Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E automaat 1988
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2011 om 21:01 #17798327
Wordt eigenlijk meestal een torsiestang genoemd. Is een dikke staaf van staal die door de as heen steekt en met een boutje aan weers kanten vast zit. Het uiteinde zit waar ik die pijl had gezet en in het midden zit er een rubber “U-tje” om trillingen te dempen in de stang. Maakt de achter as een enorm stuk stijver. Meestal zit er ook nog een uitwendige stang op de achterkant geschroefd in combinatie met deze stang. Die maakt het nog weer stijver. Komt de wegligging enorm ten goede en gaat zeer effectief onderstuur tegen…
23 maart 2011 om 08:29 #17798328Het kadettje komt er weer mooi uit te zien, super werk…….nu zie ik wat ik kan verwachten (gelukkig geen roest aan de buitenkant en in de kofferbak, onderkant nog geen flauw idee dus fingers crossed ;))
Maar dat klokje:argue…………;)
Grapje maar toen ik mijn kadettje kocht zat er geen klokje meer in. Ons pap zei dat hij er nog een had liggen…klopte ook maar aan de achterkant vanhet klokje moet je een rond dingetje in steken en dat is kaduk
http://auto_diversen.marktplaza.nl/onderdelen_opel/autoklokje-quartz-analoog-VDO-Opel-Kadett-E-mei-1986-13439550.htm
en dan de 2de foto, dan snap je wat ik bedoel. Dus moet ik nog ff bij mijn opa ff zoeken (grote bak met allemaal kleine onderdelen)23 maart 2011 om 17:33 #17798329Volgens mij is dat ronde dingetje voor het lampje.
het klokje is verlicht namelijk.Groet, Rik
23 maart 2011 om 20:50 #17798330[rquote=1898317&tid=140616&author=KadAstra-EF]Volgens mij is dat ronde dingetje voor het lampje.
het klokje is verlicht namelijk.Groet, Rik[/rquote]
Klopt, kon er ff nie opkomen (en trapje hielp ook niet ;))
maar daar is wel iets op te maken. Maar eerst slagen en dan pas aan de auto beginnen want ja, school gaat toch wel eerst (na rijbewijs halen dan;))25 maart 2011 om 00:15 #17798331Zie dat zelfs de orginele radio er nog in zit:o
Eigenlijk vind ik het zonde dat je nu nog een sierstukje op de demper hebt zitten.
De spatlappen mogen, dat zijn zo te zien orginele GT spatlappen. Gewoon te krijgen vanaf 1987 bij de dealer als je de wagen nieuw kocht, ook die doen geen afbreuk aan de orginaliteit;)
Het logo op de achterklep is trouwens behoorlijk verweerd. Deze is nog nieuw te krijgen voor 6 hele euro’s, zou een mooi detail zijn.
27 maart 2011 om 19:30 #17798332Vandaag weeeer een uitzonderlijke mooie dag geweest.
Afgelopen week heb ik gebrainstormd wat ik met het gat moet doen bij het achterwiel.
Ik had een optie om er een stukje erin te laten lassen.Echter een ander idee kwam op de proppen.
Ik denk niet dat de heren keurmeesters dit goedkeuren,maar ik heb het toch maar gedaan.
Ik heb aan de binnenkant een plaatje aluminium geplakt met een bituumkit.
Eerst het gat wat groter gemaakt tot het ‘gezonde’ metaal aan toe.
Het plaatje is wat groter en aan de binnenzijde geplakt.
Aan de buitenkant heb ik het afgekit met een Polymeerkit.
Later deze week zal ik dit geheel afwerken,zodat het er weer netjes uitziet.Vandaag heb ik het portier eruit gehaald en heb naar alle waarschijnlijkheid een oorzaak van eventuele lekkage gevonden.
Bij het scharnier zit een lasnaad.Aan de andere kant van het scharnier zat een soort kit van de fabriek.
Deze kit is hard geworden en afgebrokkelt waardoor er een opening onstaan is en waar water doorheen kan gaan,wat naar binnen druppelt.Hetgeen ervoor zorgt dat er dus een roestige bodem onstaat.
Ik heb er een nieuwe kitrups tegen aan gezet.Daarna het alle smerigheid en oud vet weggehaald en mooi opnieuw in de wax gezet.
Daarna de scharnieren lekker ingevet en het portier terug geplaatst.
Deurbekleding weer op z’n plek,en hier is weer een knap geheel.foto’s…………………….
27 maart 2011 om 19:49 #17798333Van dat aluminium plaatje, volgensmij mag dat want als het goed is is het geen dragend deel. Zou het raar vinden als het niet mag. Maar je zal er wel achterkomen bij de keuring.
En met zo’n weer is het heerlijk om ana je kadett te werken. dus ik hoop voor je dat er nog vele mooie dagen mogen komen ;)
27 maart 2011 om 19:54 #17798334Je hebt weer keurig werk verricht !!!
Mijn complimenten…Groet, Rik
27 maart 2011 om 19:58 #17798335AnoniemLid sinds:
1 January 1970netjes hoor!
Echt een hele mooie Kadett!
Mijn complimenten voor het werk!Zelf zou ik wel een stukje erin gelast hebben, maar goed als het maar niet meer roest en het er netjes uit ziet! :D
28 maart 2011 om 14:40 #17798336Keurig Keurig Keurig Marcel ;) Vandaag mijn eerste motor examen gedaan, en wat denk je… Geslaagd ;)
Groeten,
Kevin28 maart 2011 om 15:17 #17798337Kevin,van harte!!!!!!!!!Helemaal te gek.Zelf heb ik geen motorrijbewijs,alleen een Opelbewijs hahaha.
Ik wens je veel veilige kilometers toe als je op de motor zit en geniet van de vrijheid.
groetjes Marcel.29 maart 2011 om 16:42 #17798338Van de week heb ik een stukje,ik noem het maar een beschermrubber op de kop getikt.
Dit is een rubberen strip met een ijzeren kern erin,die om scherpe randen van bijvoorbeeld luchtkanalen wordt geplaatst.Dit is een uitstekend middel om de spatbordranden bij het achterwiel te beschermen tegen de roest.
Dit systeem had ik bij m’n laatste Kadett ook gedaan,en heeft echt jarenlang de rand beschermt.De bekende roestrand komt omdat het plaatwerk samen wordt gepuntlast met de wielkast.Tussen die puntlassen in onstaat er een opening waar zand,rommel en troep,dus ook pekel en water,in gaat zitten.
Meestal aan de bovenzijde van de rand.Daar blijft het bovenstaande namelijk in liggen.
Gevolg:de bekende krokante randen van de Opel Kadett.De rand ga ik afkitten met beglazingskit (zwart) zodat er geen regenwater in gaat kruipen.Zowel aan de voorzijde als aan de binnenkant,maar dan moet het wiel er ff af.
Nu zijn mijn randen ook weer klokgaaf.Ik kan er niets anders van maken,maar dit is dus echt een harde Opel.
afijn,hier wat foto’s.
(de wieldoppen zijn eraf,deze ga ik opnieuw spuiten)groetjes Marcel.
29 maart 2011 om 17:24 #17798339AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ook weer netjes!
Bij de vorige Opel had ik dat randje getectyleerd. Hij de grijze heb ik het randje niet volledig getectyleerd alleen waar soms die kiertjes zitten, dat heb ik flink dicht gesmeerd
29 maart 2011 om 18:26 #17798340Leuk idee! Maar gewoon even uit nieuwsgierigheid, dat randje blijft toch nog steeds modder op liggen?
Dat afkitten lijkt me wel een goeie ja, maar kom je daar wel helemaal goed bij van binnen uit joh?
En beglazingskit? Is dat Sicaflex dan ofzo? Volgens mij wordt hier in de automobiel industrie strijkkit voor gebruikt…
29 maart 2011 om 18:47 #17798341best goed idee om de randen te beschermen en wat vinci zegt dacht ik ook toen ik het las…het afkitten zal denk ik lastig worden.
29 maart 2011 om 19:00 #17798342Het probleem is lijkt me dat als je niet een hele kitnaad maakt, maar onderbroken dan gaat daar het vocht naar binnen en komt het er echt nooit meer uit….
29 maart 2011 om 19:05 #17798343Ik zelf heb ook de randen getectyleerd… Lekker dik gespoten zodat je zeker weet dat je alles hebt gedaan. Overige druppels even schoonstrijken, en klaar is kees.. Voorlopig goed beschermt!
29 maart 2011 om 19:16 #17798344De hele strip ga ik afkitten.
Het wiel gaat eraf,zodat ik ook aan de binnenkant een kitnaad kan leggen.Met een spiegeltje kan ik zien wat ik doe.
Die kitrand maak ik rond met m’n vinger.Ik prop het vol met kit,en dan met m’n vinger rond gladstrijken.
Daarna komt er nog een laag Tectyl overheen.
Voordat het helemaal doorgerot is ,zijn we weer een aantal jaren verder.
Aan de voorzijde idem dito.Ook met m’n vinger rond afstrijken.Van de week zal ik zwarte kit halen bij de glashandel.Dan maak ik er foto’s van hoe ik het gedaan heb.
groetjes Marcel.
2 april 2011 om 18:00 #17798345Het leek of de weergoden wisten waar ik mee bezig was.
Vandaag heb ik de plekken aangepakt.Het ‘beruchte’ vierkante gat is weer mooi weggewerkt.
Aan de andere kant van de auto zat een lelijke beschadiging.De vorige eigenaresse raakte per ongeluk zo’n obstakel die je wel eens bij afritten ziet liggen.
Dat werd dus een lelijke deuk.
Die heb ik vandaag ook aangepakt.Helaas kwam er toch een zakker tevoorschijn,dus die moet ik nog even wegwerken.Maar ik laat de boel eerst maar even goed doorharden.
Hier wat foto’s,want dat zegt meer dan 1000 woorden.
gr Marcel
2 april 2011 om 18:47 #17798346Wederom mijn complimenten !!!!
Rik
2 april 2011 om 19:00 #17798347Dat heb je verdomd netjes gedaan hé.
Heb je dat spuiten btw gewoon met de spuitbug gedaan ?:o tis echt netjes2 april 2011 om 19:26 #17798348[rquote=1905692&tid=140616&author=kadettEsedan]Dat heb je verdomd netjes gedaan hé.
Heb je dat spuiten btw gewoon met de spuitbug gedaan ?:o tis echt netjes[/rquote]Klopt,ik heb het met een spuitbus gedaan.Maar vergeet niet dat je het eigenlijk moet hebben van je ondergrond.
Deze moet strak en glad zijn.
Het was vandaag dus schuren,plamuren,schuren,plamuren enz enz.
Nu maar hopen dat het een tijdje meegaat.Ik moet er wel bij zeggen,dat dit voor mij eigenlijk de eerste keer is,dat ik een plek van deze omvang behandelt heb.
Van de week kijken of ik het spuitstof een beetje weg kan krijgen met een hele fijne polijstmiddel.
groetjes Marcel.
2 april 2011 om 19:29 #17798349Ik krijg alleen maar meer waardering voor je :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
Rik !!!
2 april 2011 om 19:48 #17798350[rquote=1902884&tid=140616&author=saluma]De hele strip ga ik afkitten.
Het wiel gaat eraf,zodat ik ook aan de binnenkant een kitnaad kan leggen.Met een spiegeltje kan ik zien wat ik doe.
Die kitrand maak ik rond met m’n vinger.Ik prop het vol met kit,en dan met m’n vinger rond gladstrijken.
Daarna komt er nog een laag Tectyl overheen.
Voordat het helemaal doorgerot is ,zijn we weer een aantal jaren verder.
Aan de voorzijde idem dito.Ook met m’n vinger rond afstrijken.Van de week zal ik zwarte kit halen bij de glashandel.Dan maak ik er foto’s van hoe ik het gedaan heb.
groetjes Marcel.[/rquote]
Oh die binnenkant bedoel je, ik dacht echt van binnen in de auto. Vergeet niet dat juist daar veel vocht neerslaat bij condenseren en dan met druppels naar beneden zakt en zo alsnog tussen de gepuntlaste lagen kan komen heh! Als je het dan van buiten zo met een randje en kit afsluit kan het helemaal niet meer weg…
Weet niet hoor, maar misschien is dit dan met strijkkit dicht te maken… Als je binnen panelen er af zijn kun je er redelijk bij, alleen bij je tankdop zal toch lastig worden vrees ik.
Hoekjes zien er wel weer strak uit zo inderdaad, goed gedaan!:thumbup
Heb trouwens wel eens een heel strakke kadett gezien van iemand die zijn afgewerkte motorolie altijd gewoon in de dorpels en schermen deed, helpt ook wel goed tegen roest!
2 april 2011 om 21:14 #17798351Netjes gedaan :thumbup!!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.