Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Saabscona-B 400R
- Dit onderwerp bevat 1,958 reacties, 139 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:30 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2012 om 17:01 #17565461
erg vervelend om te horen…..
:(
misschien een tijdje wegzetten en het wat laten bezinken en er dan nog eens goed over nadenken ?
Je bent niet alleen, ik weet ook hoe het voelt om zoveel pech in zo’n korte tijd te hebben, nadat je denkt er alles aan gedaan te hebben, en keer op keer weer voor veel geld en tijd in te moeten steken, wat de gezinssituatie meestal ook niet ten goede komt
succes met je besluit
22 oktober 2012 om 17:45 #17565459AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik hoop echt dat je er niet mee stopt.. ik lees dit topic altijd mee.. ik heb zelf ook een project wat veel geld en tijd heb gekost en nu ook stil staat.. maar ik zou het zonde vinden om er geld aan te verliezen en alles weg te doen.. ik hoop dat je doorgaat. Inderdaad de wagen gewoon voorlopig wegzet..
22 oktober 2012 om 18:22 #17565456Lijst gewist op verzoek, maar alles in dit topic gaat in de verkoop
te veel om allemaal aparte advertenties van te maken.
What you see/read, is what you get!
22 oktober 2012 om 19:00 #17565451@mr-turbo wrote:
erg vervelend om te horen…..
:(
misschien een tijdje wegzetten en het wat laten bezinken en er dan nog eens goed over nadenken ?
Je bent niet alleen, ik weet ook hoe het voelt om zoveel pech in zo’n korte tijd te hebben, nadat je denkt er alles aan gedaan te hebben, en keer op keer weer voor veel geld en tijd in te moeten steken, wat de gezinssituatie meestal ook niet ten goede komt
succes met je besluit
Ook hier herkenning met de situatie, maar uiteindelijk is het wel een beslissing die verder onomkeerbaar is.
Succes daarmee.
22 oktober 2012 om 22:55 #17565425He Rik, heel erg jammer om te lezen dat je er mee stopt. De Ascona is steeds beter geworden kwa chassis, onderstel en remmen maar motorisch helaas niet betrouwbaarder. Dat is jammer temeer omdat de wat minder sterke motoren toch wel goed bleven maar de vraag naar meer vermogen bleef.
Het is nu eenmaal zo dat meer vermogen, meer slijtage en stukken met zich mee brengt. Dat is met andere motoren in dezelfde inhoudsklasse en met een vergelijkbaar vermogen echt niet anders. Atmosferisch en een beetje inhoud blijft dan meestal toch langer heel.
Misschien had je gewoon wat langer met een 2.4 moeten rijden en ja, je hebt natuurlijk ook wel wat pech gehad.
Het was mooi om te lezen hoe je de auto steeds op een hoger plan bracht maar ik had de laatste tijd ook wel mijn bedenkingen hoe lang het allemaal goed zou gaan. De kosten stegen het aanzien van een Ascona nu eenmaal te boven en dat is allemaal niet erg, zo lang het heel blijft.
Misschien kun je je nog bedenken en een stapje terug doen naar een 2.4 o.i.d. en dan nog jaren plezier er aan hebben.
We gaan het lezen.
Succes verder,HOT ROD.
23 oktober 2012 om 09:41 #17565403Ander merk motor misschien, meer eentje die std. al genoeg vermogen heeft en waarbij je met iets kietelen net dat beetje meer hebt maar wel in een redelijk betrouwbare zone blijft.
Een M3 motor zit qua gewicht niet echt verkeerd en heeft std al veel meer vermogen waar je al leuke dingen mee kan doen zonder al te grote dat de boel ploft.
23 oktober 2012 om 09:46 #17565402Dit vind ik echt zonde. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar toch. Ik hoop dat je er geen spijt van krijgt.
Aan de andere kant: als je kosten bekijkt, dan had je er zowat een kant en klare circuitauto voor kunnen kopen. Ik zou ‘m in een caravanstalling zetten tot je het weer kan opbrengen om verder te gaan.23 oktober 2012 om 10:30 #17565400dag rik,
begrijp wat je meemaakt.
jij hebt er echt wel heel veel voor gedaan.
hoop voor je dat alles terug in orde komt.
mss nog eens rustig laten bezinken.
je hebt ook je 2.2 nog die zich al goed bewezen heeft.
mss deze met throttle bodies.
.
grtn michael23 oktober 2012 om 16:09 #17565317@adalante wrote:
Gecondoleerd….
Helemaal kut zo’n schade natuurlijk, maar op het circuit ben je met een atmosferische motor gewoon beter af.
Opel-turbo is wel leuk , mooi en snel op de openbare weg en een sprintje hier en daar, maar voor echt circuitgebruik (lange en zware belasting) eerder ongeschikt…Je oude CIH liep altijd probleemloos, C20xe gaat meestal ook prima (uitzonderingen daargelaten) maar de turbo-versies zijn bij het echte werk fucking moneypits…
Veel wijsheid toegewenst.
Jammer dat je er maar zo kort van hebt kunnen genieten… ik was er al bang voor. Anders gewoon een dikke CIH terug erin en gaan met die banaan! :agent
Een stuk minder snel maar wel betrouwbaar(der)23 oktober 2012 om 16:37 #17565315@HOT ROD wrote:
…..Misschien kun je je nog bedenken en een stapje terug doen naar een 2.4 o.i.d. en dan nog jaren plezier er aan hebben.
Een jaar of twee was ik al op het punt aangekomen dat ik toe was aan een nieuwe uitdaging / wat snellers (Ja, na zo’n 15 jaar deze Ascona op het circuit gereden te hebben ‘al’).Zat toen al sterk te denken aan helemaal wat anders. Vond het ook nog wel weer jammer van de Ascona en alternatief was een andere snellere motor in de Ascona, want voor de rest is ie inderdaad natuurlijk super (voor een Ascona). Dat heb ik toen maar gedaan – met alle gevolgen van dien – maar een stapje terug wil ik niet meer, want dan ontbreekt de ‘spirit’ om de klus uit te voeren en op de baan ben ik dan ook zo weer op het punt dat ik om me heen ga kijken naar wat anders. Met alle respect voor de oude veel trouwere :wors en degeliiker gebouwde CIH is dit een gepasseerd station voor mij.
Het ding moet/zal toch minstens 240+pk hebben en geschikt blijven voor bochtenwerk en geschikt om wat langer dan 400m op vol gas te overleven
(oh ja, een CIH met afgezaagde 24V-kop daar begin ik niet aan. Dan koop ik liever een standaard E46-M3, dat is dan goedkoper en veel betrouwbaarder)
23 oktober 2012 om 16:48 #17565312henk 400rr wrote:Ander merk motor misschien, meer eentje die std. al genoeg vermogen heeft en waarbij je met iets kietelen net dat beetje meer hebt maar wel in een redelijk betrouwbare zone blijft.quote]OK, wanneer dit tot de mogelijkheden zou behoren, maar ik wil de auto wel met kenteken kunnen blijven rijden. Wat vindt de RDW ervan wanneer ik met een heel ander merk motor erin aan kom zetten? Ken je voorbeelden waarbij iemand een auto met ‘vreemd’ merk motor op kenteken heeft?
Zo ja, welke motor in 4-cil met turbo zou hiervoor in aanmerking kunnen komen denk je (rekening houdend met het feit dat ie geschikt moet zijn om een hele middag op vol gas op een circuit te overleven)
Ik zie wel af en toe iemand met een Saab 9000 turbo erg hard rond gaan op Assen…. (?) Die heeft weer andere problemen, maar die motor lijkt het wel vol te houden.
Kortom: zien jullie alternatieve motoren voor mijn Ascona?
23 oktober 2012 om 18:35 #17565298Misschien de 2.8 turbo van opel? Wel een dure, maar heeft standaard al aardig wat pk’s.
23 oktober 2012 om 18:44 #17565296AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je kant met de RDW gewoon met een BMW motor in je Ascona aankomen. Marco Zoons (als ik het goed had) had een Blauwe Ascona B met een 3 liter BMW motor. Zolang jij de aankoop bon heb van de motor en het netjes is ingebouwd krijg je het gewoon goedgekeurd op kenteken (53 euro) niks aan de hand!
23 oktober 2012 om 18:48 #17565295Doet de RDW tegenwoordig niet meer zo moeilijk over Rik…
Marcel van het forum hier bijvoorbeeld heeft in z’n e30 een 2jz biturbo motor uit een Toyota supra gelegd.
En Jo heeft een manta a met een BMW M3 motor en een commodore met een BMW V8 motor.23 oktober 2012 om 19:08 #17565287Hmm Ascona + BMW V8 = king:
Ascona + S65 = king: king:
Oeps, ff wakker worden. :angel
23 oktober 2012 om 19:38 #17565283@Ben_M wrote:
Doet de RDW tegenwoordig niet meer zo moeilijk over Rik…
Marcel van het forum hier bijvoorbeeld heeft in z’n e30 een 2jz biturbo motor uit een Toyota supra gelegd.
En Jo heeft een manta a met een BMW M3 motor en een commodore met een BMW V8 motor.:jerry ik zal al wel te lang in Duitsland wonen, waar ik iedere twee jaar met mijn dagelijkse auto naar de TUV moet en waar het keuren vooral een bureaucratisch papieren gedoe is. In principe mag je hier niets aanpassen tenzij er een ABE bij is (algemeine betriebs erlaubnis). De Duitse buren en hier bij het bandencentrum kunnen ze zich al helemaal niets voorstellen bij mijn Ascona ‘mit gelbe Nummernschildern’. Voor alle aanpassingen zouden hier aparte ‘Sonderabnahmen’ moeten worden uitgevoerd door twee ingenieurs die dan in geval van een eventueel ongeval veroorzaakt door falen van een aanpassing ook nog aansprakelijk zijn. Ofwel verdomd lastig voor elkaar te krijgen en ik zou een groter dashboardkastje nodig hebben voor een dikke ordner met daarin alle Sondereintragungen die je bij de autopapieren aantoonbaar moet hebben en dan is een Porsche ook al snel voordeliger.
Maar ik wist dus niet dat dit tot de mogelijkheden hoort bij de Nederlandse RDW :shock:
23 oktober 2012 om 19:52 #17565282zie je, legio mogelijkheden :D
zoiets bijvoorbeeld:
ja het is een ascona, hij is rood en heeft een turbo :jerry
23 oktober 2012 om 20:06 #17565281balen dat je ermee wilt kappen zeg :(
maar ik kan me er wel iets bij voorstellen als het keer op keer stuk loopt :thumbdown
23 oktober 2012 om 20:34 #17565280Dat had ik geloof ik nog niet eens genoemd, maar om misverstanden te voorkomen. Hij heeft zondag bij lange na niet op 300pk gestaan (1,2bar), maar op ca. 0,8 bar overdruk. Dat loopt dan kennelijk al niet goed af.
23 oktober 2012 om 21:16 #17565274Volgens mij is jou gewoon een slecht motorblok verkocht.
Eerst de Turbo,nu dit weer…..23 oktober 2012 om 21:18 #17565272Je reedt toch eerst een xe met trothlebodies? Hoe hield dat t?
24 oktober 2012 om 10:23 #17565248toffe 4cilinders .
een honda s2000 motor (standaard 240pk en standaard 9000tr/min)
een sr20det (nissan , wordt veel gebruikt in de driftwereld ) standaard 200pk kunnen makkelijk op 300pk lopen
of te wel een lancer evo motor (280pk standaard en sterk) voor dit type motor vraag ik me juist
af welke versnellingsbak je er moet achter plaatsen .
niet tegenstaande heb zelf geen ervaring met saab maar heb er al veel
goede dingen over gehoord. en zou je aisin bak hier niet op passen?
eens goed over nadenken voor je er aan begint
en mss eens rondvragen aan personen die hetzelfde doen als jij (op circuit).
heb bewondering voor je doorzettingsvermogen.grtn
24 oktober 2012 om 11:17 #17565244omkeuren is het probleem niet meer tegenwoordig.
dus bmw is een optie
volvo is ook een goede optie, bijvoorbeeld een T5r
en in japanners zitten ook wel leuke motorenkeuze genoeg dus
24 oktober 2012 om 12:09 #17565242@Christian-tsx wrote:
omkeuren is het probleem niet meer tegenwoordig.
dus bmw is een optie
volvo is ook een goede optie, bijvoorbeeld een T5r
en in japanners zitten ook wel leuke motorenkeuze genoeg dus
Of een degelijke Redtop 4cilinder van volvo. Ook veel gebruikt bij onze zweedse turbovrienden :thumb
Die saab 9000 turbo blokken hebben hetzelfde boutpatroon voor de bak als een c20xe/let als ik me niet vergis, dus denk niet dat die aisin bak er plug ‘n play achter past.
24 oktober 2012 om 13:37 #17565279Daarom dus, omkeuren is geen probleem, anderen zijn u reeds voorgegaan…
Er zijn mogelijkheden te over, een stapje terug zou mijns inziens geen optie zijn, maar iets betrouwbaarders met af fabriek meer pk’s zou een mooie overweging zijn.
Een CIH met ingekorte kop zou ik niet doen in jouw geval, te duur, te bewerkelijk en qua rendement is er std. wel wat beters en simpelers te krijgen met meer vermogen.
Nu alleen nog het financiële plaatje en de moed om toch nog even door te zetten.
verder weet ik niet of je in klasses rijdt of vrij rijden, het is wel even een aandachtspuntje waard of je daadwerkelijk andere merken motoren mag gebruiken, men kan daar soms nog wel eens moeilijk over doen. een hoop kan, maar niet alles mag.
Maar ook daar is soms nog wel wat aan te doen ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.