Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E automaat 1988
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2013 om 13:38 #17798548
Okee, maar ik dacht dat je je waterpomp betwijfelde, en dan moet je distributieriem ook. Mijn laatste riem kostte me €2,50 voor een originele GM/Gates!! Hahah!
En die beugel, tja, als het goed zit zit het, boeit niet echt, maar zo zit het origineel bij jouw Kadett:
28 september 2013 om 13:57 #17798549Klopt,
die beugel van mij is bij de uitlaat afgebroken.Ook is hij al een keertje gelast (voor mijn tijd) in de buurt van het pijltje op je foto.
Ik heb er ruim 200 km mee gereden (naar Alphen a/d Rijn) en hij zit goed.En ja,het is natuurlijk geen schoonheidsprijs,maar het functioneert.Maar toch aardig van je om je hulp aan te bieden.!!!!!
28 september 2013 om 14:22 #17798550Tja, ik heb een brug tot mijn beschikking bij mijn hobbygarage, dus kan nog wel eens een klein klusje doen…
Qua vibratiedemping ziet die bevestiging er niet echt optimaal uit trouwens, is denk ik omdat het een automaat is heh? Bij alle Kadetts die ik heb gehad zat het voor zover ik me kan herinneren anders. Dan met een plaat aan het einde van het spruitstuk op de koppeling, die weg loopt naar de voorkant van de steun.
28 september 2013 om 17:25 #17798551Op jou foto is precies zoals hij bij mijn Kadett hoort te zitten.En ja,het is een automaat,en volgens mij krijgt zo’n beugel best wel wat te verduren.Elke keer als je optrekt dan schokt de auto.Dat geeft ie dan door aan de beugel van de uitlaat.
30 september 2013 om 16:55 #17798552@turbo.d wrote:
oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.
Helaas mag je geen gele platen gebruiken zonder het blauwe Europese symbool; de zgn GAIK platen; welke vanaf 2001 verplicht werden. Ik heb ze toen op mijn E-Kadett zelf moeten vervangen en helaas heb ik de oude platen niet in mijn bezit :'( had een leuke souvenir geweest.
Ik bedoelde ook gele platen zonder EU symbool.
Uiteraard mag je er niet mee rijden,maar op een meeting maakt het samen met het deel 3 achter de voorruit wel het plaatje compleet.30 september 2013 om 18:24 #177985532 oktober 2013 om 09:40 #17798554@asconahobbyist wrote:
@turbo.d wrote:
oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.
Helaas mag je geen gele platen gebruiken zonder het blauwe Europese symbool; de zgn GAIK platen; welke vanaf 2001 verplicht werden. Ik heb ze toen op mijn E-Kadett zelf moeten vervangen en helaas heb ik de oude platen niet in mijn bezit :'( had een leuke souvenir geweest.
Ik bedoelde ook gele platen zonder EU symbool.
Uiteraard mag je er niet mee rijden,maar op een meeting maakt het samen met het deel 3 achter de voorruit wel het plaatje compleet.Ja inderdaad, het deel 3 achter de ruit. Weet jij per wanneer dat niet meer noodzakelijk was :?: ik kan me niet herinneren dat ik dat in 1999 in mijn Kadett had. (gekocht augustus 1999)
Maar mooie platen hoor :)
2 oktober 2013 om 13:42 #17798555deel 3 is t/m 1996 geweest,kwam voor 1997 te vervallen.
2 oktober 2013 om 20:19 #17798556ik heb de originele P96 bij mijn Ascona erbij, lag in het dashboard kastje, hangt nu achter de voorruit :wors :wub
Willem
15 oktober 2013 om 19:12 #17798557@wim-v6 wrote:
ik heb de originele P96 bij mijn Ascona erbij, lag in het dashboard kastje, hangt nu achter de voorruit :wors :wub
Willem
:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb
16 december 2013 om 10:34 #1779855816 december 2013 om 11:13 #17798559Mooi ook dat originele blindplaatje voor de klok, ik wed dat je die nergens meer kunt vinden.
16 december 2013 om 11:15 #17798560Maar volgens mij moet er origineel een iets modernere radio in een ’88er. (Heb nog ergens een folder liggen uit die tijd)
16 december 2013 om 11:18 #17798561en toen hadden ze ook al niet rokers uitvoeringen.
heeft geen aansteker16 december 2013 om 16:05 #17798562@midnight black wrote:
Maar volgens mij moet er origineel een iets modernere radio in een ’88er. (Heb nog ergens een folder liggen uit die tijd)
Had dat dan niet te maken met het financiele plaatje van de koper? Ik bedoel,zo’n modernere radio was toch ff wat duurder dan deze radio.
Hoe zou best kunnen hoor.Er zat een SC 302 in.16 december 2013 om 16:06 #17798563@theunm wrote:
en toen hadden ze ook al niet rokers uitvoeringen.
heeft geen aanstekerDe aansteker was toen een optie.Maar voor onze moderne tijd van TomTom heb ik de aansteker uit het zicht ingebouwd.(zonder het gedeelte om je peuk aan te steken)
29 december 2013 om 20:56 #17798564Vandaag een foto op het internet gevonden van het broertje (of zusje) van mijn Kadett.Het is exact dezelfde uitvoering,automaat,1.6 i enz enz alleen ruim een half jaartje ouder.
Alleen heeft deze het logo van een E2 Kadett erop zitten.Misschien schade gehad?
Wilde het even delen met jullie hahahaha
gr Marcel.
29 december 2013 om 21:08 #17798565Mooi exemplaar. Wel mazzel gehad met de kleur ook, want lijkt me als je hem laat spuiten dat je ook het E1 logo had kunnen overzetten? Alhoewel, die E1 zit met gaatjes en E2 geplakt geloof ik, kan een ontdekking geweest zijn na het spuiten? Geen idee of dit ook een E2 kleur geweest is?
29 december 2013 om 21:20 #17798566Was die E2 niet iets donkerder?
29 december 2013 om 21:20 #17798567In het E2 logo en dus ook in de motorkap zitten 2 uitsparingen.(gaten)
Misschien dat de eigenaar de originele logo niet meer kon bestellen en heeft ie voor een E2 logo gekozen.
Anders zou ik het niet weten namelijk haha.Rik :)
29 december 2013 om 21:24 #17798568Ja, maar de gaatjes voor het E1 logo zitten wijder uit elkaar dan het E2 kan bedekken.
29 december 2013 om 21:26 #17798569Dan is er ook een andere motorkap gemonteerd.
Rik :)
29 december 2013 om 21:27 #17798570Of geplamuurd en nieuwe gaatjes gemaakt :D
29 december 2013 om 21:29 #17798571Trouwens, schade zou best wel eens kunnen, kijk maar eens naar dat linker oranje knipperlicht.
Die lijkt wel centimeters naar voren te staan en niet netjes naast de koplamp.Rik :)
29 december 2013 om 22:08 #17798572Tja, blijft speculeren, het knipperlicht schroeft vast op het front op een enorm oppervlak wat volledig vlak is, dus zou het best gek vinden als je schade hebt gehad dat je alles weer zo netjes maakt alleen het front niet.
Kan ook zijn dat het niet zo netjes omgebouwd is, en de bevestiging van het knipperlicht gebroken is geraakt. Veel mensen weten niet dat je voor het verwijderen van de koplamp eerst het knipperlicht moet verwijderen met een schroef aan de achterkant, maak je die niet los dan breekt die lip af waarmee hij vast zit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.