Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2013 om 17:42 #17971492
Mooi om te lezen en te zien op YouTube dat het allemaal is gelukt. Heb het hele topic doorgelezen en zou willen dat ik zo handig was met een las apparaat. Echt super wat je allemaal maakt.
Rest mij nog te zeggen heel veel veilige kilometers ermee !!!18 juli 2013 om 18:35 #17971493Bedankt :thumb
21 juli 2013 om 22:25 #17971494Dit weekeinde zijn de laatste details afgewerkt aan de wagen, hij is d’r nu wel klaar voor, woensdag gaan we als team onderweg naar de Eifel rally, tijd om te testen hebben we helaas niet, dus de rally zal de 1e echte testrit worden.
22 juli 2013 om 07:05 #17971495Succes Henk :) Hou em heel he
22 juli 2013 om 08:37 #17971496Ik heb nog nooit een kentekenplaat gezien met die combinatie, ben ik heel nieuwsgierig als ik vraag wat dat voor een type plaat is?
22 juli 2013 om 08:51 #17971497AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ShockWave wrote:
Ik heb nog nooit een kentekenplaat gezien met die combinatie, ben ik heel nieuwsgierig als ik vraag wat dat voor een type plaat is?
Engels kenteken van jaren terug (nagemaakt).. denk ik..
22 juli 2013 om 08:51 #17971498De historie van de Kadett 400 kennende, denk ik Zuid-Afrika?
Edit, inderdaad, zie oude foto’s, kenteken van de originele.
Plaatje is trouwens van Henk :)22 juli 2013 om 11:42 #17971499Yep, het is een Zuid-Afrikaans kenteken. :thumbup
De Engelse kentekens waren:
Q625-PDS (Murray Grierson)
MSM-593R (Bernie Roony, Billy McMillan, Michael Black, Roy Haslett, Davy McLaughlin)Vroeger (heel vroeger) dacht ik in 1e instantie aan een Duits kenteken, de auto’s zijn immers in Duitsland gebouwd destijds, maar het blijkt dus een Zuid-afrikaans kenteken te zijn, op 1 of ander manier hadden alle 400’s dat die daar reden, McRea heeft daar ook gereden bijv. met de Ascona 400 en Weber met een Manta 400, ook in deze kleuren, maar dan a la rothmans.
Stukje historie les ;)
Maar bedankt, ik ga m’n best doen en schroom niet ons even aan te schieten op de service, dit op zaterdag doen is misschien niet handig, maar als we even geen tijd hebben dan merk je dat snel genoeg.
22 juli 2013 om 20:26 #17971500AnoniemLid sinds:
1 January 1970Whahaha. Denk inderdaad dat ze vlot merken waneer t ongelegen komt
Nog steeds verdomt jammer dat ik der niet bij kan zijn :shock:
Praten na de rally wel n x bij
Voor nu veel plezier gewenst
Mooi dat die op tijd klaar is :thumbupHoop wel op veel foto.s en filmpjes :wors
29 juli 2013 om 18:54 #17971501Afgelopen woensdag was dan het begin van ons Eifel rally avontuur, helaas door dat we veel tijd moesten inhalen hebben we niet kunnen testen, we hebben slechts gereden om de auto door de APK te krijgen en ene beetje gevoel te krijgen.
Woensdagmiddag na de opbouw van de serviceplek hebben we een doodlopende weg uitgekozen om de auto even flink aan de tand te voelen, helaas bleek al snel dat de bak stuk was, in de hogere toeren blokkeerde de bak bij het terugschakelen, in allerijl is een andere bak geregeld, maar helaas misten we daardoor erg veel. Voor de vrijdagavondproef kregen we hem net klaar, eenmaal op de proef kregen we te maken met een klapperend geluid onder de wagen wat na verloop van tijd steeds erger werd en na de Finish was er bijna niet meer mee te rijden, een kapot tussenaslager bleek de boosdoender, ook dat hebben we kunnen regelen en de wagen werd weer klaar gemaakt voor de zaterdagmorgenproef.
Richting de proef kregen we al problemen, een losgeschoten contactdraad bleek de boodsdoender, maar nadat gefixed te hebben konden we verder, helaas kregen we remproblemen, de druk viel constant weg om net zo hard weer terug te keren en op het rechte eind barstte een O-ring rond de bougiegat an de 3e cilinder en dat was voor ons einde van de proef, eenmaal op de service hebben de monteurs dat weer gerepareerd en nagekeken zo dat we een 2e keer weer konden starten bij de 1e proef van de dag.
Dat ging redelijk, maar de remproblemen kwamen terug dus hebben we besloten om er maar mee te stoppen.
Al met al een innoverende rally met veel stress en waarbij iedereen erg zijn best gedaan heeft, maar helaas zat het er dit keer niet in.
Toch hebben we nog videobeelden kunnen nemen van ons 2e optreden op de 1e proef van de zaterdag: http://www.youtube.com/watch?v=2G09cRW-ZQ0&feature=youtu.be
hieronder enkele beelden:
3 augustus 2013 om 08:44 #17971502AnoniemLid sinds:
1 January 1970ja jammer henk
maar de tijd zat ook niet mee
ondanks dat hoop ik dat je wel van de momenten genoten hebt :worsvolgende keer wat meer tijd om dingen te testen en dan gaan met de dett :thumb
wel al mooie plaatjes :wors
3 augustus 2013 om 12:43 #17971503Klopt, de laatste paar maanden zat het allemaal enorm tegen, lange wachttijd op onderdelen die ons parten speelde, eigenlijk gekkenwerk om met een ongeteste wagen nog wat te doen, maar uiteindelijk moesten we toch testen, aangezien we hier ons al voor ingeschreven hadden hebben we dit als testrally gebruikt.
Nu zijn er wat dingetjes opgedoken die we even moeten fixen, dus ik ga hem nog even flink nakijken en dan komt het wel goed, voor de volgende rally wil ik eerst weer gaan testen voordat ik daar weer aan mee doe.
Verder ondanks stress en drukte hebben we ons wel vermaakt en daar gaat het ook om, je moet er wel lol in houden.
De volgende geplande rally doen we eerst weer met de Manta.
Hier nog een paar leuke plaatjes:
3 augustus 2013 om 15:09 #17971504Ondanks de problemen toch nog 3 van de 8 proeven gereden (1 helemaal en 2 op een paar kilometer na). Dankzij de monteurs, die lange dagen en korte nachten hebben gemaakt, konden we de Kadett wel onder wedstrijd omstandigheden testen. Het geeft wel hoop voor de toekomst, en het ziet er veelbelovend uit :-). Het was weer eens een andere beleving van een rally, en we zullen deze editie niet snel vergeten.
3 augustus 2013 om 18:58 #17971505Mooie plaatjes van de kadett! Ik zat de hele vrijdag middag proef te wachten op de kadett 400, maar nu lees ik dus waarom ik hem helaas niet gezien heb, heb in de pits nog even de auto bewonderd vrijdag ochtend, en het blok vergeleken met de bastos ascona 400 ernaast en je moet toch best goed kijken om de verschillen te zien :wors
Mooi dat jullie je evengoed hebben vermaakt en op naar de volgende :thumb
4 augustus 2013 om 09:37 #17971506Je had ons wel even mogen aanschieten, we bijten niet ;)
d’r waren wel meer die niet goed konden zien of het nu wel of geen originele 400 motor was, het meest bizarre wat we gehoord hadden is dat mensen uit het publiek bij de auto van Frank (Nelissen Ascona 400) stonden te vertellen dat hij met een afgezaagde kop reed en wij met een originele 400 motor :shock: (ha, ha, ha)
Het lint hebben we gespannen omdat de aandacht zo groot was dat we zelf niet meer bij de auto konden sleutelen, ik hou daar niet zo van, maar we hadden geen keus meer.
Verder over de rij eigenschappen: hij rijd echt goed, mooi stabiel, goed controleerbaar. Net wat Marcel al schrijft, het belooft wat voor de toekomst. :thumb
4 augustus 2013 om 13:10 #17971507Ach jullie waren druk met praten/sleutelen, dus ik dacht ik ga de rest ook nog even bekijken ;)
En mooi om te horen dat er veel potentieel in de kadett zit king:8 augustus 2013 om 12:58 #17971508Mooie plaatjes en een mooi filmpje.
Beloofd nog veel meer moois voor de toekomst :)10 augustus 2013 om 09:03 #17971509Bedankt.
Volgende projecten worden al bekokstooft in m’n hoofd, maar eerst even de huidige projecten vervolmaken ;)
10 augustus 2013 om 13:30 #17971510Hey Henk, je bent niet de enigste die even moest fronsen bij commentaar;
ik stond met de 400 in Luttenberg (400 meeting) en een zoontje vraagt aan z’n pa (over mijn wagen)
“Pa, is dit nu een echte 400?”
Waarop Pa zei:
“Nee m’n jongen, want een 400 is breed…”
Ik heb er niet op gereageerd…
Verder: desondanks je technische problemen een knappe prestatie!10 augustus 2013 om 16:26 #17971511AnoniemLid sinds:
1 January 1970@H-400 wrote:
Hey Henk, je bent niet de enigste die even moest fronsen bij commentaar;
ik stond met de 400 in Luttenberg (400 meeting) en een zoontje vraagt aan z’n pa (over mijn wagen)
“Pa, is dit nu een echte 400?”
Waarop Pa zei:
“Nee m’n jongen, want een 400 is breed…”
Ik heb er niet op gereageerd…
Verder: desondanks je technische problemen een knappe prestatie!Ha ha ha
Heb t al eens andersom meegemaakt
Waren 2 kerels die m,n ex replica bekeken
1 van hen zei “zonde dat ze zo,n motor in n originele 400 leggen”Tjah lag gewoon n c20xe in :jerry
Back on topic
Hoop deze nog eens echt in actie te zien :thumb15 augustus 2013 om 21:37 #17971512Wanneer de Kadett weer ingezet gaat worden, dat zien we wel, we hebben er geen planning aan vast gezet.
Duss.. de vakantieperiode is achter de rug en er staat hier nog het 1 en ander wat de aandacht nodig heeft dus…
Met frisse tegenzin zo langzamerhand begonnen met wat kinderziektes te fixen dan de D-Kadett 400 proto (voor diegenen die het nog niet weten: replica)
-We hadden wat problemen met de remmen, dat is nu opgelost (theoretisch, de praktijktest zal het nog moeten bewijzen)
-Verder vond ik de stoel voor geen meter zitten, ook met de zit positie was ik niet echt “happy” mee, Marcel was echter in z’n nopjes met de stoel, dus heb ik mijn kant wat aangepast en een andere stoel er in geplaatst.
-De handrem werkt nu ook beter.Het lijstje wordt al korter, maar er zijn nog wat kleine tijd vretende zaken.
Ondertussen ook nog wat onderdelen bestelt voor de Manta, die komt volgende week terug en dan ga ik de laatste reparaties nog even doen, dan is deze ruim op tijd klaar voor de East Belgian rally.
16 augustus 2013 om 05:46 #17971513Wat heb je veranderd aan je remmen dan?
Ik hoop dat je je Kadett bij hebt op 6 oktober, lijkt me schitterend :D
16 augustus 2013 om 14:29 #17971514Andere hoofdremcilinders, oorspronkelijk was er een advies, maar dat werkte dus niet zo als verwacht en ik heb het even nagerekend via een formule die ik op internet zag en ik kwam tot de conclusie dat er beter andere hoofdremcilinders op konden met andere diameters.
We hadden de hele tijd een vrij hard pedaal met weinig slag en een handrem die niks deed, nu is er een betere vrije slag en is het beter te bedienen en te doseren, ook de handrem werkt beter.
Voor wie dat niet gezien heeft, er zit namelijk een pedalbox in met 2 losse hoofdremcilinders van Wilwood met balancebar.
16 augustus 2013 om 18:23 #17971515Even rekenen geeft vaak een hoop duidelijkheid. Ik hoop dat het in de nieuwe configuratie beter gaat werken voor je.
18 augustus 2013 om 10:25 #17971516Mooie actie foto’s! Als je een auto zo rigoureus aanpakt, kan je niet anders verwachten, dan dat er toch wel wat dingetjes uit zo’n eerste test komen. Petje af, en veel succes!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.