Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Henk-400 diverse projecten
- Dit onderwerp bevat 807 reacties, 98 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2016om 15:33 door henk 400rr.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2012 om 10:50 #17971242
Slap Geouwehoer is al niet zichtbaar voor niet forumleden.
Maar even realistisch….het gerucht dat er iemand een Kadett 400 replica aan het bouwen is, gaat snel genoeg rond in de Opelwereld, dus als men hier aanmeld, lezen ze alsnog alle details voor zover die er staan. Dus dat heeft weinig zin.
30 oktober 2012 om 11:20 #17971243@henk 400rr wrote:
Zit er maar niet over in, ik begrijp dat wel, ik ben gek op dat soort wagens.
Detail foto’s maak ik wel, maar die komen niet on-line, dit ivm andere evt. bouwers. Het heeft me erg veel moeite gekost zaken uit te zoeken en dat zou betekenen dat ik het zomaar zou weg geven.
Dit geld wel voor meer details.
Ene kant kan ik het wel begrijpen.
Maar aan de andere kant zou het zonde zijn deze info verloren gaat.Mijn andere hobby is houden van schildpadden.
Een forumlid heeft meer dan 2 jaar gewerkt aan een topic over welke onkruiden giftig zijn of niet.
Welke voedzaam zijn en welke niet. Ze had vele foto’s gemaakt… als zij er ook zo over dacht ging veel waardevolle info verloren.
Het spreekwoordelijke … het wiel opnieuw uitvinden komt dan aan de pas.
Dit is niet aanvallend bedoeld maar een andere kijk op hebben :angelEn natuurlijk heb ik veel respect voor je werk :thumbup
30 oktober 2012 om 11:27 #17971244Het hoort er een beetje bij als je publiekelijk dingen laat zien, als je dat niet wil, dan moet je niks laten zien en dat gebeurt ook al genoeg. Alles wat ik in het verleden deed heb ik ook nooit laten zien en dit is de 1e die redelijk openlijk zo staat.
Dus, het is een bewust risico.
Er komt trouwens een 2,4 16V in, een CIH met een ingekorte kop van een 24V met de opsmuk van een 400 motor, alle onderdelen zijn al binnen, dat het zo lang duurt heeft het meer te maken met probleempjes met het uitbesteden van bepaalde werkzaamheden.
30 oktober 2012 om 11:40 #17971245@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
Ene kant kan ik het wel begrijpen.
Maar aan de andere kant zou het zonde zijn deze info verloren gaat.Mijn andere hobby is houden van schildpadden.
Een forumlid heeft meer dan 2 jaar gewerkt aan een topic over welke onkruiden giftig zijn of niet.
Welke voedzaam zijn en welke niet. Ze had vele foto’s gemaakt… als zij er ook zo over dacht ging veel waardevolle info verloren.
Het spreekwoordelijke … het wiel opnieuw uitvinden komt dan aan de pas.
Dit is niet aanvallend bedoeld maar een andere kijk op hebben :angelEn natuurlijk heb ik veel respect voor je werk :thumbup
Ik snap je wel en vroeger vond ik dat ook, maar ervaringen uit het verleden hebben de koers bepaald voor de toekomst.
Gelukkig is dit geen levend wezen, dus gezien de investeringen die ik moet doen om die info te krijgen kan ik het me moreel veroorloven een aantal zaken nog voor me te houden.
Sommige zaken komen later wel aan het licht, nadat de auto klaar is.
30 oktober 2012 om 16:19 #17971246king: Wow Bijzonder project, en het word erg mooi, veel vakmanschap, kennis en kunde! waarvoor hulde.
Absoluut 1 van de mooiste Opel projecten die ik hier zie (vooral vanwege opbouw vanaf scratch). en leuk om te volgen!
Succes en naast je mooie foto’s, graag een filmpje met veel lawaai en gebrom als ie klaar is!31 oktober 2012 om 21:55 #17971247AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RISL wrote:
Slap Geouwehoer is al niet zichtbaar voor niet forumleden.
Maar even realistisch….het gerucht dat er iemand een Kadett 400 replica aan het bouwen is, gaat snel genoeg rond in de Opelwereld, dus als men hier aanmeld, lezen ze alsnog alle details voor zover die er staan. Dus dat heeft weinig zin.
komt bij dat de meeste mensen dit niet in de vingers hebben
dus namaken zullen er niet veel
maar das ook niet t enige ;)maar ik begrijp precies wat henk bedoeld
en geef hem groot gelijk ;)verder pracht project :wors
1 november 2012 om 08:01 #17971248Ja, ik zou het ook niet allemaal openbaar maken als ik zoveel tijd had gestoken in het achterhalen van informatie.
Er zijn er inderdaad maar zat die het niet kunnen. Maar het wordt wel gemakkelijker als alles op internet staat.3 november 2012 om 09:37 #17971249Hij word super henk ;)
word een kanon op de rallypaden17 november 2012 om 18:39 #17971250Een kanon dat zal wel meevallen, potent, dat wel. Hoe dan ook, het is afwachten wat de auto doet en hoe hij reageert, voor dat de tijd komt dat we echt wat kunnen met de wagen zal er wel wat tijd over heen gaan.
Updates.. ze zijn er wel, maar het gaat om details, vandaag zijn qua lakwerk nog wat puntjes op de “i” gezet en de afgelopen tijd ben ik alleen maar bezig geweest met wat opbouwwerk, dwz. het interieur is zover klaar, daar kan ik niet meer verder, de kofferruimte is klaar, ook de motor ruimte loop ik mee vast en de vooras is afgemonteerd, inclusief de remklauwen. Ik hoop deze week met de achteras verder te kunnen gaan om die af te maken, dan is het nog de lampenbar maken en de stickers.
Daarna is het wachten op de motor.tekst is niet altijd, leuk, dus wat foto’s:
17 november 2012 om 18:47 #17971251ziet er machtig mooi uit :thumb
17 november 2012 om 19:23 #17971252Werkelijk prachtig!
Gebruik jij zo’n 2 polige, of 6 polige hoofdschakelaar?
17 november 2012 om 19:27 #17971253beide, die op het dashboard is de 6-polige en die kan ook via de buitenkant uitgeschakeld worden (verplicht).
17 november 2012 om 19:35 #17971254En dat is ivm met het doorbranden van de dynamo bij het abrupt uitschakelen bij draaiende motor toch?
Zit zelf ook te overwegen deze te monteren, ondanks het extra kabel-trek-werk, iets waar jij zo te zien niet schuw voor bent :thumbup17 november 2012 om 19:56 #17971255Wat voor banden zitten er eigenlijk onder?
Het lijkt toch een vrij grof profiel of lijkt dat alleen maar?17 november 2012 om 21:00 #17971256Bandjes zijn Toyo Proxes, 225-15″ en het klopt, het profiel is vrij grof, ik gebruik vaak regenbanden met een zachte compound, altijd goede grip, zowel droog als nat en we gaan ook niet voor de 1e plek, dus het kan wel wat lijden. Aangezien deze velgen tering-duur zijn en het budget beperkt kunnen we ook niet legio’s velgen hebben met verschillende banden (en meeslepen) dus wordt de beste tussenweg gekozen. ;)
De 6-polige schakelaar is verplicht omdat deze schakelaar de motor echt uitzet bij draaiende motor, bij de andere 2-polige zat vaak een risico dat dit niet goed aangesloten was en alleen de stroom naar de accu afgesloten werd, bij deze is dat risico kleiner en sinds een paar jaar ook verplicht in de sport. Een echte “kill-switch” dus.
Een kabeltje meer of minder is inderdaad geen probleem.
18 november 2012 om 07:38 #17971257Okay, met deze banden heb je ook op gravel redelijke grip, denk ik?
Het ziet er in ieder geval goed uit Henk!
18 november 2012 om 14:26 #17971258wouw henk ziet er grandioos uit
18 november 2012 om 15:52 #17971259Dank jullie wel.
Over de banden, waar wij rijden komen we niet zoveel gravel tegen, dwz: de proeven bestaan vaak grotendeels uit verhard en bij de ene wat meer onverhard en de andere wat minder, daarvoor hoef je nog geen aparte gravel banden aan te schaffen of eronder te zetten.
Kiezen van banden bestaat vaak uit vele overwegingen en dan kies je degene die jouw het meeste voordeel opleveren, dat kan financieel zijn, snelheid, grip, maar sowieso de banden die gemiddeld voor je het meeste voordeel opleveren.18 november 2012 om 16:23 #17971260Ja, je zal inderdaad de gemiddeld snelste band kiezen als je competitief mee gaat doen.
Ik help af en toe als servicemonteur bij het rallyteam waar een maat van me navigeert, ook altijd lastig als de bandenkeuze gemaakt wordt.
28 november 2012 om 19:49 #17971261Henk, nog even een vraagje over de striping.
spuit je die binnen een bepaalde tijd na de witte laag er gewoon overheen? Of schuur je het eerst nog ietsje na het afplakken?28 november 2012 om 23:05 #17971262Het moet sowieso geschuurd worden na het afplakken anders hecht de verf niet.
Ook als je te vroeg met tape begint, zie je die sporen weer in de verse lak als je de tape eraf trekt.
30 november 2012 om 13:27 #17971263Kleine voortgang, de achteras is voorlopig we afgemonteerd en inmiddels dus begonnen met de stickers te maken en te plakken;
Wat ik tot de motor komt nog kan doen is de lampenbar en wat kleine zaken, dus binnenkort verder met de Manta
30 november 2012 om 13:35 #17971264Stickers maken???
Snij je die zelf uit?30 november 2012 om 14:05 #17971265ja, doe ik al jaren.
Het ontwerpen ervan dus ook.
(ik heb vele talenten ;) )
30 november 2012 om 14:08 #17971266Mijn respect voor je kunsten groeit ook met de jaren! LOL
(zoek nog Opel Euro Team stickers voor op de zijkanten… :jerry )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.