Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2013 om 14:43 #17971442
Uiteraard :thumb
18 juni 2013 om 14:49 #17971443@Manta-aero wrote:
Gave foto’s Henk, om de Manta zo te zien! En inderdaad ook leuk om te horen wat het onderhoud/service bij zo’n rally inhoud!
Dit lijstje valt nog mee, maar afgezien van het onderhoud / reparatie zit er ook nog wel eens een stukje “ontwikkeling” aan vast, zaakjes die niet lekker gaan en voor verbetering vatbaar zijn, nu is de Manta aardig in een vergevorderd stadium, er zijn dingen die we niet meer gaan doen omwille van een andere wagen, maar de kleine zaken pakken we nog wel aan.
Ik heb er ooit stuurbekrachtiging e.d. in gehad, ook daar heb ik weer een nieuw systeem van liggen, maar ook heb ik weer een andere setup liggen voor de geometrie, ik weet allen niet of we dat nog gaan doen of niet, als we het zouden doen is er wel iets plezieriger mee te rijden verwacht ik.
Dus, kortom: het gaat altijd wel door met zo’n ding.
18 juni 2013 om 15:17 #1797144418 juni 2013 om 17:40 #17971445Als we het over “Weber” hebben, dan hebben we het niet over de barbeque ;)
18 juni 2013 om 18:55 #17971446Mooi hoor!
Er gaat niets boven een stel Webers :thumb20 juni 2013 om 18:15 #17971447Afgelopen week redelijk wat drukte en weinig tijd voor de Celica, ook zit ik te wachten op onderdelen, ik had gehoopt dit deze week te krijgen, maar het zit niet echt mee.
De lampenbar is binnen handbereik, als ik tijd heb haal ik deze morgen op, ik heb contact gehad met Wevers en dat is goed gelopen, ze zijn iets duurder, maar aan de andere kant, ik heb hier meer vertrouwen in dan met andere leveranciers en dat is ook wat waard.Wat er wel is gebeurt:
Afgelopen weekend een setje velgen op de kop getikt, Afbeelding D laat zien hoe ze er gewoonlijk uit zien, maar dat is niet handig tijdens de rally, dus die kap gaat er af, dan komen ze er uit te zien als afbeelding A en dat lijkt niet echt, dus ik ga de gaatjes dichtmaken en dan komen ze er uit te zien als afbeelding B, misschien niet de mooiste velgen, maar belangrijk: niet al te duur, ze zijn recht en ik heb d’r 8 stuks van.Dan is de kofferbak zo’n beetje ingedeeld, hier en daar wat ophangbeugels gemaakt voor de krik e.d., zeg maar voor de 1e hulp bij een lekke band.
Aankomende week gaat de Celica eruit, ik hoop dan dat de remmen dan ook klaar zijn, maar sowieso gaat de wagen verkassen, mijn Kadett 400 komt terug en die moet klaar voor de Eifel rally.
20 juni 2013 om 19:54 #17971448Hoop dat je het haalt voor de eifel. Ben je al een tijdje stil zwijgend aant volgen en vind het een mooi project.
Kom de vrijdag in Daun wel even tot de sevrice om wat foto s te maken ;)
Hoppelijk tot dan21 juni 2013 om 08:53 #17971449De auto gaat sowieso die kant op, maar ik hoop dat ik er een betrouwbare rijdende auto van kan maken in dat korte tijdsbestek.
Het zit niet echt mee ondanks dat mijn deel al ver van te voren klaar was, de bouw van de motor heeft heel erg veel vertraging opgelopen en dat nekt me momenteel.
21 juni 2013 om 16:13 #17971450Ik hoop de celica ook te zien in Daun :thumb dat uitlaatspruitstuk op de XE ziet er ook serieus uit :shock: die zou ook wel goed staan op mijn XE op webers :jerry
21 juni 2013 om 17:01 #17971451De Celica gaat daar niet staan, tenminste, niet die van mij.
Dat spruitstuk is eigenbouw, ik heb hem speciaal voor deze motor gebouwd en hij doet erg goed zijn functie, dus poets hem niet weg alszijnde hobbybouw.
Tipje van de sluier is dat er een aparte hoek komt waarin we staan, voor de verandering is dit niet op het verharde pleintje in het centrum, maar het onverharde pleintje vlakbij de rotonde.
Meer kan ik daar even niet over kwijt, anders is de verassing weg. ;)
24 juni 2013 om 16:01 #17971452Vandaag dan even aan het shoppen geweest en de lampenbar opgehaald.
Blijft nu 1 ding waar ik mee zit, ik denk dat qua functionaliteit, e.d. deze 4 lampjes (die er nog in moeten uiteraard) genoeg zijn, maar Toyota heeft nog wat extra leuks, daar zit wel een risico aan, het 1e wat eraf vliegt zijn deze dingen, de 2 extra lampen (plaatje 3)
Dus..jah..
26 juni 2013 om 19:24 #17971453De knoop is doorgehakt, het blijven er 4 stuks, vele redenen voor en eigenlijk weinig reden om nog 2 extra te doen.
verder ging het met de remmen en andere werkzaamheden om de auto dan uiteindelijk vandaag te verkassen, volgende week staat de Kadett hier weer en daar heb ik ook nog het nodige werk aan.
Hij is nog niet 100% af, er zijn nog wat aanpassingkjes noodzakelijk, afstelling e.d. maar dat komt wel goed.
26 juni 2013 om 20:04 #17971454Livery komt mooi uit in het daglicht :thumb
Zoveel lampen op de neus, voel je dat tijdens het rijden?
Toch een heel gewicht dat een eind voor de vooras hangt.26 juni 2013 om 21:43 #17971455Ik vind het wel mooier staan met de 2 extra lampen onder,alleen vind ik ze tijdens fotograferen vaak minder ;)
26 juni 2013 om 21:48 #17971456Het extra gewicht is eigenlijk verwaarloosbaar en daar merk je niet zoveel van, je bent wel een stukje zicht kwijt en dat maakt het wel eens wat lastiger, maar ook dat went wel.
De extra lampen is een kwestie van smaak, maar ik moet alles bij elkaar optellen en afwegen en voor mij wegen de voordelen niet op tegen de nadelen, dus we laten het zo bij de 4 stuks.
Wie weet in een later stadium, maar voorlopig laten we het zo.
29 juni 2013 om 23:59 #17971457De motor hangt op z’n plek, met dank aan Hessel Motors, deze week dus de kadett afbouwen.
30 juni 2013 om 06:26 #17971458AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat ziet der verschrikkelijk mooi uit :thumb
Hoop dat de prestatie.s net zo mooi zijnZal ook een fijne sound geven :wors :wors
30 juni 2013 om 06:32 #17971459@louwe 16 klepper wrote:
Dat ziet der verschrikkelijk mooi uit :thumb
Hoop dat de prestatie.s net zo mooi zijnZal ook een fijne sound geven :wors :wors
mee eens, toch maar even wat tijd maken binnenkort om live te kijken
30 juni 2013 om 08:35 #17971460Dat ziet er mooi uit henk! Zie al een aantal mooie details. Zoals o. a. de cilinderkop dekseltjes aan de voorzijde. Deze lijken net origineel 400. Gazo door! Benieuwd naar meer foto’s of hem een keer in het echt te zien.
30 juni 2013 om 08:53 #17971461echt gaaf blokkie henk :thumb
30 juni 2013 om 09:38 #17971462Wat een prachtig blok en die uitlaat :wub :thumb
30 juni 2013 om 11:15 #17971463Bedankt voor de reactie’s, het wordt nog hard werken om hem klaar te krijgen, maar we doen ons best.
1 juli 2013 om 15:49 #17971464Ziet er echt prachtig uit! Die nokkenasdekseltjes maken het af!
3 juli 2013 om 20:55 #17971466Bedankt, dat was ook mijn idee, het basis deksel vond ik niks, dus heb ik dit ontwerp gemaakt, past er allemaal veel beter bij.
De lijst wordt al flink korter om de Kadett 400 proto klaar te krijgen, toch (en natuurlijk) gaat niet alles vlekkeloos, vandaag had ik Hulp erbij van Renee en we zijn er achter gekomen dat er toch nog een paar elektrische storingen in het systeem zitten, op zich niet veel, maar het vreet wel tijd.
Morgen de uitlaat nog af maken, daarna nog de carterbescherming en dan gaat de wagen weer retour naar Hessel Motorsport voor de afbouw van de motor, de carburateurs / afstelling e.d.
4 juli 2013 om 19:38 #17971467super mooie ombouw vind je het niet zonda om er dadelijk met te gaan rallyen en het risico nemen dat je hem plat rijd je moet er toch niet aan denken na al dat werk wat je er in hebt zitten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.