Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)
- Dit onderwerp bevat 319 reacties, 59 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 december 2016om 22:34 door Manta-aero.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2013 om 12:18 #17369157
zo, das geen half werk wat hier geleverd word.
ook deze word met liefde en zorg gebouwd.
heb je ook al een streven wanneer hij klaar moet zijn?
ga zo door.groeten.
5 oktober 2013 om 17:26 #17369158Bedankt, ik probeer alles zo exact mogelijk te doen, en veel tijd in detail te stoppen. Over het algemeen heb ik van te voren precies in mijn hoofd, hoe en wat. En dan ook alle benodigd gereedschappen en ruimte.
Een planning is er niet, we staan aan de vooravond van ons eerste koophuis, dat zal ook wel wat aandacht vragen, maar als het goed is, komt daar ook een mooie hobby ruimte bij! Volgende maand zal ik voor mijn werk ook weer de hele tijd in het buitenland zijn.
Het zou leuk zijn als de Manta in 2015, tijdens 40 jaar Manta B, klaar is, maar dat wordt nog doorwerken!
Probeer er veel tijd in te stoppen, maar omdat ik nu niet bij huis bezig kan, neem je ook niet iedere dag de moeite om bezig te gaan.
9 oktober 2013 om 20:04 #17369159Weer verder gegaan met de vooras, de laatste delen gedemonteerd en weer een aantal delen gestraald en in de Fertan gezet. Dat is een roest omzetter, die ook in kleinste porien van het metaal de roest omzet.
Ook alvast een begin gemaakt met de bussen voor de vooras aan de carroserie (aan de bak zijde):
Daarnaast ook de bovenste reactie stangen van de achteras afgelast, maar nog geen foto’s van gemaakt. Zaterdag de bussen erin persen en in de kleur zetten.
14 oktober 2013 om 20:36 #17369160Laatste paar dagen weer wat kleine klusjes gedaan, maar niet heel veel tijd gehad. Onderhand beginnen met het lassen van de verstevigingen.
Sent from my iPhone using Tapatalk – now Free
16 oktober 2013 om 19:27 #17369161Zo mooi werk hier zeg :thumbup
Blijf deze zeker volgen,heel mooi project :wors21 oktober 2013 om 20:11 #17369162Bij deze alvast een kleine sneak preview.
Morgen weer verder.
Verder ook aan het kijken naar banden voor de 8×15 400 velgen. Iemand nog suggesties? 225/50 vind ik te hoog, verdef is erheel weinig keuze aan merken en types.
27 oktober 2013 om 18:20 #17369163Vandaag weer verder wat verzet, de hele middag met het lasapparaat in de weer geweest.
30 oktober 2013 om 18:38 #17369164:wors :wors :wors
7 november 2013 om 13:25 #17369165Het ligt helaas even stil, zit voor mijn werk in Singapore. Kom volgende week weer terug, dan hoop ik weer snel verder te kunnen.
6 december 2013 om 22:05 #17369166Eindelijk weer thuis en tijd gehad om wat te doen, verschillende as delen in de verf gezet. En nog wat gelast, maar daar later foto’s van.
Daarnaast een band op de velg laten leggen, het valt namelijk niet mee om fatsoenljke banden te vinden. Dit zijn 205/50/15 van Bridgestone, voor in iedergeval 270 km/u. 225/50/15 vind ik eigenlijk te hoog en 225/45 is bijna geen keuze in. Iemand nog tips?
7 december 2013 om 23:09 #17369167Zo die zijn klaar, onderhand het vooras subframe stralen. Daarna kan het opbouwen beginnen.
En hier nog eens de banden, voor voor wel oke, maar wil achter toch 225 banden met snelheidsindex W.
22 december 2013 om 15:09 #17369168Zo eindelijk naast het werk weer eens wat tijd gevonden om verder te gaan. Van de week eindelijk de PU bussen voor de achteras binnen gekregen. Dat heeft zeker een maand of 3 geduurd, maarja ze komen ook uit Australie. Zijn voor een Holden Commodore. Nu kon ik eindelijk de onderste draagarmen definitief afmaken.
Die kunnen nu nog een keer goed dik in de verf worden gezet.
De voorste draagarmen zijn inmiddels al wel gereed, evenals de bovenste fuseekogels en de PU bussen erin geperst.
Verder ook de remklauwen aan de fusee bevestigd en de spatplaat pas gemaakt.
Ook de missende onderdelen voor de handrem bij de dealer besteld, heb de nummers van een Senator B achterhaald en die zouden hetzelfde moeten zijn, even afwachten dus.
Verder kwam ik nog wat nieuwe onderdelen tegen:
Hierbij ook nog een onderste draagarm die redelijk krokant bleek te zijn.
22 december 2013 om 18:49 #17369169waar heb je die klepgeleiders vandaan?
22 december 2013 om 21:59 #17369170Heb ze ooit ergens in engeland gekocht maar geen idee meer waar en wat ze kosten. Ik zal het eens nazoeken. Had wel meteen 2 setjes besteld.
24 december 2013 om 17:46 #17369171Vandaag de onderste draagarmen verstevigd, eerst aan 1 zijde vastgehegd en daarna met behulp van lijmtangen en griptangen netjes in model gebracht.
Ook even nieuwe fuseekogels voor onder gehaald, en meteen erin geperst.
De bevestiging rondom de fuseekogel wil ik nog wat verstevigen, maar ik had hiervoor niet het juiste materiaal.
Daarnaast kwam ik erachter dat ik voor een aantal velgen, o.a. de 7×15, voor een spoorverbreder van 5mm nodig heb, omdat deze anders de remklauw raakt. Qua diameter past het wel prima, overal prima vrijloop.
Dus even wat langere bouten bestellen.
4 januari 2014 om 00:25 #17369172Eindelijk de onderdelen van de handrem compleet. Door middel van de volgende site kon ik de onderdeelnummers achterhalen en bestellen bij de dealer: http://ecat24.com/catalog/models/1/
Het ging om 2x het “tandwieltje” en 1x het “boutje”.
Verder nog de andere stofplaat voor de voorremmen gestraald, zoals je ziet mist er een klein stukje, en ook kun je zien dat de uitsparing voor de remklauw behoorlijk groter is geworden. Ook de naven en de astappen gestraald, maar daar geen foto’s van gemaakt.
Verder nog bij een forumlid, een set Bilstein Rallye demper opgehaald, met bij behorende Mantzel verlagingsveren. Onderhand even wat aandacht aan besteden en ze zijn weer als nieuw.
Verder nog een stuurbekrachtiging aangeschaft, om de Manta kolom om te bouwen.
4 januari 2014 om 13:24 #17369173Ik heb onlangs gehoord dat je het best een engelse stuurbekrachtiging neemt.
Hierbij staat de motor aan de andere kant. Dan heb je geen problemen met de zekeringskast.4 januari 2014 om 18:25 #17369174Dat heb ik idd ook weleens gehoord. Maar dit moet ook oassen. We zullen het zien, heb nog wel een idee. Heb wel paar keer op ebay engeland geprobeerd maar die wilden niet verzenden. Heb heel vaak onderdelen uit engeland laten komen, maar in dit geval was het lastig.
4 januari 2014 om 21:14 #17369175Ik heb je een pm gestuurd manta-aero hoe of wat stuurbekrachtiging :hmmz
Billy the handymen. :wors
5 januari 2014 om 12:58 #17369176Thanks voor je bericht! Ik ga er onderhand mee bezig, dan zal ik het ook eens bekijken. Even een afweging maken wat het beste resultaat geeft, ook al is dat niet altijd de makkelijkste oplossing.
6 januari 2014 om 21:12 #17369177Kwam nog een leuke mascotte tegen, volgens mijn informatie zou hij uit 1994 moeten zijn.
9 januari 2014 om 21:57 #17369178Vandaag en gister weer lekker bezig geweest.
Ook nog wat nieuwe onderdelen binnen gehad, een brandstof druk regelaar van HG motorsport. Deze is volledig nieuw, geen omgebouwde originele regelaar. Met de omgebouwde hebben ze in duitsland nogal wat problemen gehad. De pomp en injectoren staan ook in bestelling, maar dat volgt nog.
Daarnaast kwam ik er achter dat de tellernaald is afgebroken :swear Eens even kijken hoe we dit op kunnen lossen. Maar ik moet nog wel voldoende naalden hebben liggen.
Toen kwam ik ook nog een nieuw Irmscher stuur tegen, eens even kijken of die erin komt, al kan ik met de stuurbekrachtiging ook lekker de 320mm Dino erin laten.
Weer wat vooras delen gestraald en de lagers en keerringen in de naven geperst. Nog even het juiste vet halen voor de voorwielnaven en de langere wielbouten erin persen. Dan kunnen ze op de astap worden geplaatst. De onderstaande dopjes, zijn puur om te voorkomen dat de hele naaf vol met straalgrit zit. Deze was uiteraard al schoongemaakt en daarna nog een aantal keer zorgvuldig uitgewassen.
12 januari 2014 om 14:07 #17369179Misschien best een ascona b SR of manta gt/e dashboard aanschaffen.
Deze hebben in plaats van de economy-meter een oliedrukmeter.
Er staan er te koop op marktplaats. ;)12 januari 2014 om 17:13 #17369180Deze gaat echter tot 250 km per uur. Dus ik ga van een ander setje de wijzer overzetten. Er komt een VDO meter in de middenconsolr naast turbo en olie temperatuur.
13 januari 2014 om 08:12 #17369181is denk ik een teller uit een c commodore
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.