Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Flitspalen op Navi 900
- Dit onderwerp bevat 233 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 13 november 2020om 17:02 door udo.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2013 om 17:50 #17986692
Zeker niet leeg. Het is een tekstbestand, te bekijken met je kladblok eventueel. Ik heb het juist zelf geprobeerd via bovenstaande link en het werkt nog steeds.
31 maart 2013 om 10:52 #17986693Hallo,
laatste database flitspalen Europa van SCDB.https://docs.google.com/file/d/0B9JMzRxpPqQuZV9uX2hrVWRocG8/edit?usp=sharing” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groetjes
Anton31 maart 2013 om 12:08 #17986694Dank je,
Een tip voor iedereen, gebruik geen apple machine, dat schilt veel tijd en ergernis.7 april 2013 om 17:22 #17986695Hallo,
last update 7 april 2013
https://docs.google.com/file/d/0B9JMzRxpPqQuZV9uX2hrVWRocG8/edit?usp=sharing” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groetjes
Anton7 april 2013 om 17:45 #17986696@antonhuhmann wrote:
Hallo,
last update 7 april 2013
https://docs.google.com/file/d/0B9JMzRxpPqQuZV9uX2hrVWRocG8/edit?usp=sharing” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groetjes
AntonIk zal em er morgen ens opzetten, bedankt !! :thumb
2 mei 2013 om 16:00 #17986697Heeft iemand de poi navi 900 voor mij ik heb er een aantal zelf ingezet met de coordinaten van gprs maar dat is erg veel werk.
25 mei 2013 om 10:30 #17986698zopas geprobeerd de flitspalen op mijn navi 900 sd te plaatsen
= gelukt
maar als ik een flitspaal nader zie ik het fototoestelletje flikkeren
MAAR GEEN GELUID
wat doe ik verkeerd ?
het enige dat ik niet kan uitvoeren is onderstaande regel
menu-optie Navigatie-instellingen->myPOIs Melding speciale bestemmingen en schakel de optie Bezienswaardigheid in. Achter de optie staat nu <Aan.
ik vind dat nergens terug
ik werk met een navi 900 – met als software de versie Europa 2012-2013
weet iemand raad ?
Alvast bedankt29 juli 2013 om 17:29 #17986699Super bedankt! Gisteren geïnstalleerd, werkt uitstekend. :thumb
@antonhuhmann wrote:
Hallo,
last update 7 april 2013
Groetjes
Anton12 augustus 2013 om 17:15 #17986700Hoi,
Als je de instructie zoals boven volgt werkt het perfect. Ik had eerst ook geen geluid maar door de kaart in de 3D modus te zetten wel.30 september 2013 om 20:32 #179867011.Sluit uw PC aan een lege stok USB niet groter dan 1 Gigabyte geheugen, en formated in FAT-indeling. Maak een map genaamd ‘myPOIs’ in de hoofdmap van de USB-stick. De uitgepakte bestanden voordat eindelijk te kopiëren naar de map met de naam ‘myPOIs’
2.Zet de ontsteking van uw Opel en sluit de USB-stick in de USB-sleuf van uw apparaat Opel Navi 900.
3.Druk op de CONFIG knop en selecteer het menu-item ‘Navigatie-instellingen’. Selecteer importeren vanaf de eigen punt van belang in het menu instellingen.
4.De gegevens van de camera worden nu automatisch geladen in het navigatiesysteem. Dit kan even duren. Niet worden onderbroken!
5.In hetzelfde menu waar is de optie ‘Import eigen speciale bestemmingen’ – Selecteer de optie gelegen neer op alle, ‘speciale aankondiging myPOIs bestemming’
6.Wij kijken voor de optie met het pictogram ‘Cinema’ en selecteer het. Kies nu in het volgende menu de optie ‘Display POI’ vroeg (deze optie waarschuwt vóór ongeveer 400 meter. Terwijl de latere optie, het ongeveer 200 meter doet, ik beveel de vroege optie)
7.Om te controleren of de installatie. Druk op de knop ‘NAVI’, en druk eenmaal op de kaart, op de zachte toets (centrale wiel)
8.In dit menu, selecteer ‘Navigatieopties’, vervolgens ‘ kaartopties’ en vervolgens ‘Weergave POI op de kaart’
9.Zodra gedaan, selecteert u de optie ‘Op maat’ en vervolgens naar beneden en selecteer de optie ‘Automotive’, die aan het eind van dit menulast update 2013.09.30
EU Speedcams
https://docs.google.com/file/d/0B1gkwuBzTyvDQnc4SXpTSjZJaEk/edit?usp=sharing” onclick=”window.open(this.href);return false;10 oktober 2013 om 13:50 #17986702Goeiemiddag,
ik vind helemaal geen optie om 3D aan te vinken , of om geluiden vanaf 400 m te laten weerklinken !!!
zou het kunnen dat ze me een navi 600 ipv 900 geleverd hebben ?
volgens mijn garage is het een navi 900 , maar waar vind ik dat terug ?
waar zie je het verschil aan ?
is dat ergens op te vragen ?Alvast bedankt
Geert VR19 november 2013 om 14:47 #17986703Sinds gisteravond de Navi 600 softwarematig geupdated naar Navi 900. Nu wil ik de de flitspalen vanavond installeren.
Om de flitspalen beschikbaar te krijgen moet ik het bestand EU feste Blitzer_7.poi, welke is verkregen via de link, genoemd in het bericht van ozzycat, installeren?
Wil ik de pictogram “Camera” zichtbaar krijgen, dan moet ik het bestand Bezienswaardigheid_12.poi installeren?
Klopt mijn redenering?23 november 2013 om 15:15 #17986704@onno. Als je het bestand EU feste Blitzer hernoemt naar Bezienswaardigheid_12.poi dan kun je het gewoon installeren als bezienswaardigheid (camera op je scherm), er van uitgaande dat de bestandsindeling gelijk is aan elkaar.
3 december 2013 om 16:42 #17986705@bertus1986 wrote:
@onno. Als je het bestand EU feste Blitzer hernoemt naar Bezienswaardigheid_12.poi dan kun je het gewoon installeren als bezienswaardigheid (camera op je scherm), er van uitgaande dat de bestandsindeling gelijk is aan elkaar.
Hallo Bertus,
Dank je voor je reactie.
Ik heb zojuist het bestand er op gezet. Via het scherm zag ik al het pictogram van de flitspaal in de buurt staan. Het geluid zal ik binnenkort testen. Ook heb ik de 3D weergave aangekozen.
Gr.
Onno12 maart 2014 om 19:30 #17986706Hey ik rij met een Opel astra 1.4 16″ 5 spaak lichtmetaal bj 2010
( spijtig genoeg geen turbo heb ik al enorm spijt van )Nu vroeg ik me af … ik momenteel een dvd800 steken
Is het mogelijk dat ik deze er uit haal en een navi 900 steek ? of gaat dit niet compatibel zijn ?
Aangezien ik eentje op het internet ben tegen gekomen
http://www.wwva.nl/nl/product/opel-onderdelen/6326/climatronic-kachel-airco-bediening-opel-astra-j-2012″ onclick=”window.open(this.href);return false;en zijn er dan nog andere zaken die veranderd of gewijzigd moeten worden ?
MVG =)
12 maart 2014 om 19:52 #17986707Ik vrees dat dat bedieningspaneel niet voldoende zal zijn om navi 900 te hebben ze.
12 maart 2014 om 20:13 #17986708Dacht ik ook al omdat ik nu clima control ook niet heb …
Vind het wel spijtig wou een turbo ook laten naplaatsen maar dat is of vrij duur of zelfs niet mogelijk =s
Ken niet veel van auto’s dus =D7 juli 2014 om 12:55 #17986709puntje 3 hebben wij niet in onze Astra Sportstourers met Navi 650; het menu “eigen speciale bestemmingen importeren” hebben wij niet, enige hulp iemand?
Bedankt! :thumb
@mist59 wrote:
Als je de uyitleg volgt die hier beschreven staat,kan het eigenlijk niet verkeerd gaan. Hieronder de werkwijze nog eens.
Het is mij eindelijk gelukt de flit POI’s en instellingen exact zo te krijgen zoals ik wil MET MOOIE FOTOCAMERA ICOONTJES OP DE KAART! Dit moet je doen:
1) Voeg de inhoud van alle drie de bestanden samen en sla deze op in een bestand genaamd Bezienswaardigheid_12.poi.
2) Kopieer dit bestand in de map myPOIs in de root van een USB-stick. De locatie is dus myPOIsBezienswaardigheid_12.poi.
Let op, hoofd en kleine letters staan exact zo op mijn USB-stick.
3) Importeer de POI’s met de standaarfunctionaliteit via menu-optie Navigatie-instellingen->Eigen speciale bestemmingen importeren.
4) Activeer de melding als je de POI nadert met behulp van menu-optie Navigatie-instellingen->myPOIs Melding speciale bestemmingen en schakel de optie Bezienswaardigheid in. Achter de optie staat nu <Aan. Eventueel kun je ook andere POIs selecteren als je wilt.
5) Bevestig je selectie door bovenin de lijst te selecteren voor Bevestigen.
LET OP! MET BEHULP VAN STAP 6 t/m 9 WORDEN DE POIs GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! (In ieder geval wel bij mij).
6) Ga naar Navigatie -> Navigatie-opties -> Kaartopties -> Spec. bestemmingen tonen op kaart
7) Selecteer de optie Bezienswaardigheid uit de lijst
8 ) Selecteer de optie Vrije tijd, hobby en bezienswaardigheden uit de lijst.
9) Sla de selectie op door te selecteren voor Instellingen overnemen.
ALLEEN ALS JE DE OPTIES SELECTEERT UIT STAP 7 EN 8 WORDT HET CAMERA ICOONTJE GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! ALS JE OF 7 OF 8 SELECTEERT, DAN WORDT HET ICOONTJE NIET OP DE KAART GETOOND. UITERAARD KRIJG JE WEL ALTIJD EEN MELDING BIJ NADEREN VAN DE FLITSCAMERA.Anders eens laten weten wat er wel of niet gaat. De uitleg is enkel voor Navi 900, dus met sd-kaart en niet met dvd.
Veel succes
11 juli 2014 om 09:58 #17986710Werkt bovenstaande ook op de nieuwe insignia’s met Intellilink? Is ook een Navi 900…
13 juli 2014 om 11:14 #17986711@nick_s goeie vraag, je was me voor. Kan iemand dat beantwoorden? ik kan die menu opties ook niet echt vinden in de intellilink met navi 900 en SD.
14 juli 2014 om 07:38 #17986712@Bert
Er is wel een “mijnPOI” optie dat uitgeblankt is. Ik vermoed dat dit geactiveerd wordt als hij via SD dat mapje vindt. Zal het allezins een proberen vanavond.14 juli 2014 om 08:44 #17986713@nick_s wrote:
@Bert
Er is wel een “mijnPOI” optie dat uitgeblankt is. Ik vermoed dat dit geactiveerd wordt als hij via SD dat mapje vindt. Zal het allezins een proberen vanavond.Die flitscamera’s zitten er bij mij standaard in, alleen een audio signalering ontbreekt. En je staart nu eenmaal niet de hele tijd naar je scherm om te kijken of er ergens een camera staat. Dus het kunnen aanzetten van een audio signaal zou erg handig zijn.
14 juli 2014 om 08:58 #17986714@bert pitt wrote:
@nick_s wrote:
@Bert
Er is wel een “mijnPOI” optie dat uitgeblankt is. Ik vermoed dat dit geactiveerd wordt als hij via SD dat mapje vindt. Zal het allezins een proberen vanavond.Die flitscamera’s zitten er bij mij standaard in, alleen een audio signalering ontbreekt. En je staart nu eenmaal niet de hele tijd naar je scherm om te kijken of er ergens een camera staat. Dus het kunnen aanzetten van een audio signaal zou erg handig zijn.
Klopt!
Indien het onder mijn POI staat, zou het beter een niveau hoger komen. Maar dan is er tenminste nog een mogelijkheid om het aan de praat te krijgen :)18 juli 2014 om 07:42 #17986715Heb ondertussen geprobeerd om dit aan de praat te krijgen bij de nieuwe Insignia met Intellilink, maar het is mij niet gelukt :(
Hij herkent de USB wel (zie hem verschijnen in Media) maar er gebeurt gewoon niets. Als je dan naar het upload/download menu gaat komt hij zeggen dat upload niet mogelijk is.
Heb het geprobeerd met 4GB en 16GB USB (zowel NTFS als FAT32 en heb geen 1GB USB). Het bewaren van een backup van het systeem is wel zonder problemen geluktHeb ook gezien dat “Bezienswaardigheid” niet meer bestaat als POI in de nieuwe versie. Heb met “Entertainment” geprobeerd, maar dat had ook geen effect.
Ook het knopje “MijnPOIs” blijft uitgeblankt. :cry
18 juli 2014 om 08:04 #17986716USB stick voor b.v. de NAVI 600 en 900 mag max 1GB zijn mogelijk bij dit systeem ook zo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.