Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2013 om 21:39 #17971343
Is het dan alsnog helemaal naar wens? of zozo.
Zijn de specificaties dan afdoende voor een keurmerk?12 maart 2013 om 21:42 #17971344Mooie ronal’s :wub
Die raamframes voor polyester manta deuren waar maak je die van?
Indertijd gebruikte ik een ascona B deur en paste ik het frame aan, maar dat lukte niet echt goed.13 maart 2013 om 09:43 #17971345De deurframes maak ik zelf van koker 15×15, hoe dat in die polyester deuren bevestigd moet worden, dat moet ik nog even bekijken, ik heb ooit ook deuren van een ascona gebruikt voor een Manta, maar dat vereist nogal aardig aanpaswerk om dat wat onzichtbaar weg te krijgen.
@lambo: nee het is niet naar wens, maar je moet keuzes maken en ik kan met de delen die ik gekregen heb met flink wat aanpaswerk er wel een goede kooi van maken, de buis zelf is de goede kwaliteit en de kooi viel sowieso onder Annex-J dus wat dat betreft is er geen probleem.
15 maart 2013 om 15:12 #17971346De meeste buizen zijn weer aangepast en ben druk bezig met het monteren van het Aperek in de Celica.
Meer fotos volgen in de loop der dagen.
En de postbode kwam nog even langs vandaag.
Dit zijn de kleine WRC spiegels en het dakluik (deel ervan) uiteraard onbewerkt.Ik had al even van te voren bekeken dat dit goed kwam met de kooi.
16 maart 2013 om 18:49 #17971347De kooi schiet al mooi op, de meeste buizen zitten er in, in de loop der dagen zal hij wel klaar zijn.
20 maart 2013 om 20:08 #17971348Verder met foto’s:
de kooi is nu wel klaar, alle kruisende buizen zijn nu voorzien van een extra versteviging d.m.v. omgebogen plaat, voor de rest is deze hier en daar geschoord aan de carrosserie en even voorzien van een grondlaagje.
de posities van de accubak en brandblussysteem zijn ook bepaald en die frampjes zijn nu ook in de kas gelast.ook de verstevigingsbalk (veerpootbrug) voor de voorste veerpoten is klaar.
Vanaf nu kan de binnenkant geschuurd worden, als deze wit is dan kan er al weer wat materiaal ingebouwd worden.
20 maart 2013 om 20:16 #17971349mooi werk, zit het nu even voor het eerst te bekijken. Ziet er erg goed uit, erg handig als je bijna alles in eigen beheer kan doen! En natuurlijk blijft rally rijden met zulke Opels wel het gaafste wat er is ;)
20 maart 2013 om 20:24 #17971350De laatste is geen opel hoor. :vertag king:
Goed bezig Henk, ik blijf me verbazen over de snelheid en accuratesse (en het gemak) waarmee jij dit soort dingen maakt!
20 maart 2013 om 21:23 #17971351idd petje af man, die kooi ziet er echt mooi uit, knap dat je dat ook allemaal zelf doet :thumbup :thumb
21 maart 2013 om 10:03 #17971352Dank jullie wel, ik zat wat te twijfelen of ik dit project hier wel neer kon zetten omdat het geen Opel is, maar een Toyota Celica, maar er zijn meerdere die dat doen en ik had zoiets van als het onder m’n eigen topicje zit moet dat niet zo’n probleem zijn.
Trouwens, gisteren even contact gehad, de Manta komt met een week of 3 deze kant weer op en de kadett, die afbouw gaat met een 1,5 maand weer verder.
24 maart 2013 om 18:02 #17971353Hahaha, ja idd wel gezien dat het geen Opel was, de voorgaande pagina’s waren ook iets interessanter… ;)
24 maart 2013 om 22:33 #17971354Maakt niet uit, zoveel mensen, zoveel auto’s, zoveel smaken.
26 maart 2013 om 19:51 #17971355Weer druk met de Celica, (tijdsdruk) en de binnenkant is nu wit;
Een deel van het dakluik is gemonteerd
ook is de kooi wat afgewerkt
27 maart 2013 om 10:38 #17971356zozo henk, dat wordt fitnessen om in die auto te komen :D
ziet er erg goed uit hoor.
de kadett is interessanter, maar dit mag er ook zeker zijn :thumb (zelfs op het opel forum)
30 maart 2013 om 14:21 #17971357Klasse werk, tof om te zien dat er mensen zijn die aan zulke dingen beginnen.
30 maart 2013 om 20:12 #17971358Bedankt. :thumb
Weer een paar productieve daagjes achter de rug, tijd voor weer wat fotos;
De opbouw van de achterkant is in gang gezet, bumper e.d. is gespoten.Aan de binnenkant zijn ook a wat onderdelen gemonteerd.
De deuren zitten erin en ook de binnenkant is gespoten.
Ook de koplampen zitten erop en het framepje voor zit in de lak.
Vandaag / gisteren even extra hulp gehad van
MantaSport Nl aka Marcel en navigator van ons team, en die heeft me even geholpen in deze koude omstandigheden met een paar dingen, de loodzware achterklep zit er op, de plaats van de dakluik bediening is bepaald alsmede het dashboard (nog geen foto) die hebben we te pas gemaakt zodat die er aankomende week in kan, eerst moet deze nog even bekleed worden.Marcel: nogmaals bedankt voor de hulp, ik was daar erg blij mee.
30 maart 2013 om 20:17 #17971359Je wilt toch mee gaan rijden met diverse rally’s? Hoe krijg je de kooi goed gekeurd? (ziet er overigens goed uit, maar ik weet niet beter dat er een goed gekeurde kooi in moet, of kan deze achteraf worden gekeurd?)
30 maart 2013 om 23:08 #17971360Het is een Annex-J kooi, daar heb je geen papieren voor nodig of een certificaat en daar mag je mee rijden.
Als je dat wil kan er altijd een certificaat op van de KNAF, maar dat zijn ook weer extra kosten en echt enorm nodig is dat niet, het is maar net wat je wil.
Ik heb de reglementen aardig goed bestudeerd, dus dat komt wel goed. ;)
De Manta zit ook een Annex-J kooi in en daar rijden we ook al een tijdje mee rond, veelal wel Slowly, maar ook gewoon rally.
1 april 2013 om 18:14 #17971361Zoals eerder al gezegd, foto’s van het dashboard, het vereist enige verbeelding, maar de bovenste helft zit er in en is inmiddels bekleed zodat er geen reflectie meer kan zijn, vandaag even de tellers, e.d. erin gezet en deze week kan ik dan even het andere deel maken waar de tripmaster e.d. aan vast gezet kan worden.
1 april 2013 om 18:20 #17971362Jij hebt je pasen beter besteed dan ik… geweldig project weer!
2 april 2013 om 18:17 #17971363Vandaag even het ontbrekende dashboard deel inelkaar geknutseld, dit wordt nog wel verder afgewerkt, maar ik had hem even in de auto gezet om te passen en gelijk even een foto genomen.
2 april 2013 om 19:15 #17971364@henk 400rr wrote:
Vandaag even het ontbrekende dashboard deel inelkaar geknutseld, dit wordt nog wel verder afgewerkt, maar ik had hem even in de auto gezet om te passen en gelijk even een foto genomen.
Dat ziet er weer mooi uit :thumbup
Versnellingspook ook weer gemonteerd.2 april 2013 om 19:25 #17971365Ja, je ziet het niet, maar hij staat nu 2,5 cm hoger dan origineel.
De pookknop gaat ook veranderd worden en inmiddels zitten de helft van de ruiten al in de folie.
2 april 2013 om 19:29 #17971366@henk 400rr wrote:
Ja, je ziet het niet, maar hij staat nu 2,5 cm hoger dan origineel.
De pookknop gaat ook veranderd worden en inmiddels zitten de helft van de ruiten al in de folie.
tot naast het stuur ;)
2 april 2013 om 22:07 #17971367Nee, niet zo hoog, dan maak je het schakelpatroon veel te groot, als je dat hetzelfde wil houden moet je de pookconstructie veel hoger zetten of een ander soort pookconstructie maken.
Het gaat er om dat hij iets makkelijker te pakken is, dus daarom iets hoger en de knop zelf is niks, dus die moet even anders. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.