Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2013 om 12:07 #18121453
@tamiya wrote:
@tamiya wrote:
Dus voor achter een set verlagingsveren? En schokdempers?(las ergens van Monroe) Hoe laag komt dat dan als ik bijvoorbeeld 30 mm pak(mindere verlaging kan volgensmij niet) Wil voor niks veranderen, wil eigenlijk helemaal niet omlaag i.v.m. drempels in woonwijk.
Nu kan ik goedkoop aan een setje achterveren komen(30 mm verlaging) en monroe schokbrekers(gas veren). Is dit een goede combinatie op een stijvere achterkant te krijgen? Of voldoen de originele dempers ook nog wel? Heb zo’n gevoel dat dit fietspompen zijn :hmmz
Ik zou een koni sportkitje kopen, kan je jarenlang mee vooruit en ligt lekker op de weg. Zelf ook een jaar mee gereden.
28 april 2013 om 15:48 #18121454Die monroe dempers zijn niet verkeerd, zitten ook onder de 1.2 8v corsa ragbak van mn buurman en dat ding kun je flink hard over drempels knallen zonder zon klap naar beneden te krijgen als je van de drempel afkomt (je snapt wel wat ik bedoel als je met originele achterdempers rond rijdt, veer zo lekker ver in altijd). Het hok kun je ook best hoeken, zelf zonder stabilisator stang.
Achter willen de originele ook wel is een beetje lekken, die van mij waren zeiknat onder de stofhoes.
28 april 2013 om 18:09 #18121455DunNow, Zit er dus wel ff mee dat ik mijn auto wel regelmatig zwaar belast(drie mensen achterin of kofferbak vol) ;) BTW, heb jij de 32 polige stekker nog kunnen vinden voor de MID?
joop1970, Oke dus die Monroe dempers is wel een slimme zet, maar welke schokbrekers? Kan dat met 30 mm verlagingsveren of is er een beter alternatief? Want dan is je demper toch langer dan je veer? :hmmz
28 april 2013 om 18:20 #18121456Nee, je demper zakt gewoon wat verder in, tot 30mm kun je originele specs dempers plaatsen. Helemaal ideaal is anders, dempers zijn er niet op gemaakt om zo te werken.
Dat je de auto zwaar belast maakt met een verlagingsset niet uit he, veerweg word gewoon een stukje korter en de veren wat stijver. Kijk anders of je dat 2e hands kunt regelen. Soms heb je voor 100 euro een vaste verlagingsset. Met 40/30 kun je net zo hard over drempels knallen als met je huidige fietspompen. Harder ga je ook andere dingen slopen. Zon x12xe heeft best veel bodemvrijheid en je hebt niet zoals ik een 4-1 spruitstuk onder je auto hangen. Toen ik nog het standaard spruitstuk had, had ik ook nergens last van.
1 mei 2013 om 13:54 #18121457Middag,
Ik wil zeer binnenkort mijn pakkingen van mijn inlaat en uitlaatspruitstuk vervangen.
Inclusief de pakkingen van de rest van het traject.Is dit makkelijk te doen? En moet ik nog ergens rekening mee houden? Of extra dingen
Preventief vervangen?Gr. :agent
1 mei 2013 om 14:13 #18121458Ligt eraan welke motorblok je in de corsa hebt.
1 mei 2013 om 14:16 #18121459Een small block c1.4nz..
Zal het is in mijn onderschrift zetteb.
Vergeet het nog wel eens te vermelden.Gr.
1 mei 2013 om 15:48 #18121460Vandaag randje van motorkap schoon geslepen(was weer lekker bruin van de roest), en in de roestomvormer gezet. En nog een nieuw antennerubber geplaatst ;)
1 mei 2013 om 17:47 #18121461@tamiya wrote:
Vandaag randje van motorkap schoon geslepen(was weer lekker bruin van de roest), en in de roestomvormer gezet. En nog een nieuw antennerubber geplaatst ;)
verkeerde topic:P
2 mei 2013 om 16:36 #18121462@tamiya wrote:
DunNow, Zit er dus wel ff mee dat ik mijn auto wel regelmatig zwaar belast(drie mensen achterin of kofferbak vol) ;) BTW, heb jij de 32 polige stekker nog kunnen vinden voor de MID?
joop1970, Oke dus die Monroe dempers is wel een slimme zet, maar welke schokbrekers? Kan dat met 30 mm verlagingsveren of is er een beter alternatief? Want dan is je demper toch langer dan je veer? :hmmz
Met een koni sportkitje lukt dat wel, dat is ook een vaste verlaging alleen in hardheid te verstellen.
Om je een idee te geven:
2 mei 2013 om 17:06 #18121463Zojuist een Omega krik en assteunen besteld.
Nu de vraag (voor velen zal het vanzelfsprekend zijn), hoe zet je nu het beste de auto op de assteunen.
Is dat in 1 keer achter opkrikken via het midden van de achteras en dan aan de buitenzijdes van de achteras de steunen zetten? De originele krikpunten zijn denk ik met een garagekrik niet zo geschikt omdat je dit uitsparing niet in de krik hebt zitten, dan kom je dus niet uit op het verstevigde deel. En doe je het in delen dan staat de auto zo scheef na het plaatsen van de eerste steun dan bij het opkrikken van de andere kant je altijd iets kans hebt van schuiven op de al geplaatste assteun.
Wat ik zeg, het zal zeer vanzelfsprekend zijn, maar veiligheid staat voorop dus doe het liever goed ;)
2 mei 2013 om 17:09 #18121464DunNow, Ziet er niet raar uit, hoeveel zakte het in bij zware belasting?
Ben inmiddels met m’n MID bezig, heb nog een paar vragen:
-Ik heb alle kabels nu gelabeld. Alleen er zaten maar 25 draden aan de 32 polige stekker, krijg ik dan straks geen foutmeldingen op m’n display?(de niet voorziene functies zijn nu elektrische bijverwarming, standkachel, automaatbak etc)
Een kabel voor de koelvloeistof temperatuur zat er geen kabel in( signaalvanaf tellerbak 24, dus daar maar ff een stekker in gedaan, die werkt nu ook)-Er zit een aansluiting op voor op de remlichtschakelaar, waar is deze goed voor? Ik hoef geen checkcontrol functies :hmmz
– Ik moet vanaf tellerbak Pin 9(voor toerental), Pin 18(Tankaanduiding) en Pin 24(Koelvloeistof temperatuur) een signaal pakken. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan ik op de stekker(waar de tellerbehuizing met printplaat op wordt geklikt) precies zien welke pin welk nummer is?
2 mei 2013 om 17:17 #18121465@tamiya wrote:
-Ik heb alle kabels nu gelabeld. Alleen er zaten maar 25 draden aan de 32 polige stekker, krijg ik dan straks geen foutmeldingen op m’n display?
Nee hoor.
Je hebt trouwens een stekker gevonden? Mooi! :thumb@tamiya wrote:
-Er zit een aansluiting op voor op de remlichtschakelaar, waar is deze goed voor? Ik hoef geen checkcontrol functies :hmmz
Om na het aanzetten van je contact de melding “Remlicht controle” uit beeld te krijgen haha
Maar misschien kan je hem ook aan massa leggen, dan komt die er al niet in. Maar of dat zo is weet ik niet uit m’n hoofd.
Ik had het wel aangesloten dat ik even moest remmen :D@tamiya wrote:
– Ik moet vanaf tellerbak Pin 9(voor toerental), Pin 18(Tankaanduiding) en Pin 24(Koelvloeistof temperatuur) een signaal pakken. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan ik op de stekker(waar de tellerbehuizing met printplaat op wordt geklikt) precies zien welke pin welk nummer is?
Er staan nummertjes op die stekker van je tellerbak ja.
Succes!
2 mei 2013 om 17:28 #18121466@kleine paul:
opkrikken per kant, zet hem altijd onder de achteras zelf en de assteunen onder de scharnierpunten iets verder naar voren. (het stuk wat vast aan je auto zit).
Teveel gebruiken van de originele krikpunten zorgt ervoor dat ze helemaal naar de klote gaan, roesten vaak ook flink bij corsa’s2 mei 2013 om 18:00 #18121467@joop1970 wrote:
@kleine paul:
opkrikken per kant, zet hem altijd onder de achteras zelf en de assteunen onder de scharnierpunten iets verder naar voren. (het stuk wat vast aan je auto zit).
Teveel gebruiken van de originele krikpunten zorgt ervoor dat ze helemaal naar de klote gaan, roesten vaak ook flink bij corsa’sDank je Joop1970, voorzijde zelfde manier neem ik aan? Maar dan via kokerprofiel? Toevallig geen foto’tje zeker ;) ?
4 mei 2013 om 09:46 #18121468Heeft iemand enig idee waar deze 2 bouten voor dienen?
4 mei 2013 om 18:28 #18121469zit daar het binnenwerk van het brandschot niet aan vast(ik roep ook maar wat :wors )
flinke schaafwond btw!
9 mei 2013 om 08:30 #18121470Weet iemand toevallig de draad kleuren van de knipperlichten.
Had ergens gelezen dat het groen/zwart en groen wit is.Nu heb ik in mijn stuurkolom wel groen/zwart maar geen groen/wit.
Dit i.v.m. cv/ab. Linker knippersignaal doet t wel.(groen/zwart??)
Alleen de rechter nog niet.Wie o wie helpt me.
Corsa b 1.4nz uit 1995
Gr. :agent
9 mei 2013 om 09:02 #18121471@Opelfreakz wrote:
Weet iemand toevallig de draad kleuren van de knipperlichten.
Had ergens gelezen dat het groen/zwart en groen wit is.Nu heb ik in mijn stuurkolom wel groen/zwart maar geen groen/wit.
Dit i.v.m. cv/ab. Linker knippersignaal doet t wel.(groen/zwart??)
Alleen de rechter nog niet.Wie o wie helpt me.
Corsa b 1.4nz uit 1995
Gr. :agent
Even je acherlichtunits (waar de lampjes op zitten) eruit leggen en even doormeten. Dan weet je het zeker.
Als je je verlichting wilt aansluiten moet je er wel rekening mee houden dat je rechter en linker kanaal van de knipperlichten gescheiden is. Waarschijnlijk kun je het dus beter niet aansluiten bij de stuurkolom, maar bij je alarmlichtschakelaar.
9 mei 2013 om 09:52 #18121472@McKaamos wrote:
Dat is 4,6% afwijking. Stel dat je KMteller nu exact perfect is gekalibreerd en dus 100 aangeeft als je 100 rijdt, is dat meer dan de correctiewaarde bij een boete.
Je moet er dus wel heel erg op letten steeds, en dat is heeel vervelend.Die van mij is overal exact geijkt (op GPS) 50 = 49 100=100 150=151 200=200 216=215 (Laatse cijfers zijn de waardes op GPS en de vorste op de teller zelf)
En het is inderdaad erg vervelend letten op de snelheid haha, maar daarvoor dient cruise control ;)
13 mei 2013 om 11:57 #18121473Even een vraagje ,
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een schroefset van het merk: Inter Alloy ?
Kan er namelijk zo 1 kopen voor een mooie prijs..
Mn corsa is al wel 40/40 verlaagd, maar ik wil nog wat lager vandaar :thumbup14 mei 2013 om 18:34 #18121474Wat is er zoal nodig om een olietemperatuurmeter aan te sluiten op een X12XE? Is dit een beetje voorbereid? Ik zou denken van, een Astra G met X12XE motor met MID is origineel geleverd, dan zal dit toch wel zonder grote verbouwingen mogelijk moeten zijn op een X12XE blok in een Corsa B? :hmmz
14 mei 2013 om 18:50 #18121475gewoon sandwish plate plaatsen tussen je olie filter.
ga ik van het weekend ook doen.
plaatst wel een externe meter. dus geen orgineel opel oplossing.14 mei 2013 om 19:02 #18121476robert_corsa, wat kost zoiets? Zou je foto’s willen maken? Ben wel benieuwd, ik wil dit dan i.c.m. de MID gaan doen ;)
14 mei 2013 om 20:20 #18121477Icm de MID kan je wel vergeten. Dan zou je aansluiting moeten hebben voor een originele sensor van Opel.
X12XE is nooit in een Astra geleverd, dus weinig kans dat dat gaat werken.
Daarbij mis je de bedrading.Maargoed, voor het complete:
Dit is een sandwichplaat: http://www.nlpower.nl/interieur/meters-en-meterhouders/sensoren-en-adapters/olie-sensor-adapter-ring.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Lekker makkelijk, gewoon je oliefilter er af, plaat er op, verlengbus op je oliekanaal schroeven, oliefilter er weer op.
Wel vantevoren even olie aftappen, anders krijg je een plens op de vloer…Wat je ook kan doen, is in de oliepomp je oliedruk schakelaar (van het lampje op je dash) los draaien en dan een Y-stukje er in schroeven.
http://www.nlpower.nl/interieur/meters-en-meterhouders/sensoren-en-adapters/inschroef-sensor-y-adapter.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan heb je opzij een sensor aansluiting extra. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.