Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Saabscona-B 400R
- Dit onderwerp bevat 1,958 reacties, 139 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:30 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2012 om 06:24 #17565648
Idd, van het deksel om de sper open te maken
Ik heb dezelfde , maar bij mij zat ie niet goed in elkaar, ondanks dat ie ook nieuw was (maar dat kan ook de verkoper zijn geweest natuurlijk)11 augustus 2012 om 06:37 #17565649linkse draad betekend dat je de schroeven rechtsom los moet draaien i.p.v linkom, wat normaal gesproken is ;)
11 augustus 2012 om 19:43 #17565650@mr-turbo wrote:
Idd, van het deksel om de sper open te maken
Ik heb dezelfde , maar bij mij zat ie niet goed in elkaar, ondanks dat ie ook nieuw was (maar dat kan ook de verkoper zijn geweest natuurlijk)OK, dank je voor de tip. Hier was ik inderdaad niet vanuit gegaan :thumbup
Vandaag de nodige Volvo-assen gezien; nu ineens bijna allemaal 3.91 :???: Geen 3.54 gevonden (wel schroot). Hoe dan ook, ik denk dat ik beter eerst wat energie kan steken dat ik die Aisin W57 Supra-bak gemonteerd krijg. Dat zet meer zoden aan de dijk. Hier maar eerst een adapterplaat voor maken voor tegen het koppelingshuis van een 1.8S.
Nieuwe brandstofpomp Bosch 0580254044 heb ik, met leidingen, filter catchtank koppelingen etc. (best wel prijzig…). Ben ik intussen aan begonnen.
11 augustus 2012 om 19:47 #17565651@GSI Racer wrote:
linkse draad betekend dat je de schroeven rechtsom los moet draaien i.p.v linkom, wat normaal gesproken is ;)
:jerry ja, net als de rechter trapper/pedaal van je fiets, haha!
12 augustus 2012 om 07:08 #17565652Goed bezig Rik!Kom jij miss ook nog naar Sevenum dit jaar??
Daar smullen ze van dit soort auto’s!!
Bij mij was de brandstofpomp erg duur(Pierburg)
Maarja beter duur als niet te koop….. Ziet er allemaal weer super uit Rik :thumb12 augustus 2012 om 12:31 #17565653Mooi hoor !
erg nette waarde’swij gaan a.s zaterdag naar Dries voor onze motor … ben benieuwd !! ;)
12 augustus 2012 om 19:08 #17565654@Ascona20E wrote:
Mooi hoor !
erg nette waarde’swij gaan a.s zaterdag naar Dries voor onze motor … ben benieuwd !! ;)
Bij Dries is ie in ieder geval in goede handen. Gaat vast goed komen (of je moet net zoiets onvoorziens tegenkomen als ik).
De brandstofvoorziening van de mijne is intussen bijna klaar; is een hele fabriek geworden.15 augustus 2012 om 20:03 #17565655Zie hier de brandstoffabriek in de kofferbak (a.u.b. geen commentaar op de bodem van de kofferbak :fy1 ; ja dat was de originele kleur ;) )
Dat werkt nu in ieder geval.
15 augustus 2012 om 20:04 #17565656zozo, die trekt wel een hoop vermogen weg zeg :jerry
wat is dat voor een tank helemaal rechts?
voorraad o.i.d?
of retour?15 augustus 2012 om 20:10 #17565657Gebruik je nu een injectiepomp als drukloze opvoerpomp ?
15 augustus 2012 om 20:23 #17565658@mr-turbo wrote:
Gebruik je nu een injectiepomp als drukloze opvoerpomp ?
Ja,….advies van leverancier om dit zo te bouwen en eerlijk gezegd denk ik dat het wel goed is dat er iets meer aangevoerd wordt dan ie kwijt kan zodat er een beetje circulatie over de grote tank plaats vindt. Anders zou de benzine in het hoge-druk circuit wel eens wat warm kunnen worden door al die pompenergie via de overstort en het kleine catch tankje rond te pompen.
15 augustus 2012 om 20:27 #17565659@GSI Racer wrote:
zozo, die trekt wel een hoop vermogen weg zeg :jerry
wat is dat voor een tank helemaal rechts?
voorraad o.i.d?
of retour?9 Ampere
Catch tank
Reden:
“Kan ik ook eindelijk eens wat meer de totale tankinhoud benutten. I.v.m. lucht aanzuigen in lange bochten moest ik tot nu toe eigenlijk altijd al tanken terwijl er nog zo’n 18 tot 20 liter in de tank zou moeten zitten (kreeg er altijd zo’n 32-33 liter in, wanneer ie voor het eerst af en toe inhield). Dat was na 5 rondjes Nordschleife altijd het geval (105km). Ik ben ‘bang’ dat ik nu anders geen 5 rondjes ga halen.”15 augustus 2012 om 20:36 #17565660Dus als ik het goed begrijp is die bovenste pomp puur en alleen maar om het kleine tankje ‘vol’ te houden, en die onderste pomp gaat via het bovenste filter naar voren?
Geeft dat niet een gejank achterin met 2 van die pompen? :)
Verrekte mooi buffer tankje! Zelf gemaakt? Of ergens gekocht?
15 augustus 2012 om 21:26 #17565661@Rik Ophuis wrote:
@mr-turbo wrote:
Gebruik je nu een injectiepomp als drukloze opvoerpomp ?
Ja,….advies van leverancier om dit zo te bouwen en eerlijk gezegd denk ik dat het wel goed is dat er iets meer aangevoerd wordt dan ie kwijt kan zodat er een beetje circulatie over de grote tank plaats vindt. Anders zou de benzine in het hoge-druk circuit wel eens wat warm kunnen worden door al die pompenergie via de overstort en het kleine catch tankje rond te pompen.
ja nou dat was dus ook mijn eerste gedachte, maar nadat ik meerdere injectiepompen in korte tijd had versleten als opvoerpomp, heb ik een lage druk hoog volume carburateurpomp gebuikt, en die werkt nu inmiddels al ruim 10 jaar
schijnbaar (?) draaien de injectiepompen met te weinig weerstand te snel, waardoor ze niet zo lang meegaan als je ze onbelast laat werken
maar als je hem niet elke dag gebruikt zal het misschien niet zo’n vaart lopen ? :D15 augustus 2012 om 21:48 #17565662Goh Rik aparte kleur kofferbak!! :thumb Wahahaha :jerry :jerry :jerry
Das nog eens een hele knappe brandstof fabriek zeg….. :hmmz
Wel creatief en netjes gedaan moet ik zeggen,
Kan je mooi naar sevenum komen,Ik ben met veel mazzel vrijdag ochtend klaar met mn ascona.
Knap staaltje werk weer Rik :thumb16 augustus 2012 om 05:53 #17565663netjes gedaan indd!
en goed na gedacht over die catchtank :thumb24 augustus 2012 om 21:02 #17565664Hoi heb vraagje hierover ;) ben momenteel ook bezig daarmee namelijk.
1 Waarom heb je aluminium gebruikt ipv PU aan de chassisbalk?
2 Zou je eventueel tekening met maten hebben van die versterkingen?Je zou me goed helpen ik ben bezig mijn vooras aan het versterken zoals jouwe beetje :angel
25 augustus 2012 om 09:06 #17565665@Opel Rally Lover wrote:
Hoi heb vraagje hierover ;) ben momenteel ook bezig daarmee namelijk.
1 Waarom heb je aluminium gebruikt ipv PU aan de chassisbalk?
2 Zou je eventueel tekening met maten hebben van die versterkingen?Je zou me goed helpen ik ben bezig mijn vooras aan het versterken zoals jouwe beetje :angel
1 dit punt van de voorasconstructie hoeft helemaal niet te kunnen bewegen t.o.v. carrosserie.
2 ik geloof wel dat ik hiervan wat schetsjes heb. Ik zal wel eens even kijken of ik ze op een of andere manier bezorgen kan (heb ik volgens mij ook al eerder gedaan, maar moet ik even terug zoeken)27 augustus 2012 om 10:28 #17565666die bovenste aansluiting op die surgetank… hoor je die niet te gebruiken als retour naar je tank? aangezien de lucht in dat tankje naar boven gaat en je die er juist uit wilt hebben…
27 augustus 2012 om 20:27 #17565667@larsjeG40 wrote:
die bovenste aansluiting op die surgetank… hoor je die niet te gebruiken als retour naar je tank? aangezien de lucht in dat tankje naar boven gaat en je die er juist uit wilt hebben…
Is inderdaad misschien wel beter (maar zo werkt het ook prima).
27 augustus 2012 om 20:29 #17565668Het resultaat………
304,3 PK @ 5574 rpm – 424 Nm @ 3655 rpm (bij een omgevingstemperatuur van 41,4 Grad.C)
Kan ik kort over zijn: Gaat als een speer! :thumb
(beetje nieuwe dimensie eigenlijk :shock: )
27 augustus 2012 om 20:35 #17565669WOOOOW!dat is nog een een geweldig resultaat! :wub
Super Rik :thumb Als dit geen goed gevoel boost is weet ik het ook niet meer……. :hmmz27 augustus 2012 om 20:38 #17565670allememaggies 304PK’s in een B ascona :wub :wors :wub :wors
27 augustus 2012 om 21:08 #17565671Mooi resultaat Rik, nou eerst maar eens rijden met dat monster van je!
larsjeG40 heeft inderdaad gelijk met zijn opmerking maar bij dit reservoir zit er zo weinig hoogte verschil dat het inderdaad niets uitmaakt.
Enige puntje dat misschien verbetert kan worden is een andere opvoerpomp omdat zo’n rollenpomp heel snel kapot loopt als hij lucht hapt. Stel dat je opvoerpomp droogloopt en er mee ophoudt, dan heb je kans dat je drukpomp ook kapot gaat want het reservoir wordt dan niet meer gevuld. Een Facet of Accuspark pompje kan daar wel tegen. Zo’n Accuspark pompje kost maar €40,- en is dus een goedkope verzekering.Veel rij plezier, HOT ROD.
28 augustus 2012 om 05:57 #17565672KIJK!!!
dat zijn nog eens leuke waardes :thumbNu lekker Porsches pesten op de Ring :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.