Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)
- Dit onderwerp bevat 319 reacties, 59 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 december 2016om 22:34 door Manta-aero.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2013 om 09:20 #17369107
Dat klopt helemaal, dit is een aluminium plaat die op een 2.2 kleppendeksel was bevestigd. De tekst is zelfs gewoon een sticker. Dit is een originele, mijn broer heeft deze zelf gekocht bij Mantzel toen der tijd.
30 mei 2013 om 13:24 #17369108Hoe wordt deze bevestigd dan? aangezien dat een stuk makkelijker is dan een kleppendeksel compleet dichtlassen etc..
nogmaals bedankt.
30 mei 2013 om 14:55 #17369109Die wordt er volgens mij gewoon op geplakt, met silicone kit ofzoiets.
30 mei 2013 om 18:58 #17369110Deze wordt er inderdaad gewoon op gelijmd met siliconenkit.
De plaat is precies zo groot als het glimmende gedeelte op een alu kleppendeksel.
Er zijn ook types van deze mantzel kleppendeksels waar het in een alu plaat is gefreesd en daarna opgelijmd wordt.Mvg Patrick
4 juni 2013 om 02:39 #17369111Dubbele post.
4 juni 2013 om 02:47 #17369112Hierbij nog een foto van de achterste verbredingen. Deze komen er koud tegenaan, geen plamuur of wat dan ook, gewoon zoals origineel.
Dit zijn het kleppendeksel en de distributieafdekking die erop komen:
En hier nog wat foto’s van het interieur, meest opvallende verandering zal de 400 stof zijn, die in deze stoelen komt. Verder zal er natuurlijk veel details werk zijn, wat extra metertjes enz. Maar in de basis moet het gewoon lekker origineel aanvoelen.
4 juni 2013 om 20:58 #17369113Mooie deksels, echt carbon? of een dip?
ziet er wel heel echt uit..
4 juni 2013 om 22:07 #17369114Dit is inderdaad echt carbon, dip ziet er ook wel leuk uit, maar je mist toch het effect van echt carbon. Ik vond zwart altijd al heel erg mooi, maar dit vind ik net weer iets mooier. Het moet ook wel een beetje showfactor krijgen.
15 juni 2013 om 20:58 #17369115Mooi werk Jurgen.
17 juni 2013 om 03:26 #17369116Thanks, het ligt ff stil op het moment, vanwege mijn werk in Amerika. Van de week kom ik weer terug maar hier is ook genoeg moois te zien!
Ook nog bij een NHRA drag evenement geweest, was wel erg gaaf ook! Die foto’s komen nog.
18 juni 2013 om 04:41 #17369117Vandaag weer wat onderdelen binnen gekregen:
Morgen weer lekker naar huis.
18 juni 2013 om 05:30 #17369118fijn weekend en knutsel ze :D
Je bent goed bezig maar dat had ik je al gezecht :hmmz:afro Later!!!
20 juni 2013 om 18:50 #17369119Weer wat onderdelen binnen gehad, al zal het nog even duren voor ik aan de motor begin. Gezien deze anders maar in de hoek staat te roesten. Ik denk dat ik na de vooras en de versnellingsbak aan de carroserie en uitbouw verder ga. En met een dummy motor (voorzien van alle aanbouwdelen) het geheel passend ga maken.Als de Manta dan strakgemaakt en gespoten wordt, zal er voldoende tijd zijn om de motor in orde te maken.
Eerst volgende zal de vooras zijn. Deze wordt eerst helemaal gestraald en daarna versterkt zoals de groep B manta. Daarna voorzien van PU bussen, 5×120 en de remmen, 28x296mm met 4 zuigerklauwen.
24 juni 2013 om 21:40 #17369120Omdat ik zeker wil zijn, hoe/en of de vooras aangepast dient te worden. Vandaag eerst toch maar de dummy motor grotendeels in elkaar gezet, hier komen de belangrijkste onderdelen op, zodat ik deze in de auto kan passen. Voor zover het er nu op lijkt, hoeft de vooras niet aangepast te worden, maar dat kunnen we pas zien als de motor in de auto hangt. Het is ook even afwachten hoe de slang naar de intercooler zou moeten lopen. Misschien loopt deze net over de rand van de chassisbalk (daar waar ook het blok van de voortrein vastgebout zit).
25 juni 2013 om 20:13 #17369121Vandaag het CIH blok uit de Manta getakeld, dat was eigenlijk zo gedaan, gezien de aanbouwdelen al verwijderd waren.
Daarna het 16v blok op de motorsteunen gezet, duidelijk is te herkennen dat de motor nog scheef staat.
Verder lijkt er zo voldoende ruimte te zijn voor de turbo en de aansluitingen.
Echter komt de turbo wel heel dicht bij de rembekrachtige in de buurt.
Van het weekend maar eens verder met het vlak leggen van de motor, de adapter plaat voor de bak is zo geconstrueerd dat de motor recht komt te liggen. Dit zal betekenen dat de motorsteun aangepast moet worden, eventueel zal ik de motor ook 20 of 30mm naar voren leggen om ruimte te maken voor de downpipe en de rembekrachtiger.
26 juni 2013 om 07:52 #17369122Vet deze Manta leeft nog :wors
Dacht dat ie al een paar jaar geleden verkocht/gesloopt was :thumb
Lang geleden nog van jou mijn achterbumper van ICEQUEEN gekocht ;)26 juni 2013 om 10:32 #17369123Dat weet ik nog wel! Toen moest die bumper nog mee in de Volvo! Hoelang is dat al geleden? Een jaar of 7-8? Sindsdien heeft mijn Manta geen meter meer gereden. Maar er zit nu weer schot in de zaak. Al kost het detail werk altijd heel veel tijd.
Nu ook ff snel de motor in elkaar gezet in een uurtje, maar als straks alle wijzigingen en verbeteringen moeten worden doorgevoerd, ben ik zeker weer een paar maanden met alleen de motor bezig.
Manta heeft trouwens nooit te koop, of op sloop nominatie gestaan. Het is wel jaren heel rustig geweest, dat klopt zeker! Hou het topic maar in de gaten, er zal genoeg gebeuren de komende tijd.
Doel is nu om te kijken waar de vooras evt. aangepast moet worden om alles kwijt te kunnen in de auto. Zodat ik vervolgens de vooras helemaal in orde kan maken.
Wanneer de Manta ook maar eventueel klaar zou zijn, heb ik geen idee van. Beleef veel plezier aan het ermee bezig zijn. En verwacht er nog zeker wel een jaar mee bezig te zijn, winter van 2014-2015 lijkt me een mooi streven :wtf
27 juni 2013 om 06:39 #17369124AnoniemLid sinds:
1 January 1970das wel de manier jurgen
heb in m,n ascona ook een
tijdelijke motor liggen voor het passen
enkel is tijdelijk bij mij mischien nog wel n ruimer begrip dan bij jou :jerryik had wel al ontdekt dat de vooras bij mij geen enkele aanpassing nodig heeft
voor de motor
wel ga ik de groep b verstevigingen aanbrengen
maar voor de motor zelf hoeft dat uiteraard niet
;)30 juni 2013 om 21:22 #17369125Helaas vandaag pas weer verder kunnen gaan met de Manta. Ik heb de motorsteun aan de bestuurderskant verder uitgevuld, zodat de motor recht komt te staan. Aan de bijrijderskant kan deze nog +/- 5mm omlaag. Vanwege de carter verstevigingsplaat zit het carter al dichter bij de vooras als normaal. Tussen de gasklep en de motorkap zit nog ruim 90mm, het moet wel lukken om hier een inlaatbocht te maken. De ruimte bij de rembekrachtiger houdt nog steeds niet over, denk toch dat ik de motor minimaal naar voren leg (+/- 10 – 15mm). Met de downpipe kan ik wel weer prima weg, maar de wastegate komt erg krap.
30 juni 2013 om 21:35 #17369126mooi bezig weer jurgen, ruimte vinden is altijd lastig. vooral als alles functioneel moet blijven.
houd je de rembekrachtiger of doe je nog een upgrade qua remmen/hoofdremcilinders/bekrachtiger?en het spruitstuk, zelf gemaakt van een sr20det of zo gekocht?
30 juni 2013 om 21:46 #17369127Dit is juist de grotere 23.8mm hoofdremcilinder met bijbehorende rembekrachtiger. Ombouwen naar een echt motorsport systeem zie ik vanwege comfort nog niet zitten. Bedoeling is idd wel dat alles functioneel blijft. Dit spruitstuk is van een sr20det, misschien maak ik hem toch nog zelf als het niet gaat passenof als ik tijd over heb. Voorlopig is dit het ff, had ook dit design voor ogen.
2 juli 2013 om 17:42 #17369128Hoezo passen met een proefmotor en niet met DE motor?
2 juli 2013 om 20:33 #17369129Dat heeft een aantal redenen, onder andere omdat hier geen krukas end in zit, is deze veel lichter, en makkelijker te manouvreren. Daarnaast is DE motor nog niet af, deze wordt helemaal vanaf 0 opgebouwd met nieuwe onderdelen. En dat is 1 van de laatste dingen die ik doe. Vind het zonde als hij zolang in de hoek moet staan. Voordat de carroserie klaar is, gaat er wel weer behoorlijk wat tijd overheen.
Vandaag trouwens de waterslangen binnen gekregen. Deze zijn precies passend voor een 16v in een manta.
3 juli 2013 om 10:16 #17369130AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Mr. Bone wrote:
Hoezo passen met een proefmotor en niet met DE motor?
Simpel genoeg
Ik doe t net zoHeb meerdere van die motoren
Nu kun je alles op positie maken
Je carresorie aanpassenEn als t moet tegelijk aan de uiteindelijke motor werken
De internals blijven niet standaard maar opbouw van de buitenkant
Van de motor blijft redelijk gelijkOp inlaat en uitlaat incl turbo na dan ;)
3 juli 2013 om 17:08 #17369131@ Manta-aero: Das een duidelijke uitleg, :thumbup.
Ik zou het idd zelf ook zonde vinden om een motor die klaar is te lang te laten staan. Als die klaar is wil je hem natuurlijk inbouwen en mee rijden.
Succes met je project.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.