Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E automaat 1988
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2011 om 06:59 #17231136
Ik ben voorzichtig aan begonnen met het opknappen van mijn Kadett.
Gisteren tussen de buien door de bstuurdersstoel eruit gehaald en de vloerbedekking omhoog gehaald.Reden:de auto beslaat sneller dan normaal.dus dat houd in,vocht in de auto!
De isolatiemat was behoorlijk vochtig en bijna doorweekt.
Ik heb een paar oude kranten eronder gedaan,het vocht laten opzuigen en weer ververst.Nadat ik een stapeltje kranten gebruikt had,de mat omhoog gehouden en de verffohn er een halve dag in gezet.
Deuren dicht en de ramen op een kiertje.En ja hoor,hij besloeg gelijk weer.Maar na mate het warmer werd in de auto,werden de beslagen ruiten weer helderder.
Het gedeelte waar je met je voeten zit,wil het ook wel eens rotten en zelfs doorrotten.Helemaal gaaf.Geen spatje roest op de bodem!!!Ondertussen de achterbumper verwijdert,om te zien hoe de toestand daar was.
geen roest,helemaal niets.Alleen op het bekende plekje,de lekbak,zit toch een gat.Niet groot,maar toch………Nu ben ik flink aan het ‘hamsteren’ geslagen en heb ondertussen spiksplinter nieuwe buitenspiegels aangeschaft,een complete slotenset en nog meer van dat soort kleine dingen.
Ook een andere hoedenplank zonder speakers heb ik op de kop getikt!De bestuurdersstoel had een vieze vlek en die schoongemaakt met die Dasty ontvetter.De stoel kwam er als nieuw onderuit.Deze kon vannacht mooi binnen in huis drogen.
Vandaag ga ik verder met de Opel.De spatlappen op de achterbumper ga ik monteren,de stoel gaat er weer in en misschien als ik er aa toe kom,alle lampjes in het dashboard vervangen.
Morgen moet hij even naar de dealer om de auto uit te lezen,want het managmentlampje blijft branden.
Hier alvast wat foto’s van gisteren.
groetjes Marcel.
16 januari 2011 om 07:04 #17798252klinkt goed.
toch mooi dat er nog harde kadettjes zijn.groeten.
16 januari 2011 om 07:44 #17798253Was er ook erg blij mee dat ik het zag,dat de bodem (in mijn ogen) gaaf is.
Helaas heb ik geen garage tot m’n beschikking,ik zal alles buiten moeten doen,dus afhankelijk van het weer.
Als ‘ontsnapping’aan het slechte weer zou ik bij ons op de zaak in de loods kunnen staan,maar die staat nu een beetje vol.
Wel zijn we van plan om er een gedeelte bij te nemen,en dan ben ik er als de kippen bij om te vragen aan m’n baas of de Kadett in de winter binnen mag staan.
Is even afwachten dus.Leuk werk allemaal hoor,om een auto op te knappen.In die zin,naar wat in mijn vermogen ligt.
16 januari 2011 om 08:02 #17798254Je kunt m ook zelf uitlezen.
Stekker eruit halen, A en B doorverbinden met een koperdraadje en dan t knipperen van de lampjes tellen. Eerste serie knipperen niet mee tellen. Dan bij de tweede bijvoorbeeld 1 keer lang 3 keer kort is code 13 of 2 keer lang 6 keer kort is 26.Dus lang is t eerste getal,kort t tweede. De code’s staan in de vraagbaak. Die koop je 1 keer en daar heb je vervolgens nog heel veel aan !!
Zo spaar je weer wat centjes t.o.v. naar de dealer gaan en die kun je weer in je dettje stoppen ;)Mooi ding trouwens. Hou m in ere !!!
Grtzz Patrick
16 januari 2011 om 08:06 #17798255@Patrick
hmmmmmmm klinkt stom,maar waar zit die stekker?Zo ver ben ik nog niet met de techniek van de Opel.
Onder het dashboard?Of in de motorruimte?
groetjes Marcel.16 januari 2011 om 08:13 #17798256Langs je rembekrachtiger en reservoir voor je ruitenvloeistof. Is een rechthoekige stekker met ribbels erop.Hier staat aan de ene kant 95 en de andere 98 nl de octaangehaltes. Deze verbind je door op de stekker aan de motorzijde zeg maar
16 januari 2011 om 09:13 #17798257ziet er netjes uit zo moet k zeggen
mijne was ook vochtig vorig jaar dus had t hele interieur er uit getrokken om te drogen (was zomer rond de 30 graden)
toen met een gieter er langs om lekjes te zoeken en gevonden
nu is de mijne ook vochtig maar dit kan komen omdat je de laatste tijd veel sneeuw hebt gehad en dit mee neemt in de auto
verder wel mooi dat je bodem nog gaaf is dat zie je niet veel
16 januari 2011 om 09:20 #17798258Mooi ding inderdaad!
Ik heb zelf een schakelaartje achter op mijn dashboard gemaakt waarmee ik hem in een handomdraai in diagnose mode kan zetten. Komt altijd wel een keer van pas!:agent
Lekbakje kun je ook eens van binnenuit bekijken door die luikjes in de panelen van je kofferbak. Even met een zaklampje er in schijnen…
16 januari 2011 om 09:27 #17798259[rquote=1843178&tid=140616&author=saluma]@Patrick
hmmmmmmm klinkt stom,maar waar zit die stekker?Zo ver ben ik nog niet met de techniek van de Opel.
Onder het dashboard?Of in de motorruimte?
groetjes Marcel.[/rquote]Hallo, ik ben Rik en ik wil je ook even helpen.
Maakt niet uit zo zijn wij allemaal begonnen !!!
De BLAUWE stekker moet hem zijn:
En deze is wat dichterbij genomen…
Groet, Rik
16 januari 2011 om 09:43 #17798260hele mooie e kadett ik heb zelf ook 1 uit 91 toen ik ‘m 3 jaar geleden kocht had ie nog maar 49.000 km gelopen. nu inmiddels een ton, maar is ook nog helemaal gaaf op een paar deukjes dan. ik zal de auto deze zomer ook helemaal nakijken en als het nodig is behandelen.
16 januari 2011 om 11:16 #17798261Keurige Kadett zo te zien.
Mijn Kadett had ook een perfecte bodemplaat,maar de rest was wel rot…..Inmiddels alles gelast en aan het strakplamuren.
Wat jij zegt over dat vocht dat had ik ook….Je moet eens een stukje hoger kijken op je schutbord bij je pedalen.Daar zit een lasnaad en daar zitten vaak roestplekjes.Daar kwam bij mij het water naar binnen.(ook passagierszijde)
Onder de motorkap zit ergens in het midden een afvoerpijpje voor als er overtollig water onder je parafaanplaat blijft zitten,dat water loopt dan via je schutbord naar links en rechts en blijft daar staan…Na meer dan 20 jaar rot het dan door je schutbord heen.Succes met de Kadett
Dannis
16 januari 2011 om 18:17 #17798262@Rik en Patrick,
Helaas heb ik niet zo’n stekkertje.Ik kon dus wat dat betreft niets doen.
@Dannis
Dat kleine pijpje in de motorruimte heb ik van de week toevallig schoongemaakt.ff lekker die middelvinger er door heen gehaald hahaha.Er zat wel wat prut in,maar was niet verstopt.
Evengoed bedankt voor de tip.Het paravent haal ik sowieso los om de boel na te kijken.Vandaag heb ik de volgende dingen gedaan aan de Kadett:
* Spatlappen gemonteerd.Het blijkt dat deze achterbumper toch iets kleiner is dan de modellen die naar 1988 gebouwd zijn.De klemmetjes komen tegen de rand van de auto aan.Ik heb ze dus er op moeten schroeven,wat ook goed vast zit!
* De passagiersstoel verwijderd en ook hier de vloermat weggehaald.En wat blijkt? Kraak en kraakhelder!!!!Geen spatje roest te bekennen.Ook niet achter de tunnelbak.Ik stond toch ff versteld van dit.En dat met de wetenschap dat de auto bijna 23 jaar oud is!
* Andere buitenspiegels gemonteerd.Het bleek dat in de vorige woonplaats van de Kadett de jeugd het grappig vond om 3x een buitenspiegel ervanaf te trappen.Dat wist de vrouw mij te vertellen waarvan ik de auto gekocht heb.
* Andere hoedenplank erop gezet,zonder grote speakergaten.
* De voorbumper gedemonteerd en doormiddel van de verffohn de kleur weer opgehaald.Tevens aan de onderzijde van de koplampen het mos weggehaald.Ze lijken gelijk een stuk helderder.Kortom,een lekkere mooie knutseldag.Hier zijn wat foto’s van vandaag!
groetjes Marcel.
16 januari 2011 om 18:29 #17798263ziet er goed uit man :) ook fijn dat die nog helemaal hard is :D
Suc6 er mee
16 januari 2011 om 19:01 #17798264Wat een prachtige Kadett is het toch.
Had je die stootstrips op de Duitse ebay nog gezien?16 januari 2011 om 19:31 #17798265Hee Michel,
Ik heb de stootstrips wel gezien,maar ik denk niet dat ik ze bestel.Ik laat de auto zoals hij nu is.Vroeger hadden ze niet allemaal stootstrippen op de deuren zitten.Ik vindt het wel lekker ouderwets staan zo.
Nu ik weet dat de Kadett (zover ik weet) gewoon goed is,sta ik te popelen om hem verder te verzorgen.
Maar geduld wordt beloont!
gr Marcel.16 januari 2011 om 21:29 #17798266hey…. ik wil niet gelijk negatief zijn:P maar vaak is er onder die bitume matjes wel rottigheid alleen nog niet zo erg dat het is gaan bubbelen…
als je ze weghaalt weet je meer;)
17 januari 2011 om 04:08 #17798267[rquote=1843993&tid=140616&author=opelkadetje]hey…. ik wil niet gelijk negatief zijn:P maar vaak is er onder die bitume matjes wel rottigheid alleen nog niet zo erg dat het is gaan bubbelen…
als je ze weghaalt weet je meer;)[/rquote]
Kun je vanaf de buitenkant geen aanknopingspunten vinden als onder het bitum aan roesten is?Ik bedoel dat je bij de randen van het bitum roestsporen kan zien zitten?
Wat ik gezien heb kan ik geen rariteiten vinden .17 januari 2011 om 05:49 #17798268Van buiten is dat niet je zien
steek dat spul er maar uit dan zie of t echt was roest heeft
meestal zit er wel wat onder
even de verfstripper er op en je steekt het er zo uit
17 januari 2011 om 13:31 #17798269zoals dennis al zegt.. haal het maar eens weg:D dan heb je vaak feest
18 januari 2011 om 04:24 #17798270Gaaf Marcel! Leuk dat je ook een E Kadettje aan het opknappen bent! Ik ben mijn E kadettje ook namelijk aan het opknappen! :) Ik zal binnekort ook ff wat fototjes maken van de werkzaamheden die ik tot nu toe verricht heb. De buitenkant van de kadett laat ik geheel orgineel. Aan de binnekant maak ik wat veranderingen, en word het allemaal wat moderner.
De lak van m’n Kadett wil ik geheel gaan polijsten, zodat deze weer zijn glans terug krijgt. De bumpers ga ik zwart spuiten, de motorruimte ga ik helemaal schoon maken en ontvetten. Ik wil daar dan ook de onderdelen die zwart horen te zijn, zwart spuiten zodat ook hier alles weer netjes word. En zo heb ik nog wel wat meer plannetjes met deze Kadett! ;)
Ik zal binnekort ff foto’s posten! ;)
18 januari 2011 om 06:07 #17798271AnoniemLid sinds:
1 January 1970Leuk dat er nog zulke mooie originele kadettjes zijn! :)
19 januari 2011 om 00:39 #17798272Ey Marcel,
Ik was in mijn nachtdienst nog is ff je topic aan het bekijken en zag dat je nette spatlappen had gekocht. Waar hebbie die vandaan? Die zitten er namelijk bij mij ook niet onder, maar wil ze wel graag hebben!
Groeten,
Kevin.19 januari 2011 om 03:43 #17798273Kevin,(goeiemorgen)
ik heb die spatlappen van MP vandaan.Ik moet alleeen nog spatlappen voor de voorzijde hebben.
Ik zal van de week even bij m’n dealer vragen of hij ze nog kan bestellen.
Staat altijd netjes,die spatlappen.
gr Marcel.19 januari 2011 om 10:05 #17798274Cope in Emmen heeft ook nog diverse sets liggen. Voor en achter. Kosten 22 euro per set.
Heb er gisteren zelf een originele pookhoes besteld. Niet die met een frame maar eentje die geheel van rubber is,dus zoals die standaard bij de vroegere modellen erin zaten.
Heb er al vaker besteld. Is snel en betrouwbaar !22 januari 2011 om 08:11 #17798275Van de week is de Kadett bij de garage geweest voor het lampje.De monteur heeft hem uitgelezen,maar er kwam geen storing aan het licht!
De hoofdmonteur wilde de auto nog even een dagje houden en ging zelf aan de slag.Er bleek een draadje massa te maken tegen het koetswerk aan en zorgde ervoor dat het lampje ging branden.
Opgelost dus!!!!
Wel zei de monteur dat dit een lot uit de loterij was,want de Kadett ziet er voor 22 jaar keihard uit!
De moeite waard om deze wagen goed te onderhouden en te vertroetelen.Dat gaat dus gewoon gebeuren.
Misschien ga ik vandaag de werkplaats in om de wagen flink te poetsen.Ik sta dan binnen en warm,en kan dus lekker m’n gang gaan.
Wel ff nog de benodigde spullen halen.Het probleem is dus opgelost wat het lampje betreft.
gr Marcel. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.