd krijg je het gewoon goedgekeurd op kenteken (53 euro) niks aan de hand!

                              Link: viewtopic.php?f=11&t=154459&hilit=BMW

                              #17565295
                              Ben_M
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 January 2010

                                Doet de RDW tegenwoordig niet meer zo moeilijk over Rik…
                                Marcel van het forum hier bijvoorbeeld heeft in z’n e30 een 2jz biturbo motor uit een Toyota supra gelegd.
                                En Jo heeft een manta a met een BMW M3 motor en een commodore met een BMW V8 motor.

                                #17565287
                                HOT ROD
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 March 2009

                                  Hmm Ascona + BMW V8 = king:

                                  Ascona + S65 = king: king:

                                  Oeps, ff wakker worden. :angel

                                  #17565283
                                  RacesconaB204
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 December 2009

                                    @Ben_M wrote:

                                    Doet de RDW tegenwoordig niet meer zo moeilijk over Rik…
                                    Marcel van het forum hier bijvoorbeeld heeft in z’n e30 een 2jz biturbo motor uit een Toyota supra gelegd.
                                    En Jo heeft een manta a met een BMW M3 motor en een commodore met een BMW V8 motor.

                                    :jerry ik zal al wel te lang in Duitsland wonen, waar ik iedere twee jaar met mijn dagelijkse auto naar de TUV moet en waar het keuren vooral een bureaucratisch papieren gedoe is. In principe mag je hier niets aanpassen tenzij er een ABE bij is (algemeine betriebs erlaubnis). De Duitse buren en hier bij het bandencentrum kunnen ze zich al helemaal niets voorstellen bij mijn Ascona ‘mit gelbe Nummernschildern’. Voor alle aanpassingen zouden hier aparte ‘Sonderabnahmen’ moeten worden uitgevoerd door twee ingenieurs die dan in geval van een eventueel ongeval veroorzaakt door falen van een aanpassing ook nog aansprakelijk zijn. Ofwel verdomd lastig voor elkaar te krijgen en ik zou een groter dashboardkastje nodig hebben voor een dikke ordner met daarin alle Sondereintragungen die je bij de autopapieren aantoonbaar moet hebben en dan is een Porsche ook al snel voordeliger.

                                    Maar ik wist dus niet dat dit tot de mogelijkheden hoort bij de Nederlandse RDW :shock:

                                    #17565282
                                    voederbiet
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 May 2006

                                      zie je, legio mogelijkheden :D

                                      zoiets bijvoorbeeld:

                                      ja het is een ascona, hij is rood en heeft een turbo :jerry

                                      #17565281
                                      GSI Racer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 June 2009

                                        balen dat je ermee wilt kappen zeg :(

                                        maar ik kan me er wel iets bij voorstellen als het keer op keer stuk loopt :thumbdown

                                        #17565280
                                        RacesconaB204
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          11 December 2009

                                          Dat had ik geloof ik nog niet eens genoemd, maar om misverstanden te voorkomen. Hij heeft zondag bij lange na niet op 300pk gestaan (1,2bar), maar op ca. 0,8 bar overdruk. Dat loopt dan kennelijk al niet goed af.

                                          #17565274
                                          remo 07
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 May 2010

                                            Volgens mij is jou gewoon een slecht motorblok verkocht.
                                            Eerst de Turbo,nu dit weer…..

                                            #17565272
                                            Fearless
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 January 2005

                                              Je reedt toch eerst een xe met trothlebodies? Hoe hield dat t?

                                              #17565248
                                              arrowboy
                                                Lid sinds:
                                                14 October 2007

                                                toffe 4cilinders .
                                                een honda s2000 motor (standaard 240pk en standaard 9000tr/min)
                                                een sr20det (nissan , wordt veel gebruikt in de driftwereld ) standaard 200pk kunnen makkelijk op 300pk lopen
                                                of te wel een lancer evo motor (280pk standaard en sterk) voor dit type motor vraag ik me juist
                                                af welke versnellingsbak je er moet achter plaatsen .
                                                niet tegenstaande heb zelf geen ervaring met saab maar heb er al veel
                                                goede dingen over gehoord. en zou je aisin bak hier niet op passen?
                                                eens goed over nadenken voor je er aan begint
                                                en mss eens rondvragen aan personen die hetzelfde doen als jij (op circuit).
                                                heb bewondering voor je doorzettingsvermogen.

                                                grtn

                                                #17565244
                                                Christian-tsx
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 May 2008

                                                  omkeuren is het probleem niet meer tegenwoordig.

                                                  dus bmw is een optie
                                                  volvo is ook een goede optie, bijvoorbeeld een T5r
                                                  en in japanners zitten ook wel leuke motoren

                                                  keuze genoeg dus

                                                  #17565242
                                                  Ben_M
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    25 January 2010

                                                    @Christian-tsx wrote:

                                                    omkeuren is het probleem niet meer tegenwoordig.

                                                    dus bmw is een optie
                                                    volvo is ook een goede optie, bijvoorbeeld een T5r
                                                    en in japanners zitten ook wel leuke motoren

                                                    keuze genoeg dus

                                                    Of een degelijke Redtop 4cilinder van volvo. Ook veel gebruikt bij onze zweedse turbovrienden :thumb


                                                    @arrowboy
                                                    ,

                                                    Die saab 9000 turbo blokken hebben hetzelfde boutpatroon voor de bak als een c20xe/let als ik me niet vergis, dus denk niet dat die aisin bak er plug ‘n play achter past.

                                                    #17565279
                                                    henk 400rr
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      Daarom dus, omkeuren is geen probleem, anderen zijn u reeds voorgegaan…

                                                      Er zijn mogelijkheden te over, een stapje terug zou mijns inziens geen optie zijn, maar iets betrouwbaarders met af fabriek meer pk’s zou een mooie overweging zijn.

                                                      Een CIH met ingekorte kop zou ik niet doen in jouw geval, te duur, te bewerkelijk en qua rendement is er std. wel wat beters en simpelers te krijgen met meer vermogen.

                                                      Nu alleen nog het financiële plaatje en de moed om toch nog even door te zetten.

                                                      verder weet ik niet of je in klasses rijdt of vrij rijden, het is wel even een aandachtspuntje waard of je daadwerkelijk andere merken motoren mag gebruiken, men kan daar soms nog wel eens moeilijk over doen. een hoop kan, maar niet alles mag.

                                                      Maar ook daar is soms nog wel wat aan te doen ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,959)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.