Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2012 om 11:28 #17971054
Zo hey, daar zit al een hele pens werk in. Doe je goed :thumbup
10 januari 2012 om 11:53 #17971055AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi project :thumb
10 januari 2012 om 12:35 #17971056:wors :wors :wors wat een koningswagen wordt dat zeg
10 januari 2012 om 14:12 #17971057super gaaf project zeg! blijf het zeker volgen.
succes ermee!!
10 januari 2012 om 15:01 #17971058AnoniemLid sinds:
1 January 1970gadsamme henk zit ik hier op update,s te wachten ;)
heb je de koets al zowat klaar staan :shock: :wors :wors
maar t ziet er goed uit man
als ik wat meer tijd had en dus minder drukte
had ik alllang ff langs geweestnu wel tijd maar ziek thuis :cry
maar als ik dit zo zie groeien kriebelt
m,n ascona project ook weer in het achterhoofd :???:10 januari 2012 om 15:58 #17971059wordt de auto niet een beetje zwaar zo met de gelaste uitbouw ?
kun je het niet van poly laten maken ?
maar wat een werk respect hoor :thumb
10 januari 2012 om 16:36 #17971060:wors :wors :wors :wors
heel mooi werk,blijf dit project zeker volgen10 januari 2012 om 17:19 #17971061Bedankt voor de reactie’s. :thumb
Er is overwogen een polyester uitbouw te doen, maar dan moet sowiso eerst alles strak en passend gemaakt worden, sowiso moet dat op de auto, dan krijg je de lijnen net wat mooier voor elkaar.
Maar vanwege bepaalde ontwikkelingen denk ik er sterk over om het zo te laten, qua gewicht valt het reuze mee, het is niet veel zwaarder dan polyester en voor gewichtsbesparing is dit vrijwel verwaarloosbaar.De planning is trouwens om hem zo rond september klaar te hebben en dan in te zetten bij de East Belgium rally, of ik dat haal moet ik nog zien, maar ik doe m’n best.
10 januari 2012 om 17:59 #17971062wat een prachtig project zeg :thumbup blijf hem zeker volgen
10 januari 2012 om 20:08 #17971063damn……. :shock: respect!
en die uitbouw…….IS ZOALS EEN UITBOUW HOORT TE ZIJN.
fack polyester,dat scheurt alleen maar. :Dsuper dat je ook de bumpers en skirts zo maakt..
deze staat bij mijn favorieten. :thumbup10 januari 2012 om 20:57 #17971064lopende enceclopedie, rally coureur en ook nog dit! :wors :wors :wors Henk, wat kan je eigelijk niet? :jerry
10 januari 2012 om 21:11 #17971065@voederbiet wrote:
lopende enceclopedie, rally coureur en ook nog dit! :wors :wors :wors Henk, wat kan je eigelijk niet? :jerry
dat moet je niet vragen, en Henk, niet op antwoorden, dan gaat het niet goed komen king: king: king: king: king: king: king:
10 januari 2012 om 21:43 #17971066Ik zit dit net te bekijken,maareuhh… petje af Henk ,dat ziet er echt netjes uit :thumbup
Dit ga ik wel volgen ik ben benieuwd10 januari 2012 om 22:38 #17971067De komende tijd ga ik aan de slag met de aluminium panelen achterin en dan is het even afwachten wanneer m’n achteras opgehaalt kan worden.
Dit keer gekozen voor een vrij sterke achteras, aangezien de motor ook wat potenter is en de boel wat te verduren krijgt als het zover is, hopelijk kan deze jaren mee, kostentechnisch was het beter om die uit te besteden.
Ik ben ook benieuwd hoe de auto gaat rijden als deze klaar is, de bodemgroep is welliswaar 400, maar de gewichtsverdeling zal het hem wat in zitten, de 1e kritieken van het origineel spraken ook wat over “kopzwaar” dus ik verwacht een wat ander rijgedrag dan de huidige Manta.
Verder zal er nog veel werk zitten in kleine dingen, bijna niks is zo te koop, het meeste moet zelf gemaakt worden.
10 januari 2012 om 23:43 #17971068Donders mooi werk Henk, had al het een en ander gehoord maar wist niet dat je al zover was :thumb
ps Al weer bij gekomen van de taxirit ;)
11 januari 2012 om 08:09 #17971069AnoniemLid sinds:
1 January 1970@henk 400rr wrote:
de bodemgroep is welliswaar 400
Henk, heb je een orginele Manta 400 Bodemplaat gebruikt? En wil je de wagen op kenteken gaan krijgen bij de RDW ?
Want ik Weet dat Kadett 4×4 hier erg veel problemen mee heeft gehad (Vectra 4×4 bodemplaat onder een Kadett E).11 januari 2012 om 12:33 #17971070AnoniemLid sinds:
1 January 1970@JvV wrote:
@henk 400rr wrote:
de bodemgroep is welliswaar 400
Henk, heb je een orginele Manta 400 Bodemplaat gebruikt? En wil je de wagen op kenteken gaan krijgen bij de RDW ?
Want ik Weet dat Kadett 4×4 hier erg veel problemen mee heeft gehad (Vectra 4×4 bodemplaat onder een Kadett E).als je t topic doorgelezen had
dan had je kunen lezen dat er een b manta bodumplaat is gebruikt
die omgeboud is naar 400 specsgeloof mij maar dat als henk een originele manta 400 bodumplaat had gevonden
dat die niet in deze kadett was gekomen ;)maar t blijft een erg mooi project :thumb
ik denk dat dit de eerste serieuse poging is om een zo echt mogelijke replica
van de d kadett 400 ishiermee wil ik niets afdoen op christaan tsx z,n project ;)
maar die heeft toch andere keuze,s gemaakt
cker wat beteft de ophanging/onderstel/bodmplaat ;)en henk whats next??
nog een ascona 400 replica
om het rijtje complet te maken ;) :thumbup :thumbup11 januari 2012 om 13:10 #17971071@JvV wrote:
Henk, heb je een orginele Manta 400 Bodemplaat gebruikt? En wil je de wagen op kenteken gaan krijgen bij de RDW ?
Want ik Weet dat Kadett 4×4 hier erg veel problemen mee heeft gehad (Vectra 4×4 bodemplaat onder een Kadett E).Geen enkel probleem… Staat voor 53 euro netjes op kenteken.
Die kadett4x4 problemen zijn niet aan de orde. Er moet omgekeurd worden voor de andere motor en dat is geen enkel probleem.
11 januari 2012 om 13:20 #17971072AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee als je meer dan X aantal procent van de bodem veranderd (dus ook een ander chassis nummer in de wagen krijgt en zoveel proces niet meer orgineel is) dan zetten ze het niet op kenteken. Moet je het topic van Kadett4x4 nog maar eens lezen want volgens mij heb je dan het probleem niet helemaal begrepen ;)
11 januari 2012 om 15:35 #17971073Jij hebt het zelf niet helemaal begrepen…. ;)
Die kadett4x4 is een paar jaar terug omgebouwd toen de regels heel anders waren als nu. Toen was een motorombouw ook veel moeilijker te keuren als nu.
Bovendien ga ik er van uit dat het originele kenteken van de kadett behouden gaat worden en er dus geen chassisnummer bijkomt, dat zou het onnodig lastig maken. Er is dan ook geen sprake van op kenteken zetten maar het bestaande kenteken aanpassen.
Met deze auto ga je als hij klaar is naar de RDW voor een wijziging van de motor en dan wordt hij netjes gekeurd en is er niks aan de hand.
11 januari 2012 om 16:38 #17971074Klopt, er is al vroeg contact gelegd met de RDW en deze ombouw was verder geen punt.
Een ascona 400 bouwen stond al heel lang om m’n wensenlijst, maar dat gaat hem niet meer worden, ik heb nog een Manta 400 die klaar moet, tijd en ruimte ontbreekt me daarvoor om nog 1 te doen en aangezien ieder project weer duurder wordt zie ik dat niet meer zo zitten.
Je kan niet alles hebben tenslotte, best wel jammer, maar goed.
11 januari 2012 om 20:39 #17971075Mooi project henk.;)
ma dat wist je al denk ik :P11 januari 2012 om 20:43 #17971076Erg mooi project :wors Die afgezaagde 24v kop, ga je die zelf maken?
Ik heb wel eens wat gelezen over de kadett 400, en jij bouwt er gewoon één :thumbup
11 januari 2012 om 22:33 #17971077Nee, ik doe het samen met een goede vriend van me, hij werkt op een revisiebedrijf en heeft ook de beschikking over de apparatuur. Ik weet hoe je hem bouwen moet, maar ik heb niet de specifieke gereedschappen en aangezien het geen goedkope motor is, neem ik geen risico.
De motor zal overigens ongeveer rond mei klaar zijn, eerder heeft niet zo veel zin, ook gaat de motor eerst de testbank op voordat hij erin gebouwd wordt voor de definitieve afstelling.
12 januari 2012 om 16:32 #17971078Dat ziet er echt prachtig uit! Knap werk, ben benieuwd naar het resultaat, en is het nu de bedoeling om hier mee te gaan rally rijden in plaat van de manta toch? Dat wordt een bijzondere verschijning, welke reclame komt erop?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.