Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2012 om 21:33 #17971159
is toch gewoon door de positie van hoe de foto is genomen?
Want op de laatste foto staat het voorwiel “ook” zo ver naar achter8 mei 2012 om 06:55 #17971160Dat klopt.
Ik denk dat de vraagstelling uit een stukje wantrouw komt of de wagen wel recht is of niet, maar sowiso kan je dat niet van een foto afzien.
De kadett is sowiso net zo recht als elke andere koets van die leeftijd die doorgelast is.
8 mei 2012 om 07:04 #17971161Optisch bedrog doordat de wielen ver naar binnen staan vanwege de uitbouw
8 mei 2012 om 21:39 #17971162Dan heb ik het verkeerd gezien/begrepen, leek net of die tegen de achterkant zowat aan kwam.
8 mei 2012 om 22:05 #17971163Dat geeft niks.
Je kan het vergelijken met de bovenste foto, dan lijken ze weer te veel naar voren te zitten.
De wielen zijn 6J ET 49 en de wielkasten zijn voor 10J ET 23 en 8J ET 17, het lijkt echt onnozel met deze velgjes, maar het is wel functioneel en daar gaat het even om. ;)
10 mei 2012 om 13:42 #17971164Gisteren even wat stoelen opgehaald: Sparco’s :thumb
10 mei 2012 om 14:03 #17971165@henk 400rr wrote:
Gisteren even wat stoelen opgehaald: Sparco’s :thumb
Gisteren even getest hoe ze zitten, zitten :thumbup ,
10 mei 2012 om 15:06 #17971166waneer denk je dat de kadett terug is??
ben erg benieuwd king: king:
:thumb lekker bezig :thumb10 mei 2012 om 16:38 #17971167nou, officieel nog 2 weken van de 5 te gaan, maar dat gaat hem niet worden, dus helaas: geen idee.
Zoals voorspelt zit er veel werk aan voor het strak maken, misschien was de 5 weken een beetje te optimistisch ingeschat. ;)
Ondertussen heb ik werk zat, de bedrading moet ook nog getrokken worden van het dashboard en dat is ook geen klusje van een paar dagen.
24 mei 2012 om 22:15 #17971168Kleine update tussen andere werkzaamheden aan de rallymanta,..etc. door:
Het uitpluizen van de kabelboom vorderd, het bestellen van het materiaal had wat vertraging, maar ik hoop dit weekend een begin te kunnen maken met de kabelboom, althans, een deel ervan. Het dashboard heeft zo zijn eigen kabelboom en dat geld ook weer voor de klokken endan heb je nog een apart deel naar voren en ene apart deel naar achteren.
Vanzelfsprekend, heeft ook dit weer niks te maken met het origineel van een manta of kadett.Een paar fotos, hieronder wat je momenteel ziet aan de achterzijde, de relaiskast is gemaakt en de types lampjes en de plekken van de tellers zijn bepaald, wat je nu nog ziet aan bekabeling is en restant, dat gaat er nog allemaal af voordat de daadwerkelijke kabelboom wordt gemaakt.
Hieronder dan mijn werktafel, met hulpschema’s, schetsen van mezelf en wat aantekeningen.
Verder zijn nu zo’n beetje de meeste onderdelen binnen, gordels, lampen,…etc. de opbouw van de motor loopt ook vertraging op, de monteur in kwestie zit met rugklachten, of ik mijn gewenste doel haal is dus de vraag, maar we zien wel. ;)
25 mei 2012 om 07:17 #17971169ziet er goed uit, kabelboom ziet eruit als een behoorlijke klus :shock:
25 mei 2012 om 18:41 #17971170Is op de onderste foto het middelste schema eentje die jezelf gemaakt hebt?
25 mei 2012 om 19:20 #17971171Ja, dat klopt.
D’r liggen een paar, ik was m’n aantekeningen kwijt (ooit uitgeleend en tjah..) en ik maak gelijk 2 van die dashboards, 1 voor de Kadett en 1 voor de Manta en beide zijn verschillend van elkaar, dus ook 2 schema’s.
Het moet nog eens en keertje netjes op de PC, maar het blijft er wat bij.
@mark: het is te doen, maar het moet wel netjes, betrouwbaar en overzichtelijk zijn en het liefst met zo weinig mogelijke overbodige troep, dat maakt het even lastig, vooral als het niet je dagelijks werk is.25 mei 2012 om 20:12 #17971172mooi werk he, knutzelen met schema`s en draadjes :D
maar werk je nu aan 2 dash te gelijk ?
ik zou ze denk ik liever na elkaar monteren
ivm mogelijke verwarring.25 mei 2012 om 20:26 #17971173ja man en dan nog, vind zo’n schema ook lastig , ben zelf bezig met me kadett en als ik dit dan weer zie vind ik dat wel knap :thumbup
26 mei 2012 om 09:32 #17971174Die verwarring valt wel mee, ik ben wel wat gewend met het switchen van projecten, e.d.
1 juni 2012 om 07:20 #17971175Ik wil eventueel wel een schema voor je maken in Eplan of autocad;)
1 juni 2012 om 20:28 #17971176Daar kunnen we het wel eens een keertje over hebben, voorlopig is het gelukt met de schetsen / aantekeningen om 2 exemplaren te maken, de resterende delen kan ik pas maken als de auto weer terug is.
Autocad heb ik wel, Eplan zegt me dat je in de elektro techniek zit, maar dat heb ik zelf niet op de pc.
6 juni 2012 om 19:52 #17971177Tijd voor wat fotos;
Dit is het dashboard dan, ik ben nog niet helemaal tevreden over een paar klokken, dus wellicht wisselt er nog wat:
Dan is de tank eindelijk klaar naar tevredenheid, de binnenkant zit in de coating, voor het geval dat…
Ennn het helmenrek is ook klaar, de bovenste is voor de Manta 400, de onderste voor de Kadett.
Voor de volgende stap heb ik de kadett weer even nodig, dus voorlopig ga ik denk ik weer even verder met de Manta 400, ook die moet nog afgebouwd worden.
6 juni 2012 om 20:36 #17971178zo, zelf een alu tank maken… ik doe het je niet na hoor!
Is die grote rode lamp voor de oliedruk?
6 juni 2012 om 20:55 #17971179dat ziet er weer SUPER uit henk..
6 juni 2012 om 21:17 #17971180Goed bezig :thumbup
6 juni 2012 om 21:24 #17971181Bedankt.
De grote rode lamp is inderdaad voor de oliedruk, er zit ook eentje voor m’n snuffert, maar voor het geval is dat niet snel genoeg zie is de dikke als extra beveiliging, die valt meer op en zit in het zicht van de bijrijder.
Officiëel zit de noodstroomschakelaar ergens anders in zo’n ding (in alle werks-400’s) maar aan het dashboard zit hij verders niets in de weg en is hij wat gemakkelijker te bedienen, dit geeft op de andere plek weer ruimte voor andere leidingen.
Het is altijd weer wat kiezen tussen echt origineel en wat handiger is, sommige dingen kom je niet onderuit, maar soms moet je een andere keuze maken.
7 juni 2012 om 04:21 #17971182@henk 400rr wrote:
Bedankt.
De grote rode lamp is inderdaad voor de oliedruk, er zit ook eentje voor m’n snuffert, maar voor het geval is dat niet snel genoeg zie is de dikke als extra beveiliging, die valt meer op en zit in het zicht van de bijrijder.
Ik was al bang dat ik hem niet zou zien, begin ook al wat op leeftijd te worden. ;)
7 juni 2012 om 10:29 #17971183Een bril is ook weer extra gewicht hé :lol:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.