Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2016 om 21:04 #17275753
Pardon, mag ik met m’n E uit 1990 Rotterdam niet meer in ?
Rik -offtopic
12 maart 2016 om 21:33 #18312890Nee, maar wil je dat dan??
Dan nog, als die auto nog zo goed was dan verkoop je hem, dan zet je hem nog steeds niet bij de sloop neer, dat riekt naar ‘meer aan de hand’…
Leipe wetgeving, in een stad met een haven vol fijnstof uitblaffende scheepsdiesels, en dan benzine autootjes uit de binnenstad weren?? Dat ze dat mogen met locale wetgeving is bizar. Idiocracy, een film die toch steeds meer een angstaanjagend voorspellende toekomstvisie blijkt te zijn…
13 maart 2016 om 08:19 #18312891Geloof dat het er vanaf hangt wat op het kenteken staat. Geloof dat als er u9 op staat het wel mag.
Grt Mark13 maart 2016 om 08:59 #18312892@markkie wrote:
Geloof dat het er vanaf hangt wat op het kenteken staat. Geloof dat als er u9 op staat het wel mag.
Grt Markja klopt.
geld voor het noordelijk centrum van de stadals je een katje hebt mag het nog wel.
edit
vandaag het kenteken van de astra nog even gecontroleerd staat u9 op en had een brief dat die nog even de stad in mag
13 maart 2016 om 09:37 #18312893S6 kenteken mag het dus niet?
13 maart 2016 om 10:08 #18312894op http://www.gezonderelucht.nl staat het precies uitgelegd
13 maart 2016 om 10:24 #18312895Oh wat mooi verpakt! Groene stickers plakken noem ik dat, meer voor een beter gevoel dan gewoon harde resultaten. Mag je er wel met een fijnstofkanon in? (lees tweetakt scooter, bladblazer enz.enz.)????
Mijne mag er ook niet on zag ik net. Mag je auto ook niet omkeuren natuurlijk, kortom, gaat niet om milieu, maar om GELD!
13 maart 2016 om 10:42 #18312896Beste Vinci, dat is mijn indruk ook, om het milieu gaat het niet, wel om de centen
en natuurlijk niet te vergeten dat de een of andere ambtenaar zijn stempel
voor eeuwige mistige roem heeft kunnen drukken,
Dat is in die kringen blijkbaar belangrijk als fatsoenlijke en logische regelgeving :puke :puke13 maart 2016 om 11:09 #18312897Die ambtenaar rijdt in een door ons betaalde, elke drie jaar ingeruilde leasebak en kan het waarschijnlijk geen r-ee-t schelen wie er de dupe van zijn.
Zou allemaal een stuk geloofwaardiger zijn, en ook een stuk de economie spekken als ze je de kans gaven om een oude auto om te keuren naar een hogere euronorm. Dan stimuleer je ook dat mensen hun best gaan doen om een oudere auto van filters, breedbandlambda enz. te voorzien om betere emissie te behalen. Dan kunnen bedrijfjes zich daar in specialiseren, en kitjes op de markt brengen. Vind sowieso dat na de missers van Weekers de politiek een plicht heeft om eens een hand toe te reiken, in plaats van alleen maar klappen uit te delen die eigenlijk iedereen raakt. (niet behaalde economische doelen, niet behaalde milieu doelen, de dood van een hele kluit bedrijfjes, en nog maar te zwijgen over de individuele oldtimer eigenaar)
Ik ga er nu niet eens m’n best voor doen, omdat het zinloos is. :thumbdown :thumbdown :angel
15 maart 2016 om 10:35 #18312898@Vinci wrote:
Groene stickers plakken noem ik dat
Dat is letterlijk wat ze in Duitsland in de steden doen ;)
15 maart 2016 om 10:48 #18312899Nederland duurzaam maken, volgens de groene kabouters met geitenwollensokken op sandalen. ;)
Binnen een x aantal jaren wil men dat het gehele autopark CO2 vrij is, wat dat moge betekenen.
Want niets is CO2 vrij, en de bomen houden van CO2 vraag het maar aan een kweker. ;) :thumb
Dus straks allemaal in een accubakje bij de weg, met een cd die race geluiden geeft uit de radio meubel. king:Denk in 2030?
Of is het eerder?
Wie koopt dan die benzine/diesel/lpg auto`s op?
En wat krijg je er voor………………………………………………. :wtf:jerry :kewlpics :wtf :hmmz
15 maart 2016 om 11:04 #18312900@TedMechanic wrote:
@Vinci wrote:
Groene stickers plakken noem ik dat
Dat is letterlijk wat ze in Duitsland in de steden doen ;)
Ja, maar in Duitsland kom je keurig in aanmerking voor een keuring, wat je de zgn. “Grüne Plakete” oplevert. Dat kan met elke leeftijd auto, zolang de emissie maar goed is. DAT NOEM IK RECHTVAARDIG!! En zo maakt de politiek daar zich wél geloofwaardig en hoor je daar ook niemand er over zeiken.
15 maart 2016 om 15:20 #18312901Ja dat is zo als je Duitsland als voorbeeld neemt doe t dan goed. Schroef ik wel een kat onder mijn combo.
15 maart 2016 om 15:24 #18312902Ik blijf het een beetje een nutteloze maatregel vinden. Alsof er zoveel overlast is. Hoeveel auto’s zie je nu daadwerkelijk nog rondrijden van voor 1990? Misschien 5 tot 10% van het daily driving wagenpark? Die paar auto’s die je nu gaat bannen gaat echt het verschil niet maken.
Ik denk dat er meer haalbaar is bij de honderden tweetakt scooters die nog volop overal rondrijden.
15 maart 2016 om 15:45 #18312889Die tweetakt kunnen heel water schoner bij de weg, als men het juiste brandstof zou gebruiken.
Als je hoogwaardig volsynthetische olie gebruikt, verbrand dat volledig bij het juiste mengverhouding. :thumbEn hoe zit dat met al die openhaarden/allesbranders??
Daar gooit men werkelijk ook van alles in, om maar goedkoop lekker warm er bij te zitten?
;)15 maart 2016 om 15:52 #18312903@jethro wrote:
Die tweetakt kunnen heel water schoner bij de weg, als men het juiste brandstof zou gebruiken.
Als je hoogwaardig volsynthetische olie gebruikt, verbrand dat volledig bij het juiste mengverhouding. :thumb
;)Klopt, maar dat doet men niet. Bij de meeste scooters hangt er een grote blauwe walm achter. Dat snap ik ook wel, ik zou ook geen dure olie erin gooien als je het alleen maar weg stookt.
Maar ik heb het wel altijd al vreemd gevonden dat er nog zo weinig emissie eisen zijn voor motorfietsen en brommers enzo.
15 maart 2016 om 16:07 #18312904Motorfietsen en dan praat ik over de nieuwe modellen, zijn net zo schoon als hun familie met 4 wielen.
Over eisen brommers: kijk in de laatste Bromfiets nr.2. blz. 4.
Daar komt o.a. het TNO nou niet bepaald als betrouwbaar over, die doen ook maar wat lijkt het wel.
Wie betaald, die bepaald lijkt het wel, maar dat is niet gunstig voor al die tweetakt brommers en de rest.
Het is gewoon uitmoorden van de tweetakt lijkt het wel.
Duurzaam ten koste van alles??:wtf
15 maart 2016 om 16:39 #18312905dit doen ze voor de inwoners van de stad.
hier zit die nieuwe partij ( leefbaar rotterdam) achter.
het gaat om 0.2 % van de auto’s in de stad duidelijk een gevalletje symbool politiek.zo verdwijnen er weer harde en orginele young en oldtimers in het oud ijzer.
15 maart 2016 om 18:43 #18312906Vind de regel daar en in Utrecht ook raar.
Maar moet wel zeggen dat er ook een hoop tuig met bijbehorende slechte auto’s in die steden woont.
Mischien helpt dat de RDW een hoop APK papieren heeft ingenomen in den lande ook de kwaliteit van de auto’s omhoog te gooien in genoemde steden. Dan hoeft die milieuzone zeker niet door te gaan.
15 maart 2016 om 18:48 #18312907uhm rik?
als ik mij niet vergis mag je er met autos van voor 92 niet meer in.
dus jou astra zal ook al op de grens van wel niet zitten ;)15 maart 2016 om 19:01 #18312908alleen met een ajax shawl op de hoedenplank mag je 010 nog in
15 maart 2016 om 21:02 #18312909Moet zeggen dat ik vaak zat naar adem loop te happen als ik een 2 takt scooter tegenkom. Ligt inderdaad voor een belangrijk deel aan afstelling en gebruik van juiste olie. Had toen ik scooter reed (lang geleden….) Castrol TTS er in.
15 maart 2016 om 21:13 #18312910Op de fiets ben ik altijd blij als het een snorfiets is, dan kan ik er namelijk nog voor blijven rijden, maar als het een brommer is…pffff, snak je meestal naar adem. Ik rij er soms letterlijk een blokje voor om!
15 maart 2016 om 21:37 #18312911op zich is er aan brommers en scooters niks mis.. meestal ( net als bij elk ander voertuig) moet er onderhoud aan gedaan worden… bij slecht of geen onderhoud gaat je voertuig gewoon naar de knoppen..
een brommer of scooter is nooit met een blauwe rookwolk uit de fabriek gekomendus als heel het zooitje gewoon goed onderhouden is en netjes is dan moet het voor de uitlaat gassen weinig uit maken
15 maart 2016 om 21:59 #18312912Ow dat valt tegen Bart.
Een gewoon 2taktje doet zeker met koude motor lekker okie walmen.
Dat krijg je niet makkelijk weg omdar de olie kiud niet tot moeilijk verbrand.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.