Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2016 om 11:05 #18312938
@jethro wrote:
Had jij ook niet gezegd dat het maakt niet uit als de halve wereld in Nederland zou wonen, de vervuiling bleef gelijk. ;)
Mis!
Als er meer mensen in Nederland wonen heb je ook meer vervuiling, en als er meer vervuiling is als afgesproken met die gasten uit Brussel, oftewel de EU dan betaald Nederland fors meer belasting aan die gasten uit Brussel oftewel de EU.
De milieumaffia waar o.a. de PVDA ook in zit wil vanaf een bepaald jaar, alleen nog stekker bakje`s toelaten op de weg en in de lucht?
De productie en sloop van accu`s is zwaar milieu belastend.
Men heeft actieradiusangst met die stekker bakje`s.
Onze energiecentrale`s zijn niet voldoende voor alle stekker bakje`s.
Gaat buurman mijn stroomkabel gebruiken voor het opladen van zijn stekker bakje?
Woon maar eens op een flat met honderd woningen, hoe gaat dat opladen van die stekker bakje`s?
Met andere woorden: wat die milieu maffia wil is nu nog niet te realiseren, wensdroom van een ……..
Met een jaar of twintig of is het dertig, zou een deel van het gehele autopark op stroom kunnen.
Stekkerbakje`s is wel leuk voor in de stad, en eventueel woon werk verkeer.Trouwens………………
Heb nergens vermeld dat ik tegen stekker bakje`s ben, hoe je daar nou bij komt.
En dit was……………. -offtopic
Om te beginnen postte je iets met kotsende smilies en het woord stekkerbakjes, dat wijst volgens mij redelijk op dat je daar iets tegen hebt. Ook haal je nu een heel andere discussie erbij over vluchtelingen in Nederland die hier helemaal niks mee te maken heeft. En begin je over autopark, waar ik ook niks over gezegd heb. En kon je het niet laten om toch het woord milieumaffia 2x te gebruiken. Jammer hoor.
Ik vroeg puur naar scooters en snorfietsen, omdat dat volgens mij de grootste vervuilers in de stad zijn. En ook veel vervuilender dan moderne auto’s met een ICE.
Ook is de levensduur van scooters veel lager dan van een auto, dus ik denk dat het best haalbaar is om binnen een paar jaar een groot percentage van alle scooters in de stad elektrisch te laten rijden. Of op z’n minst alle 2 takt motoren te bannen, dat lijkt mij helemaal niet verkeerd.
Voor in de stad is een elektrische scooter ideaal, je hebt geen actieradius nodig van meer dan 50 km op je scooter. Ik denk dat de gemiddelde scooter snachts in de schuur staat of in een flat in een fietsenberging, leg daar wat stopcontacten aan en je bent klaar. Je kunt iedere ochtend vertrekken met een volle accu.
23 maart 2016 om 11:29 #18312939@TedMechanic wrote:
Om te beginnen postte je iets met kotsende smilies en het woord stekkerbakjes, dat wijst volgens mij redelijk op dat je daar iets tegen hebt. Ook haal je nu een heel andere discussie erbij over vluchtelingen in Nederland die hier helemaal niks mee te maken heeft. En begin je over autopark, waar ik ook niks over gezegd heb. En kon je het niet laten om toch het woord milieumaffia 2x te gebruiken. Jammer hoor.
Ik vroeg puur naar scooters en snorfietsen, omdat dat volgens mij de grootste vervuilers in de stad zijn. En ook veel vervuilender dan moderne auto’s met een ICE.
Ook is de levensduur van scooters veel lager dan van een auto, dus ik denk dat het best haalbaar is om binnen een paar jaar een groot percentage van alle scooters in de stad elektrisch te laten rijden. Of op z’n minst alle 2 takt motoren te bannen, dat lijkt mij helemaal niet verkeerd.
Voor in de stad is een elektrische scooter ideaal, je hebt geen actieradius nodig van meer dan 50 km op je scooter. Ik denk dat de gemiddelde scooter snachts in de schuur staat of in een flat in een fietsenberging, leg daar wat stopcontacten aan en je bent klaar. Je kunt iedere ochtend vertrekken met een volle accu.
en de pizza koeriers dan?? bij ons moeten de koeriers die eten bezorgen om de 2 bezorgingen de accu verwisselen.. en mensen horen die dingen niet aan komen
eten bezorgers op de scooter leggen makkelijk op een middag/avond werken meer dan 50 km af.. en die rijden nu op een 4 takt.. dus dan zou idd de 2takt minder kunnen met uitzondering van de oldtimer rijders die kleine tripjes doen voor toeren en showtjes23 maart 2016 om 11:57 #18312940Mijn 2takt scooter heeft ondanks hier over snel slijtend word gesproken een 240.000km gedraait zonder de motor uit elkaar gehad te hebben (peugeot scooter uit 1994).
Motortje was nog prima Scooter zelf was op.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
23 maart 2016 om 12:35 #18312941Wim, dan ben jij de grote uitzondering. Heb ze jaren verkocht en gerepareerd, dus heb er wel een paar gezien. De reden dat ze bijvoorbeeld uitlaten vreten is doordat tweetakt heel heet loopt, en das per definitie niet gezond voor zo’n motor. Daarnaast is er een groot verschil tussen mooi weer rijders en mensen die ze als werkpaard in weer en wind meenemen. Veelal zitten op die dingen om het maar voorzichtig uit te drukken mensen die wel eens wat beweging kunnen gebruiken, en die 100 kilo extra die het 50cctje dan meezeult doet hem dan ook geen goed. Viertakt gaat zonder discussie veel langer mee dan tweetakt.
23 maart 2016 om 14:58 #18312942Ik hoop dat ze het hier in Boxtel toch niet in hun kop halen 2-takt te verbieden
heb welliswaar geen Suzuki tsx meer, maar het kriebelt wel weer om een op te knappen
lekker back 2 basic opfokken die handel incl blauw rookgordijn en bak herrie :wub i love it :jerry23 maart 2016 om 15:21 #18312943Denk dat t meer aanbouw kwaliteit ligt. En natuurlijk t gebruik, de meeste wordt niet voorzichtig mee om gesprongen. Die Peugeot scooters waren niet kapot te krijgen.
En rijden er dan nog zoveel 2 takt brommers rond??
Als z’n Chinese scooter kapot gaat dan kan je m weggooien. Net een wegwerp aansteker. Dat is goed voor t milieu.23 maart 2016 om 15:36 #18312944In de wilde jaren zestig en zeventig, waren er duizenden meer bromfietsen dan nu heden in 2016.
In die jaren hoorde je niemand zeuren, het lijkt raar, maar dat is waar. :vertag
Toen snoof je als het ware de race olie lucht op, HEERLIJK. :thumb ;):jerry king:
23 maart 2016 om 15:42 #18312945Ik vind dat ook heerlijk.. Maargoed.. Grotendeels is schapen gedrag… Net als met het roken.. Nu als rokers buiten gaan staan gaan ze daar klagen dat ze in hun gebied staan…
Ik denk dat nederland met de lucht met het huidige wagenpark er veel beter bij loopt/rijdt dan als voorbeeld china waar mensen met mondkapjes lopen… En die lucht komt ook deze kant op..23 maart 2016 om 15:49 #18312946@TedMechanic wrote:
@jethro wrote:
Had jij ook niet gezegd dat het maakt niet uit als de halve wereld in Nederland zou wonen, de vervuiling bleef gelijk. ;)
Mis!
Als er meer mensen in Nederland wonen heb je ook meer vervuiling, en als er meer vervuiling is als afgesproken met die gasten uit Brussel, oftewel de EU dan betaald Nederland fors meer belasting aan die gasten uit Brussel oftewel de EU.
De milieumaffia waar o.a. de PVDA ook in zit wil vanaf een bepaald jaar, alleen nog stekker bakje`s toelaten op de weg en in de lucht?
De productie en sloop van accu`s is zwaar milieu belastend.
Men heeft actieradiusangst met die stekker bakje`s.
Onze energiecentrale`s zijn niet voldoende voor alle stekker bakje`s.
Gaat buurman mijn stroomkabel gebruiken voor het opladen van zijn stekker bakje?
Woon maar eens op een flat met honderd woningen, hoe gaat dat opladen van die stekker bakje`s?
Met andere woorden: wat die milieu maffia wil is nu nog niet te realiseren, wensdroom van een ……..
Met een jaar of twintig of is het dertig, zou een deel van het gehele autopark op stroom kunnen.
Stekkerbakje`s is wel leuk voor in de stad, en eventueel woon werk verkeer.Trouwens………………
Heb nergens vermeld dat ik tegen stekker bakje`s ben, hoe je daar nou bij komt.
En dit was……………. -offtopic
Om te beginnen postte je iets met kotsende smilies en het woord stekkerbakjes, dat wijst volgens mij redelijk op dat je daar iets tegen hebt. Ook haal je nu een heel andere discussie erbij over vluchtelingen in Nederland die hier helemaal niks mee te maken heeft. En begin je over autopark, waar ik ook niks over gezegd heb. En kon je het niet laten om toch het woord milieumaffia 2x te gebruiken. Jammer hoor.
Ik vroeg puur naar scooters en snorfietsen, omdat dat volgens mij de grootste vervuilers in de stad zijn. En ook veel vervuilender dan moderne auto’s met een ICE.
Ook is de levensduur van scooters veel lager dan van een auto, dus ik denk dat het best haalbaar is om binnen een paar jaar een groot percentage van alle scooters in de stad elektrisch te laten rijden. Of op z’n minst alle 2 takt motoren te bannen, dat lijkt mij helemaal niet verkeerd.
Voor in de stad is een elektrische scooter ideaal, je hebt geen actieradius nodig van meer dan 50 km op je scooter. Ik denk dat de gemiddelde scooter snachts in de schuur staat of in een flat in een fietsenberging, leg daar wat stopcontacten aan en je bent klaar. Je kunt iedere ochtend vertrekken met een volle accu.
Om vanaf morgen alle 2 takt te verbieden is niet alleen dom, maar ook kapitaal vernietiging en niet te vergeten een grote aanslag van het milieu.
De kabouters van de milieumaffia hebben te veel invloed op o.a. politici, die de kennis niet hebben en vaak gauw mee lopen vanwege hun achtergrond cq partijbelang.
Onder het motto: wie is er niet voor een schoner milieu.
Zo ken ik er meer. ;)
Dat moet natuurlijk langzaam gebeuren, de dag komt dat de 2 takt bromfiets moet worden vervangen inzake reparatie`s.
Dus koop je met subsidie een stekker bromtol.
Bepaalde bromfietsen zoals de oudere moeten te gebruiken zijn, maak daar een regeling voor, alleen in het weekend of zo iets.
Niet klakkeloos dom verbieden zo als de milieumaffia/PVDA het wil, dat roept weerstand op van de bevolking, alweer iets verboden wat leuk is. :vertagIk zeg maar altijd: ook je eigen verstand gebruiken, napraters hebben wij al genoeg in Nederland.
:jerry :jerry :thumb
23 maart 2016 om 15:56 #18312947@bart-gsi wrote:
Ik vind dat ook heerlijk.. Maargoed.. Grotendeels is schapen gedrag… Net als met het roken.. Nu als rokers buiten gaan staan gaan ze daar klagen dat ze in hun gebied staan…
Ik denk dat nederland met de lucht met het huidige wagenpark er veel beter bij loopt/rijdt dan als voorbeeld china waar mensen met mondkapjes lopen… En die lucht komt ook deze kant op..Sterker nog……………..Nederland wil het beste jongetje van de klas zijn inzake het milieu.
We leven niet in een kubus, er waait zelfs sahara zand over Nederland.
Ken je na gaan, ;)
Als je telkens elk jaar of om de 5 jaar de regels aanscherpt, ben je dwangmatig bezig, wat miljarden moet kosten maar wat het milieu aangaat bijna geen verbetering geeft.
En dat is bewezen!
Hoe noem je dat??
GELDVERBRANDEN :vertagWaanzin.
23 maart 2016 om 16:03 #18312948Sowieso is dat plan niet uit te voeren
Mensen hebben simpelweg geen geld voor een electrisch auto/2wieler en alles wat erbij komt kijken..
En ook voor het bedrijfsleven is het niet idiaal… Die moeten al iedere keer een compleet wagen park vernieuwe i.v.m. de milieu eisen en daarnaast nog electrisch gaan rijden.. Kost te veel en levert teweinig op23 maart 2016 om 16:34 #18312949Voor mensen die altijd met hun geweten lopen te vechten………………………… ;) king: :agent
https://www.autobahn.eu/447/groenlinks-op-wielen-de-nieuwe-toyota-prius-plug-in/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wees gerust………..
Met zo`n groenlinksbakje kom je schoon over voor de buitenwereld, maar vervuilen doet het nog steeds.:hmmz
23 maart 2016 om 22:42 #18312950Perspektief is wat alle politici missen, simpelweg doordat zij eigenlijk ook de ballen verstand hebben van de details en zich laten adviseren. Dat advies komt niet gratis, en zo werden zeer zeker ook de zgn. doemprofeten geboren. Mensen, met een hoge opleiding, meer binnenkanten van boeken gezien dan de echte wereld die als ze hun studie afgerond hebben geacht worden wat meer bagage te hebben, maar daar heb je ook mislukkelingen bij die ‘zichzelf nuttig maken’ en bij de eerste de beste kiezelsteen hun conclusies trekken en dat groot opblazen en een met een hoop opgeklopte lucht en bombarie als onderzoeksresultaten presenteren over gevaar en rampen die op de loer liggen. Zo krijgen ze sneller voeten aan de aarde, peuteren de dikste subsidies los voor meer onderzoek.
Onze politiek zit zeker in een hoop van dat soort spiralen gevangen, maar er liggen ook feiten op tafel waar je niet omheen kan. Mensen krijgen meer en meer nare ziektes. Ik ben persoonlijk heel veel familie en vrienden verloren aan die vreselijke ziekte, en bijna de helft in de longen. Als ik dan naar mijn twee kleine zoontjes kijk, dan ga ik dat hun straks niet uitleggen dat papa meedeed aan het nieuwe ‘asbest’ terwijl er eigenlijk al voldoende bekend was. Daarnaast hecht ik vele malen meer waarde aan een goed leven voor hun dan de kick die een knetterende blauw walmende tweetakt mij ooit zal kunnen geven.
Andere kant van het verhaal geef ik velen gelijk in hun reacties in dit topic, er heerst een hoop hipocrisie in de politiek. Verhoudingsgewijs is de vervuiling van industrie, kolencentrales, hoogovens en vliegverkeer dusdanig veel hoger dan brommertjes en auto’s dat het best beschouwd kan worden als een hoop gemierenneuk om je daar zo druk om te maken.
Politici maken zich sterk schuldig aan symboolpolitiek, en eigenlijk is geen enkele partij heilig, noch is er een die ons een oplossing gaat bieden in de werkelijke grootvervuilers. Men kiest er voor om zolang er geen alternatieven zijn alsnog te doen alsof, en daar weer die symboolpolitiek, dat maakt het meest indruk in de miereneuk zone, waar de kleine man met z’n kleinpraat en z’n net aangeschafte groene blaadjes bestickerde sjoemelbak tegen z’n buurman kan zeggen dat hij beter bezig is dan hem. Die zelfvergoedelijking van dat soort mensen, die zich helemaal niet realiseren dat er miljarden megajoules energie verstookt zijn met een carbon footprint van hier tot tokio voor de productie er van.
Ik denk mij te bewegen in de stroming van mensen dat zich daartegen verzet door mijn oldie te blijven rijden, anderzijds wil ik ook geen onnodige schade aanrichten. Die oldie rij ik daarnaast uit een stukje emotie, ik denk nog steeds dat afdanken slechter is dan conserveren wat goed is, en vind dat het tot de mogelijkheden moet behoren in het vrije westen om hem te mogen behouden en er mee te kunnen blijven doen wat ik er altijd WETTELIJK gezien mee mocht. Ook de binnensteden in!
Een gemiste kans van de politiek daarin, die naar mijn visie zowel de economie spekt, het milieu spaart, en mensen hun oldtimer te kunnen blijven behouden is dat je geen gelegenheid wordt gegund de oldtimer om te bouwen en te keuren naar een hogere euronorm. Geef mensen die dat wel willen een kans om met hun geliefde auto waar ze aan gehecht zijn de emissie te verbeteren, want we weten allemaal dat er geen heel grote technische belemmeringen zijn. Het letterlijk kloppend hart van oldtimers is vrijwel identiek aan moderne ontbrandingsmotoren. Er worden eigenlijk nog steeds haast enkel externe fratsen aan gehangen.
Dit wetende is voor mij de geloofwaardigheid van de door de politiek naar voren geschoven milieu argumenten onderuit geschoffeld. Ik ben er van overtuigd dat dit meespeelt in de harten van de meeste oldtimerbezitters, en dit vooral resulteert in de reactie om je hakken in het zand te zetten. Zo wordt het steeds meer hard tegen hard straks, en we weten uit andere problematiek waar dat toe leidt… Daar wordt niemand wijzer van!
Tot zover
24 maart 2016 om 06:14 #18312951Sorry Vinci, ik lees dit dadelijk door als ik echt wakker ben… is me net wat te vroeg.
;)24 maart 2016 om 07:12 #18312952De problematiek wordt juist veroorzaakt door stekkerauto’s de laatste jaren.
Doordat de elektriciteits voorziening meer en meer moet, exponentiel, vanwege meer verbruik thuis. En ook de stekkerauto’s. Daardoor worden ook weer kolencentrales, ZELFS IN NEDERLAND :hmmz geopend. Leest u mee: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_elektriciteitscentrales_in_Nederland” onclick=”window.open(this.href);return false;
– Eemshaven Essent 2015
– GDUF SUEZ Maasvlakte 2015Dit veroorzaakt de vervuiling in Nederland, samen met kolencentrales in Belgie, Engeland en Duitsland.
Oplossing is grote getijdecentrales bouwen in Engeland, zoals Noorwegen ook doet. Engeland is daar een prima land voor alleen ze doen het niet. In Noorwegen nog een paar bijbouwen en dan krijgen we de energie voor de toekomst uit die landen, goedkoop en milieuvriendelijk. En op een echt goede manier. :thumbup
Kunnen we alle windmolens en kolencentrales afbreken, met die dingen halen we de toekomst niet.;)
24 maart 2016 om 07:19 #18312953Haha, die tekst kwam ook na een goed donker biertje, maar als ik hem nu zo nuchter zit door te lezen is het gelukkig ook niet geheel slecht.
En wagnas, mee eens, we gaan al over de honderd miljard ton heen, met bloedkolen uit colombia. Nou is electriciteit vanuit noorwegen hierheen halen ook wel een uitdaging over zo’n afstand. Ik zet dan toch liever in op kernfusie, bergen meer energie tegen een fractie van het kernafval als je vergelijkt met kernsplitsing. Over korte tijd zal de eerste kernfusiereactor openen…
24 maart 2016 om 10:56 #18312954@jethro wrote:
Om vanaf morgen alle 2 takt te verbieden is niet alleen dom, maar ook kapitaal vernietiging en niet te vergeten een grote aanslag van het milieu.
De kabouters van de milieumaffia hebben te veel invloed op o.a. politici, die de kennis niet hebben en vaak gauw mee lopen vanwege hun achtergrond cq partijbelang.
Onder het motto: wie is er niet voor een schoner milieu.
Zo ken ik er meer. ;)
Dat moet natuurlijk langzaam gebeuren, de dag komt dat de 2 takt bromfiets moet worden vervangen inzake reparatie`s.
Dus koop je met subsidie een stekker bromtol.
Bepaalde bromfietsen zoals de oudere moeten te gebruiken zijn, maak daar een regeling voor, alleen in het weekend of zo iets.
Niet klakkeloos dom verbieden zo als de milieumaffia/PVDA het wil, dat roept weerstand op van de bevolking, alweer iets verboden wat leuk is. :vertagIk zeg maar altijd: ook je eigen verstand gebruiken, napraters hebben wij al genoeg in Nederland.
:jerry :jerry :thumb
Ik praat niemand na, wat ik zeg is mijn eigen mening. Die jij overigens loopt te verdraaien door te zeggen dat ik beweer dat dat “vanaf morgen” ingevoerd kan worden. Natuurlijk moet dat geleidelijk, maar daar kan wel vaart achter gezet worden. En kapitaal vernietiging wil ik niet zeggen, zoveel is een Tomos uit 1988 nu ook weer niet waard.
Ik heb trouwens nog nooit een Kreidler of een Zundapp zien rijden in Rotterdam, dus qua liefhebbers in de binnenstad zal het wel meevallen.
De enige die je ermee raakt zijn, zoals Bart zei, misschien de Pizza coureurs. Mooi. Afschaffen die hap. Opgeruimd staat netjes.
24 maart 2016 om 10:58 #18312955Je kunt wel zeggen dat het woord milieu te pas en te on pas word gebruikt.
Vooral om geld binnen te harken word het woord milieu gebruikt.
Meestal door lieden die er geen verstand van hebben.
En hun motto is: Wie is er niet voor een schoon milieu.
Is een dooddoener, zo ken ik er meer.Kijk uit, laat je niet beduvelen!
Ze willen maar 1 ding: uw geld!-offtopic ;) :agent
24 maart 2016 om 11:02 #18312956@TedMechanic wrote:
@jethro wrote:
Om vanaf morgen alle 2 takt te verbieden is niet alleen dom, maar ook kapitaal vernietiging en niet te vergeten een grote aanslag van het milieu.
De kabouters van de milieumaffia hebben te veel invloed op o.a. politici, die de kennis niet hebben en vaak gauw mee lopen vanwege hun achtergrond cq partijbelang.
Onder het motto: wie is er niet voor een schoner milieu.
Zo ken ik er meer. ;)
Dat moet natuurlijk langzaam gebeuren, de dag komt dat de 2 takt bromfiets moet worden vervangen inzake reparatie`s.
Dus koop je met subsidie een stekker bromtol.
Bepaalde bromfietsen zoals de oudere moeten te gebruiken zijn, maak daar een regeling voor, alleen in het weekend of zo iets.
Niet klakkeloos dom verbieden zo als de milieumaffia/PVDA het wil, dat roept weerstand op van de bevolking, alweer iets verboden wat leuk is. :vertagIk zeg maar altijd: ook je eigen verstand gebruiken, napraters hebben wij al genoeg in Nederland.
:jerry :jerry :thumb
Ik praat niemand na, wat ik zeg is mijn eigen mening. Die jij overigens loopt te verdraaien door te zeggen dat ik beweer dat dat “vanaf morgen” ingevoerd kan worden. Natuurlijk moet dat geleidelijk, maar daar kan wel vaart achter gezet worden. En kapitaal vernietiging wil ik niet zeggen, zoveel is een Tomos uit 1988 nu ook weer niet waard.
Ik heb trouwens nog nooit een Kreidler of een Zundapp zien rijden in Rotterdam, dus qua liefhebbers in de binnenstad zal het wel meevallen.
De enige die je ermee raakt zijn, zoals Bart zei, misschien de Pizza coureurs. Mooi. Afschaffen die hap. Opgeruimd staat netjes.
We zijn begonnen met auto`s.
Later kwam de bromfiets is 2 takt er bij.
Nu is het van alles wat.Nog even over kapitaal vernietiging…
Daarmee bedoelde ik de 2 takt gevallen o.a. bromfietsen, en het gehele autopark.
Dat moet alles stekker gevallen worden volgens bepaalde lui uit een bepaalde hoek.
En hiermee heb ik het niet genoemd wat jou niet aan staat. ;)Voor de onwetenden; het waren de woorden: groene kabouters met geitenwollensokken op sandalen, en milieumaffia.
OEPS…………
Nou bericht ik het toch. ;) :thumb:jerry :agent :thumb
24 maart 2016 om 14:03 #18312957Weet zeker dat er in rdam meer zundapps kreidlers rond rijden dan je denkt…. Staan er wat verstopt in de schuurtjes
Geloof dat mijn pizza gast op een 4 takt rijd :wors
24 maart 2016 om 14:13 #18312958@Vinci wrote:
Wim, dan ben jij de grote uitzondering. Heb ze jaren verkocht en gerepareerd, dus heb er wel een paar gezien. De reden dat ze bijvoorbeeld uitlaten vreten is doordat tweetakt heel heet loopt, en das per definitie niet gezond voor zo’n motor. Daarnaast is er een groot verschil tussen mooi weer rijders en mensen die ze als werkpaard in weer en wind meenemen. Veelal zitten op die dingen om het maar voorzichtig uit te drukken mensen die wel eens wat beweging kunnen gebruiken, en die 100 kilo extra die het 50cctje dan meezeult doet hem dan ook geen goed. Viertakt gaat zonder discussie veel langer mee dan tweetakt.
Pak eens een Zundapp of Kreidler, die draaide ook prima 200.000km.
Terug naar de Peugeot:
ik heb m als werkpaard gebruikt.
En degene voor mij hebnen dat ook gedaan, zowel ik als mikn broer die hem voor mij had hebben 20.000km perjaar mee gereden.Originele uitlaat met katalysator ging er af toen ie 2maanden oud was.
Toen heeft er een Ixil uitlaat op gezeten.Later heb ik een technigas uitlaat eronder gezet toen de Ixil doorgerot was, die heeft t ook jaren vol gehouden voor die 90gulden toendertijd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 maart 2016 om 14:15 #18312959@bart-gsi wrote:
Sowieso is dat plan niet uit te voeren
Mensen hebben simpelweg geen geld voor een electrisch auto/2wieler en alles wat erbij komt kijken..
En ook voor het bedrijfsleven is het niet idiaal… Die moeten al iedere keer een compleet wagen park vernieuwe i.v.m. de milieu eisen en daarnaast nog electrisch gaan rijden.. Kost te veel en levert teweinig opMet een Nissan Leaf verbruikt kostentechnisch meer als mijn dieseltje als ik op en neer naar Luxemburg rijdt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 maart 2016 om 14:40 #18312960Zundapp en Kreidler ware zowat de einige echt degelijke brommers, dus daar noem je ook wel een voorbeeld. Die dingen waren zwaar overgedimensioneerd en konden ook dik opgevoerd worden.
24 maart 2016 om 14:53 #18312961Denk dat ie over z’n Peugeot praat. Of heeft een zundap ook een kat??
24 maart 2016 om 15:10 #18312962Denk dat Zundapp wel een kat had, als huisdier. ;)
De bromfietsen van Zundapp hadden het niet.:jerry :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.