Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2012 om 10:19 #17971134
Onderste draagarm verlengen?
18 maart 2012 om 11:23 #17971135Het kan beide, maar ik wil het op de originele manier zien op te lossen, aangezien de 400’s later uniball lagers daar hadden met verstellingsmogelijkheid wou ik het daarin zoeken, maar dan zonder de uniballs omdat de ascona 400 en dus ook de kadett daar van oorsprong dat nog niet had.
Ik ben een beetje een rare daarin. ;)
Daarbij moet je ook een beetje oppassen dat je het wel op de juiste manier doet, anders krijg je weer nieuwe problemen.
24 maart 2012 om 19:54 #17971136De bovenste draagarmen zijn nu afgelast en aangepast, deze week kan de boel in de verf en dan is het een kwestie van tijd dat de boel afgemonteerd kan worden.
De veren moeten nog op maat gemaakt worden en er moet even een keuze gemaakt worden in schokbrekers.
Tevens ook nog even de draagarmen gebouwd voor mijn manta 400 grp B
Maar ik ben nu op zoek naar iemand die de auto strak kan maken, ik kan het zelf wel, maar heb te weinig tijd, dus: tips zijn welkom. :thumb
1 april 2012 om 08:17 #17971137Er is weer wat vooruitgang geboekt; de beide assen zijn er nu onder gemonteerd, ook de stuurinrichting is geplaatst.
Dit zal naar alle verwachting nog niet het definitieve materiaal zijn, er kan nog wat gewijzigd worden in de veren / schokbrekers, dit kan ik pas definitief bepalen als de auto bijna klaar is, voorlopig is dit het even omdat de auto binnenkort naar een voorbewerker / spuiter gaat, dit geeft me tijd en ruimte om andere onderdelen zoals bedrading e.d. klaar te maken en nog wat onderdelen op te zoeken.
Dit is de vooras, de schijven zijn wat roestig, maar dat komt tzt wel goed.
En dit is de achteras.
1 april 2012 om 08:45 #17971138Zo henk dit gaat helemaal goed komen :angel
Ik ben benieuwd hoe hij er strak bij staat als hij af is :thumbup
Grtz.from me. :wors
1 april 2012 om 16:29 #17971139Ik ook, maar voorat dit zover is, moet er nog heel wat gebeuren.
We zullen zien, ik hoop dat ik m’n planning kan halen en dan kan eindelijk de manta klaar gemaakt worden.Eerst voor deze zal ik even op zoek gaan naar een betere rechterdeur (passagierskant), de huidige is niet echt slecht, maar heeft een deuk op een rare plek en dat maakt hem kandidaat voor vervanging.
1 april 2012 om 18:31 #17971140Ziet der super uit henk
1 april 2012 om 18:59 #17971141Dat ziet er weer goed uit.
Als dat 400 achterschokbreker zijn die je van mij hebt. Zijn ze er flink op vooruit gegaan.1 april 2012 om 19:51 #17971142Nee, dit zijn nog niet die schokbrekers, ik had nog een set koni liggen, die zijn ook erg fors qua afmeting.
Echte “ruggenbrekers” :D
Als het goed is heb ik nu een betere rechterdeur gevonden, vrijdag nog even horen en dan kan ik hem aankomend weekend ophalen. :thumb
Volgend punt in dit project wordt de bekabeling / dashboard.
2 april 2012 om 15:40 #179711432 april 2012 om 15:48 #17971144@manta_sport wrote:
@henk 400rr wrote:
Echte “ruggenbrekers” :D
Dus ik moet ook nog voor een nier gordel gaan kijken ;)
hahaha :thumb
2 april 2012 om 16:15 #17971145@manta_sport wrote:
@henk 400rr wrote:
Echte “ruggenbrekers” :D
Dus ik moet ook nog voor een nier gordel gaan kijken ;)
en een zakbeschermer, ook hier komen 6-punts gordels in. :D
6 april 2012 om 14:46 #17971146Vandaag even wat onderdelen opgehaald, waaronder een andere rechterdeur :thumb
6 april 2012 om 15:12 #17971147AnoniemLid sinds:
1 January 1970goed bezig henk! we volgen de vorderingen!
15 april 2012 om 12:58 #17971148Vandaag even de auto op de wielen gezet en even naar buiten gedrukt om een indruk te krijgen over het eindresultaat.
Hij staat hoog op de wielen, maar dat veranderd nog wel, maar hij kan nu wel weg naar de spuiter.
15 april 2012 om 14:51 #17971149God Henk dit word een monster van een kadett :kewlpics ik wordt steeds nieuwsgieriger er naar hoe die er straks uit komt te zien als hij klaar is :D
Ik heb gisteren nog een achteras op de kop getikt van een commodore C voyage en die moet dan maar onder de manta komen want die andere as die ik had was niet goed(pion en kroonwiel verroest)en heb hem dan ook maar weg gedaan.
Ik zou zeggen ga zo door :thumbup en tot gouw.See you later :wors
15 april 2012 om 15:50 #17971150Dat ziet er goed uit! En t vlot aardig!
15 april 2012 om 17:13 #17971151Ziet er goed uit, nu al..
Is dat een carroserie van een SR misschien, ik zie daar een dak spoiler zitten en die zag je niet zo vaak toen.
15 april 2012 om 17:24 #17971152Ziet er bijzonder dik uit man, respect voor alle arbeid ik hoop hem een keer in levenden lijve te kunnen zien :thumbup
15 april 2012 om 18:02 #17971153:thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup
benieuwd hoe hij er uit ziet na het spuiten.groeten.
15 april 2012 om 20:07 #17971154Bedankt voor de reacties. :thumb
De aanwezigheid van de dakspoiler heeft niks te maken met de carrosserievorm, de gaten zijn snel geboord als je zo’n spoiler opkoopt.
Dit is nog niet de definitieve vorm, hier en daar wordt er nog wat aan getrokken e.d., later komt dat wel weer goed. De hoogte van de auto wordt later nog wel bepaald, dit zit er even tijdelijk onder, ik moet eerst nog de gewichten hebben zodat ik daarop de boel kan aanpassen en de auto z’n definitieve hoogte krijgt.
De motor is ook al druk in aanbouw, deze komt iets later dan de auto terug is en dan kan hij er meteen in.
15 april 2012 om 20:59 #17971155:thumbup :thumbup
Blankenheim??????????Kom op Henk de ander 2 foto’s ook nog even plaatsen ;)
15 april 2012 om 21:46 #17971156Blankenheim……., dat denk ik niet, dat zal wel met de Manta worden.
Ik hoop dat de auto met de East Belgium rally zover is dat er mee gereden kan worden, tot die tijd is er naast nog veel werk ook nog veel wat veranderd aan het uiterlijk / aanzien van de wagen, de spoilerlip bijv. daar ben ik ook nog niet overuit en wie weet verander ik de uitbouw nog lichtjes.
Verder zijn er technisch gezien nog een paar puntjes waar ik nu nog even geen pasklaar antwoord op heb, maar dat komt nog wel.Ik heb wel meer dan 2 foto’s gemaakt, of ik die nog plaats, daar denk ik nog wel even een nachtje over na. ;)
3 mei 2012 om 23:29 #17971157Even een updatje anders is het zo stil (lijkt het)
De tank is klaar, dwz: hij heeft een behandeling gehad wat elke lekkage moet voorkomen, de afwerking / afmontage is ook klaar. Verder start ik nu met de afbouw van het dashboard zodat deze er gelijk ingebouwd kan worden als de Kadett weer terug is.
De kadett zelf, daar wordt druk aan gewerkt en deze begint zo langzamerhand zijn definitieve vorm te krijgen, de beste man is er druk mee omdat hij eigenlijk in ruwe vorm is afgeleverd, dus veel laswerk moest nog weggeslepen worden en de trekkingen in het plaatwerk had hier en daar nog uitdeukwerk nodig.
De optie mallen trekken wordt ook nog overwogen, maar zover is het nog niet.Fotos zijn er nog niet, dus voorlopig alleen even tekst.
7 mei 2012 om 20:31 #17971158Staat dat linker achterwiel niet heel ver naar achteren?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.