Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2012 om 22:46 #17971079
Ja, dat klopt, we gaan er mee rally rijden. Zoals de zaken nu liggen alleen slowly sideways, maar ik probeer hem zo te bouwen dat we ook ergens anders aan mee kunnen doen.
We zijn geen Nijhof of Haverkate, maar echt slowly gaan we ook niet.als hij klaar is moet hij d’r zo uit komen te zien;
12 januari 2012 om 23:00 #17971080Mooi vooruitzicht :thumbup
13 januari 2012 om 05:36 #17971081Petje af hoor Henk, dat ziet er geweldig uit, vooral ook omdat er niet heel veel informatie is over de Kadett 400, maar je zult vast betere contacten/info hebben dan de gemiddelde Opel-rijder. :wors
13 januari 2012 om 07:13 #17971082AnoniemLid sinds:
1 January 1970hiero in kleur
zat nog in t archief ;)maar t gaat mooi vlot
begint al n mooi collectie te worden zo :thumb :wors13 januari 2012 om 09:27 #17971083Dit ook maar eens gaan volgen ;)
13 januari 2012 om 13:57 #17971084dit zijn nu de mooie projecten.
dit is een project wat ik waardeer, om het vele werk wat er in zit :thumbup :thumbup
als je het niet erg vind henk, zal ik de discussie over mijn kadett verhelpen.
zoniet, dan verwijder ik het.het probleem bij mijn kadett was, dat het rdw in den bosch mij heeft besodemieterd.
de tijden waren toen ook anders, het omkeuren ging toen niet zo makkelijk.
tot op de dag van het keuren had ik alles gemeld en laten zien, het zou geen probleem worden werd mij verteld.
daar aangekomen, werd de wagen in 1x goedgekeurd.
zou binnen een aantal dagen mijn aangepast kenteken krijgen, maar kreeg telefoon.
de kadett zou nooit een kenteken krijgen, en de gegevens van de wagen werden geblokkeerd in de computer.
daar zouden enkele mensen daar wel voor zorgen, ik weet wie.
alles wat ik gemaakt had was geen probleem, op een klein dingetje na, het terug geplaatste chassisnummer.
waar ik nota bene van hun de goedkeuring voor had.
de redene die ik toen kreeg liepen nogal uiteen,
omkatten, zelfbouw, voor de handel, onderdelen illigaal invoeren, enz.
maar na 1,5 jaar, ongeveer €7.000,- en vier duitse kentekens verder, is het toch gelukt.
de kadett is bij een ander rdw station gekeurd, en hun snapte de hele ophef van den bosch niet.
de wagen was gewoon netjes en goed gebouwd.
er staat alleen geen 4×4 op het kenteken, omdat een kadett nooit met 4×4 is uitgegeven.
dus, discussie klaar.nu weer verder met dit geweldige super project van henk.
groeten.
13 januari 2012 om 14:05 #17971085Kadett4x4, ik wil toch even offtopic inhaken op jouw problemen.
Een oud-klasgenoot van me heeft ook veel problemen gehad met de RDW. Hij heeft een Ford A omgebouwd tot hotrod (dak gechopt, Taunusblok en achteras erin voor verlaging, enz.) Hij had gebeld met de RDW om te vragen hoe hij de auto het best kon invoeren.
Hij wilde ‘m namelijk invoeren en gelijk laten schorsen. Ze vertelden hem dat ze daarvoor alleen het chassisplaatje nodig hadden. Hij vroeg of hij dan alleen dat plaatje mocht komen laten zien, aangezien hij niet de beschikking had over een auto-ambulance. Dat was prima.
Hij komt dus met dat chassisplaatje bij de RDW (zat met twee popnagels vast op het chassis), alle gegevens werden ingevuld, geen enkel probleem tot hij wilde vertrekken, toen vroeg iemand hem hoe hij nou ging bewijzen welke auto bij de plaatje hoorden….want als hij het zou terugplaatsen, zou hij mogelijk beschuldigd worden van omkatten/handel/smokkel en weet ik het allemaal.
Een hoop problemen, ook via de UK en Duitsland gegaan en nu staat de auto eindelijk op Nederlands kenteken….Maar nu weer ontopic :)
14 januari 2012 om 00:05 #17971086Ik wil meer foto’s zien van dit project :wub
:hmmz wie was er op dit forum nog meer die zon uitbouw op zijn kadett maakte net als Henk.
Ik heb dit eens eerder gezien alleen ik zou niet meer weten wie of welke topic dat was … iemand????14 januari 2012 om 08:08 #17971087AnoniemLid sinds:
1 January 1970christiaan tsx ;)
14 januari 2012 om 09:07 #17971088Ziet er goed uit henk! Erg mooi gedaan. Mocht je voor de toekomst nog opzoek zijn naar een fiberflass bodykit, ik heb wel een adres waar je ze kunt laten maken, daar laten we ze ook voor de G kitcar maken. Wat is je streefgewicht ?
14 januari 2012 om 10:54 #17971089Omdat we voor competitie niet interessant zijn heb ik daar geen doel bij, het klinkt misschien wat gek, maar het hoofdoel is een zo goed mogelijke Kadett 400 te maken die op het origineel lijkt, de rest is daarbij irrelevant.
Ik weet nu al dat ik straks met een klein nadeel kom te zitten, hij is waarschijnlijk kopzwaar, maar ik neem het op de koop toe, als ik competitie wou draaien, voor de punten dus, dan had ik een paar zaken al anders gedaan, waaronder de motor een tikje meer naar achteren.
Die tip over de polyester uitbouw, hou ik zeker in m’n achterhoofd.
Ik zal vanavond even wat beeldmateriaal zoeken wat bij de opbouw van de wagen hoort.
14 januari 2012 om 13:00 #17971090Ja de looks zijn ook erg belangrijk, en vol gas gaan hoort vroeg of later ook een crash bij. En dan begint het bouwen weer overnieuw, goed bezig iig!! Ben benieuwd als hij klaar is.
15 januari 2012 om 22:39 #17971091Schade, ach je, ‘t hoort erbij, tot nu toe vrijwel alleen schade gehad aan de achterzijde van de Manta, dat kofferbakdeel heeft deze kadett niet, dus wie weet.. ;)
Heb weer wat kunnen doen, de aluminium panelen zitten er nu in:
Ook is de hoedenplank zover klaar
Het kleppendeksel is nu ook gespoten
De laatste onderdelen van de motor zijn ook geregeld en deze kan in principe al in feruari klaar zijn, maar dit heb ik uitgesteld tot april, dan ben ik weer wat verder en dan is het ook wat warmer in m’n schuur (geen verwarming)
Voor de rest zoek ik nog een paar onderdelen;
-gelaagde voorruit (codering AS1)
-gasveren voor de klep (de oude zijn lek)Deze week ga ik de boel afwerken en als het meezit dan kan de boel in de verf.
16 januari 2012 om 14:33 #17971092Zo zo Henk dat ziet er gelikt uit. Topic lang niet bekeken maar erg gaaf!
Vandaar de naam Henk-400 ;)
H eeft
E en
N ieuwe
K adett
4
0
016 januari 2012 om 15:12 #17971093AnoniemLid sinds:
1 January 1970@henk 400rr wrote:
Schade, ach je, ‘t hoort erbij, tot nu toe vrijwel alleen schade gehad aan de achterzijde van de Manta, dat kofferbakdeel heeft deze kadett niet, dus wie weet.. ;)
Heb weer wat kunnen doen, de aluminium panelen zitten er nu in:
Ook is de hoedenplank zover klaar
Het kleppendeksel is nu ook gespoten
De laatste onderdelen van de motor zijn ook geregeld en deze kan in principe al in feruari klaar zijn, maar dit heb ik uitgesteld tot april, dan ben ik weer wat verder en dan is het ook wat warmer in m’n schuur (geen verwarming)
Voor de rest zoek ik nog een paar onderdelen;
-gelaagde voorruit (codering AS1)
-gasveren voor de klep (de oude zijn lek)Deze week ga ik de boel afwerken en als het meezit dan kan de boel in de verf.
wat een vreselijk mooi kleppendeksel vind ik dit :wors :wors
past wel bij de rest van t project :thumb
“E.hoving” in hoogkerk heeft nog een aantal
oudere opeltjes op de sloop staan ;)
en ook best nog wat ruiten in de schuur staan
mischien zit daar een voorruit voor jou tussen????16 januari 2012 om 16:33 #17971094klopt, daar staan ook nog D kadetten ben er vanmorgen nog geweest, staan er al jaren
16 januari 2012 om 16:35 #17971095Knap project, ik volg het al een tijdje.
Die gasveren heb ik vorig jaar nog nieuw gekocht bij de gewone auto-onderdelenboer.
Je besteld ze gewoon op lengte.16 januari 2012 om 20:02 #17971096Ik zal dat even in gedachten houden.
De meeste ruiten die op de sloop liggen zijn wel veiligheidsglas, maar niet gelaagd en daar heb ik ik niks aan, die heb ik al, hij moet gelaagd zijn dus ik denkd at het beter is hem nieuw te bestellen, dan is die zoektocht ook gebeurd.
De zijruiten ed. worden toch kunststof dus dat loopt wel los.
16 januari 2012 om 21:29 #17971097Ik zal morgen és in m’n D-kadett kijken naar het merk en evt partnummer, ik moest die
nieuwe gasveren wel gewoon worden. Ipv dat de achterklep op m’n hersens knalt moest ik
die met spierkracht toeduwen!
Mijn D-ettje heeft ook nog zo’n getemperde voorruit, voelt niet veilig aan.
M’n eerste Manta versplinterde z’n getemperde voorruit tegen 140/h op de snelweg, en plots zie je niets meer…!17 januari 2012 om 17:02 #17971098De dempers voor de achterklep:
Merk Tristan (smartparts)
bestelnummer 451 0051 10
Nog gewoon te bestellen via H-base of Onderdelen.nl.17 januari 2012 om 18:07 #17971099De ruit is als het goed is geregeld, ik zal ook even achter de dempers aan.
bedankt :thumb
21 januari 2012 om 19:25 #17971103ziet er dik uit mooi project ik blijven het volgen
maar koud met dit milde weer ??21 januari 2012 om 21:19 #17971104Het valt nu wel mee, maar niet echt ideale omstandigheden om de auto strak te maken.
Voor de rest ga ik gewoon door totdat er echt niet meer is te zijn in de schuur, er is nog genoeg te doen.
De binnenkant is nu zwart, de laatste beugels zijn er afgelopen week in gelast en de onderdelenberg groet starigjes. Vandaag nog de schokbrekers voor de vooras gekocht. :thumb
22 januari 2012 om 09:39 #17971102pffffffffff petje af,wat jij allemaal voor elkaar maakt.Echt heel erg knap!Complimenten.
(je heb even een PB van me)
groetjes Marcel.
26 januari 2012 om 20:30 #17971106tijd voor wat foto’s, er zijn wat vorderingen.
zoals gezegd, de binnenkant is nu zwart:
D’r ligt veel in de weg als je een auto opbouwd en weinig ruimte hebt, dus alls wat klaar is en gemonteerd kan worden komt alvast op de wagen, dus de vooras zit er nu ook deels onder (subframe, onderste draagarmen, kort stuurhuis), het andere deel (bovenste draagarmen, naven e.d.) moet ik nog klaarmaken.
..en vanavond nog even de bodem afgeverfd in de witte kleur.
Vandaag de laatste onderdelen binnen gekregen van de motor :thumb , dus die kan afgebouwd worden en ik heb bericht dat de achteras ook binnenkort klaar is. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.