Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2014 om 21:57 #17971717AnoniemLid sinds:
1 January 1970verbouw de impreza dan naar 2 deurs
of is dat ook nog niet apart genoeg :wors ;)
8 augustus 2014 om 22:24 #17971718Ben ik mee bezig geweest, ik kon een kas krijgen, maar uiteindelijk blijf ik dan weer met veel zitten, ik had namelijk al een 2e Impreza 4-deurs en ik smoor in de onderdelen van zo’n ding.
Als ik wil, kan dat nog wel, weet er nog wel een paar te koop, maar eerst deze maar even.
Voor de toekomst heb ik nog wel wat ideeën. :mrgreen:
9 augustus 2014 om 08:23 #17971719AnoniemLid sinds:
1 January 1970volgens mij heb je nog wel ideen tot en met je pensioen :jerry
zou me niet verbazen als je al een rally rollator ontworpen hebt :D :jerry :jerry
9 augustus 2014 om 11:33 #17971720@louwe 16 klepper wrote:
volgens mij heb je nog wel ideen tot en met je pensioen
TOT denk ook wel er na ;)
10 augustus 2014 om 20:18 #17971721Oh ja, die kans zit er dik in.
Ik was het alweer vergeten, maar tijdens de Eifel rallye is de Kadett 400 opgemeten door een Franse firma die er naar verloop van tijd een modelauto van gaat uitbrengen, dit proces kan een tijdje duren en mij is ook zo’n dergelijk exemplaar belooft.
Ik zag ze de 1e paar dagen wel meer auto’s opmeten met hun apparatuur, maar in ieder geval is me verteld dat het ongeveer een jaar of 2-3 in beslag zou nemen.
Dus, even geduld, maar er komt een modelauto aan van deze wagen.
14 augustus 2014 om 19:15 #17971722AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah dat gaat tzt weer geld kostten
ben eigenlijk wat opgehouden met bijkopen van miniaturen
maar voor deze zou ik wel n uitzondering makenweet wel uit ervaring dat ze in de modelbouw het niet nouw nemen met deadline,s
zou maar zo een jaar langer kunnen duren :shock: ;)14 augustus 2014 om 19:53 #17971723Yep.
Maar ik zie wel, het zou leuk zijn als het ene beetje vlot-achtig komt.
23 augustus 2014 om 22:44 #17971724Even een vervolg op de Toyota Celica, het plan was om de heuvelklim in Teuven te gaan rijden, maar daarvoor moest er nog wel even wat werk verzet worden. Vandaag was dan de uitbouw van de motor van de Toyota Celica en 1 ding is wel duidelijk geworden.
Helaas gaan we het niet redden voor de heuvelklim in Teuven volgende week, er zijn nog wat kleine dingetjes opgedoken en nu de motor er toch uit ligt pakken we dan even in 1x goed aan.
Dus, helaas, maar het is even niet anders.
1 september 2014 om 19:52 #17971725Inmiddels met een ander klusje bezig;
Bezigheidstherapie voor de komende tijd, even ombouwen van RHD naar LHD
2 september 2014 om 06:10 #17971726Daar zul je inderdaad nog wel even mee bezig zijn ;)
Succes!2 september 2014 om 10:14 #17971727Nou, dat valt wel mee denk ik, maar het is geen klusje van een paar uurtjes ;)
Bedankt :thumb
2 september 2014 om 10:19 #17971728Voor jou wellicht ;) ik denk dat ik een daarmee een mooi winterproject zou hebben :P
2 september 2014 om 20:11 #17971729Ach, meestal is het gewoon bezig gaan en goed kijken wat je doet en gaat doen ;)
Het klusje RHD naar LHD vordert gestaag, ik denk morgen aflassen en dan afwerken..
Foto 1 vanmorgen,
foto 2 is van vanmiddag.
3 september 2014 om 06:00 #17971730O, dat gaat inderdaad behoorlijk vlot! Enne, even een heel stomme vraag, maar dit is toch die Manta casco?
3 september 2014 om 09:25 #17971731Nee, sorry, vergeten te melden, dit is ook een Subaru Impreza, maar dan een STI-RA.
Er komt wel weer eentje aan, paar ombouwen en wat klein plaatwerk, in tussentijd heb ik nog wat reparaties aan het “wagenpark”
3 september 2014 om 09:33 #17971732Okay. Dat is er toch zo eentje van aluminium?
Een vriend van een collega van me had een Impreza STI Spec C Type RA ofzoiets (was nogal een lange naam). En die was af fabriek helemaal aluminium (zei hij) en had ook een luikje in het dak waar een luchthapper op kon enzovoort. Ding is uiteindelijk verschroot geloof ik.
3 september 2014 om 10:43 #17971733Nee hoor,wel een redelijk aantal delen zijn van aluminium, maar de kas niet.
Dit is de 1e generatie Impreza van ’96, trouwens.
3 september 2014 om 10:58 #17971734O, okay, hij had er eentje met die kikkerogen. Ik moet er ergens nog wel foto’s van hebben, denk ik.
6 september 2014 om 19:41 #17971735Post ze maar eens, altijd leuk :thumb
In ieder geval, dit nog: vorderingen met de Subaru, het brandschot is afgelast en afgewerkt.
en
Vorderingen met de Celica, de Turbo is klaar en opgebouwd, de motor en de bak zijn weer aan elkaar gemonteerd, de komende tijd kan die weer in de Celica gebouwd worden.
7 september 2014 om 06:20 #17971736Goed bezig hoor.
Hier een foto van die alu Impreza. Is al een tijdje geleden, dus had toen alleen nog een compact camera, maar foto is nog best redelijk:
Het luikje op het dak hebben we open gezet voor de foto.
Normaal was dit er eentje met van die kikkerogen, maar hij had er de slijptol in gezet om dit front er op te maken. Dit was maar 1 van de 3 linksgestuurde Impreza’s ter wereld van dit type, maar hij vond dit front mooier. Ik dacht dat hij verschroot was, maar het kenteken bestaat nog, zag ik net.7 september 2014 om 08:46 #17971737Bijzondere auto :thumb bedankt voor het plaatsen.
8 september 2014 om 18:13 #17971738Hallo henk, heb jij ook foto’s van alleen die verdeelbak.
Ben benieuwd hou die vast zit in de bak, schijnen een heel stuk sterker te zijn dan die van opel.
misschien iets voor de toekomst voor mijn kadett.groeten.
8 september 2014 om 19:01 #17971739Heb je hier wat aan?
Alles zit bij dit soort wagens in 1 bak, de Celica heeft dat ook op die manier, alleen zit die bak wat om de motor heen.
14 september 2014 om 20:52 #17971740Jacob heeft dit weekend even flink doorgezet met de Toyota en de motor zit nu weer op z’n plek, de komende week afbouwen en dan kan er weer gereden worden.
20 september 2014 om 17:54 #17971741De komende tijd even druk met andere dingen, onlangs even een 2.4 uit de hoek gehaald, deze is ooit nieuw opgebouwd, maar lang plezier heb ik er niet aan gehad, dus is deze er destijds uitgelepeld en vervangen door een andere.
Nu ligt die hier al een jaar of 6 in de hoek, tijd om deze even na te kijken en repareren.Inmiddels is de 2.4 even goed bekeken en de conclusie is dat de krukas opnieuw geslepen moet worden, het blok is opnieuw gehoond.
Tevens even de oude c20xe uit het schap gehaald, dit was onze 1e c20xe motor in de AcDelco Manta, ook deze motor gaat weer even opnieuw opgebouwd worden.
Ook nog even met deze motor bezig geweest, deze wordt ingezet voor een ander doel, hier gaan we dus nog wat mee experimenteren.
Verder zijn we even door de voorraad Subaru Impreza onderdelen geweest en uiteindelijk daar nog 3 motoren uitgevist, ook die worden binnenkort opgebouwd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.