Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)

20 berichten aan het bekijken - 301 tot 320 (van in totaal 320)
  • Auteur
    Berichten
  • #17369307
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Er komt een hardtop deel van een aero dak in, dat plan ligt er al 10 jaar, en zal er nu toch ook van komen:

    #17369308
    ivartje
    Bijdrager
    • Topics 122
    • Reacties 1386
    Lid sinds:
    28 December 2010

    Is verwijderbaar toch? Zodat je open kan rijden?

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #17369309
    manta_dennis
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 1079
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Mooi hoor!!!

    #17369310
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    :thumb Klopt is inderdaad een dakpaneel dat uitgenomen kan worden, en in de kofferbak geplaatst kan worden.

    Weer verder gegaan met blankmaken, en een deur verwijderd. De deur standaard hebben we eerder gebruikt bij de restauratie van de oranje Ascona. Wie wat bewaard die heeft wat.

    Zo kan ik ook de elektrische ramen mooi pas maken.

    #17369311
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Vandaag even wat onderdelen gestraald, daarvoor moest eerst de rembekrachtiger uit elkaar worden gehaald. Het betreft er hier eentje van een Rekord 2.2, die met een kleine aanpassing in de Manta past. Zodat er een grote hoofdremcilinder gemonteerd kan worden.

    Je ziet hier de bevestiging, er zijn kleine puntjes ingeperst, en de narigheid in de rand:

    Nu hoorde ik altijd dat er veel druk op de behuizing staat, door de inwendige veer, dus vandaar maar even goed vast gezet.

    Maar de druk viel reuze mee.

    Dit zijn alle onderdelen:

    De enige veranderen die noodzakelijk is, is dat de draad door gesneden moet worden, en dat de draad ingekort moet worden.

    Mooie verse M10 draad:

    Toen de losse onderdelen gestraald:

    Daarna nog een stoelframe gestraald:

    Ondertussen uiteraard ook nog bezig met demontage en blankmaken:

    #17369312
    voederbiet
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 1755
    Lid sinds:
    9 May 2006

    Mooi knutselwerk weer! Wordt een topper deze manta :thumb

    #17369313
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Vorige week de nieuwe voorschermen binnen gekregen, meteen even aangepast.

    #17369314
    billathome
    Bijdrager
    • Topics 10
    • Reacties 183
    Lid sinds:
    16 August 2009

    Zo’n super mooi project al had ik dat al gezegd :kewlpics .

    #17369315
    voederbiet
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 1755
    Lid sinds:
    9 May 2006

    Altijd mooi velg pas fotos :thumb

    En nette schermpies

    en ronals :wub :wub

    #17369316
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Inmiddels verder gegaan met het blank maken van de buitenkant.

    Eerst grof met de scotch brite borstel:

    En daarna met de schuurtol:

    Gaat wel wat tijd in zitten, maar dan zie je ook precies waar de problemen zitten.

    #17369317
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Weer een stukje verder, gaat veel tijd in zitten, maar zo kunnen we wel mooi alle rotterij achterhalen:

    #17369318
    Ben_M
    Bijdrager
    • Topics 19
    • Reacties 743
    Lid sinds:
    25 January 2010

    Respect hoor, voor dat handmatig kaalmaken :thumb

    De mijne gaat helemaal gestraald worden, kost wat maar dan heb je ook wat.
    Volg dit project ook al een hele tijd en kan niet anders zeggen als zo doorgaan. Ziet er top uit king: king:

    Manta 400R Turbo project

    #17369319
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Ik zou zelf niet zo snel voor stralen gaan, zeker niet op de grotere plaat delen. Als ik bij mijn broer zijn Coupe kijk, daar is toch aardig wat spanning in het materiaal ontstaan.Tenzij je echt goede referenties hebt van de straler. Aan de andere kant is dit ook prima te doen hoor, je moet alleen de juiste materialen en technieken gebruiken.

    Je kunt hem ook laten logen, maar dan moet je daarna ook een goede behandeling doen, om ook weer op alle plekken bescherming te hebben.

    #17369320
    Emiel-Manta
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 2070
    Lid sinds:
    23 January 2007

    Ook logen neemt weer nadelige effecten met zich mee, daar hoort een goede nabehandeling ook bij inderdaad.
    Elke techniek heeft zijn voor en nadelen natuurlijk.

    Heb het persoonlijk ook al vaker fout zien gaan op grotere panelen met stralen, maar weet van de andere kant ook dat Ben weet wat hij doet.
    Persoonlijk prefereer ik het handmatig kaal maken ook, omdat je niet zoveel warmte toe brengt aan het materiaal, en toch een kleine ‘vet’ laag achter laat op het materiaal waardoor het geen kans krijgt om direct te reageren met zuurstof.

    De bodem van mijn manta straal ik ook, het koetswerk heb ik 5 jaar geleden in de primer laten spuiten. Denk dat ik dit straks toch maar weer kaal maak tot op het metaal omdat de primer laag in de laatste 5 jaar misschien toch te veel vocht op heeft kunnen nemen. Toch maar het zekere voor het onzekere nemen in mijn geval.

    Buiten dat ziet alles er veelbelovend uit! Dit zijn de betere projecten. Ga zo door :thumb

    #17369321
    gsipiloot
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 782
    Lid sinds:
    3 January 2009

    Waar blijven de updates. Super mooi project!

    #17369322
    warhamstr
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 661
    Lid sinds:
    20 August 2009

    Droogijs stralen, geen residu en geen agressieve behandeling.

    Corsa 1.3 EcoFlex> Insignia 2.0D

    #17369323
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Droogijsstralen was wellicht ook nog wel een goede optie geweest :thumb

    Het begint nu in de buurt te komen, de achterzijde is bijna klaar. Dus heb ik de auto gekeerd, en het front nog even blank gemaakt. Wat er nog gedaan moet worden: de voorkant bezig, de wielkasten aan de bijrijders kant en nog een aantal sponningen Daarna wordt het echt tijd dat @city klaar is met de kantelbok, zodat ik met de bodem bezig kan.

    #17369324
    Corsaliefhebber
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 964
    Lid sinds:
    19 February 2012

    Mooie vorderingen worden hier gemaakt king: king:

    ======================ForumSignature=============================
    :good-job:

    #18330050
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Bij deze nog even de laatste foto updates die verdwenen zijn met het omzetten van het forum:

    Ik ben er aan toe om de auto in het spit te hangen, maar helaas is @city nog niet klaar.

    Dus nu maar de motor vooras en motor + bak aan het passen, zodat ik de carrosserie kan aanpassen waar nodig.

    Vooras eronder:

    Blok erin:

    Gewijzigde motorsteun (aan de vooras), waardoor de motor recht ligt:

    Bak ook in positie, tijd om een baksteun te maken:

    Tijd voor weer een kleine update.

    De intercooler komt voor de radiator te zitten, en de piping moet door het voorfront heen, dit vindt ik de meest fraaie oplossing, welliswaar met een 90 graden bocht omlaag, maar de meeste oplossing hebben veel meer bochten nodig om van de inlaat tot de intercooler te komen.

    Intercooler moet worden aangepast, als malletje een stukje pvc pijp van 60mm gepakt, dit werkt natuurlijk veel makkelijker, om iets te passen en aan te passen, daarna een sjabloontje en overnemen op het uiteindelijke stuk.

    De afstand tussen beiden wordt nog iets groter, zodat er gewoon een normale bocht op kan, en geen kleine radius bocht.

    Vorige week kwam het bestelde materiaal binnen, dus we kunnen weer naar hartelust aan de gang.

    De uitlaat had ik al een tijdje liggen 63,5mm RVS. Hier zal de downpipe op aan moeten gaan sluiten, en uiteraard zal de middenpijp aangepast moeten worden zodat deze aan de linkerzijde van de auto uit komt (waar de uitlaat van de c20let zit).

    Ik heb een begin gemaakt met de downpipe, hier moet wel een hoop gepast en gemeten worden, want het is heel krap. Zeker op het moment dat ik de turbo uit kom, met dit uitlaatspruitstuk zit je zo dicht tegen het schutbord, dat het toch wel een scherpe hoek wordt. Ik ga wel direct naar een grotere doorsnede in de bocht. Je ziet wel vaker dit soort bochten in een downpipe. En als je naar het origineel van de c20let kijkt, is dat zeker niet beter.

    Voldoende ruimte voor de schakelarm.

    Dat is juist het leuke van techniek, je voor iedere probleemstelling 101 oplossingen bedenken. En iedereen doet het op zijn eigen manier, afhankelijk van ideeen/mogelijkheden enz. enz.

    Ben nog even bezig geweest met de downpipe, maar die is nog niet helemaal af (ben bezig met de dunne pijp voor de wastegate afvoer).

    Dit is de bedoeling, moet alleen nog gelast worden.

    Past dan zo door het front:

    En dit is het traject van intercooler naar inlaat:

    Nee die van mij is van https://grp4fabrications.com/, ik wilde een radiator met extra koel capaciteit, dus ben ik voor een tropenkoeler met extra dik koelelement gegaan. Tevens kan je ook zelf aangeven welke aansluitingen/draadgaten erin moeten komen.

    Bij die van mij zit de radiator bevestiging geschroefd, waardoor deze aan zowel voor als achterzijde gemonteerd kan worden.

    In mijn zoektocht ben ik toen ook de volgende radiator tegen gekomen, dit was volgens mij de goedkoopste

    Door de turbo iets te verdraaien, komt de pijp tussen turbo en intercooler mooi vlak te liggen.

    Recent een voorfront ontleed voor een aantal delen die ik nodig heb, ik heb ook nog een nieuw front, maar dat vond ik wel zonde.

    Ook het plaatje voor de bestuurderszijde

    Beugeltjes voor de intercooler, hier komt nog een rubber dempertje tussen

    Dit wordt dan toch maar de plek voor de oliekoeler, heb ook de fittingen end. besteld. Om hem door het front heen minder op te laten vallen, zal hij zwart gespoten worden.

    Het luchtfilter is een Nano filter van Injen, deze is droog en zonder olie, waardoor je ook je luchtmassameter niet vervuild

    Ik heb ook bepaald hoe ik de waterkoeling van de turbo ga aansluiten, heb dit ingetekend op een plaatje dat al op het forum circuleerde

    In het topic van Fearless, kwam ik een banjo bout tegen die op de hoofdremcilinder past. Aangezien deze onderdelen niet bij de dealer los verkrijgbaar zijn, heb ik maar 3x een koppelingscilinder voor een Hyundai besteld.

    Zo houdt ik maximaal afstand tussen turbo en remleidingen, uiteraard komt er nog een hitteschild tussen.

    Weer even lekker bezig geweest met het fabriceren van enkele beugels van RVS:

    Het eerste modelletje voor de koppelingscilinder:

    En daarna de uiteindelijke versie:

    Ook een beugel gemaakt voor de oliekoeler:

    De oliekoeler is gemonteerd en al het aansuitmateriaal is ook binnen, de M18 aansluitingen op de oliekoeler zelf. En de 16mm Banjo’s voor aan de oliefilteradapter. Er komt nog rubber tussen de balk en de steun van de oliekoeler.

    #18330164
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Hydraulische master cilinder pas gemaakt, ik heb niet voldoende ruimte om direct op het koppelingspedaal te bevestigen. Vandaar dat ik dit kantel mechanisme heb bedacht, waarmee ik de cilinder op een andere en meer gewenste plek kan plaatsen.

    De hevel moet nog definitief gemaakt worden, dat is nu een draadeind, maar dat was puur om de hoek en afstelling te testen. Dit wordt een in brons gelagerde hevel. Ook de montage van de koppelingcilinder moet nog verstevigd worden.

    En zo werkt het dan:

20 berichten aan het bekijken - 301 tot 320 (van in totaal 320)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.