Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)
- Dit onderwerp bevat 319 reacties, 59 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 december 2016om 22:34 door Manta-aero.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2009 om 14:51 #17369057
even je topic omhoog trekken……je project schoot me inene te binnen en was wel heel erg nieuwsgierig hoe het er nu voor stond
:kewlpics
26 augustus 2009 om 13:56 #17369058ja idd ben ook benieuwd hoe verder verloopt:wub
28 augustus 2009 om 22:32 #17369059leuke velgjes, dit zijn geloof ik de voor de race wereld bedoelde velgen. ik heb de ally cat rally, deze zijn 1 delig
succes met het project verder30 oktober 2009 om 18:09 #17369060mooooooi die graku velgen !:wub
hoever zijn ze inmiddels gevorderd ?:wtf
bij wie heb je die graku naafdop stickers gekocht ?
wil ik ook voor mijn 13″graku’s !!!:wors1 november 2009 om 20:36 #17369061Er zijn niet veel vorderingen omdat @Manta-aero de laatste tijd veel in het buitenland zit voor zn werk o.a. Nigeria, België etc
De velg sterren zullen binnenkort wel gestraald worden zodat ik ze kan spuiten in een antraciet achtige kleur.
Wel is er nog wat over het motorblok te melden en dat is dat er andere zuigerbodemkoeling in komt omdat
de nozzles die er nu in zitten kunnen blijven hangen door een niet betrouwbare veer in de nozzle wat
een fikse motorschade tot gevolg kan hebben.Mvg Patrick
15 augustus 2011 om 16:08 #17369064hey
sorry voor de off topic maar ben zelf ook set graku in orde aan het zetten en naarstig op zoek naar 2″ randen voor 13″ graku’s, waar heb je de jouwe vandaan en wat kostten ze?
mvg
Ronald@Manta-aero wrote:
Vandaag zoals gezegd het volgende binnen gekomen king:
Even een vergelijking met de randen die eraf kwamen:
De harten worden nog gespoten natuurlijk, maar moet eerst even kijken welke kleur. Ik denk iets van antraciet oid.
Veel mensen kennen het volgende filmpje wel, waar dezelfde velgranden zijn gemonteerd:
15 augustus 2011 om 19:15 #17369065Dat wordt een leuke Manta. Ik heb wel een vraagje over de schijven achter, zijn dit nieuwe en zo ja, waar heb je die vandaan??
Groeten, HOT ROD.
16 augustus 2011 om 13:29 #17369063@Vectracruiser
Ik heb zelf 15″ graku sterren, en heb daar velgranden van schmidt th line voor gebruikt. Verder passen ook nog de velgranden van compomotive. Volgens mij is dit ook bij de 13″ velgen het geval. Ik heb mijn randen bij cultwheels.nl gekocht, die waren op dat moment het goedkoopst. Volgens mij zaten ze rond de 150 – 200 euro per stuk. Dit waren dan wel RVS randen, de aluminium randen zijn goedkoper. Mocht je er niet uitkomen welke randen op jouw velgen passen, dan kan ik dat wel voor je opzoeken. Stuur me dan maar even een prive bericht (PM).@ Hot rod
De achterschijven zijn inderdaad nieuw en van een Diplomat V8, adres van de verkoper heb ik niet meer. Weet dat ze ook op ebay.de worden aangeboden voor 319 per setje. Goedkoop zijn ze sowieso nooit geweest, er is toen een beperkte oplage opnieuw geproduceerd en ze worden dus alleen maar weer duurder. En ze zijn ook moeilijker te vinden, bij de meesten zijn ze alweer uitverkocht.16 augustus 2011 om 23:14 #17369062Oke, ik wist niet dat er een nieuwe oplage gefabriceerd is. Ruim 20 jaar geleden kocht ik namelijk mijn schijven en toen werd me al verteld dat het een van de laatste waren, vandaar.
17 augustus 2011 om 20:12 #17369066Verder nog updates Jurgen?
20 januari 2013 om 19:13 #17369067Voor de mensen die dachten dat het einde verhaal was, zeker niet!! Ik heb zo langzamerhand de draad toch weer opgepakt.
Tijdje terug ben ik verhuist, maar inmiddels kunnen ik bij mijn ouders weer een beetje mijn gang gaan.
Tijdje terug gekozen voor toch een andere achteras, ik wilde voor een Commodore B achteras gaan met een Manta 400 sper. Maar neem nu een Commodore C achteras met Omega B/Senator B sper. Deze heeft onder andere dikkere steekassen.
Links de Commodore B steekas, rechts de Commodore C steekas.
Links het Commodore B tandwiel van de sper, rechts de Commodore C tandwiel.
De Lager zijn alleen volledig versleten, zie de doffe baan in de lagerring. Het tandwielen set ziet er nog wel prima uit.
Hier een vergelijk van de Omega sper, met in totaal 4 sets sper lamellen en een drukring met een grotere hoek. En aan de andere kant een Manta 400 sper, met 2 sets sper lamellen en een drukring met kleinere hoek:
Omega B sper inhoud:
Manta 400 sper inhoud:
Verschil in drukring:
Hier de complete set, inclusief alle nieuwe lagers:
Andere velgsterren op de kop getikt + een pasring gedraaid voor de naafkapjes, de sterren heb ik gestraald, dus kunnen tzt gespoten/gecoat worden:
Ook nog een setje 400 velgen in 7×15 aangeschaft:
En ik ben bezig met een adapter voor 4 zuigerklauwen in combinatie met de Senator B remschijven (296x28mm).
Er is nog wat andere vooruitgang aan de Manta, maar die zal hier te zijner tijd wel tevoorschijn komen.
Wordt uiteraard weer vervolgd! Hoop dat de vaart er nu eindelijk in komt. Ik hou jullie op de hoogte!20 januari 2013 om 19:27 #17369068Wat misschien een leuke klauw is voor die maat schijven; 4 pots Brembo klauwen van een Alfa 166 v6. Die hebben origineel 312x28mm schijven en ze hebben de ‘oren’ waar de klauw mee vast zit lekker ver uit elkaar zitten wat het makkelijk maakt om een adapter te maken.
Zo zit het op mijn Alfa wel met 330×32 schijven en verbrede klauwen;
20 januari 2013 om 19:32 #17369069Dat is misschien ook wel iets, welke zuigerdiameter hebben die? En hoever zitten de bevestigingsgaten uit elkaar?
Alvast bedankt.
20 januari 2013 om 20:51 #17369070AnoniemLid sinds:
1 January 1970hehe das wel ff geleden
whahaha mooi dat je de draad weer oppakt
hoop zelf voor de zomer ook te verhuizen
mischien dat de ascona dan ook weer eens wat aandacht krijgt :thumbdie foto waar de ascona van je pa opstaat
is die recent??had verwacht dat die al wel klaar was :shock: ;)
20 januari 2013 om 22:25 #17369071Zuigerdiameter durf ik zo niet meer te zeggen..
Maar dit is mijn adapter die ik heb gemaakt. ;) Maten staan er bij.
Om de klauw te kunnen monetren heb ik hem wel wat bij moeten slijpen om genoeg ruimte te krijgen voor de ‘oren’ aan het fusee.
21 januari 2013 om 17:09 #17369072gaaf dat dit project weer verder gaat! mag ik vragen waar je die lagers voor het diff vandaan heb?
21 januari 2013 om 20:22 #17369073Bedankt voor de info, zal eens kijken als ik deze niet passend krijg.
Deze lagers zijn groter als van een standaard Manta B achteras. Ik heb ze gewoon gekocht bij een handel voor industriele lagers, zijn gewoon SKF/Timken lagers. Voor de normale manta achteras schijnen de lagers van ps autoteile in Duitsland een goed en prijs technisch goed alternatief te zijn.
21 januari 2013 om 20:41 #17369074naja ik moet ze ook voor omega/senator sper hebben dus ook dezelfde die jij heb, bedankt! :thumb
21 januari 2013 om 20:49 #17369075De typenummers staan ook op de lagers, maar zouden de volgende moeten zijn:
Differentiaal:
Lager SKF AK-LM 501349
Schaal SKF K-LM 501314Pignonwiel:
Lager SKF AK-HM 89449
Schaal SKF HM 89410 / 2 QCL7CVQ081Lager TIMKEN M88043
Schaal TIMKEN M8801021 januari 2013 om 21:05 #17369076kijk helemaal super :wors dan kan ik binnekort naar de lagerboer
22 januari 2013 om 06:48 #17369077Volgens Senator-monza.de zou het het volgende moeten zijn voor de pignonas:
Kegelrad:
1 Stk. SKF HM 89449/2/QCL7C 03 201T ( großes Lager an Verzahnung)
1 Stk. TIMKEN M 68043 ( kleines Lager am Eingangsflansch)
Even goed controleren dus!
27 januari 2013 om 12:28 #17369078Eindelijk weer de draad opgepakt Jurgen. Goed bezig, succes.
27 januari 2013 om 20:36 #17369079Bedankt voor de aanmoedigingen!
Heb de website ook eindelijk weer eens geupdate sinds 7 jaar!!!
Verschillende evenementen in 2007 en 2008 toegevoegd, ik zal nog graven naar meer foto’s van meer recentere data.
Er zitten ook veel foto’s van rally’s en 400’s bij.
28 januari 2013 om 11:17 #17369080Het hoort misschien niet helemaal hier, maar ik ben opzoek naar de volgende onderdelen:
2x het messing stelbusje (ontbrekend). en 1x het onderste stelboutje.
Volgens mij zijn deze onderdelen bij de kadett en astra gsi achterremmen hetzelfde uitgevoerd. Wie kan me helpen?
3 februari 2013 om 21:10 #17369081Vandaag weer een tijdje voor de straalcabine gestaan, echt goud zo’n ding!
En hier nog een fototje van een deel van de 400 uitbouw, de rest ligt op zolder.
Komt van deze auto af, zie http://www.manta400.nl:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.