Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2013 om 16:47 #18121503
@tamiya wrote:
Step-han, die velgen kosten je nieuw een flinke bak geld! Ik zou even marktplaats in de gaten houden, ben je een stuk goedkoper uit ;)
Ik had contact met hem over mijn velgen maar kennelijk was mijn vraagprijs (€400) al te hoog voor hem om überhaupt de moeite te nemen om iets terug te sturen met een eventueel tegenbod.
Nu staan ze op marktplaats voor €450 en tuurlijk ga ik er dat niet voor krijgen maar ze gaan ook niet voor een habbekrats weg.3 juni 2013 om 16:59 #18121504Ben van plan om binnenkort de schokdempers en de veren aan de achterkant te vervangen. Dempers heb ik inmiddels(Monroe Reflex), maar veren ben ik nog niet helemaal uit. Het was de bedoeling om hulpveren te kopen(ST veren, 30% stugger bij belasting). Maar vandaag kwam ik een setje Monroe veren tegen, type SP0419, dit zijn versterkte veren(35% stugger). Zijn qua lengte gelijk aan originele exemplaren, alleen dus stugger.
Wat raden jullie aan of wie heeft ervaring met veren van Monroe? Het moet nog wel wat comfortabel blijven qua rijgedrag. Wat rijdt onbelast het fijnst? Hulpveren of stuggere vervangingsveren? Alvast bedankt.
3 juni 2013 om 18:14 #18121505Zou in principe weinig uit moeten maken als de veren van hetzelfde materiaal zijn. Veerstijfheden mag je in dit geval bij elkaar optellen.
4 juni 2013 om 20:07 #18121506@Dave 130R wrote:
@tamiya wrote:
Step-han, die velgen kosten je nieuw een flinke bak geld! Ik zou even marktplaats in de gaten houden, ben je een stuk goedkoper uit ;)
Ik had contact met hem over mijn velgen maar kennelijk was mijn vraagprijs (€400) al te hoog voor hem om überhaupt de moeite te nemen om iets terug te sturen met een eventueel tegenbod.
Nu staan ze op marktplaats voor €450 en tuurlijk ga ik er dat niet voor krijgen maar ze gaan ook niet voor een habbekrats weg.Vraagprijs was niet te hoog, zie mijn PB. Ik had het erg druk en kon daarom (nog) niet reageren.
6 juni 2013 om 20:30 #18121507Heb pas geleden mijn accu er uitgehad en vast gezet en heb daar voor de Parafaanplaat eraf gehad maar sindsdien heb ik 2 keer een plasje op het plankje onder het Dashboardkastje zien liggen. Ik geloof dat dit gewoon regenwater is, ruikt in iedergeval nergens naar en heeft ook geen kleur. Heb het overigens nog niet gezien na de afgelopen droge dagen. Iemand een idee van waar ik deze “lekkage” kan vinden, bijv. een plaatje of iets? niet op zijn plek?
Bijvoorbaad dank!
6 juni 2013 om 21:29 #18121508Accubak doorgerot, haal de plastic onderbak eens onder de Accu vandaan om te kijken..
Willem
7 juni 2013 om 18:19 #18121509Ben met de MID bezig in te bouwen, maar waar zit de ECU bij een x12xe? Niet bij bijrijderskant, waar de kiekert zit :hmmz
7 juni 2013 om 21:51 #18121510M’n c14se heeft al een aardig tijdje last van op 3 cilinders starten (niet altijd) en nu is het stotteren ook begonnen. nu zit ik zelf aan de DIS module te denken, maar weet dit dus niet zeker…
Wat denken jullie¿¿¿8 juni 2013 om 08:55 #18121511Alleen bij de koude start??
Dan ga ik meestal Vrezen bij deze 8kleppertjes…
8 juni 2013 om 18:34 #18121512bij koude start op 3 cilinders en schokkerig maar bij warme motor perfect starten maar wel ligt schokkerig stotteren…
8 juni 2013 om 18:58 #18121513@wim-v6:
hoezo al vrezen??? zo ernstig kan het toch niet zijn¿¿¿9 juni 2013 om 16:47 #18121514Lijkt de Koppakking, heb al heel wat 8kleppertjes voorbij gehad met exact zelfde probleem als je nu omschrijft.
Willem
9 juni 2013 om 18:33 #18121515:shock: :shock: :shock:
vandaag ben ik er mee op pad geweest en het schokkerig viel dit keer velen maler minder op, op de snelweg merk je helemaal niks.
wel was het tijdens de koude start dat ie weer op 3 poten liep, maar dit keer voor een paar sec. en ging die zonder dat ik eerst gas moest geven (tot 2000 rmp) op 4 poten draaien… met 2uurtjes stil laten staan loopt ie ook gewoon op 4 poten :???: :???:
daarom staat die DIS module/ bougiekabels/ stekker nog steeds boven aan mijn verdachte lijstje…
Het kan natuurlijk ook geen kwaad om ff een compressie en lektest te doen ;)9 juni 2013 om 21:04 #18121516Dis geeft meestal juist problemen bij WARME motor, evenals de computer.
Bougiekabels zouden bij koude motor problemen op kunnen leveren.
Heb hier een X16XE loopt ook kort op 3 poten koud, pakte een bougiekabel beet, en had gelijk de kapotte, kreeg een Flinke opdonder van de kabel..
Willem
9 juni 2013 om 22:01 #18121517Dan laat ik de dis nog ff zitten, de kabels ga ik wel ff checken. Heb nog een incompleet setje liggen (3kabels en een dis module)
Ik realiseer me nu ook net dat ik al 3 maanden te laat ben met de jaarlijkse onderhoud :vertag dus dat as zaterdag ook maar ff doen king:21 juni 2013 om 08:54 #18121518Ik heb even een olie vraagje. Momenteel heb ik 5w30 in mijn auto zitten, hiervoor zat er 5w40 in. Dit is beide keren gedaan door garagebedrijven. Na de vakantie ben ik van plan om zelf een beurtje te doen, alleen ik ben er nog niet helemaal uit welke olie ik moet hebben. Nu zat ik zelf te denken om er toch weer 5w40 in te doen(opel schrijft 5w30 voor) omdat ik vind dat mijn motor nu erg kieskeurig is. Als het oliepeil maar een klein stukje onder het maximale oliepeil staat, begint ie als een dieseltje te klinken(stationair), bij max oliepeil is het weg. Bij 5w40 heb ik dit nooit gehad(probeer het wel altijd op max oliepeil te houden hoor ;) ), maar is deze olie uberhaubt wel geschikt voor mijn motortype? Heb zo’n idee dat garages er ook maar wat ingooien wat ze op dat moment voor handen hebben :hmmz
21 juni 2013 om 17:45 #18121519Doe 5w40 is op temperatuur net iets dikker dan de 5w30. Ook staat in het boekje dat je bij een bepaalde buitentemperatuur een andere dikte olie moet hebben. Maar het verschik tussen deze 2 is bijna te verwaarlozen. Het is ook redelijk normaal om bij een oudere auto, of een auto met flink kilometers, dikkere olie te pakken.
27 juni 2013 om 22:40 #18121520Ik ben ook van plan om mijn olieb te gaan verversen/bijvullen/checken… Alleen wat betekent eigenlijk 0w40 of 5w40?
Wat betekent het cijfer voor de “w” en na de “w” ? :) (jajaa, ben nieuwsgierig :vertag :) ) :angel
Want welke olie ik kan gebruiken kan ik in het boekje vinden denk ik..dan zit vast wel goed :jerry
27 juni 2013 om 22:44 #18121521et voila:
http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 juni 2013 om 23:19 #18121522Thank you!
29 juni 2013 om 13:27 #18121523Ik ben op zoek naar een rubberen ring die tussen de achterklep zit en de achterste ruitenwisser. Heb eventueel ook een foto indien jullie het niet begrijpen.
Deze rubberen ring is doorgescheurd en is dus aan vervanging toe. Is dit lastig om te vervangen? Ik neem aan dat de achterste ruitenwisser er even afgehaald moet worden.Alvast bedankt!
29 juni 2013 om 14:08 #18121524Heb er nog 1 liggen, weet niet waar je woont. Anders de sloop even proberen. Is dat schuine rubber toch?
29 juni 2013 om 14:16 #18121525Ja klopt, dat bedoel ik! Regio Friesland ;)
Zou je het wellicht willen opsturen?
Kan ik het gemakkelijk vervangen?29 juni 2013 om 14:23 #18121526Ruitenwisser eraf bouten, moertje 10 en dan de ruitenwisser eraf trekken, vervolgens rubbers eraf trekken. Zou even een sloop opzoeken, weet je tenminste hoe het zit voordat je de ruitenwisser sloopt (is mij een keer overkomen :p)
30 juni 2013 om 19:03 #18121527Heb vorige week de veerschotels aan gepakt en ook meteen m’n dorpels van binnen in de ML gezet. Dit is allemaal goed gelukt(ook de nieuwe veren+ dempers). Alleen het stinkt nu in de auto naar die ML tectyl, waar staan de dorpels in verbinding met het interieur? :wtf Wil graag van die stank lucht af, wat kan ik er aan doen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.