Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E automaat 1988
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2011 om 15:07 #17798352
[rquote=1905631&tid=140616&author=saluma]
gr Marcel[/rquote]Haha, ik schrok al even, als je deze twee foto’s alleen ziet zonder dat je van de bovenstaande afweet, ziet het er heel raar uit. Gat dichtgestopt met plamuur, maar je bent gelukkig wel grondiger te werk gegaan :D Je zou de kost geven….
Mooi werk, ziet er goed uit. :thumbup
7 april 2011 om 15:18 #17798353Eelco,
ja,daar heb je gelijk in.Het staat er inderdaad een beetje raar op.
Ik hoop alleen dat het een tijd blijft zitten.Zoniet,dan kan ik altijd nog de boel laten lassen.
groetjes Marcel.8 april 2011 om 17:37 #17798354Ik was vandaag wat vroeger vrij dan normaal.Het mooie weer is een must voor me.Morgen moet ik werken,en wilde toch wat aan de Kadett doen.
Ik wilde de wielkasten er netjes laten uitspringen door de kleur van de auto er in terug te laten komen.
Van de week had ik de wielkasten al schoongespoten met de hogedrukreiniger.
Wat ik zag vanmiddag was een en al Tectyl.Een dikke laag beschermt m’n vriend tegen weersinvloeden.
Er is een Tectylsoort waar je over heen kunt spuiten.De Black 190.
Heel mooi spul,is zo droog.
Daarna met de spuitbus in kleur gebruikt.Deze kleur was niet goed en kon ik dus mooi gebruiken voor mijn doel.Een deel van de achteras gelijk maar even in de smurrie gesmeerd.(dit deed ik met de kwast)
De beschermstrip is vast gekit en aan de buitenkant afgekit met een carrosoriekit.
In het weekend de andere kant.
Hier wat foto’s.
10 april 2011 om 17:40 #17798355Zo,de andere kant van de auto heb ik ook gedaan.Ziet er heel erg netjes uit.
Ik ben klaar voor de meeting in Dronten!En de Kadett ook natuurlijk.Nu maar hopen op een beetje knap weer!
De laatste onderdelen zijn gepoetst en schoongemaakt.Vloerbedekking is gezogen,kortom,laat mar komen de zondag!!
gr Marcel.10 april 2011 om 18:20 #17798356ziet er goed man:thumbup
10 april 2011 om 18:23 #17798357ziet er netjes uit :thumbup
10 mei 2011 om 17:27 #17798358Is alweer een tijdje geleden hier in deze topic.
De oude dame was toe aan een beurt (hahaha leuke woordspeling).
De olie is eruit gehaald en nieuwe verse olie erin.Oliefilter was ook aan de beurt,luchtfilter vond ze ook zeer plezant.
Daarna de nieuwe bougies erin gedraaid,overigens hadden de oude bougies ontzettende mooie verbranding gehad.Mooi bruin van kleur.
Bougiekabels waren ook nodig,dus ook vervangen.
De V snaar had ook zijn beste tijd gehad,dussssssss ook vervangen!
Daarna kwam het de beurt aan de verdeelkap en de rotor.Met de oude rotor ‘blafde’ de motor een beetje.
Met de nieuwe spulletjes startte ze meteen en draaide heerlijk de rondjes.
(nu afwachten wat ze gaat doen op de weg.)Wel worden de onderdelen steeds moeilijker te krijgen bij de dealer.
Lucht en oliefilters zijn nog wel te krijgen,maar bougiekabels niet meer.Verdeelkappen ook niet meer,ik had de allerlaatste met een hoop stof erop hahaha.Uiteindelijk ben ik toch aangewezen op C…..l die hier op het dorp aanwezig is.
Van Beru zijn deze onderdelen wel te krijgen.Ze zien er wat anders uit van vorm,maar ze werken goed.Al met al een lekkere zaterdag bezig geweest om het motorblokje te geven wat ie nodig heb.
groetjes Marcel.
10 mei 2011 om 17:31 #17798359AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi!
Is dat veel duurder van de dealer?10 mei 2011 om 18:19 #17798360jij bent weer lekker bezig geweest :D altijd goed om je auto te verwennen :D
10 mei 2011 om 18:29 #17798361Je geeft hem een “grote beurt” zoals ze dat in de garage zeggen.
Klasse, Als jij goed voor de auto bent is de auto goed voor jou.
tenminste, zo redeneer ik altijd king:Groet en ga zo door, Rik ;)
10 mei 2011 om 19:01 #17798362@Mr.F wrote:
Mooi!
Is dat veel duurder van de dealer?Nee,juist niet.Maar aangezien ik als het mogelijk is graag GM onderdelen wil is dit juist weer stukken goedkoper!
Voorbeeld:
verdeelpak kost bij de dealer bijna €50,- en bij C…..l bijna de helft!En volgens mij net zo goed.
Hij start tenminste perfect!
De toekomst zal het uitwijzen.
gr Marcel.10 mei 2011 om 19:03 #17798363@KadAstra-EF wrote:
Je geeft hem een “grote beurt” zoals ze dat in de garage zeggen.
Klasse, Als jij goed voor de auto bent is de auto goed voor jou.
tenminste, zo redeneer ik altijd king:Groet en ga zo door, Rik ;)
Hoi Rik,
op die manier denk ik altijd.Als je goed bent voor de auto,is de auto goed voor jou!En nu verdient ie het helemaal!!!!!!!!
groetjes Marcel.11 mei 2011 om 16:39 #17798364Een wetenswaardigheid ben ik van de week te weten gekomen.
Mijn Kadett was eigenlijk bestemd voor de Zwitserse markt!
Dat kun je aflezen op het typeplaatje van je Kadett.Ik bedoel het meegespoten plaatje rechts naast je andere type plaatje.
Het hele chassisnummer bestaat uit gegevens die voor de auto van belang zijn.
Nu zou het nog leuk zijn om te weten welke dag mijn Kadett geboren is!WOL Hersteller: Opel
0Tc08 Kadett 3-Türer, LS, Schrägheck
0 Platzhalter
J Modelljahr 88
5 Herstellungsort: Antwerpen II
254206 fortlaufende Nummer
66 Prüfcode
L ***Linkslenker?***
8PX4866-00 interner Code
0TC08 Kadett 3-Türer, LS, Schrägheck
F C ***unbekannt***
053 Polstercode: “Oxford” grau
E M-75- E=Kunstharzlack, M=Metallic, 75=Farbcode: Mineralrot (Opel: 540)
CH Modell für den schweizerischen Markt, CH=Schweiz
33 Bestätigungscode: Karosserie
F59 Stabilisatorstange vorne
L73Motor C16NZ (Mit T5X)
M40 Automatikgetriebe, 3-Gang
N51 Lenkung manuell
T5X Geregelter 3-Wege-Katalysator (G-Kat)
* Platzhalter für Sondermodell-Codehttp://www.kadett-info.de” onclick=”window.open(this.href);return false;
en dan naar ” bestandslisten”
Ik ben de enigste Nederlander in het bestand.11 mei 2011 om 18:10 #17798365AnoniemLid sinds:
1 January 1970Leuk dat je dat kan zien, bij de Astra F kan je helaas niet zien voor welk lang hij bestemd is :(
Mijn Astra is op 28-10-1993 gemaakt in Antwerpen II. Dat weet ik omdat het origineel een belg was, op het gelijkvormingsattest staat het king:11 mei 2011 om 18:17 #17798366leuke site, ga morgen het nummer opschrijven wat op het plaatje staat en dan maar puzzelen ;)…ben benieuwd…
11 mei 2011 om 19:13 #17798367@saluma wrote:
@Mr.F wrote:
Mooi!
Is dat veel duurder van de dealer?Nee,juist niet.Maar aangezien ik als het mogelijk is graag GM onderdelen wil is dit juist weer stukken goedkoper!
Voorbeeld:
verdeelpak kost bij de dealer bijna €50,- en bij C…..l bijna de helft!En volgens mij net zo goed.
Hij start tenminste perfect!
De toekomst zal het uitwijzen.
gr Marcel.Ligt ook aan het merk dat je koopt. Heb vandaag voor de c20xe een beru verdelerkap met rotor gekocht (bij de handel). Deze kap kost 43 (bruto 65). Een lucas die je normaal ook bij de dealer koopt kost net geen 30. Heb met lucas goede ervaringen,maar het is zoals je al zegt steeds minder te krijgen. Hoop dat die beru net zo lang mee gaat !!
Raad je trouwens wel aan om voor dingen als remkabels en pakkingen direct naar de dealer te gaan.Bespaart je een hoop ergernis mbt pasvorm en je bent verzekerd van kwaliteit. En dat is toch wat je je liefje gunt :lol: :lol:12 mei 2011 om 16:42 #17798251Saluma, sommige letters/nummers zie ik bij de lijst met codes er niet bij staan, hoe ben jij achter die betekenis gekomen, zoals CH33 en 5: dat is uit antwerpen komt……
12 mei 2011 om 18:56 #17798250Raluph,
ik ben daar zelf niet achter gekomen,maar die Duitse jongen schijnt er veel verstand van te hebben wat de nummers betreft.Je zou natuurlijk hem een e-mail kunnen sturen met een foto van je Kadett en het typeplaatje en vragen of hij hem op z’n site wil zetten.
Neem aan dat hij dat wel wilt doen,want ze zoeken foto’s van de Kadetts.
Dit geld natuurlijk ook van andere hier op het forum.
Laat maar eens zien hoe, wij Nederlanders over deze machtige wagen denken!
Tot nu toe ben ik de eerste Nederlander op zijn site.hier zijn e-mail adres:
Teeerminator@aol.comLijkt me heel leuk als ik jullie daar ook zie staan.
gr Marcel.12 mei 2011 om 19:33 #17798249ok, zal eens kijke. Op mijn type plaatje staat ook CH33…dus de mijne zou dan ook voor de zwitserse markt zijn….Heb wat gegevens die gelijk waren aan die van jou opgeschreven en de rest opgezocht…..paar weet ik er niet
Mijn komt uit ’86 maar is een ’87 model….en heb een afwijkende overbrengen (3.94:1). maar zal heb binnenkort wel een mailtje sturen..vragen of hij de onbrekende gegevens kan geven en natuur een foto van auto en typeplaatje……..Maar wil hij proberen om alle kadettjes die er nog zijn op een site te krijgen om zo te kijken hoeveel er nog zijn? Zou wel mooi zijn als dat zou lukken.
15 mei 2011 om 14:21 #17798369Vandaag kon je bij Automuseum Schagen je auto laten taxeren.
Ik ben er heen geweest en de Kadett laten taxeren door een erkende taxateur,gespecialiseerd in klassieker en oldtimers.
Van het bedrag wat de Kadett waard is,schrok ik eigenlijk best wel.Volgens de man verkeerd de auto in puike staat en vooral de binnenzijde is als nieuw.
Motorruimte ziet er volgens de taxateur heel erg netjes uit.Geen roest op de bekende punten,ook niet bij de achterwielen.Ik legde de man uit waarom ik hem voorlopig niet laat overspuiten.
Ten eerste is de originele lak er niet meer
en ten tweede dit is het logische gevolg van 23 jaar op de weg.(steenslag,winkelwagentjes enz)Taxatiewaarde van mijn Kadett is €3800,-.En bedankt he?
gr Marcel.
15 mei 2011 om 15:33 #17798370zo dat is netjes zeg :D
28 mei 2011 om 08:46 #1779837128 mei 2011 om 09:09 #17798372AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is een heel mooi bedrag!
Wil mijn Astra ook nog eens laten taxeren! :)28 mei 2011 om 09:12 #17798373@Mr.F wrote:
Dat is een heel mooi bedrag!
Wil mijn Astra ook nog eens laten taxeren! :)Hij is getaxeerd bij Pander Taxaties uit Veenendaal.
http://www.pandertax.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
De moeite waard zou ik zeggen.
gr Marcel.28 mei 2011 om 09:51 #17798374Tering, is die auto nieuw ofzo ???
Prachtige Kadett E zo.
Die van mij staat ook in de steigers en hoop dat ie net zo mooi wordt als de jouwe !Groet en heeeeeeel veel plezier en pret in de Kadett !
Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.