Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)
- Dit onderwerp bevat 319 reacties, 59 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 december 2016om 22:34 door Manta-aero.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2013 om 20:45 #17369132
Vandaag even de waterslangen gepast, passen perfect. Moet nog even kijken hoe de water rondloop wordt, dan kan ik de radiateur aan laten passen. Komt meteen een zwaarder koelblok in.
15 augustus 2013 om 20:20 #17369133Na een lekkere vakantie in Italie, weer begonnen aan de Manta. Ik heb de bevestiging voor de panhardstang gemaakt, zodat ik deze onderhand aan de achteras kan lassen. Ik moet de hoek nog even uitrichten.
Daarnaast heb ik de 400 velgen even van zolder gehaald, dan kan ik die een keer laten poedercoaten.
Van de week weer verder met de remleidingen op de achteras.
15 augustus 2013 om 22:37 #17369134Mooie slangenset he, ben er zelf ook helemaal blij mee. :thumb
16 augustus 2013 om 21:16 #17369135Remleidingen zitten erop, nog 2 kraagjes persen en dan zijn ze gereed:
17 augustus 2013 om 08:16 #17369136de slangen zijn erg mooi moet ik zegen
wat ik zelf heb gedaan is een pijpje naar de andere waterslang die van de termostaat komt daar zit mijn turbo koeling op
ook zie ik dat jij helle dikke schijven achter hebt ben je niet bang dat die tehard gaat remmen
17 augustus 2013 om 20:10 #17369137Deze remschijven werden ook gebruikt bij de diplomat v8 en manta 400 rally. Je moet alleen de juiste remdrukbegrenzer gebruiken.
Met de juiste remmen voor, bijvoorbeeld de 296mm met senator klauwen en de juiste remdrukbegrenzer kunnen deze voor de tuv worden gebruikt tot 420pk.
5 september 2013 om 20:35 #17369138Ik zie dat veel foto’s het niet meer doen, dat zal ik onderhand even fixen.
Vanavond weer even bezig geweest met de bovenste reactiestangen van de achteras, eerste de bussen gedraaid, waar de PU bussen in komen:
Daarna de pijpen op maat gemaakt:
Uiteindelijk wordt het zo, morgen nog even wat moeren halen, en de draadeinden op maat zagen.
5 september 2013 om 21:39 #17369139Mooi werk :thumb
Moet dat zelf ook nog gaan doen voor mijn bmw as onder de manta te gaan hangen. Denk dat ik mooi de PU bussen om de vooras aan de balken te bevestigen gebruik daarvoor. Ook een setje bussen draaien waar die in gaan komen :D
7 september 2013 om 21:12 #17369140Vandaag weer even verder gegaan, koppelmoeren afgedraaid, zodat ze in de buizen passen:
En even een opstelling gemaakt om netjes en kaarsrecht aan elkaar te kunnen lassen.
Daarnaast de remleiding afgerond en begonnen met centreerringen voor de remschijf, heb nog een bekeken, aan de hand van de eerder gemaakte opmerking, en ga ze toch plaatsen.
7 september 2013 om 22:22 #17369141Dit is en blijft een uber project, respect!
Sent from my iPhone using Tapatalk – now Free
8 september 2013 om 17:15 #17369142Thanks,
Ik kwam nog wat foto’s tegen van de 400 uitbouw:
Hier nog de naafkapjes voor de velgen:
En het complete “Aero” dak, met sluitingen en al:
10 september 2013 om 19:53 #17369143Bedankt nogmaals @Fearless voor de tip over de centreerringen. Had nog B Commodore steekassen en die hadden idd wel de juiste centreerring. Ik heb deze vandaag gedraaid en meteen zo gemaakt dat ook de spoorverbreder voor de remschijf gecentreerd wordt.
12 september 2013 om 19:12 #1736914412 september 2013 om 19:55 #17369145Verspanen als een baas 8) :thumb
Verder nog een vraagje:
Zou je voor mij bij de achterste 400 schermen de maat willen meten tussen de hoeken waar de wielrand eindigt?? Dan kan ik bij mezelf kijken hoeveel mijn 400 schermen naar binnen toe getrokken zijn en wat de originele maat dus moet zijn…
12 september 2013 om 20:17 #17369146:thumb
Kan je voor mij dan even op een voorbeeldje aangeven welke maat je bedoeld? Dan is dat uiteraard geen probleem
12 september 2013 om 20:44 #17369147Maar natuurlijk, deze maat bedoel ik (dus eigenlijk gewon de breedte van de wielrand):
Alvast bedankt :thumb
16 september 2013 om 20:27 #17369148Bij deze de maat, 730mm.
En de Irmscher voorbumper die ik een tijdje teru heb gekocht. Compleet met lampen en al.
En de uitlaat 63,5mm van voor tot achter
16 september 2013 om 20:58 #17369149Mooi, hartstikke bedankt! :thumb
18 september 2013 om 15:46 #17369150Hey, de maat van mijn SFI vervanger van de flens van de gasklep tot aan het hoogste punt (dus waar de slang op komt) is ongeveer 75mm. Als de slang er bij opzit is het ongeveer 85mm.
18 september 2013 om 20:23 #17369151Bedankt,
Dat komt idd ook overeen met wat ik gemeten heb, bij mij is het 90mm.
Vandaag bezig geweest op de draaibank, totdat de v snaar brak, dus toen was het feest afgelopen. Uiteindelijk wel een nieuwe gevonden, maar toen was het alweer laat.
Vandaag ook de bussen voor de bovenste reactie arm binnen gekregen, de bussen voor de onderste, kunnen wel 2 maanden op zich laten wachten.
22 september 2013 om 11:44 #17369152Afgelopen week, druk bezig geweest met mijn andere hobby naast de Manta. Namelijk mijn motor. In de afgelopen 3 jaar namelijk bijna 40000 kilometer gereden. Dus het was nu tijd voor een grote beurt met kleppen stellen.
Motor is een 1000cc met 20 kleppen en 150pk, een behoorlijk priegelwerk.
Daarnaast nog ff tijd gevonden om de vooras uit het magazijn te halen en een klein begin met de demontage te maken. Ik had al een andere vooras liggen, maar die was toch wel behoorlijk slecht.
Deze had ook nog gele koni’s van mattig.
23 september 2013 om 20:52 #17369153Vandaag de rest van de asdelen gedemonteerd en alvast een begin gemaakt met het stralen. De pu bussen zijn besteld. Nog een paar avondjes stralen en daarna sjablonen maken voor de group b verstevigingen.
29 september 2013 om 10:53 #17369154Van de week de PU bussen voor de vooras binnen gekregen. Gisteren begonnen met het verwijderen van de oude rubbers. De binnen en buitenhuls worden hiervan her gebruikt. Het kostte ff wat tijd, maar het lukte prima, en de hulzen waren in prima staat.
Met de juiste hulpstukken kon ik de bovenste bussen er zo uit persen.
De binnenste hulzen wilden er echter niet zomaar uit die heb ik eerst zover mogelijk verwijderd en daarna de rest er afgebrand. Dat ijs verreweg de beste manier.
Bij de onderste draagarmen waas het verhaal juist omgekeerd, daar gingen de binnenste hulzen juist vanzelf.
En moesten de buitenste hulzen uitgebrand worden
En het uiteindelijke resultaat
29 september 2013 om 18:49 #17369155Vandaag een aantal sjablonen gemaakt voor de vooras verstevigingen, hopelijk komt het plaat materiaal eindelijk deze week binnen, staat al weken in bestelling.
Een aantal bouten zal vervangen worden door M12 bouten, en bij alle gaten in vooras en draagarmen, worden sluitringen opgelast, voor de stevigheid.
30 september 2013 om 19:58 #17369156Vandaag was de plaat eindelijk binnen, dus meteen aan het zagen geslagen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.