Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2013 om 20:09 #17971468
Bedankt en nee, ik vindt het niet zonde, ten 1e rijden we niet op de limiet (mag ook niet) en ten 2e is de auto hiervoor gebouwd, mijn passie ligt meer hier in de rallysport dan de auto showen op treffens e.d. (no offense voor wie dat veel leuker vindt, zat daar vroeger ook tussen).
Realistisch gezien, als hij plat is, da is hij ook weg, wordt niet meer herbouwd, maar door de jaren heen hebben we hoofdzakelijk 1 flinke crash gehad en wat kleine beschadigingen, meestal is er technisch wat aan de hand, dus ik schat het risico ook vrij laag in dat er wat kan gebeuren, maar uitsluiten kan je het nooit.
Dus, we zien wel hoe het loopt, maar ik kan niet wachten er mee te rijden tijdens de Eifel rally, dat wordt de echte en eerste test met de wagen.
4 juli 2013 om 20:17 #17971469Henk rijdt hem niet plat, ik ga “proberen” hem in toom te houden. Ik heb al een paar blokjes hout gezaagd voor onder het gas pendaal. ;)
4 juli 2013 om 20:23 #17971470@manta_sport wrote:
Henk rijdt hem niet plat, ik ga “proberen” hem in toom te houden. Ik heb al een paar blokjes hout gezaagd voor onder het gas pendaal. ;)
was al bekend, hij krijgt mijn kettingzaag mee, alleen om te zien wie dat gaat winnen
:thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :angel :angel :angel :angel :angel6 juli 2013 om 09:43 #17971471Gisteren de laatste dag van montage gehad voordat de auto weer retour Hessel Motors ging.
Alles zit erop wat ik kan monteren en (helaas bijna) alles werkt aan de auto, er zit nog een probleem in de ruitenwissers, we vermoeden dat de motor het probleem is, voorlopig is dat even met een noodgreep opgelost, maar dat moet wel anders.
Met dank aan Renee en Siemen voor de hulp, anders had ik het niet op tijd gered.
6 juli 2013 om 10:01 #17971472Ik kan niet wachten tot de Eifel… ik wil dit monster in actie zien!
Wat gaat er nog bij Hessel Motorsport gebeuren? afstellen?
6 juli 2013 om 10:28 #17971473AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McLambo wrote:
Ik kan niet wachten tot de Eifel… ik wil dit monster in actie zien!
Wat gaat er nog bij Hessel Motorsport gebeuren? afstellen?
Morgen de uitlaat nog af maken, daarna nog de carterbescherming en dan gaat de wagen weer retour naar Hessel Motorsport voor de afbouw van de motor, de carburateurs / afstelling e.d.
bovenstaande tekst had henk al gepost ;)
kadett staat er mooi op :wors
n blokje hout onder het pedaal zal henk niet weerhouden
om hier dwars mee te gaan ;) :jerry :jerry6 juli 2013 om 10:42 #17971474Erg mooi!!! Is dat kleppendeksel zelf gemaakt, of is dat tegenwoordig zo te koop?
6 juli 2013 om 18:19 #17971475Het kleppendeksel komt bij Uli Gerent weg, gezien de prijs sponsorde hij niet mee, dus die letters heb ik d’r af gehaald, ook vond ik dat optisch er zo veel beter uit zien.
6 juli 2013 om 18:25 #17971476Henk Wat een klus en wat een snelheid.
de hele wereld heeft het over crisis en jij bouwt ” gewoon ” 2 rally auto’s als of het niks is.moet je met je creatie ook nog naar de rdw ?
dit witte platen staan hem anders ook niet slecht6 juli 2013 om 19:18 #17971477Ik hoef niet per se (zoals de regels nu zijn) naar de RDW met de wagen, maar wellicht dat ik dat in de toekomst wel ga doen.
verder staat er nog 1 op stapel hier om opgebouwd te worden, in onderdelen is die al een tijd compleet, maar ik kom er niet aan toe, wie weet strakjes.
6 juli 2013 om 22:47 #17971478Als die kadett een NL kenteken heeft moet je er wel mee naar de RDW… De motorcode is gewijzigd en dat is officieel iets dat omgekeurd dient te worden, ook al is het nog steeds een 4 cilinder benzine.;)
Dat het achterwielaandrijving is geworden maakt niet uit voor het omkeuren, je hoeft nog steeds enkel aan te geven dat je komt voor een motorwijziging. De Jetta 1 met 6 cilinder mercedes TD met achterwielaandrijving is ook op die manier omgekeurd en staat nu netjes op kenteken. Voor die paar tientjes kun je het beter niet laten in ieder geval.
7 juli 2013 om 09:50 #17971465AnoniemLid sinds:
1 January 1970@giuliettaevo wrote:
Als die kadett een NL kenteken heeft moet je er wel mee naar de RDW… De motorcode is gewijzigd en dat is officieel iets dat omgekeurd dient te worden, ook al is het nog steeds een 4 cilinder benzine.;)
Dat het achterwielaandrijving is geworden maakt niet uit voor het omkeuren, je hoeft nog steeds enkel aan te geven dat je komt voor een motorwijziging. De Jetta 1 met 6 cilinder mercedes TD met achterwielaandrijving is ook op die manier omgekeurd en staat nu netjes op kenteken. Voor die paar tientjes kun je het beter niet laten in ieder geval.
Ik vermoed dat henk bedoeld dat hij voor deze rally geen rdw keuring hoeft :hmmz
7 juli 2013 om 09:52 #17971479Ik heb het al vaker gezegd in dit topic en baseer dat niet op mijn gedachten, daar heb ik zeker wel de desbetreffende instanties over benaderd: het is nog niet noodzakelijk.
Dus, niks geen; “ja maar”, “ik vindt”, “ik denk”,..etc.
Ik hoef niet per se (zoals de regels nu zijn) naar de RDW met de wagen, maar wellicht dat ik dat in de toekomst wel ga doen.
Ik ben niet boos of geïrriteerd, maar ik wil niet de herhaalpapagaai uithangen. ;)
7 juli 2013 om 11:11 #17971480@louwe 16 klepper wrote:
Ik vermoed dat henk bedoeld dat hij voor deze rally geen rdw keuring hoeft :hmmz
Klopt, daar komt het wel op neer.
14 juli 2013 om 21:20 #17971481Achter de schermen gaat het ook goed vooruit met de Kadett 400 proto, de druk zit behoorlijk op de ketel om de wagen klaar te krijgen en er zijn ook de extra stickers opgeplakt die nodig zijn voor de Eifel rally a.s.
De meeste kinderziektes zijn eruit op een paar kleine na en hopelijk zal 1 van de laatste probleempjes deze week opgelost zijn.Inmiddels is het zo dat de motor gelopen heeft, hij gaat zoals het er uit ziet Woensdag op de bank om geheel afgesteld te worden, dinsdagavond gaan we even test rijden.
Hier zijn dan de 1e beelden van de Kadett 400 prototype, de motor is net gestart en alles moet nog afgesteld worden, synchroon, ontsteking,..etc.
Hessel is in de video bezig om de boel wat synchroon te krijgen.
15 juli 2013 om 10:28 #17971482Wat een mooi gezicht is dat toch Henk king:
Hoopen dat hij nu gaat als de brandweer bij de eiffel rally en heel blijft:wubSuccses Henk daar.
Grtz.Frank :wors
15 juli 2013 om 16:07 #17971483Ik / we hebben geen tijd om te testen voor de Eifel Rally, dus we checken of alles werkt en draait en de motor wordt afgesteld, dus qua motor is het geen probleem, maar omdat ik er verder niet mee kan rijden voor de Eifel rally zullen we tijdens de rally merken wat we er aan hebben.
Maar: bedankt :thumb
16 juli 2013 om 05:30 #17971484Inderdaad, heel veel succes in de Eiffel en houd ‘m heel ;)
16 juli 2013 om 09:25 #17971485Ondertussen toch even tijd gevonden (gemaakt) en de lampenbar van de Celica gespoten en de lampjes gemonteerd.
Tijd om even te kijken hoe het erbij staat en of het leuk past.Het echte aansluiten, bekabeling e.d. komt wel als de Kadett helemaal klaar is.
Vanmiddag gaan we weer verder met de Kadett.
16 juli 2013 om 21:38 #17971486Vanavond de 1e proefrit gehad met de wagen en daarbij zijn ook beelden genomen: http://www.youtube.com/watch?v=jmQ6yPTuC9U&feature=youtu.be
Hij rijdt goed, de motor wordt morgen afgesteld.
17 juli 2013 om 05:45 #17971487Dat belooft veel goeds, ben benieuwd hoe het eruit zou zien op volle snelheid op een onverharde weg :D
17 juli 2013 om 09:18 #17971488AnoniemLid sinds:
1 January 1970@henk 400rr wrote:
Vanavond de 1e proefrit gehad met de wagen en daarbij zijn ook beelden genomen: http://www.youtube.com/watch?v=jmQ6yPTuC9U&feature=youtu.be
Hij rijdt goed, de motor wordt morgen afgesteld.
Mooi dus de eerste meters zitten er op
Toch spannend na zulke ingrijpenMooi dat het goed voelt
Veul plezier op de rally komt vast goedJammer dat ik der niet heen kan……….
17 juli 2013 om 11:37 #17971489Hij klinkt goed.
Dus toch een kleine shakedown voor vertrek.
Is hij kwa rijden te vergelijken met de manta .
Dit omdat je aangeeft dat het goed aanvoelt.Heel veel plezier in duitsland :thumbup
17 juli 2013 om 14:43 #17971490Nee, hij is niet te vergelijken met de Manta, ik vindt hem wat beter sturen e.d. de remmen, dat moet wel wennen, ik heb nu geen bekrachtiging meer, slechts 2 hoofremcilinders.
Maar vandaag de run gehad bij Postma Motorentechniek aka Postma motorsport van de Kadett 400 prototype en dat viel zeker niet tegen, we hadden verwacht gezien de nokkenassen e.d. zo tussen de 200 en 220 Pk uit te komen, koppel dacht ik 240-250, Hessel dacht aan 265Nm
Uiteindelijk is het een slordige 216Pk geworden en een 278Nm, dat feestje begint al bij zo’n 3200 omw/min.
Wij zijn erg tevreden.
Hier dan de bijbehorende video van de run: http://www.youtube.com/watch?v=fM7yK9kMcO8&feature=youtu.be
18 juli 2013 om 17:19 #17971491Ook de APK zit er op :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.