Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E automaat 1988
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2011 om 19:49 #17798302
nice verbazingwekkend inderdaad.. zie je niet veel.
15 maart 2011 om 23:59 #17798303Wauw! Bizar zeg! Helemaal niks gewoon haha! Wees er maar zuinig op! Bij mij is het wel ff een ander verhaal :p Kga nu ffkes mijn topic weer updaten (lekker in de nachtdienst ;) ) Dan zie je meteen weer ik mee te kampen heb! Word je eigenlijk niet vrolijk van… Horror zelfs! :o
16 maart 2011 om 19:53 #17798304Hee Kevin,
ja,ik heb je topic gezien.Was ff niet leuk.
Ik durf bijna geen updates meer neer te zetten.Vandaag heb ik toch de isolatiemat er uit kunnen sjorren.Deze was niet drijfnat,maar wel klammig.Nu moet ik wel zeggen dat ik er al een paar weken een vochtvreter in de auto staat.
Ook achter de pedalen………………geen roest!!!!!!!!!Ik snap hier geen hol van.Niet dat ik roest wil,maar als ik de topics bekijk van de andere Kadetts,zit er altijd wel wat roest.
Ik heb,dat zei de hoofdmonteur al,een lot uit de loterij.
nogmaals,het bruine wat roest lijkt,is Tectyl
Hierbij wat foto’s van vandaag…….
groetjes Marcel.
16 maart 2011 om 20:26 #17798305de kansen zijn nog niet verkeken:D:D haal eerst eens alles weg:D want links bij de bestuurderskant daar moet gewoon wat zitten:D anders heb je geen echte opel
16 maart 2011 om 21:02 #17798306tot nutoe heb je geluk en ik hoop dat het je mee zit en geen roest zal vinden. succes verder.
hoop dat mijn kadettje ook in dezelfde staat is (ik zal het zien wanneer ik dit jaar met school klaar ben en dan lekker aan mijn kadettje kan prullen (prullen ja, weet nog te weinig om te sleutelen maar daar heb ik ons pap voor ;)))16 maart 2011 om 21:47 #17798307[rquote=1892913&tid=140616&author=opelkadetje]de kansen zijn nog niet verkeken:D:D haal eerst eens alles weg:D want links bij de bestuurderskant daar moet gewoon wat zitten:D anders heb je geen echte opel[/rquote]
haal de zwarte bitumen maar eens weg dan zal je t zien
hoop voor je dat er niets zit of minimaal weinig dan heb je echt geluk
16 maart 2011 om 23:58 #17798308Hoe kan je dat bitumen het makkelijkst verwijderen zonder krassen te maken in de lak?? Kheb het geprobeerd met schroevendraaier te porren, maar dat werkt nie echt haha! :angel
17 maart 2011 om 02:58 #17798309verwarmen wil wel beter gaan, met een hete lucht fohn
17 maart 2011 om 16:37 #17798310Net even een paar ‘steek ” proefjes gedaan in het bituum.Geen roest aanwezig!!!
Bij deze durf ik te zeggen dat de Kadett uit 1988 geboren in Antwerpen,een goede en harde auto is.Ik heb alle randen van het bituum afgekit met de carrosoriekit.
In het weekend ga ik de bodem behandelen met Wijzonol Industrielak.Deze lak heeft een corrosiewerende eigenschap en dus geschikt voor dit soort dingen.
Tectyl enz enz is niet nodig om te gebruiken in de auto.
Foto’s volgen in het weekend.
gr Marcel.17 maart 2011 om 16:54 #17798311Super leuk project, ‘t is echt een plaatje.
Hou het aub orgineel, dan heb je echt een bijzondere auto!17 maart 2011 om 17:11 #17798312@Kadeddilac
Het is ook eigenlijk de bedoeling om hem echt helemaal origineel te houden.Geen spoilers,geen LM velgen eigenlijk gewoon helemaal 1988.
Er zit niet eens een klokje in tussen de roosters!En die komt er ook niet in.
Het enigste wat ik wel erop gezet heb,zijn spatlaapen voor en achter en een mooi chrome uitlaatsierstukje.
Verder……………..niets.
Heerlijk.
In mei wil ik hem laten taxeren.Ben erg benieuwd.De foto die ik gemaakt heb,print ik uit en neem ik mee.
Heerlijk project dit.
groetjes Marcel.17 maart 2011 om 18:26 #17798313[rquote=1893530&tid=140616&author=kadeddilac]Super leuk project, ‘t is echt een plaatje.
Hou het aub orgineel, dan heb je echt een bijzondere auto![/rquote]idd:wors:wors:wub
19 maart 2011 om 13:42 #17798314@Kadeddilac
Het is ook eigenlijk de bedoeling om hem echt helemaal origineel te houden.helemaal 1988.
Er zit niet eens een klokje in tussen de roosters!En die komt er ook niet in.
Het klokje was in 1988 een optie. Deze kan er dus wel in zonder de orginaliteit te verliezen. (Zo mod ik mijn Benz ook, alleen orginele opties toevoegen)
Let op: het klokje van de pre facelift is anders dan het klokje van de facelift E. De pre-facelift klok had meer streepjes dan de facelift klok.;)
19 maart 2011 om 15:36 #17798315Ik heb hier twee soorten klokjes liggen.
1 klokje met alleen maar cijfers en een klokje met allemaal streepjes en alleen 12,3,6,en 9.
Is het de laatste die erin moet?Is toch wel handig een klok in de auto.
gr Marcel.19 maart 2011 om 17:16 #17798316Moest ff de foto’s van mijn ex-Kadettjes er bij halen om te vergelijken.
Klopt wat je schrijft, de facelift heeft helemaal geen streepjes, alleen cijfers. De pre-facelift heeft streepjes en de cijfers 12, 3, 6 en 9.
Die met de streepjes hoort in jouw Kadett.:thumbup
19 maart 2011 om 17:30 #17798317Ah,ok,dan gaat er een klokje in.Is toch wel handig!
Dankjewel voor je reactie.
groetjes Marcel.19 maart 2011 om 18:04 #17798318Vandaag een uitstekende dag geweest.Heerlijk aan de Kadett zitten knutselen.
Gisteravond de bodem gedeeltelijk in de Industrielak gezet en gedeeltelijk in de teerlak.
De bituummatten heb ik niet gedaan.Alleen het ijzerwerk van de auto.Vandaag dus verder de boel nagekeken.En natuurlijk de twee roestplekken behandelt.
Aan de bestuurderszijde ,bij het achterwiel,is er toch een rot plekje aan het licht gekomen.Er zit een gaatje in de kokerbalk van ongeveer een cm of 4 bij 4 cm.Niet iets om me zorgen over te maken,maar het moet wel aangepakt worden.
Verder heb ik de wielkasten in de achterbak geschuurd,geprimerd en gespoten.Ook de dorpel had behoorlijk gebruikssporen en dat ziet er nu uit als nieuw.
Morgen wil ik eigenlijk de isolatiemat weer in de auto plaatsen.Deze heeft nu bijna een week op zolder gelegen,is voldoende droog geworden.
Dan wil ik er toch een klokje inbouwen,zoals hierboven omschreven staat.
Zo langzamerhand gaat het weer een auto worden.Ook vandaag de vorige eigenaresse een e-mail gestuurd met foto’s waar mee ik bezig ben.
Ze vindt het geweldig dat haar autootje die ze 8 jaar gehad heeft,er nog zo netjes uitziet.Leuks nieuws dus uit het zuiden van het land.Hier wat foto’s van vandaag.
groetjes Marcel.
19 maart 2011 om 18:08 #17798319Ja, dat gaatje bij het achterwiel moet echt aangepakt worden voor het nog erger wordt….
Verder weer goed bezig Marcel!:thumbup
19 maart 2011 om 18:08 #17798320[rquote=1843717&tid=140616&author=saluma]@Rik en Patrick,
Helaas heb ik niet zo’n stekkertje.Ik kon dus wat dat betreft niets doen.
@Dannis
Dat kleine pijpje in de motorruimte heb ik van de week toevallig schoongemaakt.ff lekker die middelvinger er door heen gehaald hahaha.Er zat wel wat prut in,maar was niet verstopt.
Evengoed bedankt voor de tip.Het paravent haal ik sowieso los om de boel na te kijken.Vandaag heb ik de volgende dingen gedaan aan de Kadett:
* Spatlappen gemonteerd.Het blijkt dat deze achterbumper toch iets kleiner is dan de modellen die naar 1988 gebouwd zijn.De klemmetjes komen tegen de rand van de auto aan.Ik heb ze dus er op moeten schroeven,wat ook goed vast zit!
* De passagiersstoel verwijderd en ook hier de vloermat weggehaald.En wat blijkt? Kraak en kraakhelder!!!!Geen spatje roest te bekennen.Ook niet achter de tunnelbak.Ik stond toch ff versteld van dit.En dat met de wetenschap dat de auto bijna 23 jaar oud is!
* Andere buitenspiegels gemonteerd.Het bleek dat in de vorige woonplaats van de Kadett de jeugd het grappig vond om 3x een buitenspiegel ervanaf te trappen.Dat wist de vrouw mij te vertellen waarvan ik de auto gekocht heb.
* Andere hoedenplank erop gezet,zonder grote speakergaten.
* De voorbumper gedemonteerd en doormiddel van de verffohn de kleur weer opgehaald.Tevens aan de onderzijde van de koplampen het mos weggehaald.Ze lijken gelijk een stuk helderder.Kortom,een lekkere mooie knutseldag.Hier zijn wat foto’s van vandaag!
groetjes Marcel.
[/rquote]Hey Marcel, nog even terugkomend op het uitleesstekker:
Zit deze niet links naast je zekeringen ?Bij mijn Astra F wel namelijk dus best mogelijk dat het bij jou mischien ook op deze plaats zit…..
Groet, Rik
20 maart 2011 om 06:40 #17798321Hoi Rik,
Ik heb bij de computer aan de rechterkant een ronde stekker zitten met een paar pennetjes.Hier zit niets op aangesloten,dus ik ga er vanuit dat dit de uitleesstekker is.Aan de linkerkant heb ik wel een soort stekkerblokje zitten.Daar gaat onderandere de verlichting heen van de pook.
gr Marcel.
21 maart 2011 om 17:21 #17798322Gisteren (zondag) ben ik begonnen met het inrichting van de Kadett.
De isolatiemat erin gelegd.Deze was goed door gedroogd van een week zolder.Met een vochtmeter even gecheckt,en hij is droog!
Hij kon er dus in.
Vervolgens de vloerbedekking erin.Voorgevormd,dus dat lag zo op z’n plek.
De panelen aan de zijkanten met beleid geplaatst.
Het ziet er allemaal wer netjes uit.
Het enigste wat ik nog moet hebben zijn een paar nette vloermatten.Het klokje……………….zit erin en werkt super.Ik heb dus een model klok erin zitten die toen verkocht werd.De verlichting afgetapt van de verlichting van de pook.
Maargoed,hier zijn wat impressies van gisteren.
groetjes Marcel.
22 maart 2011 om 19:09 #17798323Lekker bezig weer marcel ;) Zonde van dat ene roestplekje! Verder ziet er weer keurig netjes uit! Succes verder!
22 maart 2011 om 20:00 #17798324Goed bezig inderdaad Marcel!
Zie ik daar trouwens dat je een anti-roll bar in die achter as hebt zitten?
Verder zitten er gewoon trommels achter toch? Of schijven?
22 maart 2011 om 20:32 #17798325Een anti-roll bar,Vince?Nooit van gehoord.Echt niet.Wat voor systeem moet dat wezen dan?Zou je mij dat uit kunnen leggen misschien?
Ik heb voor schijven en achter heb ik trommelremmen.
groetjes Marcel.22 maart 2011 om 20:41 #17798326[rquote=1897768&tid=140616&author=saluma]Een anti-roll bar,Vince?Nooit van gehoord.Echt niet.Wat voor systeem moet dat wezen dan?Zou je mij dat uit kunnen leggen misschien?
Ik heb voor schijven en achter heb ik trommelremmen.
groetjes Marcel.[/rquote]Nee, ik ook niet maar ben wel nieuws-gierig !
Rik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.