Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)
- Dit onderwerp bevat 319 reacties, 59 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 december 2016om 22:34 door Manta-aero.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2015 om 22:51 #17369232
Mooie spullen en mooi project! Hoe staat de manta er nu bij? Want ik zie alleen fotos van de losse onderdelen
27 januari 2015 om 19:51 #17369233De Manta staat helaas onder een hoes buiten :cry Dat doet de Manta geen goed, maar het is op dit moment even niet anders. Na de restauratie zal dat niet meer gebeuren in iedergeval!
Zou graag met de carroserie bezig gaan, maar heb helaas op dit moment geen plaats. Na de zomervakantie hoop ik daar mee aan de gang te kunnen. Dan moet ik een heel eind zijn met mijn eigen huis, en daar komt een ruime garage bij :wors
Doe het nu zoals ik het altijd doe, eerst droog in elkaar zetten, daarna uit elkaar en alles in orde maken. Gezien het allemaal weer een samenbouwsel is van zaken die niet standard zijn.
2 februari 2015 om 21:04 #17369234Van het weekend de kleppen en overige zaken uit de kop gehaald, met een daarvoor zelf gemaakt stukje gereedschap en een lijmtang.
Daarna kan je met een magneetje zo de klepspietjes verwijderen.
Deze kop had ooit een tik gehad omdat de distributieriem was gebroken, resultaat:
Gelukkig had ik nog een goed setje natrium gevulde kleppen uit een C20LET, en gezien de klepgeleiders toch vervangen worden, en daardoor ook de klepzittingen opnieuw worden gedaan, kan ik prima deze kop opnieuw gebruiken.
Daarna de 1ste cilinder uitgeliterd, om te controleren of de inhoud van de kop nog origineel was, en dat bleek 44ml, dus dat is een goed uitgangspunt.
Daarna de klepgeleiders verwijderd, onderhand de kop even laten wassen.
30 mei 2015 om 19:07 #17369235Het project heeft weer even stil gelegen, maar dan heb je er ook wat voor terug. De afgelopen 2 maanden hebben we fulltime aan ons nieuwe huis geklust. Met een mooi resultaat, heb nu ook een verwarmde en geïsoleerde hobbyruimte (8×4.25) aan huis. De werkbank en kasten staan er al in. Dus ik hoop de draad weer snel op te kunnen pakken, tussen alle afwerkpuntjes aan het huis door. Maar een beetje ontspanning hoort er zeker bij.
26 juli 2015 om 19:21 #17369236De inrichting van de garage begint er nu een beetje op te lijken. En ook verdwijnen de bouwmaterialen langzaam maar zeker uit de garage. Dat betekend weer lekker de ruimte :D
25 augustus 2015 om 22:58 #17369237Heerlijk project om doorheen te bladeren!
Gek eigenlijk dat het zo weinig aandacht krijgt, want dit is gewoon vakwerk!Ben zelf ook al een tijdje bezig met het klaar maken van mijn Manta B met c20let motor.
Gek dat ik dit project nog niet eerder tegen ben gekomen op het forum?! ;)Daarbij heb ik nog wel een vraagje over jou brandstofdruk regelaar.
Heb er zelf 1 met drukmeter, tevens van HG motorsport, maar de klok van dat ding is (ongebruikt) compleet leeg gelopen.
Beetje jammer van een regelaar die me net geen 100 euro heeft gekost… Meerdere mensen hier die hetzelfde mee hebben gemaakt?Alles ziet er veelbelovend uit in elk geval, en ik wil je succes wensen met de verdere vorderingen ;)
Heb je toevallig al een adres op het oog voor het inbouwen van de zuigerbodem koeling?
27 augustus 2015 om 17:47 #17369238Och dik 53000 keer bekeken ;) niet iedereen zegt op elke pagina dat hij het schitterend vindt, denk ik :D
27 augustus 2015 om 21:34 #17369239Haha, ja dat is natuurlijk ook weer zo ;)
13 september 2015 om 20:23 #17369240:thumb
De achteras is nu helemaal klaar, remleidingen erop, alle bouten vast.
Ben nu met het motorblok bezig:
13 september 2015 om 21:07 #17369241Lekker bezig zo, om te smullen vanachter mijn scherm :kewlpics
14 september 2015 om 18:16 #17369242:thumb
20 september 2015 om 18:50 #17369243Het onderblok is nu kaal, en kan onderhand in de verf worden gezet. Nu ook verder met de aanbouwdelen van de motor.
Verdeler uit elkaar gehad en netjes gemaakt:
Een koelere 82 graden thermostaat in gebouwd.
25 oktober 2015 om 21:15 #17369244Zo het blok staat inmiddels in de kleur, en hangt in de motorbok.
Ik ben bezig om eerst alles compleet te maken, de motor heeft 10 jaar in allerlei kratten gezeten, en het is nog een hele kunst om alles te vinden. Maar het gaat lukken.
Het blok dat ik ga gebruiken is oorspronkelijk niet van een turbo, dit betekend dat er een aantal wijzigingen aan het blok moeten worden gedaan. Olie terugloop in het blok, en de olie toevoer moet geopend worden. Deze inbus zat echter gigantisch vast, dus de inbus draaide direct dol. Daarna opgeboord naar 10 en een afgezaagde inbussleutel erin geslagen, daarna was hij makkelijk los te draaien.
Olie toevoer verloop kon worden geplaatst, en daarna de leiding:De originele toevoerleiding kan mooi gebruikt worden, deze is nog in prima staat, her en der een beetje bij buigen.
26 oktober 2015 om 11:07 #17369245:thumb :thumb Als immer weer prachtig om te zien :D :D :wors
29 oktober 2015 om 21:41 #17369246Mooi werk weer gave kleppendeksel en distributikap :wub
30 oktober 2015 om 23:27 #17369247De carbon afwerking is dit een zelfklever of een echte laag carbon? Ziet er namelijk echt goed uit. :thumb
31 oktober 2015 om 00:30 #17369248Dat is echt carbon, afgewerkt met een laag blanke lak. Daardoor heb je ook echt diepte en lichtval. De distributiekappen zijn er ook in vol carbon. De kleppendeksel is natuurlijk een andere verhaal.
31 oktober 2015 om 22:50 #17369249Vet!!! :wub
1 november 2015 om 19:22 #17369250Zo staat de Manta er nu dus bij, er is behoorlijk opgeruimd in de garage, vandaar ook al het ijzer afval dat onderhand weg kan.
Ik ben verder gegaan met de cilinderkop, ik heb alle klepstoters uit elkaar gehad en schoongemaakt. Er zaten er een aantal bij die niet helemaal lekker waren, maar ik had er 32, dus voldoende keuze.
Onderhand de klepgeleiders in de kop persen, en dan kan deze naar het revisie bedrijf om de klepzittingen opnieuw te snijden. De kop is nu compleet met alles wat er in/op moet.
1 november 2015 om 20:04 #17369251Mooi werk weer aan het koppie! Is nogwel even een truukje om dat midden gedeelte van de stoter eruit te “slaan”
1 november 2015 om 21:43 #17369252Ja dat klopt, maar het is wel goed te doen. En er zat echt vieze drap en aanslag in de stoters, geloof best dat ze naar verloop van tijd gaan tikken.
Heb een goede set kleppen van een c20let die ik ooit heb gekocht. Die zijn natrium gevuld en zouden dus beter moeten koelen.
18 december 2015 om 22:17 #17369253Mooi hoor!!!
5 januari 2016 om 21:31 #17369254Zaterdag is het eindelijk zo ver, dan zal de Manta gaan verhuizen en hier in de garage komen te staan. De garage is eindelijk opgeruimd, enkel nog wat bouwmaterialen die naar een schuurtje toe moeten. Verder zal ik me wel moeten redden met ruim 4m x 8m. Op de foto’s lijkt het kleiner dan het daadwerkelijk is.
Ik wil onderhand nog een keer een poetsbrug aanschaffen, al kan ik ook lekker op de grond liggen ;) Ik heb vloerverwarming, en de garage is geïsoleerd met spouw. Dus koud wordt het niet.
6 januari 2016 om 17:19 #17369255De link naar je website werkt precies niet meer.
En misschien heb je mijn laatste bericht over een specifiek onderdeel niet gekregen?6 januari 2016 om 21:59 #17369256Erg mooie knutselschuur! Daa ga je zeker plezier van hebben!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.