Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!
- Dit onderwerp bevat 431 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 december 2021om 22:41 door mark82.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2012 om 21:02 #18059342
Oh ja, kan hem trouwens nog wel flink verlagen ook als ik zou willen, heb de uitlaat echt tot het dak er in hangen…
En helemaal nu het bump steer effect verholpen is heeft verlagen amper nog nadelen, alleen dat de aandrijfassen nog in een andere hoek komen te staan dan….
Denk dat ik er op den duur toch een schroefset onder ga leggen, maar dan wel een goede met afstelbare demping etc….
6 november 2012 om 23:03 #18059343zou dan kijken voor ombouw naar andere fusee’s ivm die vaste dingen,
bijv astra g, moet kunnen weet dat er g’s rond rijden met c20let’s bijv,
ook kan je dan een veel leukere schroefset kopen voor normaal geld.7 november 2012 om 01:00 #18059344@blue-mission wrote:
zou dan kijken voor ombouw naar andere fusee’s ivm die vaste dingen,
bijv astra g, moet kunnen weet dat er g’s rond rijden met c20let’s bijv,
ook kan je dan een veel leukere schroefset kopen voor normaal geld.Hmja, inderdaad, heb ik al eens even naar zitten kijken, ben alleen nog niet echt zo heel erg thuis in de wondere wereld van de schroefsets. Weet dat ze er zijn van RVS, wat ik wel zo fijn vind om ze goed te kunnen blijven afstellen. En wil graag rebound en compressie op de demping kunnen afstellen… Zal toch wel wat kosten. Weet dat er al vrij aardige setjes (op het oog!) staan her en der voor andere auto’s als de Kadett voor 200 euro al, maar dat kan denk ik geen kwaliteit zijn. Dan die van KW voor al een paar honderd… En de prijs voor die van de Kadett is over het algemeen belachelijk hoog… maar wel gelijk een echt goede set dan….
Ach ja, toekomstmuziek…. :afro
7 november 2012 om 18:42 #18059345Nou das een duidelijk uitleg al zeg ik het zelf :thumbup . kw is best goed heb zelf variant 2 , ben er wel over te spreken
8 november 2012 om 11:56 #18059346@Vinci wrote:
@blue-mission wrote:
zou dan kijken voor ombouw naar andere fusee’s ivm die vaste dingen,
bijv astra g, moet kunnen weet dat er g’s rond rijden met c20let’s bijv,
ook kan je dan een veel leukere schroefset kopen voor normaal geld.Hmja, inderdaad, heb ik al eens even naar zitten kijken, ben alleen nog niet echt zo heel erg thuis in de wondere wereld van de schroefsets. Weet dat ze er zijn van RVS, wat ik wel zo fijn vind om ze goed te kunnen blijven afstellen. En wil graag rebound en compressie op de demping kunnen afstellen… Zal toch wel wat kosten. Weet dat er al vrij aardige setjes (op het oog!) staan her en der voor andere auto’s als de Kadett voor 200 euro al, maar dat kan denk ik geen kwaliteit zijn. Dan die van KW voor al een paar honderd… En de prijs voor die van de Kadett is over het algemeen belachelijk hoog… maar wel gelijk een echt goede set dan….
Ach ja, toekomstmuziek…. :afro
Wil je compresie en rebound afstellen moet je zo ie zo al naar een spax schokker overstappen.
In tegenstelling van wat beweerd wordt is bij bv koni alleen de uitgaande slag te stellen!
In dat geval: spax dempers kopen en ermee naar pipo!!! Hij maakt ze zelf.8 november 2012 om 18:24 #18059347Interessant Patrick!
Heb net de eerste meters gemaakt in de auto, ookal is er nog heel veel niet af…
Positieve dingen die gelijk opvallen:
1. Hij stuurt echt messcherp, werkelijk fan-tas-tisch!! Ondanks dat hij nog niet uitgelijnd is en dat het spits was…. Het stuurgedrag is echt rete strak en snel, net een kart!
2. Hij is uiterst stil geworden, zelfs als ik flink gas geef is het geluid nog beschaafd te noemen!
3. Het trilgeluid is weg!
4. Wel lekker dat de schakelweg iets korter is ook nu.
5. Heerlijk warme lucht uit de middenroosters!
5. Positie van de stoelen is nu eindelijk super goed!Wat wel opvalt is dat hij inderdaad ietsje zwaarder stuurt, maar vind dat eigenlijk wel lekker. Inparkeren gaat niet moeilijker ofzo, dan stuurt hij eigenlijk nog relatief licht.
Nu nog licht in de tellerbak, KM teller kabel er in, centrale vergrendeling weer bedraden…etc…etc… zucht…
8 november 2012 om 20:39 #18059349Mooi dat het nut heeft…zou lullig zijn als het beroerder zou geworden zijn ;)
8 november 2012 om 20:59 #18059350gefeliciteerd met het resultaat.
kun je aangeven wat het verschil is in sturen
had je eerst het idee dat je “speling” moest overwinnen.
en is dat nu verdwenen.dit omdat ik onze circuit kadett ook een update wil geven.
ik denk dat de extra caster de rechuit stabiliteit ten goede moet komen.ten minste dat is mijn theorie
theun
8 november 2012 om 21:00 #18059351Kijk dat is goed nieuws :thumb , nu gauw afbouwen en kar(r)(t)en met die bak :D
9 november 2012 om 00:52 #18059352Dank allen! king:
Hij centreert zeker aggressiever, kost duidelijk ietsjes meer kracht om hem om te sturen. En nu nog zonder dat hij uitgelijnd is kan ik mijn stuur loslaten met gasgeven en remmen blijft hij gewoon kaarsrecht door rijden. Rotondes gedaan net en er werkelijk doorheen gevlogen!! Voorheen stuurde hij ook ‘goed’ niet echt speling die overwonnen hoefde te worden of zo, maar je moest meer bewegen voor minder resultaat en dat ging ook ten koste van de precisie….
Stabiliteit van de koets is nu ook super, schuin over een verkeersdrempel geeft hij geen kik meer! En hij is super stil en soepel terwijl nog niet eens de achterbank en hoedenplank er in zit. Het enige wat lawaai maakt nog is de benzinepomp, moet ik nog even beter naar kijken… Dat deed hij nooit zo namelijk…
9 november 2012 om 01:09 #18059353ben er erg benieuwt naar, ! vind dit echt gaaf, beetje wat ik met mijn ex gsi ingedachten had :wub
ach mn huidige speeltjes zijn ook leuk hihi
9 november 2012 om 10:05 #18059354Als je je achterbank enzo erin hebt zal het geluid ook minder worden. Dat merk ik in ieder geval wel bij mijn Corsa. Verder erg goed bezig! Ben benieuwd naar de foto’s hoe ie er nu bij staat.
9 november 2012 om 17:43 #18059355He top man :thumbup Goed te horen dat je behaalt wat je wilde behalen , je hebt er ook zoveel werk ingestoken , moet een heerlijk gevoel zijn er dan weer mee te rijden
9 november 2012 om 18:25 #18059356top dat het geslaagd is :thumb :kewlpics
9 november 2012 om 20:27 #18059357gaaf wat een werk wat word het volgen de ?
michel
9 november 2012 om 21:57 #18059358@blue-mission wrote:
ben er erg benieuwt naar, ! vind dit echt gaaf, beetje wat ik met mijn ex gsi ingedachten had :wub
ach mn huidige speeltjes zijn ook leuk hihi
Hoe langer ik er in rij hoe meer ik me weer thuis voel en besef hoe gaaf het is hoe hij nu stuurt! Dit is nu echt een uniek Kadettje!
@*Jurgen* wrote:
Als je je achterbank enzo erin hebt zal het geluid ook minder worden. Dat merk ik in ieder geval wel bij mijn Corsa. Verder erg goed bezig! Ben benieuwd naar de foto’s hoe ie er nu bij staat.
Nee, heb net de stukjes slang iets verlengd en het geluid is gewoon WEG! HAH!! king: king: Denk wel dat de hele auto met achterbank er in wel ietsjes stiller zal zijn…
@mark wrote:
He top man :thumbup Goed te horen dat je behaalt wat je wilde behalen , je hebt er ook zoveel werk ingestoken , moet een heerlijk gevoel zijn er dan weer mee te rijden
Ja, en dat het nog niet af is baal ik nog steeds een beetje van, ondanks dat ik me ook heel goed voel over de geslaagde rij-eigenschappen. Moet namelijk nu gauw APK er op hebben en daarvoor moeten toch nog wat dingetjes verplicht afgemaakt worden op korte termijn. Heb eigenlijk zooooooon behoefte aan even wat rust aan mijn hoofd na al het harde werk…. :sleeping
@bastiaan1981 wrote:
top dat het geslaagd is :thumb :kewlpics
Cker! Kan het iedereen aanraden om eens kritisch naar de geometrie te kijken. Zit nu wel met een andere blik naar wat restauratie topics te kijken en dan denk ik wel mooi werk, maar jammer als je zo dicht bij een beter stuurgedrag bent dat je het dan niet doet!! :???: Maar ja, je moet maar net weten wat er aan mankeert voor je er wat aan kan doen heh. Mijn project begon met het zoeken naar een onderstellen expert die ik gerust tegen betaling om het juiste advies had willen inhuren, maar niemand diende zich aan!! Die mensen zijn zeker zeldzaam ofzo! Allemaal mensen die er ook mee op het circuit rijden etc. waar je toch van verwacht dat ze zich wel eens in de materie verdiept zouden hebben!!? Heeft me uiteindelijk maanden werk gekost aan meten, berekenen, informatie zoeken etc. voordat ik wist wat er aan mankeerde en hoe ik het kon gaan oplossen… En inmiddels weet ik wel precies wat zo’n auto nodig heeft en hoeveel mm er overal aangepast moet worden om hem superstrak te laten sturen!
Foto’s trouwens, tja, is niet super interessant ofzo, ziet er weer ongeveer uit zoals in mijn oudere topics…. Maar zal als het echt helemaal af is en hij wat gepoetst is weer wat plaatjes maken…
@okkie-001 wrote:
gaaf wat een werk wat word het volgen de ?
michel
Volgende???? :shock: Alsjeblieft hee! :sleeping Als ik nog eens aan zo iets begin dan is het voor geld, veel geld!! Heeeel veeel geld!!! :afro
10 november 2012 om 11:34 #18059359Waar blijft de how-to ;) :jerry
10 november 2012 om 13:29 #18059360Ik vind het nogal een how to: 8 pagina’s! :thumb
10 november 2012 om 16:42 #18059361Pfff jongens een how-to… :sleeping Ik zou er dan netjes bouwtekeningen bij willen voegen, het is namelijk nogal wat bij mekaar. Als ik een lijst maak van alle aanpassingen is die al vrij uitgebreid, laat staan als ik de aanpassingen ook nog stuk voor stuk zou moeten beschrijven. Bij mij zit het in het koppie nu, maar om van a tot z een how to te maken is haast onbegonnen werk. Je moet al een bepaalde handigheid en ervaring hebben om het zelfs met de beste how-to na te kunnen bouwen, er zijn mensen die het met de dingen uit dit topic zo na kunnen bouwen hoor, maar voor velen zou het een best wel stijle leercurve zijn…. (wat het voor mij ook wel was, daar niet van… :angel )
Ik hoop natuurlijk dat anderen er wat aan hebben door dit topic te lezen…. :vertag :thumbup
10 november 2012 om 20:34 #18059362@Vinci wrote:
Cker! Kan het iedereen aanraden om eens kritisch naar de geometrie te kijken. Zit nu wel met een andere blik naar wat restauratie topics te kijken en dan denk ik wel mooi werk, maar jammer als je zo dicht bij een beter stuurgedrag bent dat je het dan niet doet!! :???: Maar ja, je moet maar net weten wat er aan mankeert voor je er wat aan kan doen heh. Mijn project begon met het zoeken naar een onderstellen expert die ik gerust tegen betaling om het juiste advies had willen inhuren, maar niemand diende zich aan!! Die mensen zijn zeker zeldzaam ofzo! Allemaal mensen die er ook mee op het circuit rijden etc. waar je toch van verwacht dat ze zich wel eens in de materie verdiept zouden hebben!!? Heeft me uiteindelijk maanden werk gekost aan meten, berekenen, informatie zoeken etc. voordat ik wist wat er aan mankeerde en hoe ik het kon gaan oplossen… En inmiddels weet ik wel precies wat zo’n auto nodig heeft en hoeveel mm er overal aangepast moet worden om hem superstrak te laten sturen!
ik denk toch wel dat een aantal mensen hierdoor geinspireerd zijn om eens wat wijzigingen door te voeren, of te overwegen.
Een kennis van me heeft jaren geleden al wijzigingen aan caster en bumbsteer effect aangebracht aan zijn kadett D.Maar toch zijn er ook een aantal handige hobbyisten die ondanks dat het aanzienlijk beter zou zijn en ze het durven en kunnen, niks willen wijzigen aan onderdelen of koetswerk!
Persoonlijk schroef ik echt alleen maar oem matriaal op mijn auto’s en ook wat restauratie werk betreft wil ik zuiver origineel!
Op die manier ben ik dan weer uniek met mijn auto’s!Maar Vinci, top gedaan en laat me maar even weten wanneer hij klaar is dan spreken we wat af!
10 november 2012 om 21:18 #18059363dan zouden astra g fussee’s ideaal zijn, kan je heel makkelijk met de schroefset je camber aanpassen,
als je dan ook nog caster verstelling maakt, zit je zeker ideaal !10 november 2012 om 21:38 #18059364Snap dat ook heel goed, zit zelf in de audio techniek en daar zie je ook super veel dat mensen de sound van veel oude effect apparatuur bijv. op buizen heel erg waarderen. Die willen daar ook niks anders aan, geen nieuwe apparaten, geen digitale techniek, geen transistoren.
Jij bent een purist! :vertag
Ben zelf niet zo moeilijk daarmee, in mijn beleving is het een auto die dikke roest schade had die menigeen zo naar de sloop gebracht zou hebben die nu gered is en ik mijn eigen ding van heb gemaakt. Net als het Astra G interieur…
Voor mij was dit de uitdaging om te kijken of het me lukt deze auto te verbeteren. Dat leerproces ging het me ook een beetje om, al had ik het als een heel wat minder ingrijpende operatie voorgesteld. Denk dat we in dat opzicht wel mekaar de hand kunnen schudden dat we het onszelf niet echt makkelijk maken… :D
10 november 2012 om 21:43 #18059365@blue-mission wrote:
dan zouden astra g fussee’s ideaal zijn, kan je heel makkelijk met de schroefset je camber aanpassen,
als je dan ook nog caster verstelling maakt, zit je zeker ideaal !Toch kan je die twee daarmee niet individueel aanpassen, het gaat in een vooraf bepaald rondje zonder echte tussenstapjes…. Daarnaast is het ook niet mogelijk om zo’n extreme hoek te halen als ik nu heb omdat dan je spoorstangen vanalles gaan raken.
10 november 2012 om 21:44 #18059366klopt, bedoel het ook als toevoeging op jou, om zo alles optimaal af te stellen, de redelijk ideale basis heb je al.
10 november 2012 om 21:58 #18059167@blue-mission wrote:
klopt, bedoel het ook als toevoeging op jou, om zo alles optimaal af te stellen, de redelijk ideale basis heb je al.
Hah ja, heb wel een paar keer gedacht als alles niet bevalt dat ik zo wel weer terug kon, en als ik ze zelf draai met een iets minder extreme excenter dan is het nog iets meer te finetunen… Maar ik geloof nog steeds niet dat het nog anders moet dan dit. Mijn ervaring is ook dat ook al is dit 120% van wat het moet zijn en het was maar 30% dan heb ik er nog steeds een veel betere auto van gemaakt. En mijn ervaring is dat alles wat je af kan stellen meestal alleen maar er toe leidt dat je eindeloos blijft tweaken om er jaren later achter te komen dat alles toch een compromis blijft. Zie het aan die megasquirt gebruikers, die rijden tot de dood van hun auto rond met een laptop op de bijrijders stoel….. :ass
Niet dat afstelbare dingen altijd een nadeel zijn, in tegendeel. Enkel voor dingen die je eenmalig instelt geldt dat het net zo goed niet afstelbaar had hoeven zijn maar goed af fabriek. Vering en dan met name demping lijkt me wel heel fijn om afstelbaar te hebben bijvoorbeeld. :vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.