Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2016 om 15:11 #18312963
@TedMechanic wrote:
@jethro wrote:
Om vanaf morgen alle 2 takt te verbieden is niet alleen dom, maar ook kapitaal vernietiging en niet te vergeten een grote aanslag van het milieu.
De kabouters van de milieumaffia hebben te veel invloed op o.a. politici, die de kennis niet hebben en vaak gauw mee lopen vanwege hun achtergrond cq partijbelang.
Onder het motto: wie is er niet voor een schoner milieu.
Zo ken ik er meer. ;)
Dat moet natuurlijk langzaam gebeuren, de dag komt dat de 2 takt bromfiets moet worden vervangen inzake reparatie`s.
Dus koop je met subsidie een stekker bromtol.
Bepaalde bromfietsen zoals de oudere moeten te gebruiken zijn, maak daar een regeling voor, alleen in het weekend of zo iets.
Niet klakkeloos dom verbieden zo als de milieumaffia/PVDA het wil, dat roept weerstand op van de bevolking, alweer iets verboden wat leuk is. :vertagIk zeg maar altijd: ook je eigen verstand gebruiken, napraters hebben wij al genoeg in Nederland.
:jerry :jerry :thumb
Ik praat niemand na, wat ik zeg is mijn eigen mening. Die jij overigens loopt te verdraaien door te zeggen dat ik beweer dat dat “vanaf morgen” ingevoerd kan worden. Natuurlijk moet dat geleidelijk, maar daar kan wel vaart achter gezet worden. En kapitaal vernietiging wil ik niet zeggen, zoveel is een Tomos uit 1988 nu ook weer niet waard.
Ik heb trouwens nog nooit een Kreidler of een Zundapp zien rijden in Rotterdam, dus qua liefhebbers in de binnenstad zal het wel meevallen.
De enige die je ermee raakt zijn, zoals Bart zei, misschien de Pizza coureurs. Mooi. Afschaffen die hap. Opgeruimd staat netjes.
Moet je ‘s morgens op koningsdag bij Fred motoren voor de deur kijken
heel het stieltjesplein VOL oldtimer brommers :wub
meermalen met de oldtimerrit meegereden op Zundapp ks50 en Yamaha Fs124 maart 2016 om 15:17 #18312964@Vinci wrote:
Zundapp en Kreidler ware zowat de einige echt degelijke brommers, dus daar noem je ook wel een voorbeeld. Die dingen waren zwaar overgedimensioneerd en konden ook dik opgevoerd worden.
Klopt allemaal, maar…..
Met een kreidler was het lastig schakelen.
En zundapp had een zwak frame, haal de tank er af en zie een dunne buis.
Yamaha SS50 moest je hebben, was zwaar op te voeren net als die andere.
Had zelf eentje die liep 115 km/h +
En schakelen als de beste!
Ieder zijn/haar merk nietwaar? :thumb
Had ook tussen door een Garelli met het vierkante motorblok met 4 voet versnelling.
Liep als een dolle, haalde 120 km/h.Maar is dit niet……………. -offtopic
24 maart 2016 om 15:21 #18312965Koop nou maar eens het blad: BROMFIETS NR. 2 mrt/apr.
Staat een heel verhaal in over het verbieden van de 2 takt.
Ook hoe het TNO het er een zooitje van maakt, klakkeloos iets over nemen en meer van dat fraais. NOT!24 maart 2016 om 15:25 #18312966Kreidler was leuk.. Die gingen harder rijden naarmate ze ouder werden… Leuk voor jonge agentjes die dan naar opvoer kitjes opzoek gingen…
24 maart 2016 om 16:44 #18312967@markkie wrote:
Denk dat ie over z’n Peugeot praat. Of heeft een zundap ook een kat??
Inderdaad beetje verwarrend getypt (had wat kort de tijd.
Gaf als eersre een Voorbeeld van 2takt Brommers die zich toch wel als Betrouwbaar Degelijk en Duurzaam waren (al zal de uitstoot alsnog erg slecht zijn.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 maart 2016 om 19:14 #18312968@jethro wrote:
Koop nou maar eens het blad: BROMFIETS NR. 2 mrt/apr.
Staat een heel verhaal in over het verbieden van de 2 takt.
Ook hoe het TNO het er een zooitje van maakt, klakkeloos iets over nemen en meer van dat fraais. NOT!Ja, en in het blad fitness staan van die michelinmannetjes die echt geen anabolen hebben gebruikt hoor… :angel
24 maart 2016 om 21:57 #18312969@Vinci wrote:
Zundapp en Kreidler ware zowat de einige echt degelijke brommers, dus daar noem je ook wel een voorbeeld. Die dingen waren zwaar overgedimensioneerd en konden ook dik opgevoerd worden.
Mijn vader had zo’n Kreidler met chrome tank, en een vriend ook. Andere vriend had een Zundapp. En die dingen gingen met 70cc erop ook over de 100km/h.:D
Alhoewel mijn Yamaha FS1 met opgehoonde 60cc en dikke uitlaat haalde ook de 100km/h wel. Was ook een degelijk frame dat die krachten van opvoeren aankon. Kon ik nog weleens 5 minuten langer in bed blijven liggen voordat je naar school moest. :angel
Heb ook weleens de Afsluitdijk over gekacheld naar Friesland samen met een Suzuki 80cc van iemand die ik niet kon maar toevallig tegenkwam bij Den Oever. Was leuk dat je op het fietspad bijna auto’s kon bijhouden op de snelweg!
Mooie tijden!
24 maart 2016 om 23:10 #18312970Kreidlers 50CCtjes gingen wel over de 200 hoor! ;) 225 is geloof ik het wereldrecord.
Ik ree elke dag naar school op de fiets met een klasgenoot, tot hij een Kreidler kocht met de typische chrome tank en een groen frame. Dat ding ging zeer rap, ook tegen de 100 wel. Was zelf meer van de Honda viertaktjes, maar die waren zeker minder ‘potent’, maar ook zeker motorisch erg sterk. Als je zo’n ding niet te gek opvoerde dan ging dat een mensenleven lang mee. Jammergenoeg werden de blokkies waar niet aan gerommeld was op een gegeven moment zeldzaam, en die waarbij dat niet zo was exorbitant duur.
25 maart 2016 om 02:43 #18312971@Vinci wrote:
Was zelf meer van de Honda viertaktjes, maar die waren zeker minder ‘potent’, maar ook zeker motorisch erg sterk.
bedoel je daarmee de honda cup?? die dingen zijn onverwoestbaar.. die brommers hadden ze olie eruit en frietvet erin en de motor bleef nog gezond draaien en van 6 hoog naar beneden gooien en op 2 kromme velgen na wilde hij gewoon starten
25 maart 2016 om 11:13 #18312972Ja die kreidlers… Heb t ook af moeten leggen met mijn 80cc honda mt. Tegen een 50cc van Gebben kreidler. En geloof me die mt was niet sloom.
En inderdaad ga eens met Koninginnedag naar Fred. :wors Dan komen ze overal vandaan.
25 maart 2016 om 11:22 #18312973Ja Honda Cub, C50, SS50, oerdegelijk stalen monocoque frame, onverwoestbaar viertakt blokje met het herkenbare donkere geluidje. Heerlijke brommers waren dat.
De slechtste brommers met afstand waren de latere generaties Tomos. Goedkoop, maar ook echt troep.
25 maart 2016 om 12:53 #18312974En dan de puch Maxi die waren ook niet stuk te krijgen. Bij zwaar opvoeren wel zo krom als een hoepel. En met een 70cc een sport om te remmen als je op snelheid was :shock:
Maar even on topic ik mag met mijn combo nog steeds rdsm niet in. En er zit nu een motor in die t eigenlijk wel mag. Zou ik t bij t RDW op kenteken kunnen krijgen??
25 maart 2016 om 12:58 #18312975wat voor motor heb je er in liggen?? die info is wel nodig om je vraag te kunnen beantwoorden…
25 maart 2016 om 13:20 #18312976@Vinci wrote:
@jethro wrote:
Koop nou maar eens het blad: BROMFIETS NR. 2 mrt/apr.
Staat een heel verhaal in over het verbieden van de 2 takt.
Ook hoe het TNO het er een zooitje van maakt, klakkeloos iets over nemen en meer van dat fraais. NOT!Ja, en in het blad fitness staan van die michelinmannetjes die echt geen anabolen hebben gebruikt hoor… :angel
Kijk eens aan, een grappenmaker in een leeg huis. ;) king:
In het blad Bromfiets staat een heel goed stuk in over dat 2 takt verbod, en hoe anderen o.a. het TNO de zaak beduvelen.
Ik zou zeggen koop en lees het eens, ze komen met feiten en voorbeelden.
Daar weet men ook wel dat je van de uitlaatgas van de 2 takt niet kunt leven.Zo maar wat roepen…………….
Is verspilde moeite, al klinkt het wel leuk. ;)25 maart 2016 om 13:46 #18312977Joh het interesseert me niet zo of TNO de boel beduvelt over hun publicaties over tweetakten als er heel veel meer wel steekhoudende testen zijn die allemaal er op wijzen dat die dingen mega vervuilend zijn. Dat heet roeren in de marge.
25 maart 2016 om 15:08 #18312978Wat voor motor maakt toch niet uit als t maar u9 is toch? En dat zijn er een boel. Alle c..codes
Ik heb trouwens een c20xe. Heb wel eens gelezen dat als ie stationair loopt zonder kat nog aan de normen voldoet.25 maart 2016 om 15:13 #18312979C20XE voldoet sowieso wel aan de emissienorm, maar zo moet het ook op kenteken staan en omkeuren is lang niet altijd toegestaan. Dat is ook het hypocriete, je wordt nooit of te nimmer beloond met het verbeteren van de emissie van je auto door hem zo om te kunnen laten keuren.
25 maart 2016 om 15:15 #18312980Uit de Bromfiets, gewoon iets er uit gehaald als voorbeeld.
Dagelijks gaat er in opdracht van de Gemeente Amsterdam personeel aan het werk met handgedragen 2-takt machines.
Jaarlijks worden er vele tienduizenden Amsterdamse fietsen met een 2-takt handgedragen slijptol los geslepen en naar het gemeentelijke depot afgevoerd.
Heel wat 2-takt bladblazers worden dagelijks ingezet om bladeren en zwerfvuil bij elkaar te blazen.
De ambtenaren die parken als het Vondelpark en het Amsterdamse Bos onderhouden gaan dagelijks met handgedragen 2-takt tuinmachines op pad.
Al die gemeentelijke 2-takt machines bij elkaar verstoken dagelijks heel wat liters 2-takt alkylaatbenzine.
Dat laatste is zeker, want van de ARBO-wetgeving mag Amsterdam deze machines al sinds jaren alleen maar op alkylaatbenzine laten lopen.
Het direct inademen van die uitlaatgassen wordt niet schadelijk geacht voor het personeel. :vertagOplossing: ALKYLAATBENZINE.
Dan zijn de kabouters ook rustig :jerry25 maart 2016 om 15:21 #18312981@Vinci wrote:
C20XE voldoet sowieso wel aan de emissienorm, maar zo moet het ook op kenteken staan en omkeuren is lang niet altijd toegestaan. Dat is ook het hypocriete, je wordt nooit of te nimmer beloond met het verbeteren van de emissie van je auto door hem zo om te kunnen laten keuren.
In Duitsland kon je van die setje`s kopen in de jaren negentig, om aan die milieu regels te voldoen.
LPG er op, ben je er ook.
OOEPS……………
Alleen gunstig voor 40 jaar en ouder.
25 maart 2016 om 15:45 #18312982Dat personeel zijn gewoon proefkonijnen. De lange termijn gezondheidsklachten zijn nog helemaal niet bekend. Kan me niet voorstellen dat het gezond is met zo’n teringherrie en stank de hele dag te werken. Daarnaast vind ik een paar uur met een comfortabele koptelefoon op mn hoofd al een hel, laat staan zo’n strakke gehoorsbeschermer de hele dag.
Die gasten staan trouwens ook altijd de eerste mooie zonnige dagen in het voorjaar te verneuken met onophoudelijke herrie. In het najaar op de laatste zonnige dagen met bladblazers. De ‘stille dagen’ zijn gewoon tot een nulpunt gereduceerd zo. Ik HAAAAAAT die dingen echt.
En in Duitsland kun je nog steeds keurig in aanmerking komen voor de “Grüne Plakete”, zodra jij in een keuring aan de eisen voldoet dan keuren ze dat keurig voor je om. Dat is rechtvaardig, en je hoort Duitsers dan ook veel minder klagen over de ‘milieumaffia’.
26 maart 2016 om 13:03 #18312983Grapje tussen door…
Veel van die tegenstanders van de zogenaamde vuile en lawaai vervoersmiddelen, zaten in vroegere? dagen in rokers holen en bezochten concerten van pop en rockbands.
Toe jammerden ze ook niet, ook niet toen ze half doof na een concert weer op weg naar huis gingen.
Ieder die hun toe aansprak beantwoorden met: WAT ZEG JE?En dit was………………. -offtopic :thumb
:jerry :jerry king:
26 maart 2016 om 18:59 #18312984Ik zie het verband niet zo tussen blauwe olie stinkwalm en oorverdovend geknetter waar er maar 1 baat bij heeft en een half dorp last, en het gebruiken van een genotsmiddel en harde muziek bij een optreden met een publiek van zo 1000 man die daar vrijwillig heen zijn gegaan.
26 maart 2016 om 21:36 #18312985Je bedoelt meer in de trant van Dupont gooit al vele jaren lang giftige stoffen de lucht in waar je ik weet niet allemaal wat van kan krijgen. En dan je druk maken of dr wel of geen kat onder je auto zit… :puke
En zo kan ik dr nog wel een paar op noemen. Dan vallen die paar 2 takt brommers ik in t niets :sleeping
26 maart 2016 om 21:50 #18312986Dat is tot op zekere hoogte wel waar, als je bij zandvoort op een mooie dag naar het noorden kijkt zie je blauwe lucht boven zee, en bruine lucht vanaf ijmuiden naar het oosten blazen. Daar zit Corus, de hoogovens aldaar en die blazen me een partij troep de lucht in dat je er gewoon eng van wordt. Daardoor is de luchtkwaliteit in amsterdam erg slecht. Schiphol doet daar nog een flinke schep bovenop. Er wordt wel gezegd dat een dag in amsterdam lucht inademen gelijk staat aan een pakje sigaretten roken.
En nee, dat ligt niet perse aan tweetaktjes inderdaad, die vallen daarbij rrrrrrruimmmmm in het niet. Amsterdam moet hoeft ook echt niet te komen met een verbod voor de binnenstad, hoewel ze dat volgens mij wel hebben voor diesel vrachtauto’s, maar ik geloof niet dat dat meetbare verbeteringen gaat geven.
1 april 2016 om 09:37 #18312987Trouwens dat je de ene stad niet in mag met een oude auto en een andere stad wel, is gewoon willekeur der ambtenaren/politici.
Het lijkt wel of Nederland een bananen republiek is.
Wat roept u??
Dat is Nederland al jaaaren!:jerry :jerry :kewlpics :wtf ;) king: :agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.