Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17565119
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Ik meen hier en daar wel eens te horen dat ze tussendoorn ook blanke lak spuiten, dan weer vlak schuren om de dipjes e.d. te ontdekken….

      plamuren, dat kan de spuiter ook? of moet je daar weer ergens anders voor zijn… ?

      #17565120
      RacesconaB204
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 December 2009

        Het blok is klaar om weer opgebouwd te worden.
        – Krukas geslepen / nieuwe lagers
        – Cilinders geboord/gehoond
        – kop helemaal gereviseerd (16 nieuwe kleppen en geleiders)

        originele zuiger:

        de nieuwe zuigers:

        #17565121
        Christian-tsx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          :wub zulke zuigers heb ik ook nog op het verlanglijstje staan voor de 2.4L
          dat gaat best lopen denk ik:wors

          #17565122
          McLambo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            Mooi zeg! Heb je ook al een nokkenas die de extra ruimte in de zuigers kan gebruiken? Of is dit puur te preventie als de riem (weer) zou knappen?

            #17565123
            coot
              Lid sinds:
              26 December 2009

              of zijn deze zuigers gewoon langer zodat je minder ruimte hebt en dus meer compressie?
              of zeg ik nu iets heel doms?

              #17565124
              RacesconaB204
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 December 2009

                origineel gepost door coot
                of zijn deze zuigers gewoon langer zodat je minder ruimte hebt en dus meer compressie?
                of zeg ik nu iets heel doms?

                ‘Beide’ bovenstaande opmerkingen kloppen. De uitsparingen voor de kleppen zijn groter gemaakt zodat nokkenassen met een grotere kleplift (in de buurt van het BDP) kunnen. Ook zijn de zuigerloppen hoger gemaakt, enerzijds om het verlies van de grotere klepsparingen op te heffen, maar ook om de compressie nog wat te verhogen.

                #17565126
                remo 07
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 May 2010

                  Hoi rik!heb je nog update’s?hoest met de ascona?
                  gr Rene

                  #17565127
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    het ziet er in iedergeval al weer n stuk beter uit:thumbup

                    hoop dat je er nu langer plezier van gaat hebben:thumbup

                    #17565128
                    RacesconaB204
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 December 2009

                      Ik had er in eerste instantie een appart topic onder c20XE aan willen wijden, maar goed dan maar eerst hier.

                      Ik heb de laatste tijd er weinig tijd gehad om wat aan/met de Ascona te doen. De motor loopt intussen alweer sinds ongeveer 3 weken. Op zich loopt ie goed maar:

                      Nadat de motor (even) heeft stil gestaan duurt het even voordat er weer oliedruk is (?).

                      Je hoort dan de hydrostoters eerst meteen, die daarna weer stil worden. Wanneer de motor goed warm is gaat/gaan er ook soms hydrostoter tikken. Omdat ik zeker wilde zijn dat ik voldoende oliedruk hield heb ik nu ook een oliedrukmeter aangesloten. Dit ziet er op zich gewoon goed uit. Boven stationair 5 bar op de meter en stationair afhankelijk van de olietemperatuur koud 5 bar warm bijna 3 bar.

                      Voor de motorrevisie was dit niet het geval. De stoters hoorde je nooit en de oliedruklamp was al uit voordat de motor was aangesprongen.

                      Wie heeft er een suggestie wat er aan de hand kan zijn?

                      Het lijkt er wat mij betreft een beetje op dat de oliepomp telkens helemaal opnieuw moet aanzuigen omdat er boven in het blok misschien een intern ‘lek’ zit, waardoor de olie terug kan lopen naar het carter :wtf of zoiets.

                      Misschien zijn de hydro-stoters niet goed meer (na 15 kromme kleppen) en sluiten deze onvoldoende (?).

                      Behalve de hydrostoters is de hele kop voorzien van nieuwe lagers, klepgeleiders en kleppen. Het onderblok heeft alle lagers nieuw en kruktappen geslepen en alle lagers nieuw. Oliepomp is nieuw. WATERPOMP is nieuw en nu de goeie!!!

                      #17565129
                      mr-turbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        goede kans dat de o-ring van aanzuigbuis niet goed afdicht, ik denk dat je het (ook) eens in die hoek moet zoeken

                        Maar de kop is voorzien van nieuwe lagers ? :hmmz
                        je bedoelt wellicht dat de lagerkappen opnieuw zijn gelijnhoond ?

                        #17565130
                        RacesconaB204
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 December 2009

                          origineel gepost door mr-turbo
                          goede kans dat de o-ring van aanzuigbuis niet goed afdicht, ik denk dat je het (ook) eens in die hoek moet zoeken

                          Deze o-ring heb ik ook vervangen door een nieuwe

                          #17565131
                          mr-turbo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            dat mag ik wel hopen :) maar dat betekent niet dat het dan niet het probleem is.
                            er staat me iets bij dat er verschillende diameters o-ringen waren…

                            #17565132
                            RacesconaB204
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 December 2009

                              Ik ben er nu ook wel redelijk van overtuigd dat wanneer de olieaanzuigbuis en de aansluiting dicht is en de oliepomp goed, dat dan de olie niet terug kan lopen (wat nu wel gebeurd). Dus hier zoek ik het dan in.

                              Waar ik nu op z’n zachtst gezegd niet meer zo vrolijk van wordt is dat ik nu alweer de vooras moet laten zakken (of het blok eruit), het distributiedeel af moet bouwen, carterpan los etc. terwijl ik de boel net weer in elkaar heb zitten.

                              Ik weet niet of jullie dit ook bekend voorkomt, maar bij mij is het vaak zo dat hoe secuurder en netter je de boel in elkaar zet, hoe groter de kans dat je naderhand toch alles weer los moet halen

                              Maar goed, ik wil het ook niet zo laten, want het heeft intussen al een lieve duit gekost en dan moet het ook helemaal goed worden.

                              Gezien de berichten in het andere topic onder [c20XE] over een ‘betere’oliepomp, zou het misschien ook nog kunnen dat ik hier verkeerd ‘bespaard’ heb (alhoewel dat nu niet echt de reden was). Ik heb gewoon een nieuwe oliepomp besteld tegelijk met de nieuwe zuigers bij QED in the UK. Er vanuit gaande dat dit wel OK zou zijn. Ik ben wel een beetje geschrokken van de foto met de gebroken buitenring en ik wist ook niet dat een Z20LET-pomp zo anders was.

                              Nu het toch weer sleutelen wordt zet ik er meteen maar weer een nieuwe pomp aan en nu zo’n origineel turbo-ding dan. Die zogenaamde kit van Duparts is op dit moment niet eens leverbaar (geen aanzuigbuizen meer op voorraad) Dit wordt dan de 3e nieuwe pomp in 3 a 4 maanden.

                              Nu dadelijk alleen de hydrostoters nog en dan is echt alles nieuw.

                              Ik heb zojuist nog het overdruk ventiel gecontroleerd en de plunjer vervangen voor een andere uit een gebruikte originele pomp, maar dit hielp niets. Blijft er niets anders over dan de olieaanzuigbuis en afdichting te controleren, maar dit is bij mij iets meer werk dan bij een voorwielaandrijver helaas.

                              :jerry Krijg steeds meer respect voor mijn ‘oude’ CIH. Die liep gewoon, punt. Maar goed die heb ik altijd nog achter de hand, maar voorlopig geef ik het nog niet op met deze. Het ding zal toch eens helemaal goed zijn:fy1

                              #17565133
                              McLambo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 September 2004

                                Kom op Rik, Nog even de tandjes op elkaar voor de laatste loodjes, en dan wordt het genieten! :wors

                                #17565134
                                coot
                                  Lid sinds:
                                  26 December 2009

                                  Natuurlijk is de oude CIH techniek wat makkelijker en goedkoper
                                  Dat is ook de reden dat ik het voorlopig daarbij ga houden, maar het heeft ook zijn nadelen.
                                  Het vermogen, het verbruik……….

                                  Maak hem nu goed en laat het wat meer kosten, dan heb je er binnenkort veeeeeel meer plezier van
                                  en ik weet niet veel, maar dat weet ik zeker :)

                                  #17565137
                                  RacesconaB204
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 December 2009

                                    Wat betreft het probleem: “Oliedruk C20XE na totale motorrevisie bij starten eerst niet aanwezig (?)”

                                    Dit is met het vervangen van de (nieuwe non-OE) oliepomp uit Engeland door een originele z20LET-pomp opgelost. Zie topic onder “c20XE” motoren.

                                    #17565138
                                    Manta-aero
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      Echt mooi werk verzet, en ziet er erg professioneel uit! Ga vooral zo door en hou ons op de hoogte. Tegenslagen horen er helaas bij, maar de aanhouder wint! Nu zal je er allicht veel plezier aan beleven.

                                      #17565139
                                      zorrovor
                                        Lid sinds:
                                        15 November 2010

                                        mijn ascona , kleur wit , 2.0 16v turbo,250pk,930kg.
                                        wilwood 6 zuigers vooraan,wilwood achteraan,75% sper,koni veering,lahouter rolkooi,pedalbox,hydraulische handrem,kort stuurhuis,vdo dashbord,kort schakel mechanisme lahouter,aluminium benzine tank,staartstuk cardan lahouter

                                        #17565140
                                        mr-turbo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          :wtf

                                          #17565141
                                          McLambo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 September 2004

                                            Ik denk dat iemand zich even netjes moet voorstellen in het daarvoor bestemde forum-gedeelte… :hmmz

                                            #17565142
                                            rpjverhoev
                                              Lid sinds:
                                              13 March 2006

                                              Heb je deze aan schroot gereden superman?????

                                              ff on-topic graag ;-)

                                              origineel gepost door zorrovor
                                              mijn ascona , kleur wit , 2.0 16v turbo,250pk,930kg.
                                              wilwood 6 zuigers vooraan,wilwood achteraan,75% sper,koni veering,lahouter rolkooi,pedalbox,hydraulische handrem,kort stuurhuis,vdo dashbord,kort schakel mechanisme lahouter,aluminium benzine tank,staartstuk cardan lahouter

                                              #17565143
                                              RacesconaB204
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 December 2009

                                                Even een update:

                                                Afgezien van een wat snel verslappende distributieriem (?) loopt de Ascona nu fantastisch.

                                                Ben er het afgelopen weekeinde mee op de Grand Prix Strecke van de Nurburgring geweest en op de Nordschleife. ‘Gewoon’ (afgezien van gehoorsbeschadiging) mee heen en terug naar huis gereden.

                                                Het ding gaat als de brandweer. Geluid om kippevel van te krijgen :thumbup Ook de overige aanpasingen (Volvo-as en schijfremmen aan de achterkant etc.) blijken erg goed te werken. Gewoon een fantastische geniet auto met een fun-factor die je in een nieuwe auto niet zo snel op deze manier zult ervaren (wat mij betreft dan:P).

                                                Een klein beeld/geluid fragmentje hier moet ik nog wel even voor elkaar zien te krijgen (hier ben ik wat minder bedreven in; de camera is welliswaar digitaal maar nog met een klein cassettebandje, maar hoe ik dat naar Photobucket krijg (?):hmmz)

                                                #17565144
                                                cruez
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  11 July 2006

                                                  kan niet wachten om beeld en geluid te zien.
                                                  succes ;)

                                                  #17565145
                                                  McLambo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 September 2004

                                                    origineel gepost door Rik Ophuis
                                                    Even een update:

                                                    Afgezien van een wat snel verslappende distributieriem (?) loopt de Ascona nu fantastisch.

                                                    Ben er het afgelopen weekeinde mee op de Grand Prix Strecke van de Nurburgring geweest en op de Nordschleife. ‘Gewoon’ (afgezien van gehoorsbeschadiging) mee heen en terug naar huis gereden.

                                                    Het ding gaat als de brandweer. Geluid om kippevel van te krijgen :thumbup Ook de overige aanpasingen (Volvo-as en schijfremmen aan de achterkant etc.) blijken erg goed te werken. Gewoon een fantastische geniet auto met een fun-factor die je in een nieuwe auto niet zo snel op deze manier zult ervaren (wat mij betreft dan:P).

                                                    Een klein beeld/geluid fragmentje hier moet ik nog wel even voor elkaar zien te krijgen (hier ben ik wat minder bedreven in; de camera is welliswaar digitaal maar nog met een klein cassettebandje, maar hoe ik dat naar Photobucket krijg (?):hmmz)

                                                    Probeer anders naar Youtube te uploaden. Youtube accepteert heel veel verschillende videoformaten en de kwaliteit is vaak beter als met photobucket.

                                                    #17565146
                                                    RacesconaB204
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      11 December 2009

                                                      origineel gepost door cruez
                                                      kan niet wachten om beeld en geluid te zien.
                                                      succes ;)

                                                      Hier een voorproefje gemaakt met een klein fototoestelletje (veel windgeruis, maar je kunt denk ik wel zien dat ik het naar m’n zin gehad heb):

                                                      http://www.youtube.com/watch?v=B_hI3c_XiB8

                                                      http://www.youtube.com/watch?v=-IQWC7jVs6w

                                                      Groeten,

                                                      Rik

                                                    25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 1,959)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.