Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Saabscona-B 400R
- Dit onderwerp bevat 1,958 reacties, 139 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:30 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2010 om 20:29 #17565018
origineel gepost door sik
Ziet er netjes uit allemaal, maar ik zou nog een aanslag onder de handrem hevel maken. Doordat je voetrem ook via je handrem gaat kan het borgveertje in de cilinder er uit schieten door de druk. Door de aanslag kan je voorkomen dat je opeens geen remdruk meer heb achter. :thumbupOk, ik neem aan dat je uit ervaring spreekt. Nu is er inderdaad alleen de handremcilinder zelf die moet voorkomen dat de zuiger er uit komt. Een mechanische aanslag als extra zekerheid kan geen kwaad. Ik had er nog nooit van gehoord dat dit kan gebeuren. Bedankt voor de tip.
9 mei 2010 om 20:32 #17565019origineel gepost door giuliettaevo
Hoe ga je je handrem vergrendelen voor de APK?:hmmzZiet er wel erg netjes uit allemaal!:kewlpics
Oh, daar versier ik nog wel een scharnierbaar hefboompje of iets dergelijks voor – ter zijner tijd – en als tijdelijke voorziening;) Eerst maar eens zien dat er weer wat leven in het beestje komt.
9 mei 2010 om 20:55 #17565020origineel gepost door Rik Ophuis
origineel gepost door sik
Ziet er netjes uit allemaal, maar ik zou nog een aanslag onder de handrem hevel maken. Doordat je voetrem ook via je handrem gaat kan het borgveertje in de cilinder er uit schieten door de druk. Door de aanslag kan je voorkomen dat je opeens geen remdruk meer heb achter. :thumbupOk, ik neem aan dat je uit ervaring spreekt. Nu is er inderdaad alleen de handremcilinder zelf die moet voorkomen dat de zuiger er uit komt. Een mechanische aanslag als extra zekerheid kan geen kwaad. Ik had er nog nooit van gehoord dat dit kan gebeuren. Bedankt voor de tip.
heb dit de laatste driftwedstrijd in den haag weer 3 keer zien gebeuren.;)
10 mei 2010 om 06:15 #17565021rik, ik heb ook een hydraulische handrem, wel een ander model als jou. maar ik heb nog nergens last van gehad dat ik achter geen druk meer heb of net wat. ook ik vergrendel mijn handrem door mijn voetrem in te trappen, vast te houden dan aan de handrem te trekken, dan hoor ik een klik en staat die erop. zodra ik me voetrem weer in trap, is de ontgrendeling los.
26 mei 2010 om 17:59 #17565022Het uitlaatspruitstuk is klaar. Uitgangspunt was een BTB uitlaatspruitstuk dat Risse verkoopt voor een C-Kadett. Deze past echter niet in een Ascona/Manta. De 63mm buis zit dan midden voor de stuurstang. Dus heb ik de 4-in-1 trechter eraf gehaald. Na veel passen en meten bleken 4 S-bochten gemaakt van 42,4 standaard lasbochten onder het originele spruitstuk zo te ‘leggen’ te zijn dat je precies om de stuurstang gaat. Foto’s zeggen vaak meer dan tekst:
en tussen de koppelingskabel en de langsschoor van de vooras:
Nu alleen de trechter er weer onder.
Het zal misschien niet zo optimaal zijn als het mooie SBD-spruitstuk, maar ik ben op voorhand niet ontevreden over het resultaat. De 4 pijpen zijn nu van 240mm lang (Risse C-Kadett) naar 430mm lang gegaan in mijn ‘Ascona-B conversie’. We zullen zien….:hmmz
26 mei 2010 om 18:18 #17565023nou prima toch :)
26 mei 2010 om 18:52 #17565024Jemig de Pemig, wat een rioolbuizen zeg! :wors
Denk je dat het van negatieve invloed zal zijn, de grotere lengte?
26 mei 2010 om 20:45 #17565025origineel gepost door McLambo
Denk je dat het van negatieve invloed zal zijn, de grotere lengte?Nee, juist niet. Liever had ik ze nog langer gehad voor ze bij elkaar in komen. Die van het SBD-spruitstuk waren zelfs 720 mm.
Spruitstuk is nu ook gemonteerd:
26 mei 2010 om 22:17 #17565026ziet er zeker netjes uit hoor!! mag ik mischien vragen, hadje hiervoor een een risse spruitstuk voor manta gekocht? hoe paste deze tov bellhousing en stuurstang en dergelijke?
Want ik ga met 5 bak rijden met koppelingshevel in engelse stand zodat ik geen last heb van de koppelingskabel bij het spruitstuk, dus als die risse voor manta dan wel past zou het mooi zijn!
27 mei 2010 om 06:26 #17565027Wat is de eind-diameter waar de voorpijp komt? Beste buis!
27 mei 2010 om 07:06 #17565028origineel gepost door voederbiet
ziet er zeker netjes uit hoor!! mag ik mischien vragen, hadje hiervoor een een risse spruitstuk voor manta gekocht? hoe paste deze tov bellhousing en stuurstang en dergelijke?Want ik ga met 5 bak rijden met koppelingshevel in engelse stand zodat ik geen last heb van de koppelingskabel bij het spruitstuk, dus als die risse voor manta dan wel past zou het mooi zijn!
Ja, het Risse spruitstuk voor een Manta/Ascona-B past perfect, zolang er maar geen koppelingskabel zit. Mijn koppelingshuis/versnellingsbak laat geen Engelse stand van de koppelingshefboom toe (of ik zou een koppelingshuis van een rechtsgestuurde Manta 1.8S met 4-bak moeten zien te vinden).
27 mei 2010 om 07:08 #17565029origineel gepost door McLambo
Wat is de eind-diameter waar de voorpijp komt? Beste buis!Lijkt misschien groot, maar is ‘gewoon’ 63,5 mm, zoals de meest groep-A systemen.
27 mei 2010 om 07:15 #17565030Valt mee inderdaad. Zal wel optisch bedrog zijn op de foto’s. Ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat!. Misschien kun je ook een filmpje maken als ‘ ie loopt?
27 mei 2010 om 21:48 #17565031:) Zo, de rest van de uitlaat zit er sinds vanavond ook onder.
Nu de kabelboom van het DTA-systeem nog aansluiten op de auto en dan kan ie eindelijk van de bokken.:cool:
27 mei 2010 om 21:59 #17565032origineel gepost door Rik Ophuis
origineel gepost door McLambo
Denk je dat het van negatieve invloed zal zijn, de grotere lengte?Nee, juist niet. Liever had ik ze nog langer gehad voor ze bij elkaar in komen. Die van het SBD-spruitstuk waren zelfs 720 mm.
Ik heb die van mij op 730mm weten te krijgen op alle 4, de inwendige diameter voor de 4 pijpen is trouwens ook niet een onbelangrijke factor.
Maar, ga zo door.
27 mei 2010 om 22:01 #17565033origineel gepost door Rik Ophuis
origineel gepost door voederbiet
ziet er zeker netjes uit hoor!! mag ik mischien vragen, hadje hiervoor een een risse spruitstuk voor manta gekocht? hoe paste deze tov bellhousing en stuurstang en dergelijke?Want ik ga met 5 bak rijden met koppelingshevel in engelse stand zodat ik geen last heb van de koppelingskabel bij het spruitstuk, dus als die risse voor manta dan wel past zou het mooi zijn!
Ja, het Risse spruitstuk voor een Manta/Ascona-B past perfect, zolang er maar geen koppelingskabel zit. Mijn koppelingshuis/versnellingsbak laat geen Engelse stand van de koppelingshefboom toe (of ik zou een koppelingshuis van een rechtsgestuurde Manta 1.8S met 4-bak moeten zien te vinden).
Kijk heel mooi!! bedankt voor deze info, dan kan ik dus ook gaan sparen voor een risse sprutistuk!
en bedacht me inderdaad ook later dat jij een 1.8s 4 bak bellhouse heb met pasplaat en getrag 265 dus dan kan je je koppelingshevel niet omwisselen.
werk ziet er allemaal puik uit en suc6 er verder mee!:thumbup
ik wacht met smart op de filmpjes!:wub
28 mei 2010 om 05:43 #17565034Wat is dat nou voor aparte middem-demper?
29 mei 2010 om 11:49 #17565035origineel gepost door McLambo
Wat is dat nou voor aparte middem-demper?is van de groep A noemen ze een vlamdover geloof ik, zitten 2 pijpen aan de zijkant van de buis gelast waarvan alleen het achterste gat open is.
30 mei 2010 om 19:58 #17565036inderdaad en het is echt nutteloos. de vlammen schieten er bij mij alsnog uit!
31 mei 2010 om 18:21 #17565037De motor heeft intussen gelopen. Was wel eerst wat oefenen met de DTA-software. Meer details hierover staat in mijn topic onder c20XE motoren: “Fuel map en ignition map voor ‘standaard’ c20XE met throttle bodies ?”
Na een enorme ‘benzineplons’ (zonder brand gelukkig) heb ik nu eerst weer wat huiswerk (slangpilaren in de brandstofrail borgen met seegerringen, die ze in Engeland blijkbaar vergeten waren).
Maar de ca. 5 minuten dat het ding redelijk liep was erg ‘motiverend’ :o. Hoge wauw-factor zeg maar. Klinkt alvast goed.
31 mei 2010 om 20:44 #17565038filmpje…? kunnen we ook meegenieten! :thumbup
9 juni 2010 om 06:37 #17565039:swear:swear:swear Tegenslag: Er lekt olie tussen de pakking van de oliepomp, net boven de oliedruksensor (drukzijdig).
Over de oorzaak ??? Ben normaal gesproken secuur met pakkingen. Gaat overdrukventiel wel open?
Hoe dan ook de oliepomp moet er weer af en dus ook de carterpan. Het eenvoudigste lijkt me nog ‘even’ de vooras te laten zakken.
Verder was ie klaar :(
9 juni 2010 om 07:41 #17565040Zit de pan strak tegen de as bij een 16v?
9 juni 2010 om 08:05 #17565041origineel gepost door McLambo
Zit de pan strak tegen de as bij een 16v?Ongeveer net als bij een CIH. Het blok moet omhoog, of de as omlaag.
9 juni 2010 om 18:57 #17565042wat een apparte versnellingsbaksteun!! heb je die zelf gemaakt?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.