Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!
- Dit onderwerp bevat 431 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 december 2021om 22:41 door mark82.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2012 om 00:02 #18059367
heb je aan de ene zijde ook wel weer gelijk in,
het blijft natuurlijk een daily,
vind het ook super hoe je het gedaan heb, en denk gewoon graag mee,11 november 2012 om 09:00 #18059368Geef mij dan die megasquirt en laptop dan maar
aan de motor zal ik blijven modden
zie mezelf niet met regelmaat mn veren en demping aanpassen
maar das persoonlijk11 november 2012 om 09:17 #18059369Precies, dat is dus persoonlijk. Ik wil iets wat betrouwbaar is en makkelijk met originele onderdelen te repareren is. Megasquirt is leuk voor de nerd, maar ik heb nog geen blok gewoon zuiver lopend en betrouwbaar gezien met die rommel er op.
11 november 2012 om 13:26 #18059370Omdat er om werd gevraagd even een plaatje, hij is nog net zo roze als eerst… :ass Heb nog twee vers gespoten deuren staan die wel echt rood zijn en de rest poets ik voor nu even op tot ik weer zin en geld heb om meer delen te laten spuiten…
En hier zie je dan de astra f binnenkappen die ik er in heb zitten nu. Heb ze voor een deel over de Kadett kappen heen geplaatst om de voordelen van beide te hebben….
11 november 2012 om 18:59 #18059371@Vinci wrote:
En hier zie je dan de astra f binnenkappen die ik er in heb zitten nu. Heb ze voor een deel over de Kadett kappen heen geplaatst om de voordelen van beide te hebben….
Wat zijn dan de voor/nadelen van de Kadett wielkuipen t.o.v. een astra?
11 november 2012 om 20:08 #18059372@Vinci wrote:
Omdat er om werd gevraagd even een plaatje, hij is nog net zo roze als eerst… :ass Heb nog twee vers gespoten deuren staan die wel echt rood zijn en de rest poets ik voor nu even op tot ik weer zin en geld heb om meer delen te laten spuiten…
En hier zie je dan de astra f binnenkappen die ik er in heb zitten nu. Heb ze voor een deel over de Kadett kappen heen geplaatst om de voordelen van beide te hebben….
Ik dacht eigenlijk dat het een originele 5 drs Gsi was, of is ie gewoon in vermomming? :jerry
11 november 2012 om 20:10 #18059348Die van de astra lopen voorin helemaal met de ronding mee naar beneden, en zijn iets breder, dus houden gewoon meer troep tegen…
11 november 2012 om 20:23 #18059373@midnight black wrote:
Ik dacht eigenlijk dat het een originele 5 drs Gsi was, of is ie gewoon in vermomming? :jerry
In het Engels noemen ze het een sleeper, wolfje in schaapskleertjes heh… Als de lak weer in top conditie is dan komt er iets op van 1.3 of 1.4 ofzo… LOL :ass
Hou ook meer van de strakke lijnen van een LS. Een GSI is niet lelijk hoor, maar alle extra tupperware (spoiler, sideskirts, stickers) die daar op zit vind ik gewoon niet zo mooi…Dit was een GTtje en daarvan vond ik de spoiler erg lelijk (en onhandig met schoonmaken omdat er altijd vuil achter vandaan blijft druipen), maar de bumpers vind ik wel mooi…
12 november 2012 om 11:00 #18059374Echt respect voor je werkzaamheden en denkzaamheden!
Waar ik nu echt nieuwsgierig naar ben is of je de dEtt al hebt uitgelijnd en wat de waardes nu zijn?12 november 2012 om 12:21 #18059375Dank je! :thumb
Nee, wacht nog op twee nieuwe spoorstangen want daarvan was het rubber een beetje gaar ook. Wil dat natuurlijk even vervangen voor dat hij uitgelijnd wordt…
13 november 2012 om 17:00 #18059376Mooi bezig Vinci!
Heb jij trouwens nog die vloermat nodig? ;)
13 november 2012 om 17:26 #18059377@Kadett 1.5-TD 4Deurs wrote:
Mooi bezig Vinci!
Heb jij trouwens nog die vloermat nodig? ;)
Dank! :wors
Nou ik ben er zeer goed in geslaagd de vloermat schoon te krijgen, dus denk dat ik het voorlopig maar zo laat. Als je er iemand anders blij mee kan maken moet je dat gewoon doen hoor!
14 november 2012 om 21:23 #18059378wat voor achterschijven heb je ?
heb nog een leuke set liggen.,
14 november 2012 om 23:02 #18059379@blue-mission wrote:
wat voor achterschijven heb je ?
heb nog een leuke set liggen.,
Heb gewoon een origineel setje achter schijven. Is een complete originele Astra F GSI achter as…
Wat heb je liggen dan?
15 november 2012 om 07:28 #18059380kadett gsi 16v schijven, geboord, nieuw
15 november 2012 om 09:10 #18059381Hmm, lijkt me wel wat, PM me anders effe een fotootje en prijs…
15 november 2012 om 11:47 #18059382Past dat wel?? Kadett schijven op Astra naven?? Ivm met andere lagering ;)
15 november 2012 om 12:10 #18059383Geen idee, dacht van wel hoor…
15 november 2012 om 12:25 #18059384ben bang dat het niet gaat passen.
een astra heeft een los lagerhuis/naaf hier leg je de schijf op.
bij een kadett worden de lagers in de remschijf geperst.of je moet een combinatie hebben dat het deel waar de veren en schokdempers opzitten van een astra
en de bevestiging ( astap ) van een kadettTheun
15 november 2012 om 16:33 #18059385ik heb nog wel een kadett achteras met schijfen
15 november 2012 om 18:56 #18059386Ah nee ok… Nee, heb er net nieuwe bussen in geperst en de blokken zijn nog prima, heb er niet zo’n haast mee hoor want het remt als een beer….. Als het nou niet al te ingewikkeld er op past is het nog de overweging waard….
Weet je wat het is, achter remmen worden al begrensd omdat ze al te krachtig zouden zijn anders, dus zie er niet zo veel nut in om ze te upgraden dan… Rem sowieso niet al te veel! :ass
15 november 2012 om 19:07 #18059387hoe ver ben je heb je de auto al opnieuw uitgelijnd ?
van de week nog een leuk weetje tegen gekomen.
eerst je stuurhuis centreren en dan de lengte van je stuurstokken gelijk maken.
doe je dit niet gaat de auto onbedoeld sturen bij het remmen.
bij het inveren verandert je toespoor. als dit ongelijk is maak je automatisch een kleine beweging naar links of recht:D leuk als je aan remt voor de tarzanbocht
Theun
15 november 2012 om 21:12 #18059388@theunm wrote:
hoe ver ben je heb je de auto al opnieuw uitgelijnd ?
van de week nog een leuk weetje tegen gekomen.
eerst je stuurhuis centreren en dan de lengte van je stuurstokken gelijk maken.
doe je dit niet gaat de auto onbedoeld sturen bij het remmen.
bij het inveren verandert je toespoor. als dit ongelijk is maak je automatisch een kleine beweging naar links of recht:D leuk als je aan remt voor de tarzanbocht
Theun
Hey nee, ik heb toch nog twee nieuwe spoorstangen besteld waar ik nu nog op wacht. Uiteraard kan hij pas daarna uitgelijnd worden…
Dat weetje staat gewoon in de Haynes manual van de Astra MK2/Belmont. Ook de exacte afstand vanaf het randje van het stuurhuis bij de beugel tot het hart zodat hij gecentreerd staat is er bij vermeld.
Heb er gisteren nog even mee gereden en stapte daarna in een gloednieuwe VW transporter van mijn werk en vind mijn Kadettje toch wel in zo veel opzichten fijner. Wat stuurt hij nu vreselijk goed en lekker en nog eens keihard op de rem getrapt en stuur losjes in mijn handen blijft hij gewoon kaarsrecht liggen, ook met hard gas geven trekt hij niet aan het stuur. En het onderstel voelt gewoon heerlijk, die Eibach veren bevallen me zeer goed, heel comfortabel nog, en toch lekker strak. Nee, alles is heel voorspelbaar en zeer precies en blijft tot een zeer extreem niveau zo reageren. Wagen helt ook totaal niet over, blijft zelfs bij zeer hard door een bocht rijden gewoon strak plat op de weg liggen en stuurt met grote precisie er door heen zoals je het bedoeld had.
Het is lastig om met zekerheid te zeggen dat de verstevigingen helpen en welke er het meest verantwoordelijk voor zijn, maar heb vier Kadettjes gehad over de tijd heen sinds de jaren 90 en daar zaten heel strakke exemplaren bij die echt nog niet opgegeten waren door de roest en geen van die Kadettjes zou aan deze kunnen tippen qua stuurgedrag! king:
Hij gaf voorheen ook nog wel van die knik en knak geluiden met gasgeven en remmen en schuin op of af een afrit rijden en nu gaat dat zonder enig geluid super stabiel. Het voelt echt aan als een nieuwe auto! :vertag
16 november 2012 om 18:52 #18059389andere astappen van een kadett op je achteras, dan past het wel.
16 november 2012 om 19:29 #18059390Kan beter dit doen…
http://www.ebay.co.uk/itm/ASTRA-GSi-16v-mk3-Drilled-Grooved-BRAKE-DISCS-Rear-/290369203697?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item439b5a6df1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Astra-F-MK3-2-0-16V-Rear-Brake-Discs-Drilled-Grooved-01-91-02-98-GPX-732-/310353997575?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item48428a2f07″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Gratis verzenden in Engeland, en daar zit een afdeling van mijn werk waar we ongeveer elke twee weken een keer heen rijden….
Past gelijk zonder gezeik in is helemaal niet duur…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.