E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 432)
  • Auteur
    Vinci
    Deelnemer

Zo, vandaag de uitlaat aangepast en benzineleidingen getrokken, tank opgehangen, benzinepomp opgehangen, RVS beugels gemaakt om de tank op te hangen…

mark
      Deelnemer

mooie uitlaat eej. wel mooi alles weer fris. Je zal er al wat aardig uurtjes hebben in gestoken

Vinci
        Deelnemer

Ja, ben erg benieuwd hoe de uitlaat klinkt hierna!

Zeg, kan iemand mij een plaatje doen van de schakel pook met de lederen hoes opgetild? Wat ik wil zien is waar de bovenrand van de creme plastic bak zit ten opzichte van het gat in de midden console…. Helemaal mooi als iemand het even kan meten qua diepte met de schuifmaat en voor/achter links/rechts verhouding….

Ik weet dat ik er dicht bij zit, maar of ik er nog wat onder moet leggen vraag ik me voornamelijk af…

asconahobbyist
          Deelnemer

zier er weer gelikt uit man!!! goed bezig,wordt een fraai Kadettje weer :thumbup

kadett4x4
            Deelnemer

sow, even niet geweest.
              ziet er :swear weer netjes uit gozer.
              nu heb je bijna nog een complete restauratie gedaan.
              ben wel erg benieuwd of al je werk zich ook loont straks, qua wegligging enzo.

groeten.

mark
              Deelnemer

weet niet hoe ver je al bent maar kan morgen wel ff foto voor je schieten van de schakelpook hoor, zit nu op me werk en heb alleen foto’s van de pook met de hoes erover

Vinci
                Deelnemer

@asconahobbyist wrote:

zier er weer gelikt uit man!!! goed bezig,wordt een fraai Kadettje weer :thumbup

Ja, het kriebelt om er in te rijden nu ook!! Heb er zo veel ergernisjes uit gehaald die ik al tijden had, dit moet echt wel aan alle kanten een grote grijns op mijn gelaat opwekken!!

@kadett4x4 wrote:

sow, even niet geweest.
                  ziet er :swear weer netjes uit gozer.
                  nu heb je bijna nog een complete restauratie gedaan.
                  ben wel erg benieuwd of al je werk zich ook loont straks, qua wegligging enzo.

groeten.

Anders ik wel kerel! Ik nodig je bij deze alvast uit om er eens een rondje in te komen rijden om het zelf te proberen!

@mark wrote:

weet niet hoe ver je al bent maar kan morgen wel ff foto voor je schieten van de schakelpook hoor, zit nu op me werk en heb alleen foto’s van de pook met de hoes erover

Bedankt in elk geval, is sowieso handig om een plaatje van te hebben! Heb wel al draadbussen er in gezet vandaag en het ding bevestigd en volgens mij zit ik exact goed. Heb ook de schakelweg een klein stukje verkort, niet zo heftig als bij een schakelweg verkorter, maar gewoon een stukje… En heb alle nylon bussen, O-ringen en kogel gewrichten vervangen van het schakel mechaniek en de hele trein met teflon vet gesmeerd. Gaat smoooooth! king: En geen haar speling er op meer nu!!

Ligt inmiddels ook een tapijtje in van een hoge tunnel Kadett, inclusief volledig complete onder mat! Erg blij mee, voelt weer als thuis nu… :sleeping

Beetje geluk en morgen hang ik de motor er in. Heb vandaag de benzineleidingen en remleidingen naar achter compleet neergelegd, alleen bij de voorkant nog alles aansluiten, voorremmen er op, vullen, ontluchten. Dan de motor er in en de wielen er op, achter tapijt, stoelen er in, benzine er in en even stukje rijden!! king: king: king:

Zucht… :wub

Vinci
                  Deelnemer

@blue-mission wrote:

ben benieuwt naar je bevinden met rvs lassen met mig,
                    heb zelf ook rvs en alu draad liggen voor mn mig apparaat,
                    maar moet eerst mn menggas flesje oplassen aan de manta. king:

Inmiddels enig RVS laswerk verricht met MIG en het zal nog wat jaartjes kosten voor ik er het niveau van Botter in ga bereiken, maar het gaat redelijk.

Je moet de draadsnelheid behoorlijk wat hoger zetten in elk geval anders is je tip zo naar de galamisen! En dan nog liep op een gegeven moment de rol een paar keer vast en krulde de draad op in de doorvoer, maar dat zal wel komen omdat deze kleine 1Kg spoel niet echt optimaal in de machine past.

black pearl maastricht

zo jij bent flink aan het klussen geweest

asconahobbyist
                      Deelnemer

Je begrijpt natuurlijk wel dat Dronten en/of Sevenum voor jou in 2013 verplichte kost is he,en vergeet geen spiegels mee te nemen zodat we niet door de knieen hoeven :mrgreen: :mrgreen:
                        Maar eerlijk is eerlijk :thumbup voor je werk,je pakt het nog beter aan als ik destjds met de Asci.

Vinci
                        Deelnemer

Hah, ja zeker naar Sevenum en net als in de showroom bij Romijn zal ik er een spiegeltje onder leggen! king:

Gisteren weer een dagje, motor er in, remmen aangesloten en ontlucht, uitlaat klaar (op één klem na die ik niet had in de juiste maat), wielen er op…

En het ging best voorspoedig!

Overduidelijk is te zien hoe veel meer caster de wielen nu hebben en hoe veel groter het dynamisch negatief toespoor! En de spoorstangen staan gewoon recht nu, ondanks dat er een Eibach pro kit onder ligt!

Motortje hangt er ook in geheel zoals verwacht, steuntjes passen echt perfect!

Jurgen
                          Deelnemer

I like :wub

bastiaan1981

:wub geen woorden voor ;) toppie :thumb

Vinci
                              Deelnemer

Dank, het kriebelt bij mij ook nu met de dag meer hoor!! :wub

Heeeeel misschien morgen rijden! Heb alleen nog wat gezeik nu met het monteren van de Astra G stoelen. Zelfde gezeik als eerst, maar nog iets erger omdat ik ze nét iets dichter naar elkaar toe heb gezet. De rails bewegen zeer strak langs de tunnel en nu er ook tapijt op ligt nemen ze het tapijt mee. Ik zit te denken aan een oplossing middels een L profiel van RVS of aluminium onder de rail te schroeven die het tapijt netjes bij de rails weg houdt….

Ben ook nog flink bezig geweest met de bedrading, alle tape er af en allerlei droog geworden en geknakte draden vervangen voor nieuw in originele kleurcodes. En tot in de stekkers heh!! king: Zit nu niks geks meer in, alles ziet er nu nieuw en onverknipt uit…. :vertag

Ook de leidingen voor de stuurbekrachtiging aangesloten en wat mooier opgehangen en systeem gevuld. Koelsysteem is weer grotendeels aangesloten.

Was nog wel even passen en meten met het ruitensproeier tankje! Had ik van te voren al bedacht dat door de grotere caster deze ruimte kleiner zou gaan worden. Zat toen ook al naar zo’n Nexia tankje te kijken voor onder het zijscherm, maar met voorzichtig een stukje uit de dempmat te snijden is het toch gelukt, beetje doorduwen wel…

Vinci
                                Deelnemer

Grrrrr, vandaag uren verkloot aan het passend maken van de Astra G stoelen. Had alles al netjes omgelast en passend, maar tja, met het tapijt er in is het weer een ander verhaal, want de rails blijven er achter hangen… Heb dat opgelost met wat RVS plaat wat onder de stoel rails vast schroeft en het tapijt mooi weg drukt. Bijkomend voordeel dat de op de verkeerde plek aanwezige gaten daarmee worden afgedekt en het er een stuk afgewerkter uit ziet gelijk!

Wel nu twee stoelen met hoogteverstellers en neerklapbare rugleuning en alle mooiste bekleding er van gecombineerd. Voor wie het nog niet wist had ik een engelse set stoelen er bij gekocht met dus slijtage aan de andere kant en hoogteverstelling aan de andere kant. De combi is dus heel fijn!

Ook de motor al weer lopend, alle sapjes gevuld, overgestapt op G12 long life koelvloeistof ook…

Nog te doen:
                                  – Verder de bedrading afwerken
                                  – Centrale vergrendeling aansluiten
                                  – Ventilator motor en parafaan weer inbouwen
                                  – Motorkap, bumper en koplampen er op
                                  – Bijrijder stoel net zo monteren als de bestuurdersstoel.
                                  – Veiligheidsgordels voor bevestigen en kappen van de B-stijlen er weer op
                                  – Alle rubbers in de deur openingen er weer in
                                  – Dashbordkastje en verlichting er in monteren

Veel van deze dingen kunnen na de eerste proefrit wel nog gebeuren, dus zal prioriteiten moeten stellen…

mark
                                  Deelnemer

hierbij ff 2 foto’s hoop dat je er wat aan hebt

Ziet er goed uit man , lijkt wel een beetje op een benz hoe de wielen nu staan als je stuurt

Vinci
                                    Deelnemer

Hey super bedankt man! Ik had het geheel al gemonteerd, maar is toch wel handig om even te zien hoe het origineel zit.

Ja die wielen heh! :shock: Ik hoop maar dat het allemaal stuurt zoals ik gepland heb! :vertag

theunm

best wel lekker om het torretje weer te horen lopen of niet?

Als je geen problemen krijgt met voorrang ( of een stommietijd van de bestuurder) blijft deze dett nog wel een poosje rijden.

Dat je er nog lang van mag genieten

Theun

Vinci
                                        Deelnemer

@theunm wrote:

best wel lekker om het torretje weer te horen lopen of niet?

Als je geen problemen krijgt met voorrang ( of een stommietijd van de bestuurder) blijft deze dett nog wel een poosje rijden.

Dat je er nog lang van mag genieten

Theun

Zeker man! Ding loopt ook zo mooi, kreeg er zon zin van om er in te gaan rijden. Wel frustrerend van zo’n club garage dat het gewoon openingstijden heeft anders had ik het dit weekend nog af gemaakt!

Vinci
                                          Deelnemer

De clubgarage waar ik zit zoekt trouwens nog leden hoorde ik van de week, kost 200 euro per jaar en dan kun je onbeperkt sleutelen. Zes bruggen, zes vloerplaatsen, professionele monteurs aanwezig, alle gereedschap aanwezig, banden vervang en balanceer apparatuur, alles wat een garagebedrijf ook in huis heeft!

Dagelijks open van 10 tot 10, en zaterdags van 10 tot 3. Maandag om 5 uur dicht…

Voor dat geld heb je bij de gemiddelde hobby garage ongeveer 10 uur brugtijd!! Laat staan een ruimte huren!!

Ze zitten in Hilversum, heten ASK (Auto Service Klup)
                                            http://www.autoserviceklup.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Als het niet te ver bij je vandaan is kan ik het van harte aanraden om lid te worden!!

Vinci
                                            Deelnemer

Sommige mensen repareren het zo:
                                              http://www.astra-mk2.com/forum/showthread.php?35710-Laurie-s-First-Track-Day-Car&p=353052#post353052″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Is natuurlijk minder netjes, maar als je tijd en geld wilt besparen kun je er in elk geval nog een aantal jaartjes mee rijden.

Vinci
                                              Deelnemer

@mark wrote:

Ziet er goed uit man , lijkt wel een beetje op een benz hoe de wielen nu staan als je stuurt

Ja, zit nu volgens mijn berekeningen op ongeveer 4,5 tot 4,7 graden caster, dat hangt nog een beetje af van de definitieve hoogte, want hoe lager hij ligt hoe meer caster hij krijgt.

Als je een beetje goed bent in goniometrie (ben daar erg goed in al zeg ik het zelf) kun je vrij eenvoudig naar aanleiding van wat metingen aan de auto de hoeken uitrekenen.

De gemiddelde benz kan afgesteld worden tussen de 1.6 en vaak wel tussen de 10 en 15 graden max. !! Dat is echt heeeel overdreven hoor. Een Honda Civic R-type doet het met een graad of 7 a 8. Een new Mini zit oop 4.7 graden ook. Over het algemeen zijn het auto’s die het niet onaardig doen op het circuit en waarvan men zoal roept dat ze heel fijn sturen. Heb vrij veel rij ervaring in de nieuwe mini en het stuurt heerlijk inderdaad. Mijn streven is dan ook die geometrie geweest omdat ook de spoorbreedte en wielbasis redelijk overeen komen met elkaar.

kadettsr
                                                Deelnemer

Volg dit project al even, maar echt respect voor je werk man!
                                                  En die aanpassingen aan de originele staat!

mark
                                                  Deelnemer

goniometri? daar heb ik echt nog nooit van gehoord tot nu dan :wtf

Vinci
                                                    Deelnemer

@mark wrote:

goniometri? daar heb ik echt nog nooit van gehoord tot nu dan :wtf

Dat zijn de wetten van de verhoudingen van de lengtes van de kanten van een driehoek ten opzichte van de hoeken. Het beschrijft hoe je met sinus cosinus en tangens van een driehoek met tenminste één hoek van 90 graden de andere twee hoeken in graden kunt uitrekenen. Sowieso zijn de drie hoeken van een driehoek bij elkaar opgeteld ALTIJD 180 graden. En zelfs als een driehoek geen 90 graden hoek heeft is hij ALTIJD op te delen in twee driehoeken die dat wel hebben, en zo kun je alsnog de hoeken berekenen. Dus zo kom je altijd wel achter de hoeken in graden….

Wel nu bij een veerpoot hoef je dus enkel met de waterpas er langs, of een touwtje met een gewichtje de lengte te meten tot het toplager en vanaf de fuseekogel vanaf de hartmaat naar het uiteinde van het touwtje zodat je minstens één hoek van 90 graden maakt. Zet de gemeten waardes op papier, pak je wetenschappelijke rekenmachine en bereken de hoek! king:

Bij zo’n driehoek heb je een zgn. ‘aanliggende’ zijde, een ‘overstaande’ zijde en een ‘schuine’ zijde. Als ezelsbruggetje gelden de volgende afkortingen: SOS, CAS en TOA. Dat betekent Sinus Overstaand/Aanliggend, Cosinus Aanliggend/Schuin en Tangens Overstaand/Aanliggend. Dus afhankelijk van welke zijden een bekende maat hebben wordt bepaald of je met sinus/cosinus of tangens de gewenste hoek kunt berekenen.

Als je weet hoe het moet is het niet zo moeilijk! :vertag ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goniometrie” onclick=”window.open(this.href);return false;

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 432)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.