Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in?

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 106)
  • Auteur
    Berichten
  • #18312963
    trashmetal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2007

      @TedMechanic wrote:

      @jethro wrote:

      Om vanaf morgen alle 2 takt te verbieden is niet alleen dom, maar ook kapitaal vernietiging en niet te vergeten een grote aanslag van het milieu.
      De kabouters van de milieumaffia hebben te veel invloed op o.a. politici, die de kennis niet hebben en vaak gauw mee lopen vanwege hun achtergrond cq partijbelang.
      Onder het motto: wie is er niet voor een schoner milieu.
      Zo ken ik er meer. ;)
      Dat moet natuurlijk langzaam gebeuren, de dag komt dat de 2 takt bromfiets moet worden vervangen inzake reparatie`s.
      Dus koop je met subsidie een stekker bromtol.
      Bepaalde bromfietsen zoals de oudere moeten te gebruiken zijn, maak daar een regeling voor, alleen in het weekend of zo iets.
      Niet klakkeloos dom verbieden zo als de milieumaffia/PVDA het wil, dat roept weerstand op van de bevolking, alweer iets verboden wat leuk is. :vertag

      Ik zeg maar altijd: ook je eigen verstand gebruiken, napraters hebben wij al genoeg in Nederland.

      :jerry :jerry :thumb

      Ik praat niemand na, wat ik zeg is mijn eigen mening. Die jij overigens loopt te verdraaien door te zeggen dat ik beweer dat dat “vanaf morgen” ingevoerd kan worden. Natuurlijk moet dat geleidelijk, maar daar kan wel vaart achter gezet worden. En kapitaal vernietiging wil ik niet zeggen, zoveel is een Tomos uit 1988 nu ook weer niet waard.

      Ik heb trouwens nog nooit een Kreidler of een Zundapp zien rijden in Rotterdam, dus qua liefhebbers in de binnenstad zal het wel meevallen.

      De enige die je ermee raakt zijn, zoals Bart zei, misschien de Pizza coureurs. Mooi. Afschaffen die hap. Opgeruimd staat netjes.

      Moet je ’s morgens op koningsdag bij Fred motoren voor de deur kijken
      heel het stieltjesplein VOL oldtimer brommers :wub
      meermalen met de oldtimerrit meegereden op Zundapp ks50 en Yamaha Fs1

      #18312964
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        @Vinci wrote:

        Zundapp en Kreidler ware zowat de einige echt degelijke brommers, dus daar noem je ook wel een voorbeeld. Die dingen waren zwaar overgedimensioneerd en konden ook dik opgevoerd worden.

        Klopt allemaal, maar…..

        Met een kreidler was het lastig schakelen.
        En zundapp had een zwak frame, haal de tank er af en zie een dunne buis.
        Yamaha SS50 moest je hebben, was zwaar op te voeren net als die andere.
        Had zelf eentje die liep 115 km/h +
        En schakelen als de beste!
        Ieder zijn/haar merk nietwaar? :thumb
        Had ook tussen door een Garelli met het vierkante motorblok met 4 voet versnelling.
        Liep als een dolle, haalde 120 km/h.

        Maar is dit niet……………. -offtopic

        #18312965
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Koop nou maar eens het blad: BROMFIETS NR. 2 mrt/apr.
          Staat een heel verhaal in over het verbieden van de 2 takt.
          Ook hoe het TNO het er een zooitje van maakt, klakkeloos iets over nemen en meer van dat fraais. NOT!

          #18312966
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Kreidler was leuk.. Die gingen harder rijden naarmate ze ouder werden… Leuk voor jonge agentjes die dan naar opvoer kitjes opzoek gingen…

            #18312967
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              @markkie wrote:

              Denk dat ie over z’n Peugeot praat. Of heeft een zundap ook een kat??

              Inderdaad beetje verwarrend getypt (had wat kort de tijd.
              Gaf als eersre een Voorbeeld van 2takt Brommers die zich toch wel als Betrouwbaar Degelijk en Duurzaam waren (al zal de uitstoot alsnog erg slecht zijn.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18312968
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                @jethro wrote:

                Koop nou maar eens het blad: BROMFIETS NR. 2 mrt/apr.
                Staat een heel verhaal in over het verbieden van de 2 takt.
                Ook hoe het TNO het er een zooitje van maakt, klakkeloos iets over nemen en meer van dat fraais. NOT!

                Ja, en in het blad fitness staan van die michelinmannetjes die echt geen anabolen hebben gebruikt hoor… :angel

                #18312969
                wagnas
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 May 2007

                  @Vinci wrote:

                  Zundapp en Kreidler ware zowat de einige echt degelijke brommers, dus daar noem je ook wel een voorbeeld. Die dingen waren zwaar overgedimensioneerd en konden ook dik opgevoerd worden.

                  Mijn vader had zo’n Kreidler met chrome tank, en een vriend ook. Andere vriend had een Zundapp. En die dingen gingen met 70cc erop ook over de 100km/h.:D

                  Alhoewel mijn Yamaha FS1 met opgehoonde 60cc en dikke uitlaat haalde ook de 100km/h wel. Was ook een degelijk frame dat die krachten van opvoeren aankon. Kon ik nog weleens 5 minuten langer in bed blijven liggen voordat je naar school moest. :angel

                  Heb ook weleens de Afsluitdijk over gekacheld naar Friesland samen met een Suzuki 80cc van iemand die ik niet kon maar toevallig tegenkwam bij Den Oever. Was leuk dat je op het fietspad bijna auto’s kon bijhouden op de snelweg!

                  Mooie tijden!

                  #18312970
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Kreidlers 50CCtjes gingen wel over de 200 hoor! ;) 225 is geloof ik het wereldrecord.

                    Ik ree elke dag naar school op de fiets met een klasgenoot, tot hij een Kreidler kocht met de typische chrome tank en een groen frame. Dat ding ging zeer rap, ook tegen de 100 wel. Was zelf meer van de Honda viertaktjes, maar die waren zeker minder ‘potent’, maar ook zeker motorisch erg sterk. Als je zo’n ding niet te gek opvoerde dan ging dat een mensenleven lang mee. Jammergenoeg werden de blokkies waar niet aan gerommeld was op een gegeven moment zeldzaam, en die waarbij dat niet zo was exorbitant duur.

                    #18312971
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      @Vinci wrote:

                      Was zelf meer van de Honda viertaktjes, maar die waren zeker minder ‘potent’, maar ook zeker motorisch erg sterk.

                      bedoel je daarmee de honda cup?? die dingen zijn onverwoestbaar.. die brommers hadden ze olie eruit en frietvet erin en de motor bleef nog gezond draaien en van 6 hoog naar beneden gooien en op 2 kromme velgen na wilde hij gewoon starten

                      #18312972
                      markkie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 September 2010

                        Ja die kreidlers… Heb t ook af moeten leggen met mijn 80cc honda mt. Tegen een 50cc van Gebben kreidler. En geloof me die mt was niet sloom.

                        En inderdaad ga eens met Koninginnedag naar Fred. :wors Dan komen ze overal vandaan.

                        #18312973
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Ja Honda Cub, C50, SS50, oerdegelijk stalen monocoque frame, onverwoestbaar viertakt blokje met het herkenbare donkere geluidje. Heerlijke brommers waren dat.

                          De slechtste brommers met afstand waren de latere generaties Tomos. Goedkoop, maar ook echt troep.

                          #18312974
                          markkie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 September 2010

                            En dan de puch Maxi die waren ook niet stuk te krijgen. Bij zwaar opvoeren wel zo krom als een hoepel. En met een 70cc een sport om te remmen als je op snelheid was :shock:

                            Maar even on topic ik mag met mijn combo nog steeds rdsm niet in. En er zit nu een motor in die t eigenlijk wel mag. Zou ik t bij t RDW op kenteken kunnen krijgen??

                            #18312975
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              wat voor motor heb je er in liggen?? die info is wel nodig om je vraag te kunnen beantwoorden…

                              #18312976
                              jethro
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 February 2008

                                @Vinci wrote:

                                @jethro wrote:

                                Koop nou maar eens het blad: BROMFIETS NR. 2 mrt/apr.
                                Staat een heel verhaal in over het verbieden van de 2 takt.
                                Ook hoe het TNO het er een zooitje van maakt, klakkeloos iets over nemen en meer van dat fraais. NOT!

                                Ja, en in het blad fitness staan van die michelinmannetjes die echt geen anabolen hebben gebruikt hoor… :angel

                                Kijk eens aan, een grappenmaker in een leeg huis. ;) king:

                                In het blad Bromfiets staat een heel goed stuk in over dat 2 takt verbod, en hoe anderen o.a. het TNO de zaak beduvelen.
                                Ik zou zeggen koop en lees het eens, ze komen met feiten en voorbeelden.
                                Daar weet men ook wel dat je van de uitlaatgas van de 2 takt niet kunt leven.

                                Zo maar wat roepen…………….
                                Is verspilde moeite, al klinkt het wel leuk. ;)

                                #18312977
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  Joh het interesseert me niet zo of TNO de boel beduvelt over hun publicaties over tweetakten als er heel veel meer wel steekhoudende testen zijn die allemaal er op wijzen dat die dingen mega vervuilend zijn. Dat heet roeren in de marge.

                                  #18312978
                                  markkie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 September 2010

                                    Wat voor motor maakt toch niet uit als t maar u9 is toch? En dat zijn er een boel. Alle c..codes
                                    Ik heb trouwens een c20xe. Heb wel eens gelezen dat als ie stationair loopt zonder kat nog aan de normen voldoet.

                                    #18312979
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      C20XE voldoet sowieso wel aan de emissienorm, maar zo moet het ook op kenteken staan en omkeuren is lang niet altijd toegestaan. Dat is ook het hypocriete, je wordt nooit of te nimmer beloond met het verbeteren van de emissie van je auto door hem zo om te kunnen laten keuren.

                                      #18312980
                                      jethro
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 February 2008

                                        Uit de Bromfiets, gewoon iets er uit gehaald als voorbeeld.

                                        Dagelijks gaat er in opdracht van de Gemeente Amsterdam personeel aan het werk met handgedragen 2-takt machines.
                                        Jaarlijks worden er vele tienduizenden Amsterdamse fietsen met een 2-takt handgedragen slijptol los geslepen en naar het gemeentelijke depot afgevoerd.
                                        Heel wat 2-takt bladblazers worden dagelijks ingezet om bladeren en zwerfvuil bij elkaar te blazen.
                                        De ambtenaren die parken als het Vondelpark en het Amsterdamse Bos onderhouden gaan dagelijks met handgedragen 2-takt tuinmachines op pad.
                                        Al die gemeentelijke 2-takt machines bij elkaar verstoken dagelijks heel wat liters 2-takt alkylaatbenzine.
                                        Dat laatste is zeker, want van de ARBO-wetgeving mag Amsterdam deze machines al sinds jaren alleen maar op alkylaatbenzine laten lopen.
                                        Het direct inademen van die uitlaatgassen wordt niet schadelijk geacht voor het personeel. :vertag

                                        Oplossing: ALKYLAATBENZINE.
                                        Dan zijn de kabouters ook rustig :jerry

                                        #18312981
                                        jethro
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 February 2008

                                          @Vinci wrote:

                                          C20XE voldoet sowieso wel aan de emissienorm, maar zo moet het ook op kenteken staan en omkeuren is lang niet altijd toegestaan. Dat is ook het hypocriete, je wordt nooit of te nimmer beloond met het verbeteren van de emissie van je auto door hem zo om te kunnen laten keuren.

                                          In Duitsland kon je van die setje`s kopen in de jaren negentig, om aan die milieu regels te voldoen.

                                          LPG er op, ben je er ook.

                                          OOEPS……………

                                          Alleen gunstig voor 40 jaar en ouder.

                                          #18312982
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Dat personeel zijn gewoon proefkonijnen. De lange termijn gezondheidsklachten zijn nog helemaal niet bekend. Kan me niet voorstellen dat het gezond is met zo’n teringherrie en stank de hele dag te werken. Daarnaast vind ik een paar uur met een comfortabele koptelefoon op mn hoofd al een hel, laat staan zo’n strakke gehoorsbeschermer de hele dag.

                                            Die gasten staan trouwens ook altijd de eerste mooie zonnige dagen in het voorjaar te verneuken met onophoudelijke herrie. In het najaar op de laatste zonnige dagen met bladblazers. De ‘stille dagen’ zijn gewoon tot een nulpunt gereduceerd zo. Ik HAAAAAAT die dingen echt.

                                            En in Duitsland kun je nog steeds keurig in aanmerking komen voor de “Grüne Plakete”, zodra jij in een keuring aan de eisen voldoet dan keuren ze dat keurig voor je om. Dat is rechtvaardig, en je hoort Duitsers dan ook veel minder klagen over de ‘milieumaffia’.

                                            #18312983
                                            jethro
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 February 2008

                                              Grapje tussen door…

                                              Veel van die tegenstanders van de zogenaamde vuile en lawaai vervoersmiddelen, zaten in vroegere? dagen in rokers holen en bezochten concerten van pop en rockbands.
                                              Toe jammerden ze ook niet, ook niet toen ze half doof na een concert weer op weg naar huis gingen.
                                              Ieder die hun toe aansprak beantwoorden met: WAT ZEG JE?

                                              En dit was………………. -offtopic :thumb

                                              :jerry :jerry king:

                                              #18312984
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Ik zie het verband niet zo tussen blauwe olie stinkwalm en oorverdovend geknetter waar er maar 1 baat bij heeft en een half dorp last, en het gebruiken van een genotsmiddel en harde muziek bij een optreden met een publiek van zo 1000 man die daar vrijwillig heen zijn gegaan.

                                                #18312985
                                                markkie
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  4 September 2010

                                                  Je bedoelt meer in de trant van Dupont gooit al vele jaren lang giftige stoffen de lucht in waar je ik weet niet allemaal wat van kan krijgen. En dan je druk maken of dr wel of geen kat onder je auto zit… :puke

                                                  En zo kan ik dr nog wel een paar op noemen. Dan vallen die paar 2 takt brommers ik in t niets :sleeping

                                                  #18312986
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009

                                                    Dat is tot op zekere hoogte wel waar, als je bij zandvoort op een mooie dag naar het noorden kijkt zie je blauwe lucht boven zee, en bruine lucht vanaf ijmuiden naar het oosten blazen. Daar zit Corus, de hoogovens aldaar en die blazen me een partij troep de lucht in dat je er gewoon eng van wordt. Daardoor is de luchtkwaliteit in amsterdam erg slecht. Schiphol doet daar nog een flinke schep bovenop. Er wordt wel gezegd dat een dag in amsterdam lucht inademen gelijk staat aan een pakje sigaretten roken.

                                                    En nee, dat ligt niet perse aan tweetaktjes inderdaad, die vallen daarbij rrrrrrruimmmmm in het niet. Amsterdam moet hoeft ook echt niet te komen met een verbod voor de binnenstad, hoewel ze dat volgens mij wel hebben voor diesel vrachtauto’s, maar ik geloof niet dat dat meetbare verbeteringen gaat geven.

                                                    #18312987
                                                    jethro
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 February 2008

                                                      Trouwens dat je de ene stad niet in mag met een oude auto en een andere stad wel, is gewoon willekeur der ambtenaren/politici.
                                                      Het lijkt wel of Nederland een bananen republiek is.
                                                      Wat roept u??
                                                      Dat is Nederland al jaaaren!

                                                      :jerry :jerry :kewlpics :wtf ;) king: :agent

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 106)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.