Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2014 om 12:43 #17971742
De afgelopen weken is er trouwens overleg geweest met de betrokkenen in het team en besloten is tot een nader te bepalen datum even geen deelname te doen in de rallysport. Dat betekend dus, dat we de draad wel weer oppakken tzt, maar voorlopig doen we dus even niks.
Ik heb het te druk en de rest van het team ook en het is lastig geworden elkaars agenda gelijk te krijgen. Dus even een pauze en later zien we wel weer verderDe samenstelling van het team blijft zoals het is.
22 september 2014 om 22:00 #17971743Aangezien de 2.4 opbouw iets meer tijd in beslag neemt, heb ik alvast de c20xe in opbouw gedrukt.
De motor blijkt nog steeds in zeer goede staat te zijn.Best spul, die c20xe motoren :thumb
23 september 2014 om 06:11 #17971744Jep, dat was een oersterk blokje!
Wellicht een stomme vraag of wil je het hier helemaal niet kwijt, maar hoe doe je dat met kosten?
Al die blokken opnieuw opbouwen gaat natuurlijk niet alleen tijd, maar ook geld kosten. Dekken je sponsoren dat grotendeels, of verdeel je de kosten over het hele team?23 september 2014 om 21:13 #17971745Simpel gezegd is dat een zelfde vraag als vragen naar je salaris en verdienvermogen, dat hoort niet en dat doe je niet.
Persoonlijk vindt ik het altijd leuk om te zien wat een ander doet, waar hij het van doet, boeit me niet, dat zijn hun zaken.
Maar: “no hard feelings” voor deze vraagstelling.
In ieder geval, de website van ons, http://www.henk-400.nl gaat flink op de schop ivm met een aantal belangrijke ontwikkelingen, dat betekend dat hij de komende tijd even niet bereikbaar is, ook gaat er zoals we nu al deden een splitsing optreden in de website en het rallyteam.
zodra deze weer online is, laat ik dat even weten.
24 september 2014 om 05:08 #17971746Hoezo dat hoort niet? Onzin. Tuurlijk mij intereseert het geen f. Maar snap best dat die vraag gesteld wordt. Wat betreft je topic. Je bent aardig druk. Ziet dr goed uit allemaal.
24 september 2014 om 06:51 #17971747@henk 400rr wrote:
Simpel gezegd is dat een zelfde vraag als vragen naar je salaris en verdienvermogen, dat hoort niet en dat doe je niet.
Ach, nooit geschoten is altijd mis toch? Ik was gewoon benieuwd hoe zoiets werkt.
Persoonlijk zie ik het probleem niet, maar als je het niet wilt delen, ook prima, maakt mij niets uit.Edit: begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet geïnteresseerd in bedragen o.i.d. Meer naar van: hoe regel je dat met sponsoren en teamleden? Is het gebruikelijk dat een rijder meer betaalt bijv.?
Maar goed, als je dat niet wilt delen, dan begrijp ik dat ook wel.24 september 2014 om 14:12 #17971018Nou heeft henk gelukkig geen 2 linkerhanden dat scheelt al een heel stuk.
Er zijn maar heel weinig mensen in de rallysport die echt geld van een sponsor krijgen allen top van het NK in diverse klassen.
dan zijn er de directeuren die het uit de zaak betalen. of regelen iets business to business.en dan zijn er de mensen die voor hun plezier rijden. rijder betaald de auto en de navigator de inschrijving van het evenement.
als je als hobbyrijder bij een leverancier komt krijg je soms korting voor het plaatsen van een stikker(s).Henk weet wel aardig de weg in het wereldje dus ik heb zo het idee dat niet vaak de hoofdprijs betaald :wors
24 september 2014 om 15:01 #17971748Dat wist ik, een collega van me navigeert af en toe en betaalt dan meestal inderdaad de inschrijving.
25 september 2014 om 21:25 #17971749Vandaag een transport dag gehad, de Manta wordt nu nagekeken, geupgrade en gerepareerd, dit moest nog steeds, na Spa is er eigenlijk niks meer aan gedaan.
De Celica is weer volledig klaar.
5 oktober 2014 om 22:34 #17971750drukke weken;
Manta is nu omgebouwd en gerepareerd, slechts de schade aan het voorspatbord moet nog worden bijgewerkt
Verder is de c20xe klaar
en er is wat vordering met de Impreza
18 oktober 2014 om 13:05 #17971751Je wordt trouwens genoemd (Henk van der Linde met de Manta400) in de Flash in een bericht over de Boucles de Spa, was wel een oude Flash van begin van het jaar volgens mij. :thumbup
18 oktober 2014 om 23:49 #17971752Oh, leuk. :thumb
Dan moet ik even kijken wie voor mij even een kopietje heeft, leuk voor de verzameling.18 oktober 2014 om 23:58 #17971753Heel erg druk met andere dingen;
De manta is wel weer terug, omgebouwd en wel.
we zijn met een aantal motoren, assen, versnellingsbakken, e.d. bezig
de c20xe is verkocht trouwens.
De witte Subaru krijgt een nieuwe motor, deze is weer sneller dan degen die er uit kwam.
19 oktober 2014 om 18:04 #17971754https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/10648395_581418505297915_8817385139823269807_o.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Henk zo’n zwarte inlaat-box, is dat ergens te koop?
Ik heb er een tijd terug eens voor zitten kijken maar die dingen werden verkocht alsof ze van goud waren19 oktober 2014 om 22:30 #17971755Standaard zijn er nog wel van die boxen te koop, deze heb ik ooit van een beurs gekocht en was niet zo gekke duur, maar schaars worden ze wel inmiddels.
Hou de oudere Alfa Romeo’s in de gaten en de Peugeots / Renaults, die hadden standaard ook wel van deze boxen, soms met een kleine aanpassing zijn ze er wel op te krijgen.
Ik kan me er wel eens in verdiepen, ik ben binnenkort in gesprek met iemand die veel met carbon kan doen, wie weet wat daar uit rolt, echter dat kan even een tijdje in beslag nemen.
20 oktober 2014 om 11:40 #17971756Godverdorie henk wat ziet die ingekorte c30se er netjes uit :wub is de motor kwa vermogen ook gekietelt? En wat voor een vermogen levert zon motor eigenlijk na het inkorten? Of is daar niks van te zeggen omdat die motoren door iedereen anders worden opgebouwd?
En misschien een domme vraag maar waar komt die motor in te liggen?
Word iig knap werk verricht daar bij jou. Petje af :thumb
20 oktober 2014 om 15:05 #17971757Het vermogen van deze 16V CIH motoren is niet exact te zeggen, het hangt van vele factoren af, wat voor nokkenassen, wat voor uitlaatsysteem en wat voor inlaatsysteem gebruik je.
Uiteraard is er wel een bepaalde range waar je aan moet denken, maar er is wel aan te geven wat je ongeveer kwijt bent voor het vermogen wat je wil.Net als alles, hoe meer je wil, hoe duurder het wordt. Ik heb er veel berekeningen op los gelaten, tot nu toe kan ik nog steeds concurreren met gerenommeerde bedrijven en ook bewijzen dat de motor heel blijft. Verder zijn we nog bezig met deze motor, we zijn goedkopere en/of betere inlaatsystemen aan het ontwikkelen en de Turbo versie en Supercharger versie is ook in aantocht. Dus deze motor wordt voorlopig gebruikt om meer te ontwikkelen op dit gebied.
Een andere motor 16v CIH komt er wel aan, deze krijgt ook een dry-sump systeem, de onderdelen zijn grotendeels al klaar gemaakt.
27 oktober 2014 om 10:41 #17971758De laatste maanden is er druk gewerkt aan een flinke wijziging in de activiteiten van Henk-400, we gaan alles opsplitsen, maar de website van het rallyteam staat weer online.
Neem een kijkje van Marcel zijn inspanningen om er weer een mooie website van te maken onder: http://rallyteam.henk-400.nl/ bekijk onze facebookpagina en wordt eventueel vriend om meer te zien wat we zoal uitspoken.
Het andere deel wat dan onder bedrijfsactiviteit zal vallen, zal hopelijk binnenkort een duidelijk vorm aannemen, die website is nog in aanbouw.
11 november 2014 om 13:33 #17971759Aangaande het rallyteam heeft Marcel weer een mooi overzicht gemaakt van onze rallyactiviteiten van 2014: http://youtu.be/SrKm8Q_pEhU?list=UUWedo6EXmIe9BSV4KZUkvmA
Onder het kopje “nieuws” meld ik het volgende
ik ben samen met een vennoot een bedrijf begonnen die zich bezig houd met de preparatie van auto’s en motoren tbv de autosport, de activiteiten zijn vrij divers, naast de leverantie van dus de CIH 16V houden we ons bezig met elke merk en elk type motor, daarnaast een stuk engineering en ontwikkeling. Ik neem het organisatorische deel voor mijn rekening en houd dus de technische supervisie, mijn vennoot houd zich bezig met de technische uitvoering, we werken samen met een paar specialisten in de branche Nationaal en intrnationaal. Onze website is redelijk online, er komt nog een advertentie deel, echter dat is in ontwikkeling. Daarbij zal de website nog vertaalt worden in Engels en Duits.
Website: http://www.automotive.henk-400.nl/Ik weet even niet hoe het dan verder gaat met dit topicje, van tijd tot tijd wou ik wel wat laten zien qua ontwikkelingen zoals het tot nu toe gebeurde,maar dat is even niet iets wat ik bepaal.
11 november 2014 om 14:39 #17971760hoop dat je hier je projecten blijft delen.
filmpje is mooi gemaakt voor dat stukje waar de mensen aan kant springen :wors
12 november 2014 om 09:17 #17971761Zeker, qua rallyactiviteiten is het wat minder geworden, maar toch hebben we aardig wat verschillende dingen gedaan.
Verder ben ik natuurlijk druk bezig het bedrijf aan het opbouwen, ik ben dan wel het aanspreekpunt, maar onderschat niet wat mijn vennoot kan, samen met nog een select groepje technici kunnen we een hoogwaardig stukje kwaliteit neerzetten.
In ieder geval, wat de projecten betreft gaan we even kort terug naar de roots, de Subaru gaat even terug naar de opslag om plaats te maken voor een ander project.
We gaan andere autosporten verkennen en daarvoor hebben we een geschikte kandidaat staan. Het wordt wat speciaals, er komt dus geen Opel motor in, wat wel is nog niet helemaal duidelijk, in ieder geval iets met een dikke Turbo en veel koppel en uiteraard moet het motorgeluid wel qua emotie aanspreken.12 november 2014 om 12:38 #17971762ben benieuwd henk :thumb
12 november 2014 om 18:59 #17971763volvo/ audi 5 cilinder turbo…. :thumb Vette sound en redelijk makkelijk aan te passen voor rwd. :D
12 november 2014 om 23:25 #17971764Jaah.. de denktank loopt aardig, er zijn veel lekkere motoren, de ene wat prijziger dan de ander.
In ieder geval, tot het zover is, is er werk genoeg aan de kas, er zit wat APK laswerk wat eerst vervangen moet worden, ondertussen ga ik even nadenken over bepaalde constructies. ;)
13 november 2014 om 19:07 #17971765Hoeveel vermogen / koppel willen jullie hebben?
Voor de audi 5 cilinder turbo heb ik nog wel een tekening voor een adapterplaat zodat je een getrag 265 kunt gebruiken. En als je zo’n motor wilt bekijken ben je altijd welkom. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.