Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)
- Dit onderwerp bevat 319 reacties, 59 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 december 2016om 22:34 door Manta-aero.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2014 om 00:46 #17369207
:thumb
Vandaag de vooras aangepast, de motorsteunen 1 voor 1 eraf geslepen en de positie aangepast. Zodat de motor juist in de Manta komt te liggen (recht en met de juiste speling tot de vooras).
25 juni 2014 om 20:56 #17369208De individuele onderdelen van de vooras zijn nu bijna allemaal gereed, ik moet de bouten nog wel even goed uitzoeken, daarna kan het monteren beginnen.
Daarnaast ook nog nieuwe keerringen gemonteerd in de versnellingsbak:
29 juni 2014 om 20:07 #17369209Afgelopen week aan de gang geweest met de 3 delige velgen. De sterren liggen bij een straalbedrijf, wat was die coating ongelooflijk hard, daar kwam ik gewoon niet door heen.
Verder heb ik 2 randen hergebruikt van de oude velgen, deze heb ik gestraald en de rand geschuurt, voornamelijk daar waar de band aansluit, vanuit het productieproces zaten hier wat tekeningen in het materiaal.
Verder heb ik de naafdopjes gepolijst en de boutjes, dat waren er in totaal 80, dus dat is wel behoorlijk wat werk.
De sterren zullen van de week terug komen, ik moet alleen van de week nog sluitringen halen, en ze moeten binnenkort gespoten worden. Daarna kunnen ze in elkaar worden gezet.
Maar zoals hier ook geldt, de voorbereiding kost het meeste werk.
Nog even een handig plaatje, wat ik weer tegenkwam, nu in de bouten voor de vooras heb uitgezocht:
4 juli 2014 om 21:59 #17369210De bouten voor de vooras bij elkaar gezocht en gestraald, mis nog wat kleine zaken, ringetjes endergelijke:
De velgsterren zijn ook weer binnen:
6 juli 2014 om 08:11 #17369211AnoniemLid sinds:
1 January 1970super mooie wielen
benieuwd naar de kleur en hoe ze dadelijk uitkomen onder de auto
:wors12 juli 2014 om 18:30 #17369212Vandaag is mijn broer @city, even lekker bezig geweest, hij heeft de harten en randen gespoten. Eerst het blanke aluminium in de etch primer, daarna in de grondverf, gevolgd door een aantal lagen kleur, en afgemaakt met een aantal lagen blanke lak.
De kleur van de harten is “Stahlgrau L114”, de donkergrijze Manta B kleur.
Daarna de velgranden:
De kleur van de randen is “Astro silber L128”, de kleur van de Manta 400, deze kleur zal de Manta zelf ook worden.
12 juli 2014 om 22:29 #17369213:wub :wub :thumb
Dat zier er erg goed uit.
Mooi om te zien hoe alles opgeknapt is, vindt het ook erg gave velgen zeker met de middendoppen zo12 juli 2014 om 22:44 #17369214Zeer mooie velgen :thumb mooi project :thumb
13 juli 2014 om 16:49 #17369215:thumb Banden zijn besteld, velgen kunnen in elkaar gezet worden.
16 juli 2014 om 17:26 #17369216uber wielen :thumb
17 juli 2014 om 19:12 #17369217Dat dacht ik ook, gaat heel mooi staan :thumb
30 juli 2014 om 17:42 #17369218Van de week nieuwe achterlichten binnen gekregen. Ik was er al een hele tijd naar opzoek, maar greep er op ebay ook steeds naast.
2 augustus 2014 om 18:23 #17369219Schiet maar eens op ik wil deze manta maar wat graag inelkaar gezet zien!! :thumb :thumb
2 augustus 2014 om 22:22 #17369220Haha, dat zou ik ook graag zien! Maar het is een hele drukke periode, veel naar het buitenland voor mijn werk, vakantie, hebben net een huis gekocht. Maar morgen ga ik weer aan de gang.
Het gaat ook niet alleen om het resultaat maar ook de weg ernaartoe ;)
3 augustus 2014 om 17:38 #17369221Vandaag de tijd genomen om 2 velgen in elkaar te zetten. Een voor en achter velg. Van de week een band erop laten draaien, kijken of de breedte goed is voor achter. Dan kan ik de juiste banden bestellen als ik die nog niet heb.
Donderdag verder met de andere 2 velgen.
3 augustus 2014 om 20:29 #17369222Mooi mooi :thumb :thumb
10 augustus 2014 om 18:58 #17369223Gister auto laten overschrijven :shock:
Tijdens het schorsen was het blijkbaar een keer mis gegaan en was de auto op naam van mijn vader komen te staan :swear
Gister maar weer naar het postkantoor om de Manta, precies op zijn 26e :thumb verjaardag weer terug op naam te hebben.
Tegenwoordig schorsen we hem altijd via internet, dan hebben we dat gezeur ook niet meer he.
11 november 2014 om 21:02 #17369224Inmiddels zit de vooras ook alweer grotendeels in elkaar, nog her en der wat ringetjes en boutjes.
Daarnaast ook de verstelbare nokkenastandwielen binnengekregen:
En de panhardstang bevestiging gelast, en de remschijf uitgeklokt op slag van de remschijf/naaf, alles netjes binnen de toleranties.
6 december 2014 om 20:47 #17369225Daarnaast nog een dingetje in orde gemaakt die al een tijdje open stond. De verbredingsblokjes moesten voorzien worden van 10.9 M7 boutjes. Maar die zijn heel moeilijk te vinden. Uiteindelijk heb ik cilinderkop bouten van een BMW gevonden die de juiste treksterkte en de juiste lengte hadden. Daarnaast heb ik nog wat van de afdichtingsrubbertjes voor tussen de remklauwdelen gekocht. Dus nu eindelijk de remklauwen definitief in elkaar kunnen zetten.
Onderdelen:
Boutjes M7x70 – BMW 11127535024
O-ringetjes voor ATE remklauwen – Mercedes A0004231560Ook nog 2 inlaat flenzen binnen gekregen voor de turbo:
Ook de vooras is bijna klaar, ik moet de veren nog even laten poedercoaten, en de adapterplaten voor de remklauwen nog definitief maken (materiaal heb ik al binnen):
Eindelijk een setje van 4x 225 banden binnen. Ik had al een aantal keer 225/45/15 van R1R besteld. Maar het blijkt dat die niet meer leverbaar zijn. Het zijn nu dus 225/50/15 geworden voor op de 8×15 Ronal velgen.
26 december 2014 om 12:21 #17369226Gister was het weer de jaarlijkse surprise avond, en wat een gave surprise was er voor mij gemaakt!
21 januari 2015 om 22:03 #17369227Onderhand krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, dus daar gaat ook heel veel tijd in zitten. Tussen de bedrijven door, toch lekker bezig geweest.
De adapterplaten voor de remklauwen zijn gemaakt, en daarmee is de vooras zo goed als klaar, alleen de veren ontbreken nog, die moeten nog gecoat worden.
Als remblokken heb ik ATE ceramic blokken genomen, die zouden en beter moeten remmen, en geen remstof meer veroorzaken, ik ben benieuwd!
En ik ben bezig diverse onderdelen voor het motorblok bij elkaar te verzamelen, zodat het blok compleet is.
Ook de kabelboom maar eens uitgevouwen, er zit wel wat werk aan, maar over het algemeen is het een nette kabelboom, er zijn 2 stekkers los, maar die heb ik er wel bij. Verder geen knip en plak werk gelukkig. Nog even proberen om de contrastekkers voor aan de kabelboom te vinden, anders neem ik een 10 polige stekker voor de koppeling met de Manta kabelboom.
Daarnaast ook nog stofplaten voor de achteras op de kop getikt, en netjes gestraald en in de verf gezet, nog een keer monteren en dan is de achteras klaar.:
En het inlaathoedje afgemaakt:
23 januari 2015 om 17:34 #17369228:thumb Mooi om de vorderingen te zien. Ziet er allemaal weer puik uit.
Misschien had ik het wel ergens kunnen lezen, maar ben je nog van plan om zuigerbodem koeling aan te brengen in je onderblok?Mijn ervaring met die ATE Ceramic remblokken zijn (heb ze op dit moment al een tijd onder mijn dagelijkse A4 zitten en heb ze tegelijk met nieuwe ATE remschijven gemonteerd):
– Wielen blijven perfect schoon
– Remt minder goed dan de niet Ceramic variant, of Jurid /Textar of iets dergelijks (lagere wrijvingscoëfficiënt in de praktijk)
– Behoorlijk destructief voor de remschijven; veel groeven en willen helemaal niet mooi blank worden.Ik ga ze zeker niet weer kopen, ook al blijven de wielen nog zo mooi schoon (ik kan dadelijk na 1 set remblokken ook meteen weer nieuwe schijven kopen).
23 januari 2015 om 19:15 #17369229Thanks. Ja er komt zeker een zuigerbodemkoeling in het blok, bedoeling is dat het blok goed houdbaar is (ik ken jouw verhalen, hoop dat het bij mij mee zit :)).
De remblokken zal ik nog eens over nadenken, ik heb juist heel veel goede ervaringen gelezen over de ATE Ceramic remblokken. Heel lasting, zoveel verschillende verhalen over allerlei verschillende blokken/schijf combinaties. Bijna onmogelijk om een beslissing te nemen. Wel heel erg bedankt voor jouw ervaring. Ik zal er nog eens over nadenken.
Hoeveel KM verwacht je te kunnen doen met je remmen? Ik lees verschillende verhalen van mensen die ze er tussen 30 – 50.000km op hebben, en waar ze nog in prima staat zijn.
Heb overigens wel gelezen dat ATE aanraad, ze niet te gebruiken in combinatie met ATE powerdiscs of geboorde of gegroefde schijven.
24 januari 2015 om 10:50 #17369230Oke, ik heb ze wel op geboorde schijven.
De remblokken gaan waarschijnlijk relatief lang mee.Voor normaal gebruik en op de Nederlandse snelweg zijn ze qua remprestaties goed genoeg, maar rijd je >160kmh en gebruik je ze dan echt dan komen ze echt te kort i.v.m. met ander normaal kwaliteitsmateriaal. Zoals zo vaak, het ene voordeel (schone wielen) heeft ook weer een nadeel (mindere remprestaties en vreten).
Je kunt het natuurlijk even aanzien…
25 januari 2015 om 21:39 #17369231Vandaag even bezig geweest met het onderblok, onder andere, carterpan bevestiging opgeboord van 6 -> 8mm. En een slangpilaar voor de olieretour vanaf de turbo geboord en getapt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.