Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2013 om 23:24 #17971318
Hij heeft er 2 weggehaald, de ene rijd al (neelissen reclame) en de andere is onderweg.
12 januari 2013 om 08:42 #17971319Koeweit… of all places.. Daar is toch nooit een rally geweest vroeger?
12 januari 2013 om 17:37 #17971315Jawel, overal wel ter wereld.
12 januari 2013 om 19:16 #17971320@henk 400rr wrote:
Zolang ik niks raak zal dat wel wat meevallen.
In principe zitten ze er alleen op bij de avondproeven en dat komt nog niet zo enorm vaak voor.
Ik weet nog niet wanneer de auto ergens zal staan, maar dat laat ik van te voren wel even weten.
is 26 en 27 janu in de expo leeuwarden is wel mooi om heem daar te showen hahahahahaha
3 februari 2013 om 16:24 #17971321Ik ben er geweest en het is mij minder goed bevallen dit keer, ben voor de ingang GI-GAntisch onderuit gegaan op een stuk ijs en moest s’avonds even langs de dokterswacht, de dag erna een flinke griep, dus geen prettige herinnering dit keer ;)
De Kadett is weggebracht totdat ik er weer aan toe kom:
Ook de Manta is weggebracht, deze krijgt strakjes een nieuwe tor.
Ondertussen wel even wezen kijken bij de motor hoe ver het daar mee is:
De voorlopige (voorzichtige) planning is dat we 26-27 juli gaan rijden met de Kadett 400 in de Eifel rally.
3 februari 2013 om 16:56 #17971322wauw!ooit wil ik dat ook :D :thumb
3 februari 2013 om 17:22 #17971323Dan zou ik nu alvast gaan sparen ;) als je dat ooit wil.
Ter info; ik ben er 5 jaar terug mee begonnen en toen was er nog qua onderdelen nog redelijk aan te komen, tegenwoordig is dat iets anders.
Maar hou Ebay even in de gaten het komende jaar, ik heb het idee dat er nog wel wat te koop komt.
7 februari 2013 om 10:10 #17971325duur ist wel ja! dus of het er ooit helemaal van komt is nog maar de vraag. De wil, de 2400 en de inspiratie zijn er al.
7 februari 2013 om 21:14 #17971326Heb je meer foto’s van de motorbouw, ( als je ze wil posten natuurlijk)
Wie bouwt hem trouwens als ik mag vragen?Keep up the good OPEL!!!
7 februari 2013 om 21:14 #17971327Heb je meer foto’s van de motorbouw, ( als je ze wil posten natuurlijk)
Wie bouwt hem trouwens als ik mag vragen?Keep up the good OPEL!!!
7 februari 2013 om 22:01 #17971328Dit zijn alle foto’s tot heden en het is een gezamenlijk project met een goede vriend van me, ik lever de info en de onderdelen en hij maakt er een motor van omdat hij beschikking heeft over alle gereedschappen e.d. .
10 maart 2013 om 22:23 #17971329Nu lijkt het of gebeurt er hier niks, maar facebookers hebben al gezien dat ik iets meer doe ;)
Ik heb een tijdje terug een Toyota Celica ST185 Carlos Sainz erbij gekocht, ik was op zoek naar een betrouwbare 4×4 wagen en het liefst eentje die niet een 13 in een dozijn auto was en toevallig kwam ik deze wagen tegen, ik heb het destijds altijd leuke wagens gevonden dus ik was al vlot overtuigd. Deze was eigenlijk perfect voor het doel, het interieur was al verkocht en qua prijs niet verkeerd.
Ik ga er dus een rallywagen van maken en de planning is volgend jaar de proef op te gaan met de wagen, technisch zal de wagen in zijn basis nog niet al te veel veranderen, we zijn achterwielaangedreven auto’s gewend en we willen eerst even leren met de wagen om te gaan, als het verveelt dan gaan we naar een hoger niveau, de buitenkant, daar ben ik wel wat meer mee van plan, zo is er ook het dakluik al besteld en de kleiner spiegels welke ook op de TTE wagens zaten, verder is de auto veel te laag, dus hij gaat ook een tikje meer de lucht in.
Zo zag de wagen eruit toen ik hem aangekocht heb
met de goede motor vanwege de homologatiepapieren
Maar wel met de nodige schade
Verder inspectie werk levert nog meer (oude) schade op, wie er ook in rondgereden heeft, sowieso heeft de auto alleen nog niet op z’n dak gelegen.
De huidige schade omvatte de bestuurderskant en de voorkant, waarbij de voorste balk bovenin redelijk uit z’n verband was en de dorpel zo plat als een dubbeltje was, dus die zijn beide vervangen, ook de rechterportier, alsmede de spatborden, de voorbumper en de motorkap zijn weer aangekocht.verder zijn inmiddels de teermatten weg, zijn de nieuwe stoelsteunen er in gelast, gaten zijn dicht, beetje overbodig plaatwerk is al exit, het schuifkanteldak is al verwijderd, benzinetank aansluiting is aangepast… kortom, vele basis zaken zijn al wat aangepast.
Verder ben ik al bezig met frampjes die de boel wat steviger aan moeten laten voelen.
de zijkant is weer strak
geen zorgen, de spoiler zit niet vast, maar even ter illustratie erop gelegd.
het onderste frame is klaar, tegelijkertijd ook de bevestigingspunten van de carterplaat erop gelast, ook is de voorste balk zover klaar.
en vandaag de kooi opgehaald en die ga ik deze week er even in lassen.
Ook van het projectje manta 400 grp.B zijn er ook wat vorderingen;
De velgen zijn binnen, drie-delige Ronal Racing’s 10J breed
ook liggen de deuren klaar voor montage, zodra ik tijd heb dan worden deze gemonteerd en kunnen de raamframes gemaakt worden.
verder ben ik druk bezig geweest met het rallyteam inzake promotiemateriaal en wat we zoal gaan doen het komende seizoen, ook dat vergt veel tijd en planning.
10 maart 2013 om 22:38 #17971330Goed bezig!
Die framepjes voor aan de ophanging. Is dat een bewezen concept? Of een experimentje?
10 maart 2013 om 22:59 #17971331Nee hoor, dat is wel vaker gedaan, je ziet het wel vaker zoiets onder een FWD auto, frames zoals dit zijn in ongeveer dezelfde vorm ook te koop die van mij is wat steviger en heeft tegelijkertijd de bevestigingspunten voor de carterplaat.
11 maart 2013 om 07:13 #17971332is in prenciepe het zelfde als een dwarsbalk
alleen zit het nu onder de auto als in plaats van een motorruim of kofferbak11 maart 2013 om 11:57 #17971333Maak je de ramen van Lexaan?
11 maart 2013 om 12:48 #17971334Nee, ik wou wel, maar het mag niet (is geen homologatie voor) polyester delen mogen ook niet.
11 maart 2013 om 13:24 #17971335Ook een leuk project!
Ben benieuwd hoe het exterieur gaat worden als het klaar is.11 maart 2013 om 16:52 #17971336In ieder geval wit en als ik de rest van m’n spullen geleverd krijg, met een groot dakluik en kleine WRC spiegels, qua livery heb ik al wat gedachten, maar in dit geval hangt het ook van sponsering af.
12 maart 2013 om 10:48 #17971337Het zit zwaar tegen, de kooi is niet goed, zit op totaal verkeerde punten in de auto en er is nu een discussie met de leverancier / fabrikant, vanaf het begin was er al enige onduidelijkheid en daar heb ik vragen over gesteld, ik kreeg het commentaar dat dit wel goed zat, niet dus.
Als het tegenzit kan ik om nieuwe buis uit en dus zelf aan de gang in is er paar duizend euro weggegooid als ze me niet in mijn gelijk stellen, begrijpelijk is dat ik er zeer zwaar de pest in heb.
Dus, de gehele planning in het honderd plus de tijd en kosten die ik weer moet maken om de rest weer op tijd klaar te krijgen.
Verder is de ABS nu exit en de airco is gedemonteerd.
je moet toch wat….
12 maart 2013 om 11:10 #17971338kutzooi! zwart op wit?
12 maart 2013 om 11:26 #17971339Dat bewijzen is niet zo moeilijk, de keuze uit de catalogus klopt niet met eerder geleverde schets en de later geleverde tekening.
3 grote problemen:
– er is al betaald (moest vooruit)
– de fabrikant zit in de Duitsland
– de producent zit in ItaliëDus gelijk hebben en krijgen is lastig.
Stel dat ze dat wel gaan doen dan loop ik minstens 3 weken achterop schema (levertijd) + de tijd dat ik nu uit m’n neus zit te vreten in afwachting wat ze gaan doen, moet ik kosten maken om de oude kooi weer in te leveren, plus de andere planning rondom de rally loopt ook gevaar, ook moet ik daar weer kosten maken om die tijd weer te winnen.
De planning was dat de celica weg zou gaan en dat dan mijn ruimte weer vrij was om verder met de manta te gaan, dat kan dus nu niet, ik heb ze daarvoor gewaarschuwd dat de kooi snel afgeleverd moest worden, maar ook dat is een week later geworden.
Dus ik loop nu al 2 weken achter op schema.
12 maart 2013 om 11:47 #17971340Nou, ik hoop er het beste van voor je!
Misschien een onnozele vraag, maar is ABS niet juist handig in een rally-wagen?
12 maart 2013 om 12:06 #17971341Nee, voor ons in ieder geval niet, dan kan ik ook de handrem niet gebruiken of de rembalans in stellen.
12 maart 2013 om 20:47 #17971342Kogel is door de kerk; In overleg met de leverancier pas ik de kooi aan, het kost teveel tijd om weer een nieuwe te krijgen, met wat extra buis krijg ik dat wel klaar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.