Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2012 om 20:45 #17971107
petje af!!!!! :wors :wors veel succes,gaat echt een knaller worden
18 februari 2012 om 13:40 #17971109Zeg henk hebje ook wel eens gehoord van een E kadett ”400”?
18 februari 2012 om 15:21 #17971110ja, maar die bestaat niet.
Er is wel een kadett 4×4 S, oorspronkelijk bedacht met de Zakspeed motor, maar later onder druk voorzien van een 400 motor (geblazen), deze auto wordt vaak verward met de Kadett 400, zelfs door mensen die beter zouden moeten weten.
D’r zijn 5 van gemaakt, 1x prototype met Zakspeed motor, 2x Paris Dakar met 400 motor en 2x oefenwagens met een formule Opel motor.
Het prototype en 1 oefenwagen is nog in het bezit van Opel, 1 paris dakar is omgebouwd voor John Wood destijds en daarvan was de bedoeling dat hij het brits kampioenschap zou gaan rijden met Russel Brooks, deze staat nu in het Astra Herritage museum als Astra 4×4 turbo S, 1 Paris dakar is naar John Welch gegaan en later vernietigd, 1 oefenwagen is ook verschroot.De oefenwagen was nog te zien bij de Eifel rally in Daun afgelopen jaar, de enigste die nog rijd(baar) is, is de Astra 4×4 S.
18 februari 2012 om 15:46 #17971111@H-400 wrote:
De dempers voor de achterklep:
Merk Tristan (smartparts)
bestelnummer 451 0051 10
Nog gewoon te bestellen via H-base of Onderdelen.nl.Dadelijk krijg ik allemaal mail :swear ;) ;) ;)
18 februari 2012 om 18:05 #17971112@henk 400rr wrote:
ja, maar die bestaat niet.
Er is wel een kadett 4×4 S, oorspronkelijk bedacht met de Zakspeed motor, maar later onder druk voorzien van een 400 motor (geblazen), deze auto wordt vaak verward met de Kadett 400, zelfs door mensen die beter zouden moeten weten.
D’r zijn 5 van gemaakt, 1x prototype met Zakspeed motor, 2x Paris Dakar met 400 motor en 2x oefenwagens met een formule Opel motor.
Het prototype en 1 oefenwagen is nog in het bezit van Opel, 1 paris dakar is omgebouwd voor John Wood destijds en daarvan was de bedoeling dat hij het brits kampioenschap zou gaan rijden met Russel Brooks, deze staat nu in het Astra Herritage museum als Astra 4×4 turbo S, 1 Paris dakar is naar John Welch gegaan en later vernietigd, 1 oefenwagen is ook verschroot.De oefenwagen was nog te zien bij de Eifel rally in Daun afgelopen jaar, de enigste die nog rijd(baar) is, is de Astra 4×4 S.
aha ik kwam namelijk die astra 4S in het engelse blaadje total vauxhall en zag dat er daar dus ook een 400 motr inzat, denk he dat lijkt wel een beetje een vervolg op de D 400.
Die oefenwagen E kadett stond die schuin naast de technische keuring in daun?
18 februari 2012 om 19:02 #17971113Nee, die stond voor het “forum Daun” naast de wagen v/d toekomst, de Opel Ampera, naast de technische keuring stond de “originele” wagen van Sepp Haider (E-kadett) en de originele wagen van Walther Rohl (A-ascona).
Dit is ‘m:
D’r staat bij dat het de originele is, maar dat is gelul.
Ze hebben met deze wagen in Kenia rond gereden om te testen, daar was de Zakspeed versie ook bij, vandaar dat er ook nog veel zand in de auto lag.
18 februari 2012 om 22:16 #17971114die heb ik gemist denk, was te druk met kwijlen over de echte 400’s( en de rest v an al het groep B geweld :wub ) maar zo leer je elke keer weer wat!
Zijn er nog vorderingen met de D?
19 februari 2012 om 07:36 #17971115@henk 400rr wrote:
Nee, die stond voor het “forum Daun” naast de wagen v/d toekomst, de Opel Ampera, naast de technische keuring stond de “originele” wagen van Sepp Haider (E-kadett) en de originele wagen van Walther Rohl (A-ascona).
Dit is ‘m:
D’r staat bij dat het de originele is, maar dat is gelul.
Ze hebben met deze wagen in Kenia rond gereden om te testen, daar was de Zakspeed versie ook bij, vandaar dat er ook nog veel zand in de auto lag.
en volgens mij heb ik nog koplampen van dit type liggen ergens, dus wat ga ik doen, zo een kadett bouwen of de kappen verkopen ?
toch jammer dat je dit niet vaker op straat ziet, wel afgelopen weekend met een Manta 400 mee gereden, rally versie met 285 pk
das bruut, en wat een herrie, maar wel leuk19 februari 2012 om 08:37 #17971116@voederbiet wrote:
die heb ik gemist denk, was te druk met kwijlen over de echte 400’s( en de rest v an al het groep B geweld :wub ) maar zo leer je elke keer weer wat!
Zijn er nog vorderingen met de D?
Er zijn nog niet echt vorderingen met de Kadet-D (veel te druk met andere zaken) , wel zijn er onderdelen binnen gekomen en de achteras zal ik aankomend weekend ophalen. Er waren overigens minder originele 400’s dan je zou verwachten, totaal reden er zo’n 8 stuks mee, 1 was echt origineel, 3 anderen van oorsprong wel, de rest is later (om)gebouwd, 5 ervan hadden een 400 motor, 2 stuks een 2.4 8V en die van ons een 2.0 16V. Op zich maakt het niks uit, het is altijd leuk om dit soort wagens in actie te zien, maar verweg de meesten denken dat er alleen maar originele wagens mee doen en dat is dus niet zo, de meesten hebben geen rallyhistorie gehad en/of zijn van oorsprong niet die wagen die ze uitstralen, maar dat wordt wel steeds meer het geval.
@gt/w wrote:
en volgens mij heb ik nog koplampen van dit type liggen ergens, dus wat ga ik doen, zo een kadett bouwen of de kappen verkopen ?
toch jammer dat je dit niet vaker op straat ziet, wel afgelopen weekend met een Manta 400 mee gereden, rally versie met 285 pk
das bruut, en wat een herrie, maar wel leukMet kappen voor zo’n E-kadett ben je er niet, in dit geval lijkt de auto op een E-kadett, maar verder is hij totaal anders, de auto is ook platter en breder dan een normale E-kadett karosserie.
Was Sjaak ook op Lelystad?
19 februari 2012 om 12:22 #17971117AnoniemLid sinds:
1 January 1970en volgens mij heb ik nog koplampen van dit type liggen ergens, dus wat ga ik doen, zo een kadett bouwen of de kappen verkopen ?
jij gaat die kappen verkopen ;)
je hebt nog wel tot na je pensioen projecten
zonder zo,n “e kadett” :jerry :jerry :jerrymaar nu dus weer aangestoken met het 400 firus :thumb :wors :wors
24 februari 2012 om 23:17 #17971121Heb dit topic met volle tuigen gelezen, je bent echt goed bezig Henk.
Dit gaat een echte nekkendraaier worden :wors :thumb1 maart 2012 om 18:05 #17971122Zo, de achteras is binnen:
nu nog wat vrije tijd.. :(
1 maart 2012 om 19:28 #17971123AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumb
en t is ook niet meer zo koud in het hok ;)maar inderdaad tijd is ook mijn grootste vijand
werkweek te lang weekend te kort ;)
1 maart 2012 om 19:43 #17971124‘t is inderdaad niet meer zo koud, maar ik had graag ook het dashboard al klaar willen hebben, dat kon wel mooi binnen in huis, maar dat is ook helemaal niks geworden, dus ik loop achter op de planning.
Manta staat ook nog zielig in het hok, dus dat wordt ook niks meer dit jaar als dat zo doorgaat.
5 maart 2012 om 10:56 #17971125Ziet er goed uit die achteras zo henk ;)
5 maart 2012 om 19:38 #17971126volvo asje?
5 maart 2012 om 21:32 #17971127Jaguar
5 maart 2012 om 21:56 #17971128MK 2 salisbury 4HA?
6 maart 2012 om 17:02 #17971108jep.
kan iets van 800Nm aan en ruim 400 pk met gemak.
best wel een stevig asje dus.
6 maart 2012 om 18:43 #17971129En wat voor een overbrenging heeft hij dan?
6 maart 2012 om 19:41 #17971130salisbury is een dochteronderneming van dana, een hoop onderdelen van de 4ha en dana 44 zijn hetzelfde.
Ik heb een dana 44 gekocht omdat ik zo snel geen jaguar as kon vinden, waar heb jij m gevonden ( en heeft ie er nog meer?)6 maart 2012 om 20:02 #17971131De as komt uit België en is niet voor een paar centen opgekocht. D’r zit ook een 75% platensper in met platen van Porsche motorsport en een 4:55 overbrenging, voor wat ik wil en in combinatie met de bak is deze kort genoeg.
Ik zag onlangs nog een advertentie vaqn een jaguar achteras, ik denk dat deze aantrekkelijker is voor je dan die ik opgekocht heb: http://link.marktplaats.nl/510335374
De DANA is is zeker ook goed, maar voor de 400 is deze as vaak een goede 2e, veel van die 400’s rijden met dezelfde as rond als ik nu heb.
6 maart 2012 om 20:24 #17971132Een (beetje) passende achteras met sper blijft hoe dan ook een duur grapje.. :shock:
13 maart 2012 om 17:50 #17971019jah.. een as met sper kost geld, een as met een goede bruikbare sper kost nog wat meer en een redelijk onverwoestbare as met dito sper kost nog meer.
Dat is altijd al zo geweest en dat zal ook wel zo blijven, goedkoop is vooral met dit soort gebruik duurkoop, soms moet je investeren om op den duur goedkoper uit te zijn.
En aangezien me al de nodige rommel aangesmeerd is, dus nu gelijk een goede gekocht.
Nou, genoeg gemauw daarover. :agent
De as is zover klaar dat hij d’r onder kan, de schokbrekers heb ik nu ook compleet, de komende tijd zal ik met de voortrein bezig.
18 maart 2012 om 10:06 #17971133kleine update:
Gisteren nog originele kadett 400 onderdelen opgekocht, dus het originele dashboard heb ik nu op de klokken na compleet en wat ophangingdelen opgekocht. :thumb
Wat de vooras betreft, daar zit een camber probleem en dat wordt veroorzaakt door de fuse delen van de commodore, deze is wat hoger en daardoor kantelt de boel automatisch aan de bovenzijde naar buiten, dat moet ik zien op te lossen, anders staan de wielen of te recht of naar buiten en dan heb ik voor minder grip.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.