Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Saabscona-B 400R
- Dit onderwerp bevat 1,958 reacties, 139 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:30 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2011 om 08:34 #17565226
Rik, zou je mij die handgeschreven instructies om de voortrein om te bouwen naar 400-spec eens kunnen emailen?
bvd,
Lammert25 februari 2011 om 22:09 #17565227[rquote=1877289&tid=117147&author=McLambo]Rik, zou je mij die handgeschreven instructies om de voortrein om te bouwen naar 400-spec eens kunnen emailen?
bvd,
Lammert[/rquote]Het mooiste kun je het hier zien en compleet down-loaden:
http://www.opel400club.de/ en dan [Motorsport] aanklikken. Je komt dan bij “Das Ascona 400 Gruppe 4 Handbuch” Hier staan nog wel wat meer interessante aanpassingen dan alleen de vooras.:)
27 februari 2011 om 11:28 #17565228Hij staat op het nieuwe rubber:
27 februari 2011 om 12:24 #17565229[rquote=1877891&tid=117147&author=Rik Ophuis][rquote=1877289&tid=117147&author=McLambo]Rik, zou je mij die handgeschreven instructies om de voortrein om te bouwen naar 400-spec eens kunnen emailen?
bvd,
Lammert[/rquote]Het mooiste kun je het hier zien en compleet down-loaden:
http://www.opel400club.de/ en dan [Motorsport] aanklikken. Je komt dan bij “Das Ascona 400 Gruppe 4 Handbuch” Hier staan nog wel wat meer interessante aanpassingen dan alleen de vooras.:)[/rquote]
Dank u! :wors
27 februari 2011 om 14:51 #17565230Ziet er echt vet uit met die velgen!!:thumbup
Welke bandenmaat ligt er nou omheen?
27 februari 2011 om 14:59 #17565231Ziet er gelikt uit Rik!ook top:kewlpics
27 februari 2011 om 16:43 #17565232[rquote=1879278&tid=117147&author=Brammmm]Ziet er echt vet uit met die velgen!!:thumbup
Welke bandenmaat ligt er nou omheen?[/rquote]
Toyo R888 in 205/40-17 op 8×17″ velg met ET25.
Deze zogenaamde track-day banden vallen wat loopvlak betreft wel veel breder uit dan gewone straatbanden. Loopvlak van deze is breder dan van een Toyo T1R in 225/40-16.
De banden staan mooi haaks op de velg.
27 februari 2011 om 17:31 #17565233nog een paar plaatjes:
deze zijn met een ander toestel gemaakt die wat moeite had met ‘knal’rood:
27 februari 2011 om 17:51 #17565234glimt mooi hoor!
persoonlijk vind ik 17″ onder een b-ascona te groot, maar ik weet wat de praktische overwegingen zijn ;)
28 februari 2011 om 08:29 #17565235Heb het al eerder gezegd maar ik zeg het nog eens
wat een prachtige Ascona en de velgen…. ben het met McLambo eens dat ze wat groot zijn
maar als het praktische functie heeft kan ik er weinig van zeggen :)28 februari 2011 om 09:12 #17565236mooi hoor:)
heb je er toevallig immitatie voorschermen op zitten? de naden tussen deur en spatbord zijn wat groot.
28 februari 2011 om 10:16 #17565237[rquote=1879888&tid=117147&author=Christian-tsx]mooi hoor:)
heb je er toevallig immitatie voorschermen op zitten? de naden tussen deur en spatbord zijn wat groot.[/rquote]
sssst! :angel
Ik heb zelf ook imitatie schermen op de ascona zitten.
Past ook niet geweldig.
Zijn nieuwe originele nog wel te verkrijgen eigenlijk?28 februari 2011 om 11:49 #17565238[rquote=1879888&tid=117147&author=Christian-tsx]mooi hoor:)
heb je er toevallig immitatie voorschermen op zitten? de naden tussen deur en spatbord zijn wat groot.[/rquote]
Ja hoor, immitatie en die passen eigenlijk voor geen meter, zeker wanneer je de spatborden ook nog wat naar buiten trekt.
28 februari 2011 om 12:16 #17565239ja bij imitatie delen is de pasvorm soms om te janken.
bij mijn manta passen ze perfect, en bij een mercedes kreeg ik em er niet eens op. motorkap viel gewoon op het voorscherm:hmmz
nieuw en origineel is er nog wel maar vaak onbetaalbaar.
2e hands origineel is volgens mij de beste oplossing, heb het bij mn d kadett ook en dat past perfect.
wanneer ga je weer rijden? wil nog een keer komen kijken in assen ofzo
23 maart 2011 om 18:23 #17565249[rquote=1548139&tid=117147&author=Rik Ophuis]Deze zojuist gemaakt:
Ik heb 65 x 1,75 mm (universele uitlaatbuis) gebruikt.Zo ziet het er aan de onderkant van de achterkant uit:
Van de werkzaamheden aan de vooras heb ik eventueel ook nog wel wat foto’s.
[/rquote]Wil je eens uit de doeken doen hoe je dat gedaan hebt?
Aan de voorkant de oude toren gewoon het puntje eraf geslepen?Aan de andere kant nieuw steuntje gemaakt? Of oude er netjes afgekregen? Hoeveel cm is dat ongeveer?
24 maart 2011 om 10:10 #17565250[rquote=1898374&tid=117147&author=McLamboWil je eens uit de doeken doen hoe je dat gedaan hebt?
Aan de voorkant de oude toren gewoon het puntje eraf geslepen?Aan de andere kant nieuw steuntje gemaakt? Of oude er netjes afgekregen? Hoeveel cm is dat ongeveer?[/rquote]
De schokbreker’oren’ kun je gewoon netjes van de achteras halen (is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij alleen de lassen aan de zijkant wegslijpen met een dunne doorslijpschijf). Dan de oren lager aan de veerschotel weer vasthechten; ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zover naar beneden dat de gaten in de ‘rug’ van de oren en veerschotels weer tegenover elkaar komen (volgens mij past hier zelfs precies een M8-bout door, waar je hem voor het lassen/uitrichten even mee vast kunt zetten). Dit is zo’n 3 tot 3,5 cm lager. Daarna gewoon twee schetsplaatjes (driehoekjes van zo’n 3 a 4 mm dik) tegen de achterkant hechten en alles aflassen.
Succes.
Groeten,
Rik
5 april 2011 om 18:59 #17565253
Iemand wilde dat ik hem zou filmen met zijn cameratje op het circuit….Klinkt wel goed en eindigt nog spectaculairder:o
Allemaal goed afgelopen. Alleen de rechter voorband was even uit de velgrand gesprongen, maar dit was snel verholpen. Oorzaak van het uitstapje was niet een te hoge snelheid, maar olie.
Overigens,…in een auto met ingeschakeld ABS zou je in een dergelijke situatie kansloos zijn (je kunt dan niet even alle vier wielen stiltrappen op het moment dat de richting nog vrij goed is; de wielen blijven dan draaien totdat er weer grip komt en dan is het maar de vraag welke kant de auto dan op gaat)
5 april 2011 om 19:24 #17565254:o:o:o en een hartslag van 230, jezus je hebt hem goed kunnen houden, supermooi geluid trouwens.
5 april 2011 om 19:30 #17565255sodetyfus, echt mazzel dattie weer recht terecht kwam! en gewoon weer meteen brullen met dat ding:wors:wors
5 april 2011 om 20:50 #17565256Poeh, zomaar vanuit het niets, of lag er wat op de baan?
Ging wel lekker trouwens, ben er 4 weken terug nog geweest (toen was het erg koud)
5 april 2011 om 21:02 #17565257Hij had het over olie op de baan.
Mazzel trouwens dat je niet de vangrail ingestoven bent.
Knap dat je eigenlijk direct de achtervolging in zit naar de Porsche, en ja, hij klinkt erg lekker.6 april 2011 om 07:47 #17565258Sapperdejuu zeg wat een actie !!!
6 april 2011 om 11:09 #17565259Soow Rik daar kom je inderdaad goed mee weg
Je houdt hem nog goed, maar hoe hard reed je toen heb gebeurde?
Kan het moeilijk inschatten op het filmpje6 april 2011 om 11:16 #17565260[rquote=1908201&tid=117147&author=coot]Soow Rik daar kom je inderdaad goed mee weg
Je houdt hem nog goed, maar hoe hard reed je toen heb gebeurde?
Kan het moeilijk inschatten op het filmpje[/rquote]Het hupje net voor de bocht ca. 215 en op het moment van uitbreken zo’n 170km/h. Scheelde nog wel dat er behoorlijk wat grip was, waardoor de vaart er nog relatief snel uit ging. In tegenstelling tot wanneer je zoiets zou overkomen op een nat wegdek, want dan lijkt er geen eind aan te komen.
6 april 2011 om 11:44 #17565261goeiedag eem:o dat gaat best hard. denk dat ik alle kleuren van de regenboog zou scheiten als mij dat overkwam:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.