Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2015 om 18:39 #18122128
Navragen bij de dealer misschien een idee?? :jerry :afro
22 september 2015 om 07:28 #18122129Dealer komt niet in mijn woordenboek voor. Is eruit geschrapt sinds vorig jaar. Ik doe alles online of ik doe het niet.
22 september 2015 om 10:01 #18122130Dus wacht je gewoon tot mensen reageren die het wel bij de dealer gevraagd hebben :thumbup
22 september 2015 om 10:35 #18122131En denk je nou werkelijk dat je bij een dealer fatsoenlijk antwoord krijgt?
Antwoord geven op een vraag doen ze niet zolang ze niks kunnen verkopen…
Dat is mijn ervaring bij de dealer :puke22 september 2015 om 15:39 #18122132meer mensen hier met het probleem dat optrekken een beetje moeizaam gaat?
betreft een corsa c 1.2 16v
22 september 2015 om 15:47 #18122133als je het niet probeert en vasthoud aan die regel dan veel succes zou ik zeggen. :vertag
niet geschoten is altijd mis. :thumb
er zijn ook dealers die wel willen helpen. king:
de enne dealer is de andere ook niet. :shock: :puke :D
en ja niet iedereen hier weet alles. :wtf :jerry23 september 2015 om 09:12 #18122134@nielstheto wrote:
meer mensen hier met het probleem dat optrekken een beetje moeizaam gaat?
betreft een corsa c 1.2 16v
Het is een 1.2 tje.. Heel snel zijn die natuurlijk niet he?
Of heb je echt klachten?
23 september 2015 om 14:00 #18122135@Byjugo wrote:
@nielstheto wrote:
meer mensen hier met het probleem dat optrekken een beetje moeizaam gaat?
betreft een corsa c 1.2 16v
Het is een 1.2 tje.. Heel snel zijn die natuurlijk niet he?
Of heb je echt klachten?
Heb ook een 1.2 op gas is inderdaad niet snel met optrekken maar vind ik niet erg
Je hebt maar 75 pk ( denk ik )27 september 2015 om 02:28 #18122136idd 75 pk,
maar heb echt het gevoel dat het nog trager is dan daarvoor.
ben ook aan het nadenken om deze de deur uit te doen en lekker een 1.4 of 1.6 te gaan rijden :)30 september 2015 om 10:52 #18122137@SimpleFace wrote:
“Heel verhaal over speciaal vet voor tussen de servomotor van stuurbekrachtiging en de stuurhuis”
Maar las al ergens dat het speciale vet moest zijn anders loopt het er te snel uit, wat nu blijkbaar is gebeurd.?
Heb via het BMW forum gevonden dat ze voor de splines “Staburags NBU 30” gebruiken, dat heb ik maar besteld via ebay, heel dik en taai vet speciaal voor draaiende delen die onder hoge krachten komen te staan. Vermoed dat dat een stuk beter gaat dan gewoon lagervet.
6 oktober 2015 om 08:50 #18122138vraagje van mijn kant,
Ik heb al een tijdje verlagingsveren onder de corsa zitten, alleen nu met de nieuwe velgen loopt het her-en-der wat aan. nu wil ik kijken voor andere schokdempers.
nu is dus mijn vraag: zijn de GSI dempers (van voor de facelift) nou ook 30mm korter dan de ‘standaard’ versies?6 oktober 2015 om 13:21 #18122139Ik denk dat je jouw probleem niet oplost met andere schokdempers, al helemaal niet als ze korter zijn,
wat is de ET waarde van je velgen?6 oktober 2015 om 14:02 #18122140et40 6.5J (195/50/15)
Nou laatst kreeg ik te horen dat ze nogal slap aanvoelen (voet op trekhaak) daarom dacht ik aan de GSI dempers gezien die stugger zijn?6 oktober 2015 om 15:11 #18122141Ik denk dat op 6.5J velgen smallere banden moeten liggen, verwacht ook dat ze nu vrij bol staan bij je, heb even gekeken voor je, heb hier 7J velgen met exact dezelfde maat band en die staan net niet bol…
6 oktober 2015 om 15:21 #18122142het gaat mij om het (makkelijk) stugger maken van de ophanging, ik ga niet de net nieuwe banden weer vervangen voor andere ;)
6 oktober 2015 om 15:30 #18122143Dat is idd wel minder , helaas kan ik je verder niet helpen, weet wel dat GSI iets stugger is maar of dat jou probleem verhelpt, durf ik niet te zeggen
6 oktober 2015 om 15:52 #18122144Dan wacht ik rustig tot iemand hier wel het antwoord voor mij heeft :thumb
Edit:
Ik die het anders, ik heb Koni Streets schokdempers bestelt. daarmee weet ik zeker dat ze stugger zijn..
reden dat ik het doe is namelijk dat ik geregeld te ver door dein, en ondanks met alleen de verlagingsveren ie nog een beetje teveel door de bochten ‘dweilt’ en overhelt.6 oktober 2015 om 21:10 #18122145GSi is ook gewoon “Safari vering” bij de B GSi
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 oktober 2015 om 15:28 #18122146hahahahaha, inderdaad net of je met fietspompen rond crosst
9 oktober 2015 om 17:38 #18122147jongens ik heb een vraag:
ik heb nu een paar maanden een corsa a maar ik weet niet zoveel van de FWD opels af:
nou ben ik van plan om er een andere motor in te hangen deze winter iets van een c20let of misschien wel Z20let.
maar nou heb ik een mooi setje kadett gsi geventileerde voor remmen op de kop getikt, nou wil ik nog wel een andere rem bekrachtiger en achter remmen (ik wil geen schijven achter!!) maar nou vraag ik me af wat hebben JULLIE eronder hangen aan remmen? heb al kadett E/astra F gehoord dat dat allemaal mooi past maar wil ook een beetje persoonlijke informatie voor dit sleepertje king:10 oktober 2015 om 10:14 #18122148even een stomme vraag ik heb vandaag nieuw schokbrekers achter gemonteerd, nu zij de website dat het gas was maar als ik het schut hoor ik echt een vloeistof.
nu de vraag ben ik opgelicht?http://www.mister-auto.nl/fl/schokdemper-achteras/monroe-23456_g900002_a03723456.html?&mkwid=sX0ZiQ6QJ_dc&pcrid=43821944374&pkw=%2Bmonroe%20%2B23456&pmt=b&gclid=CjwKEAjwhdOwBRDFsYTfhvzX1hYSJAAfCUcLCbhsxPrSoIE4DLnJqe2CjACYUtJLcYnrJgpM6x_6NRoCzvvw_wcB” onclick=”window.open(this.href);return false;
moet wel zeggen wat een heerlijk verschil kan eindelijk weer drempels nemen zonder angste,
10 oktober 2015 om 12:22 #18122149@wim-v6 wrote:
GSi is ook gewoon “Safari vering” bij de B GSi
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@joop1970 wrote:
hahahahaha, inderdaad net of je met fietspompen rond crosst
Dan ben ik blij dat ik voor de Koni’s heb gekozen ;)
@voyageboy wrote:
jongens ik heb een vraag:
ik heb nu een paar maanden een corsa a maar ik weet niet zoveel van de FWD opels af:
nou ben ik van plan om er een andere motor in te hangen deze winter iets van een c20let of misschien wel Z20let.
maar nou heb ik een mooi setje kadett gsi geventileerde voor remmen op de kop getikt, nou wil ik nog wel een andere rem bekrachtiger en achter remmen (ik wil geen schijven achter!!) maar nou vraag ik me af wat hebben JULLIE eronder hangen aan remmen? heb al kadett E/astra F gehoord dat dat allemaal mooi past maar wil ook een beetje persoonlijke informatie voor dit sleepertje king:Ik heb op de Corsa B (qua remmen zowat gelijk (correct if i’m wrong)) Astra F 2L remmen, paste net met m’n oude 14″ velgen (maar dat verschilt weer per velg)
achter heb ik gewoon origineel. (maar ik heb ook maar een 1.4 ;) )
qua achter kun je volgens mij de 1.5/1.7 diesel remcilinders pakken, die zijn dacht ik wat dikker.10 oktober 2015 om 15:19 #18122150Ja ik heb verbreed gt staal volgens zeggen moet dat gaan met kadett E klauwen,maar als ik er achter alleen andere wielrem cilinders inzet gaat die toch niet harder remmen?
Aangezien het rem oppervlak het zelfde blijft?
Ik ben al aan het kijken voor een andere hoofdrem remcilinder en hoorde/las dat je die van een e kadett er zo compleet in kan schroeven zonder slijpen enzo dat is 22/23 mm?10 oktober 2015 om 15:39 #18122151dat van die remcilinders achter heb ik ooit hier op t forum eens gelezen, of het echt zo is weet ik niet…
13 oktober 2015 om 08:16 #18122152Rij zelf inderdaad met een hrc van een kadett e gsi, 2l remmen van een kadett gsi en een corsa c achteras met schijven en remkrachtverdelers op de hrc.
Zou alleen met een c20let kijken of je calibra turbo remmen met meriva schijven erop kunt zetten. Dat word ook mijn volgende upgrade.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.