E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 432)
  • Auteur
    Berichten
  • #18059342
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Oh ja, kan hem trouwens nog wel flink verlagen ook als ik zou willen, heb de uitlaat echt tot het dak er in hangen…

      En helemaal nu het bump steer effect verholpen is heeft verlagen amper nog nadelen, alleen dat de aandrijfassen nog in een andere hoek komen te staan dan….

      Denk dat ik er op den duur toch een schroefset onder ga leggen, maar dan wel een goede met afstelbare demping etc….

      #18059343
      blue-mission
        Lid sinds:
        27 July 2010

        zou dan kijken voor ombouw naar andere fusee’s ivm die vaste dingen,
        bijv astra g, moet kunnen weet dat er g’s rond rijden met c20let’s bijv,
        ook kan je dan een veel leukere schroefset kopen voor normaal geld.

        #18059344
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          @blue-mission wrote:

          zou dan kijken voor ombouw naar andere fusee’s ivm die vaste dingen,
          bijv astra g, moet kunnen weet dat er g’s rond rijden met c20let’s bijv,
          ook kan je dan een veel leukere schroefset kopen voor normaal geld.

          Hmja, inderdaad, heb ik al eens even naar zitten kijken, ben alleen nog niet echt zo heel erg thuis in de wondere wereld van de schroefsets. Weet dat ze er zijn van RVS, wat ik wel zo fijn vind om ze goed te kunnen blijven afstellen. En wil graag rebound en compressie op de demping kunnen afstellen… Zal toch wel wat kosten. Weet dat er al vrij aardige setjes (op het oog!) staan her en der voor andere auto’s als de Kadett voor 200 euro al, maar dat kan denk ik geen kwaliteit zijn. Dan die van KW voor al een paar honderd… En de prijs voor die van de Kadett is over het algemeen belachelijk hoog… maar wel gelijk een echt goede set dan….

          Ach ja, toekomstmuziek…. :afro

          #18059345
          mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Nou das een duidelijk uitleg al zeg ik het zelf :thumbup . kw is best goed heb zelf variant 2 , ben er wel over te spreken

            #18059346
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @Vinci wrote:

              @blue-mission wrote:

              zou dan kijken voor ombouw naar andere fusee’s ivm die vaste dingen,
              bijv astra g, moet kunnen weet dat er g’s rond rijden met c20let’s bijv,
              ook kan je dan een veel leukere schroefset kopen voor normaal geld.

              Hmja, inderdaad, heb ik al eens even naar zitten kijken, ben alleen nog niet echt zo heel erg thuis in de wondere wereld van de schroefsets. Weet dat ze er zijn van RVS, wat ik wel zo fijn vind om ze goed te kunnen blijven afstellen. En wil graag rebound en compressie op de demping kunnen afstellen… Zal toch wel wat kosten. Weet dat er al vrij aardige setjes (op het oog!) staan her en der voor andere auto’s als de Kadett voor 200 euro al, maar dat kan denk ik geen kwaliteit zijn. Dan die van KW voor al een paar honderd… En de prijs voor die van de Kadett is over het algemeen belachelijk hoog… maar wel gelijk een echt goede set dan….

              Ach ja, toekomstmuziek…. :afro

              Wil je compresie en rebound afstellen moet je zo ie zo al naar een spax schokker overstappen.
              In tegenstelling van wat beweerd wordt is bij bv koni alleen de uitgaande slag te stellen!
              In dat geval: spax dempers kopen en ermee naar pipo!!! Hij maakt ze zelf.

              #18059347
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Interessant Patrick!

                Heb net de eerste meters gemaakt in de auto, ookal is er nog heel veel niet af…

                Positieve dingen die gelijk opvallen:

                1. Hij stuurt echt messcherp, werkelijk fan-tas-tisch!! Ondanks dat hij nog niet uitgelijnd is en dat het spits was…. Het stuurgedrag is echt rete strak en snel, net een kart!
                2. Hij is uiterst stil geworden, zelfs als ik flink gas geef is het geluid nog beschaafd te noemen!
                3. Het trilgeluid is weg!
                4. Wel lekker dat de schakelweg iets korter is ook nu.
                5. Heerlijk warme lucht uit de middenroosters!
                5. Positie van de stoelen is nu eindelijk super goed!

                Wat wel opvalt is dat hij inderdaad ietsje zwaarder stuurt, maar vind dat eigenlijk wel lekker. Inparkeren gaat niet moeilijker ofzo, dan stuurt hij eigenlijk nog relatief licht.

                Nu nog licht in de tellerbak, KM teller kabel er in, centrale vergrendeling weer bedraden…etc…etc… zucht…

                #18059349
                Raluph
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2011

                  Mooi dat het nut heeft…zou lullig zijn als het beroerder zou geworden zijn ;)

                  #18059350
                  theunm
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    gefeliciteerd met het resultaat.

                    kun je aangeven wat het verschil is in sturen
                    had je eerst het idee dat je “speling” moest overwinnen.
                    en is dat nu verdwenen.

                    dit omdat ik onze circuit kadett ook een update wil geven.
                    ik denk dat de extra caster de rechuit stabiliteit ten goede moet komen.

                    ten minste dat is mijn theorie

                    theun

                    #18059351
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Kijk dat is goed nieuws :thumb , nu gauw afbouwen en kar(r)(t)en met die bak :D

                      #18059352
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Dank allen! king:

                        Hij centreert zeker aggressiever, kost duidelijk ietsjes meer kracht om hem om te sturen. En nu nog zonder dat hij uitgelijnd is kan ik mijn stuur loslaten met gasgeven en remmen blijft hij gewoon kaarsrecht door rijden. Rotondes gedaan net en er werkelijk doorheen gevlogen!! Voorheen stuurde hij ook ‘goed’ niet echt speling die overwonnen hoefde te worden of zo, maar je moest meer bewegen voor minder resultaat en dat ging ook ten koste van de precisie….

                        Stabiliteit van de koets is nu ook super, schuin over een verkeersdrempel geeft hij geen kik meer! En hij is super stil en soepel terwijl nog niet eens de achterbank en hoedenplank er in zit. Het enige wat lawaai maakt nog is de benzinepomp, moet ik nog even beter naar kijken… Dat deed hij nooit zo namelijk…

                        #18059353
                        blue-mission
                          Lid sinds:
                          27 July 2010

                          ben er erg benieuwt naar, ! vind dit echt gaaf, beetje wat ik met mijn ex gsi ingedachten had :wub

                          ach mn huidige speeltjes zijn ook leuk hihi

                          #18059354
                          Jurgen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2007

                            Als je je achterbank enzo erin hebt zal het geluid ook minder worden. Dat merk ik in ieder geval wel bij mijn Corsa. Verder erg goed bezig! Ben benieuwd naar de foto’s hoe ie er nu bij staat.

                            #18059355
                            mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              He top man :thumbup Goed te horen dat je behaalt wat je wilde behalen , je hebt er ook zoveel werk ingestoken , moet een heerlijk gevoel zijn er dan weer mee te rijden

                              #18059356
                              bastiaan1981
                                Lid sinds:
                                29 August 2006

                                top dat het geslaagd is :thumb :kewlpics

                                #18059357
                                okkie-001
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 June 2009

                                  gaaf wat een werk wat word het volgen de ?

                                  michel

                                  #18059358
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    @blue-mission wrote:

                                    ben er erg benieuwt naar, ! vind dit echt gaaf, beetje wat ik met mijn ex gsi ingedachten had :wub

                                    ach mn huidige speeltjes zijn ook leuk hihi

                                    Hoe langer ik er in rij hoe meer ik me weer thuis voel en besef hoe gaaf het is hoe hij nu stuurt! Dit is nu echt een uniek Kadettje!

                                    @*Jurgen* wrote:

                                    Als je je achterbank enzo erin hebt zal het geluid ook minder worden. Dat merk ik in ieder geval wel bij mijn Corsa. Verder erg goed bezig! Ben benieuwd naar de foto’s hoe ie er nu bij staat.

                                    Nee, heb net de stukjes slang iets verlengd en het geluid is gewoon WEG! HAH!! king: king: Denk wel dat de hele auto met achterbank er in wel ietsjes stiller zal zijn…

                                    @mark wrote:

                                    He top man :thumbup Goed te horen dat je behaalt wat je wilde behalen , je hebt er ook zoveel werk ingestoken , moet een heerlijk gevoel zijn er dan weer mee te rijden

                                    Ja, en dat het nog niet af is baal ik nog steeds een beetje van, ondanks dat ik me ook heel goed voel over de geslaagde rij-eigenschappen. Moet namelijk nu gauw APK er op hebben en daarvoor moeten toch nog wat dingetjes verplicht afgemaakt worden op korte termijn. Heb eigenlijk zooooooon behoefte aan even wat rust aan mijn hoofd na al het harde werk…. :sleeping

                                    @bastiaan1981 wrote:

                                    top dat het geslaagd is :thumb :kewlpics

                                    Cker! Kan het iedereen aanraden om eens kritisch naar de geometrie te kijken. Zit nu wel met een andere blik naar wat restauratie topics te kijken en dan denk ik wel mooi werk, maar jammer als je zo dicht bij een beter stuurgedrag bent dat je het dan niet doet!! :???: Maar ja, je moet maar net weten wat er aan mankeert voor je er wat aan kan doen heh. Mijn project begon met het zoeken naar een onderstellen expert die ik gerust tegen betaling om het juiste advies had willen inhuren, maar niemand diende zich aan!! Die mensen zijn zeker zeldzaam ofzo! Allemaal mensen die er ook mee op het circuit rijden etc. waar je toch van verwacht dat ze zich wel eens in de materie verdiept zouden hebben!!? Heeft me uiteindelijk maanden werk gekost aan meten, berekenen, informatie zoeken etc. voordat ik wist wat er aan mankeerde en hoe ik het kon gaan oplossen… En inmiddels weet ik wel precies wat zo’n auto nodig heeft en hoeveel mm er overal aangepast moet worden om hem superstrak te laten sturen!

                                    Foto’s trouwens, tja, is niet super interessant ofzo, ziet er weer ongeveer uit zoals in mijn oudere topics…. Maar zal als het echt helemaal af is en hij wat gepoetst is weer wat plaatjes maken…

                                    @okkie-001 wrote:

                                    gaaf wat een werk wat word het volgen de ?

                                    michel

                                    Volgende???? :shock: Alsjeblieft hee! :sleeping Als ik nog eens aan zo iets begin dan is het voor geld, veel geld!! Heeeel veeel geld!!! :afro

                                    #18059359
                                    trashmetal
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2007

                                      Waar blijft de how-to ;) :jerry

                                      #18059360
                                      midnight black
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 December 2011

                                        Ik vind het nogal een how to: 8 pagina’s! :thumb

                                        #18059361
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Pfff jongens een how-to… :sleeping Ik zou er dan netjes bouwtekeningen bij willen voegen, het is namelijk nogal wat bij mekaar. Als ik een lijst maak van alle aanpassingen is die al vrij uitgebreid, laat staan als ik de aanpassingen ook nog stuk voor stuk zou moeten beschrijven. Bij mij zit het in het koppie nu, maar om van a tot z een how to te maken is haast onbegonnen werk. Je moet al een bepaalde handigheid en ervaring hebben om het zelfs met de beste how-to na te kunnen bouwen, er zijn mensen die het met de dingen uit dit topic zo na kunnen bouwen hoor, maar voor velen zou het een best wel stijle leercurve zijn…. (wat het voor mij ook wel was, daar niet van… :angel )

                                          Ik hoop natuurlijk dat anderen er wat aan hebben door dit topic te lezen…. :vertag :thumbup

                                          #18059362
                                          anoniem
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            @Vinci wrote:

                                            Cker! Kan het iedereen aanraden om eens kritisch naar de geometrie te kijken. Zit nu wel met een andere blik naar wat restauratie topics te kijken en dan denk ik wel mooi werk, maar jammer als je zo dicht bij een beter stuurgedrag bent dat je het dan niet doet!! :???: Maar ja, je moet maar net weten wat er aan mankeert voor je er wat aan kan doen heh. Mijn project begon met het zoeken naar een onderstellen expert die ik gerust tegen betaling om het juiste advies had willen inhuren, maar niemand diende zich aan!! Die mensen zijn zeker zeldzaam ofzo! Allemaal mensen die er ook mee op het circuit rijden etc. waar je toch van verwacht dat ze zich wel eens in de materie verdiept zouden hebben!!? Heeft me uiteindelijk maanden werk gekost aan meten, berekenen, informatie zoeken etc. voordat ik wist wat er aan mankeerde en hoe ik het kon gaan oplossen… En inmiddels weet ik wel precies wat zo’n auto nodig heeft en hoeveel mm er overal aangepast moet worden om hem superstrak te laten sturen!

                                            ik denk toch wel dat een aantal mensen hierdoor geinspireerd zijn om eens wat wijzigingen door te voeren, of te overwegen.
                                            Een kennis van me heeft jaren geleden al wijzigingen aan caster en bumbsteer effect aangebracht aan zijn kadett D.

                                            Maar toch zijn er ook een aantal handige hobbyisten die ondanks dat het aanzienlijk beter zou zijn en ze het durven en kunnen, niks willen wijzigen aan onderdelen of koetswerk!

                                            Persoonlijk schroef ik echt alleen maar oem matriaal op mijn auto’s en ook wat restauratie werk betreft wil ik zuiver origineel!
                                            Op die manier ben ik dan weer uniek met mijn auto’s!

                                            Maar Vinci, top gedaan en laat me maar even weten wanneer hij klaar is dan spreken we wat af!

                                            #18059363
                                            blue-mission
                                              Lid sinds:
                                              27 July 2010

                                              dan zouden astra g fussee’s ideaal zijn, kan je heel makkelijk met de schroefset je camber aanpassen,
                                              als je dan ook nog caster verstelling maakt, zit je zeker ideaal !

                                              #18059364
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Snap dat ook heel goed, zit zelf in de audio techniek en daar zie je ook super veel dat mensen de sound van veel oude effect apparatuur bijv. op buizen heel erg waarderen. Die willen daar ook niks anders aan, geen nieuwe apparaten, geen digitale techniek, geen transistoren.

                                                Jij bent een purist! :vertag

                                                Ben zelf niet zo moeilijk daarmee, in mijn beleving is het een auto die dikke roest schade had die menigeen zo naar de sloop gebracht zou hebben die nu gered is en ik mijn eigen ding van heb gemaakt. Net als het Astra G interieur…

                                                Voor mij was dit de uitdaging om te kijken of het me lukt deze auto te verbeteren. Dat leerproces ging het me ook een beetje om, al had ik het als een heel wat minder ingrijpende operatie voorgesteld. Denk dat we in dat opzicht wel mekaar de hand kunnen schudden dat we het onszelf niet echt makkelijk maken… :D

                                                #18059365
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  @blue-mission wrote:

                                                  dan zouden astra g fussee’s ideaal zijn, kan je heel makkelijk met de schroefset je camber aanpassen,
                                                  als je dan ook nog caster verstelling maakt, zit je zeker ideaal !

                                                  Toch kan je die twee daarmee niet individueel aanpassen, het gaat in een vooraf bepaald rondje zonder echte tussenstapjes…. Daarnaast is het ook niet mogelijk om zo’n extreme hoek te halen als ik nu heb omdat dan je spoorstangen vanalles gaan raken.

                                                  #18059366
                                                  blue-mission
                                                    Lid sinds:
                                                    27 July 2010

                                                    klopt, bedoel het ook als toevoeging op jou, om zo alles optimaal af te stellen, de redelijk ideale basis heb je al.

                                                    #18059167
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      @blue-mission wrote:

                                                      klopt, bedoel het ook als toevoeging op jou, om zo alles optimaal af te stellen, de redelijk ideale basis heb je al.

                                                      Hah ja, heb wel een paar keer gedacht als alles niet bevalt dat ik zo wel weer terug kon, en als ik ze zelf draai met een iets minder extreme excenter dan is het nog iets meer te finetunen… Maar ik geloof nog steeds niet dat het nog anders moet dan dit. Mijn ervaring is ook dat ook al is dit 120% van wat het moet zijn en het was maar 30% dan heb ik er nog steeds een veel betere auto van gemaakt. En mijn ervaring is dat alles wat je af kan stellen meestal alleen maar er toe leidt dat je eindeloos blijft tweaken om er jaren later achter te komen dat alles toch een compromis blijft. Zie het aan die megasquirt gebruikers, die rijden tot de dood van hun auto rond met een laptop op de bijrijders stoel….. :ass

                                                      Niet dat afstelbare dingen altijd een nadeel zijn, in tegendeel. Enkel voor dingen die je eenmalig instelt geldt dat het net zo goed niet afstelbaar had hoeven zijn maar goed af fabriek. Vering en dan met name demping lijkt me wel heel fijn om afstelbaar te hebben bijvoorbeeld. :vertag

                                                    25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 432)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.