Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E automaat 1988
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2011 om 16:21 #17798449
Inderdaad, ik heb zo ook niet eerder gezien.
Moet er wel even aan wennen……Rik :)
29 december 2011 om 16:24 #17798450Hoi Marcel , appart dat de lampjes er niet bij zaten nu je het zegt , maar het lijkt mij dat er gewoon H1 in horen , maar staat er niets over in de beschrijving?
En de sticker hoort op je binnenscherm onder de motorkap te zitten.Gr. Marc.
29 december 2011 om 17:14 #17798451Best wennen…is iets wat je eigelijk niet ziet op een kadett e maar vind het niet misstaan
Moet je voortaan wel ff oppassen dat je niet te dicht langs de voorkant loopt want dalijk loop je ze er per ongeluk af ;)29 december 2011 om 17:19 #17798452@Raluph wrote:
Best wennen…is iets wat je eigelijk niet ziet op een kadett e maar vind het niet misstaan
Moet je voortaan wel ff oppassen dat je niet te dicht langs de voorkant loopt want dalijk loop je ze er per ongeluk af ;)hahahaha dat zal zeker wennen zijn.Gelukkig hoefc ik niet zover om te lopen hahaha
De behuizing is helemaal van rubber,behalve de rand om het glas heen.
De mistlamp zelf is 1 geheel.Je moet het eigenlijk zien als een normale koplamp,wat bevestigt is in een rubberen behuizing.
Ik weet zeker dat de dealer zijn ogen uit kijkt.
In maart moet ie weer ff gekeurd worden.De Kadett trok met de Opel Testdag begin november al veel bekijks.Nu helemaal.
Ben er erg blij mee.6 januari 2012 om 20:24 #17798453@Marc GSI wrote:
Hoi Marcel , appart dat de lampjes er niet bij zaten nu je het zegt , maar het lijkt mij dat er gewoon H1 in horen , maar staat er niets over in de beschrijving?
En de sticker hoort op je binnenscherm onder de motorkap te zitten.Gr. Marc.
Hoi Marc,
Ik heb huiswerk gedaan en heb gelkeerd dat er H3 lampjes in moeten.
Helaas had ik deze niet liggen,maar die ga ik van de week even ophalen.
Probleempje opgelost JOEPIE!!!!!!!!!!27 maart 2012 om 19:43 #17798455Ik heb even een beetje huiswerk gedaan omtrent de mistlampen.
Gisteren zag de hoofdmonteur dat ik volgens hem zeer zeldzame mistlampen op de Kadett had zitten.
Hij zei dat het een aftermarketset was van Opel voor mensen die achteraf mistlampen op hun auto wilde.
Op het internet kwam ik op een foto uit van een Kadett met speciale striping en de mistlampen die ik er op heb zitten.
Ik heb ze van een PDF bestand af kunnen plukken en geplakt op m’n foto.groetjes Marcel.
28 maart 2012 om 07:33 #17798456best bijzonder die mistlampen, maar ook geen gezicht :???:
28 maart 2012 om 18:57 #17798457@Paullus wrote:
best bijzonder die mistlampen, maar ook geen gezicht :???:
Dat vond ik in het begin ook,maar naar mate ik er langer naar keek had ik zoiets van………….tja,heel apaert en een echte Opelkenner zal ze misschien wel herkennen.
Trouwens,vroeger had Renault ook soortgelijke lampen voorop zitten.Misschien had Opel het daar wel vanaf gekeken.
Je weet het niet.
Maar je mening is gewoon geaccepteerd hahaha.
groetjes Marcel.
8 april 2012 om 11:23 #17798458ik heb nog zo,n origineel setje mistlampen liggen voor de gewone kadett :thumb :thumb
8 april 2012 om 11:55 #17798459@leocabrio wrote:
ik heb nog zo,n origineel setje mistlampen liggen voor de gewone kadett :thumb :thumb
Ik nu ook,want ik heb ze toch maar verwijderd,omdat ik het resultaat toch wel tegen vond vallen.
Een andere bumper die heb ik van de week opgehaalt en eronder gezet,zonder mistlampen.
Staat toch wel beter,vindt ik.
groetjes Marcel.
11 april 2012 om 13:28 #17798460Dat wordt terug sturen dus… wel zonde, op de een of andere manier ziet/zag het er wel kicken uit :thumb
11 april 2012 om 14:26 #17798461:thumbup
Leuk topic om door te lezen zeg, en wat ziet die oude dame er rete strak uit voor haar leeftijd.
Ik zou de bumper met de mistlampjes wel bewaren op de zolder :) kan het er later altijd nog een keer op he.Zag ik dat nou net goed dat er op een bepaalde foto in het topic een hele barst in je voorruit zat van bovenaf?
Ben er zuinig op en hou hem on the road
11 april 2012 om 15:32 #17798462@Tigra-Black,
Dat klopt,er zit inderdaad een barst in het voorruit.Is geen APK afkeur,het moet even blijven zitten.Echt last met rijden heb ik er niet van.Is volgens mij wel een beetje glas wat niet veel kan hebben.Er zitten wel meer pitten en twee sterretjes in.
Maar hij wordt sowieso vervangen.De bumper staat op MP maar er reageerd helemaal niemand op,dus het gaat gewoon inderdaad maar naar zolder.
Dankjewel voor je compliment!
gr Marcel.14 oktober 2012 om 10:58 #17798454Weer een beetje lucht in dit topic blazen.
Mijn Kadettje heeft vorige week waarschijnlijk zijn laatste ritje gemaakt,tenzij het nog een keertje knap weer wordt.Het weer gaat slechter worden,dus om een stuk te gaan rijden vindt ik niet plezierig.
Plannen voor volgend jaar zijn:
Spatbord rechts vervangen.Er zit een flauwe deuk in die ik er niet uit krijg.
Deur rechts vervangen: zit ook een flauwe deuk en een pit van binnen naar buiten.Ook dit krijg ik niet weg.Spatborden verwijderen en het chassis kaalhalen en opnieuw behandelen.Ik denk met RX5 en daarna RX10.Dit schijnt een stuk beter te zijn dan de ML Tectyl.
Ook de wielkasten moeten er aan geloven.Kaal halen en behandelen met RX5 en RX10.In december zal ik mij geboortedag moeten vieren en ik krijg van m’n moeder het spatbord.hahaha heel origineel kado! Van mijn vrouw krijg ik de RX spullen.
Ik kan dus tot het voorjaar 2013 mooi de spullen bij elkaar verzamelen om de Kadett op te knappen.
Ook het plekje bij het achterwiel onder de tankdop ga ik laten maken en spuiten.Maar hopen dat ze de kleur een beetje na kunnen maken.Dat zijn mijn plannen dus.
15 oktober 2012 om 19:51 #17798442Super. Weg met die gekke mistlampen. Gewoon goed zorgen voor het kadettje. :thumbup
14 januari 2013 om 21:20 #17798463Schitterende auto!!
19 januari 2013 om 17:10 #17798464@nova1.6 wrote:
Schitterende auto!!
Dankjewel Nova.Ben er ook erg trots op.
Ik heb zelfs nog contact met de vorige eigenaar en we zijn van plan om dit jaar naar Limburg af te reizen met de Kadett.Ze vindt het leuk om haar oude auto (die ze 8 jaar heeft gehad) nog een keertje in haar straat te zien.
Dat gaan we zeker doen.Dit jaar dus ook een kleine restauratie,zoals hierboven omschreven staat.
groetjes Marcel.
5 maart 2013 om 20:57 #17798465Tatataaaaaaaaaa het mooie weer komt er weer aan.Ik heb er zin.Straks lekker naar Dronten.
Ondertussen heb ik niet stilgezeten.Via M………s heb ik twee hele strakke deuren op de kop getikt.Ze zijn wel van een GSI,maar de maten zijn hetzelfde.
Nu moet ik alleen het ruit eruit halen,want dat is getint.In m’n Kadett zitten gewone normale ruiten,dus die moeten straks in de ‘nieuwe’ deuren. (interesse?)
De 4 popnagels doorgeboord en na het spuiten weer vastpoppen.(ben benieuwd hoe dat gaat)
De rubbers eruit,handvat is eruit(deze ziet er wat knapper uit) en de stootstrip erafgehaald.
Aanstaande vrijdag moet hij gekeurd worden,maar ik verwacht niet veel.Nu alleen nog een spatbord,maar Rik heeft me al flink stuk op weg geholpen.
Heerlijk,het knutsel en hobbyweer komt eraan.
Hierbij de deur ,de andere staat nog op zolder.
Eerst de boel zover klaar maken,daarna gaan allebei de deuren,het ‘nieuwe’spatbord en de oude naar de spuiter.
Waarom de oude naar de spuiter? Hij heeft dan gelijk een goede kleurindicatie
groetjes Marcel
5 maart 2013 om 21:01 #17798466Ah ik kom ook naar Dronten met me Kadett D dus zal deze dan wel tegenkomen :D
5 maart 2013 om 21:03 #17798467Goed bezig, en zeker niet stil gezeten in het koufront :thumb :thumb
5 maart 2013 om 21:50 #17798468goed bezig, ben benieuwd naar het resultaat. maar waren je deuren dan zo slecht?
5 maart 2013 om 23:16 #17798469goed bezig!!! Hebben ze straks wel een mooi hoekje voor ons originaliteitsfetisjisten.
6 maart 2013 om 15:35 #17798470@ Raluph nee mijn deuren zijn juist roestvrij.Maar in de rechterportier zit een flauw deuk (zo op een oogopslag niet zichtbaar),maar ik kan me daar mateloos aan irriteren.Ook het spatbord is niet helemaal zuiver op de graad.
@asconahobbyist Ik ga gruwelijk m’n best doen!!!!gr Marcel.
6 maart 2013 om 21:09 #17798471@asconahobbyist wrote:
goed bezig!!! Hebben ze straks wel een mooi hoekje voor ons originaliteitsfetisjisten.
Dan kan ik daar ook bij met mn E :wub
Rik ;)
6 maart 2013 om 21:58 #17798472dat komt wel goed,Rik!! :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.