Kadett E automaat 1988

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett E automaat 1988

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 460)
  • Auteur
    Berichten
  • #17798276
    KadAstra-EF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2010

      [rquote=1843178&tid=140616&author=saluma]@Patrick
      hmmmmmmm klinkt stom,maar waar zit die stekker?Zo ver ben ik nog niet met de techniek van de Opel.
      Onder het dashboard?Of in de motorruimte?
      groetjes Marcel.[/rquote]

      Goedemorgen,
      Als je geen stekker in je motorruimte hebt, zit die dan niet in de zekeringenkast ?
      Mischien een beetje late reactie maar ik had het druk deze week.

      Groet, Rik

      #17798277
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        [rquote=1845879&tid=140616&author=Rottentweetie]Ey Marcel,

        Ik was in mijn nachtdienst nog is ff je topic aan het bekijken en zag dat je nette spatlappen had gekocht. Waar hebbie die vandaan? Die zitten er namelijk bij mij ook niet onder, maar wil ze wel graag hebben!

        Groeten,
        Kevin.[/rquote]

        Hey Rottentweetie,

        Op onderstaande link worden spatlappen achter aangeboden. Je moet maar even zien. Ik was even op Marktplaats en kwam deze tegen:

        http://link.marktplaats.nl/412276558

        en nog 1:

        http://link.marktplaats.nl/409139378 (verkoper reageert niet op mails. zie opmerking van “Saluma” die hieronder staat)

        Groet, Rik

        #17798278
        saluma
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 November 2010

          Die onderste MP link ,die heb ik al 4 keer gemaild,maar geen reactie.Die kan je dus afstrepen.

          #17798279
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            [rquote=1848432&tid=140616&author=saluma]Die onderste MP link ,die heb ik al 4 keer gemaild,maar geen reactie.Die kan je dus afstrepen.[/rquote]

            Aangepast !

            Rik

            #17798280
            Rottentweetie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 November 2010

              [rquote=1848423&tid=140616&author=KadAstra-EF][rquote=1845879&tid=140616&author=Rottentweetie]Ey Marcel,

              Ik was in mijn nachtdienst nog is ff je topic aan het bekijken en zag dat je nette spatlappen had gekocht. Waar hebbie die vandaan? Die zitten er namelijk bij mij ook niet onder, maar wil ze wel graag hebben!

              Groeten,
              Kevin.[/rquote]

              Hey Rottentweetie,

              Op onderstaande link worden spatlappen achter aangeboden. Je moet maar even zien. Ik was even op Marktplaats en kwam deze tegen:

              http://link.marktplaats.nl/412276558

              en nog 1:

              http://link.marktplaats.nl/409139378 (verkoper reageert niet op mails. zie opmerking van “Saluma” die hieronder staat)

              Groet, Rik[/rquote]

              Mijn Dank is groot Rik! ;)

              #17798281
              saluma
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 November 2010

                Kevin vroeg aan mij hoever ik was met de Kadett.

                Nou,ik kwam vandaag thuis van het werk,stond de hele dag buiten,dus dan ben je al wat gewend aan de kou.
                Ik besloot om de koplampen eruit te halen,met de gedachte deze mooi schoon te maken.

                De bumper eraf gehaald (appeltje,eitje dus) en daarna de koplampen en knippers verwijdert.
                Er zat een hoop smerigheid,verwijderd met wasbenzine en dan wil ik deze in de tectyl zetten.

                Ook even 1 kant van de motorruimte schoongemaakt.
                Jongens………..wat knapt dat op.
                Na een ½ liter wasbenzine zag het er zo uit.Het staat inmiddels in de wax.

                De koplampen wil net zo schoonmaken als de reservelampen die ik op zolder heb liggen.
                Het gevaar is wel dat je dus ff naar de garage moet om ze te laten afstellen.
                Maar dat regl ik wel met m’n dealer.

                Nu staat m’n trots er zo bij………….
                Zie het verschil tussen links en rechts van de delen waar de koplampen zitten.Geen spatje roest!!!!!!

                wordt vervolgt.
                groetjes Marcel.

                #17798282
                Arjen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Je kan ook eens ontvetter nemen van Hammerite, dat is perfect spul en werkt super snel. Inspuiten en met een sponsje weg vegen!

                  #17798283
                  KadAstra-EF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2010

                    Er zijn hier ook heel veel mensen die Dasty gebruiken van de Wibra.

                    Groet, Rik

                    #17798284
                    saluma
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 November 2010

                      Klopt,ik heb ook Dasty gehaald en ik moet zeggen,wat een raar goedje!!!!!!!!!Wel perfekt,maar het is een raar goed.Het ontvet supergoed.

                      Na een heerlijk avondje zitten klungelen boven zijn de koplampen weer als nieuw!
                      Het frame losgeklikt,schoongemaakt,in de wax gezet en weer gemonteerd.Volgens mij hoeven de lampen niet eens opnieuw afgesteld worden.

                      en nog meer schoonmaken…………..

                      en zo de achterzijde…………….

                      Je ziet er betrekkelijk weinig van,maar het geeft me een zeer tevreden gevoel en het geeft me toch een beetje een kick om het zo te doen.

                      tot de volgende update.
                      gr Marcel

                      #17798285
                      Piele
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 August 2006

                        Kijk, iemand die er echt aandacht aan besteed!

                        Leuk om te zien dat het nog weer zo mooi te krijgen is!
                        ijdel en tevreden werkje..
                        Maar wat gebruik je nou om wat schoon te maken?

                        Ik haal zaterdag een ’86 Dettje op en ga er maar meteen aan beginnen zoals jij hier bezig bent!

                        Respect goos ;)

                        #17798286
                        saluma
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 November 2010

                          Hoi Piele,
                          Ik heb de koplampen schoongemaakt met wasbenzine.Het vuil vliegt er vanaf.Daarna even in de Turtlewax gezet.

                          Bij het rubriek restauratie en verbouwingen kijk ik mijn ogen uit wat jongens allemaal doen met een auto.Respect hiervoor!!!!!!!
                          Zover reikt mijn kennis niet.
                          Ik haal de Kadett zover uit elkaar waarvan ik denk dat ik dat ga redden.
                          Voor de overige zaken ben ik aangewezen op de garage enz

                          Ben nieuwsgierig naar jou Kadett.Maak je wel foto’s???????
                          groetjes Marcel.

                          #17798287
                          Piele
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 August 2006

                            [rquote=1871641&tid=140616&author=saluma]Hoi Piele,
                            Ik heb de koplampen schoongemaakt met wasbenzine.Het vuil vliegt er vanaf.Daarna even in de Turtlewax gezet.

                            Bij het rubriek restauratie en verbouwingen kijk ik mijn ogen uit wat jongens allemaal doen met een auto.Respect hiervoor!!!!!!!
                            Zover reikt mijn kennis niet.
                            Ik haal de Kadett zover uit elkaar waarvan ik denk dat ik dat ga redden.
                            Voor de overige zaken ben ik aangewezen op de garage enz

                            Ben nieuwsgierig naar jou Kadett.Maak je wel foto’s???????
                            groetjes Marcel.[/rquote]

                            Uiteraard!
                            Vul mijn oude topicje gewoon aan ;)

                            #17798288
                            saluma
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 November 2010

                              Vandaag ben ik naar de zaak gereden met de Kadett om daar verder te gaan met de schoonmaakwerkzaamheden.
                              Ik sta dan lekker warm,tochtvrij en koffie is er voldoende aanwezig.

                              Alle componenten losgehaald,bobine,koelvloeistoftankje,ruitensproeiertankje en wat bedrading die moesten even wijken voor de schoonmaakhanden.
                              Daarna alles in de wax gezet.
                              De schone koplampen kregen hun vertrouwde plek weer terug evenals de knipperlichten.

                              De volgende stap is het paravent los,ruitenwissers los lom daar de boel ook ff flink onderhanden te nemen.

                              Overal waar ik bezig geweest ben is er geen spatje roest te vinden.Niet eens wat vliegroest!!!!!
                              In de zomer ga ik met de Tectyl aan de gang,om de moeilijk en risicovolle delen te behandelen.

                              Afijn,een heerlijke middag!!!!
                              Hier zijn wat foto’s van vandaag.
                              groetjes Marcel.



                              #17798289
                              jojonopel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 September 2006

                                Als je de paravent los hebt zeker niet vergeten de kachelblazermotor te
                                smeren. De weerstand sneuvelt omdat de motor vastloopt.
                                Verder proficiat voor je werk. Veel geluk met de E. !
                                Grtz, John

                                #17798290
                                saluma
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 November 2010

                                  Jojonopel dat ga ik zeker doen!!!!!Als ik dat soort dingen toch los heb,dan is het de moeite waard om daar aandacht aan te schenken.
                                  Dankjewel voor de tip!!!!!!!
                                  gr Marcel.

                                  #17798291
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Leuk project hoor.

                                    kwam gister in Leidschendam een Kneiterharde Kadett-E1 (1985) tegen op de parkeerplaats.

                                    helaas geen fototoestel bij me.

                                    gewoon geen SPATJE roest kunnen ontdekken.

                                    en er waren ook geen nieuwe randen en dorpels in gelast..

                                    Willem

                                    #17798292
                                    saluma
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 November 2010

                                      [rquote=1873321&tid=140616&author=wim-v6]Leuk project hoor.

                                      kwam gister in Leidschendam een Kneiterharde Kadett-E1 (1985) tegen op de parkeerplaats.

                                      helaas geen fototoestel bij me.

                                      gewoon geen SPATJE roest kunnen ontdekken.

                                      en er waren ook geen nieuwe randen en dorpels in gelast..

                                      Willem[/rquote]

                                      Hoi Willem,
                                      gaaf he,dat er zoiets nog rondrijdt.Ik vraag me wel eens af hoe dat kan.Productief goed gemaakt,of is het mazzel hebben of gewoon goed onderhoud?

                                      Ik doe wat er in mijn vermogen ligt.Meer kan ik niet doen.Mocht er grotere dingen aan een auto moeten gebeuren,ben ik aangewezen op proffesionele mensen.

                                      Vindt het heerlijk om te doen,het geeft me een kick om zoiets ouds proberen op de weg te houden,en helemaal zo’n E Kadett!

                                      wordt vervolgt.
                                      groetjes Marcel.

                                      #17798293
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        haha, ik denk de kadett lang in een schuur gestaan heeft, droog en verwarmd.

                                        aan de lak is goed te zien dat die HEEL oud is.

                                        willem

                                        #17798294
                                        Rottentweetie
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          22 November 2010

                                          Ey Marcel,

                                          Lekker bezig hoor! Wat knapt een Kadettje daar van op he? Met een beetje schoonmaken! Goed bezig hoor! ;)

                                          Ik ga binnekort met de voorbumper weer verder (tectyleren) en met het hemeltje verder! Daarna volgt de achterkant wat ik verder helemaal ga schoonmaken en verzinken en tectyleren.

                                          Groeten,
                                          Kevin

                                          #17798295
                                          saluma
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 November 2010

                                            hee Kevin,
                                            hij knapt daar zeker van op.Geeft je echt een kick als zo’n oud wagentje er mooi en netjes uit ziet.En helemaal als je niet echt van alle markten thuis bent.
                                            Maar dat maakt niet.Je bent goed voor een wagen dus hij zal ook goed zijn voor jou!!!!!!

                                            Ik wens je uiteraard veel plezier met jou Kadett.Ook die zal er zeker van opknappen.
                                            succes en hou ons op de hoogte!
                                            groetjes Marcel.

                                            #17798296
                                            saluma
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 November 2010

                                              Gisteren weer lekker bezig geweest met de Kadett.
                                              De motorruimte is nu heel mooi schoon en nu was de binnenzijde van de motorkap aan de beurt.
                                              Een en al bagger!!!
                                              Een kwastje ingedoopt in wasbenzine gebruikt om het in te smeren en zo even laten inweken.Daarna met een doekje afgenomen en daar kwam een strakke kap tevoorschijn.Ook nu weer geen spatje roest!
                                              Vandaag even de kap lekker in de wax gezet en hij glimt nu net als de buitenkant.

                                              Nu ik toch bezig was,even het paravent losgehaald en daaronder de boel schoongemaakt en in de Tectyl gespote,met zo’n spuitbus met een slangetje.
                                              Ook inderdaad even de as van de aanjager gesmeert en de ‘benen’ van de ruitenwissers.

                                              Ook heugelijk nieuws dit weekend.
                                              We hebben onze andere auto.
                                              De Astra heeft ons handen vol geld gekost om een niet oplosbaar probleem op te lossen.
                                              Er staat nu een Volvo V40 voor de Kadett.Moet eerlijk zeggen dat het best heel lekker rijdt.
                                              Toevallig ook een roodmetalice kleur.

                                              Van de week even een afspraak maken bij de dealer om de Kadett te laten keuren.
                                              Ik ben benieuwd of hij zijn 24 ste jaar in kan gaan.
                                              Ik ga er vanuit van wel.
                                              Hier wat foto’s van de motorkap en de Volvo.
                                              groetjes Marcel.




                                              #17798298
                                              saluma
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 November 2010

                                                Zo,hehe,weer een heerlijk weekend achter de rug!
                                                Zaterdag heb ik de plastic kuipen losgehaald bij de voorwielen.
                                                De onderste parkerschroef van het spatbord losgehaald en de bagger weggehaald.Droog geblazen,en daarna met carrosoriekit de boel weer in elkaar gezet.Flink in de Tectyl gezet,zodat het weer een tijd mee kan.Tevens voorspatlappen gemonteerd.

                                                Vandaag ben ik begonnen met het leeghalen van het interieur.De bedoeling is alles na te kijken voor roest.
                                                Roest heb ik gevonden!
                                                Aan allebei de zijkanten,bij de achterbank,zit wat roest op de kokerbalk.
                                                Aan de passagierszijde zit een deukje aan de buitenkant,wat doorgedrukt is naar binnen.
                                                Aan de bstuurderszijde zit wat vliegroest.
                                                Dat is dus allemaal goed te behandelen.
                                                Afijn,alle onderdelen liggen op zolder.Die kan ik mooi schoonmaken voordat het er weer in komt.

                                                Ook heb ik de sloten rondom vervangen en het raammechanisme gesmeerd.
                                                Twee lampjes van het dashboard waren ook aan vervanging toe.Weer mooi helder licht in de duisternis.
                                                Tot slot heb ik maar een startonderbreker gemaakt.Geeft ff een lekkerder gevoel.
                                                Genoeg tekst,tijd voor plaatjes…………
                                                gr Marcel.





                                                #17798299
                                                Rottentweetie
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  22 November 2010

                                                  Lekker bezig Marc!! ;) Goed dat je nog wat roest hebt gevonden! Kan het in iedergeval ook niet meer uitbreiden! :D

                                                  Morgen ga ik weer lekker aan de slag met de kadett! Dan gaat de gehele achterkant (onderkant) eraan geloven! Gaat ik helemaal schoon maken + roestwerend behandelen! :D
                                                  Uiteraard komen daar weer foto’s van!

                                                  Succes verder!
                                                  Groet,
                                                  Kevin

                                                  #17798300
                                                  saluma
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 November 2010

                                                    Kevin,
                                                    Tja,aan de ene kant ben ik blij met de roest,maar aan de andere kant niet hahahaha.
                                                    Misschien dat ik vanmiddag de rest eruit ga halen.Even kijken hoe m’n lichamelijke conditie is na een dag hard werken in de bouw.

                                                    Jij pakt het ook lekker aan.Gelijk maar even de onderzijde aanpakken.Doe je dat gewoon voor de deur?
                                                    Succes en hou hem tussen de lijntjes!!!!!!!!!!!!

                                                    gr Marcel.

                                                    #17798301
                                                    saluma
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 November 2010

                                                      Jongens,jongens wat een feest hier!!!
                                                      Vanmidag na het werk ben ik begonnen met het verwijderen van de voorstoelen en de vloerbedekking.
                                                      Met toch een beetje spanning begon met het weghalen van de bitumen laag.
                                                      Het is keihard dat spul,en brak op sommige plaatsen gewoon weg.
                                                      En wat schepte mijn verbazing???????

                                                      Geen spatje roest!!!!!Helemaal niets.
                                                      Ben nu zo blij als een kind,zeg!Ongelooflijk.
                                                      Ik heb maar besloten om de rest te laten zitten.Zelfs bij de rubbereb doppen zit totaal geen roest.Onvoorstelbaar voor een auto van 23 jaar oud.
                                                      hier wat foto’s die ik net gemaakt heb.

                                                      bij de bestuurderskant

                                                      vloer bij de achterbank

                                                      nog een keer bij de bestuurderskant,het bruine wat je ziet,is Tectyl

                                                      achterbank

                                                      en de bak van de reservewiel

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 460)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.