Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!
- Dit onderwerp bevat 431 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 december 2021om 22:41 door mark82.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2012 om 22:24 #18059391
Zag ook deze ineens wel vrij betaalbaar….
http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?products_id=7379″ onclick=”window.open(this.href);return false;
19 november 2012 om 22:43 #18059392Zo, nog even twee nieuwe spoorstangen er op gezet, de oude was het rubber van gaar… En dan denk ik morgen even naar de garage voor APK.
Het enige wat nog niet werkt wat belangrijk is is de kilometer teller. Had een nieuwe kabel gekocht omdat de oude in de bak vast gerot zat en ik die had doorgeknipt, maar die is net 5cm te kort ongeveer… Nou heb ik nog een pulsgever liggen, dus kan hem daar misschien net genoeg mee verlengen voor nu. Er is al een andere langere kabel onderweg, maar die is er morgen misschien nog niet…
19 november 2012 om 23:50 #18059393voor de apk is de km teller niet nodig ;)
je kan evt je tomtom meenemen maar heb net een auto gekeurt zonder km teller ;)22 november 2012 om 12:42 #18059394Deden ze bij mij ook niet moeilijk over ;)
22 november 2012 om 14:16 #18059395Nou, km teller was geen probleem, maar had wel wat andere afkeur puntjes. Wel degelijk terecht overigens, kom ook al jaren bij die garage en zijn wel netjes met de beoordeling en geen zeikerds met oldtimertjes…
1 stuurkogel
2 Uitlaat nog hier en daar lek
3 Glas koplamp los
4 CO te hoog (bijna 3!!!)
5 Achter remblokken op advies1 Beide vervangen voor Delphi kogels, op de assteun ging het wiel ook inderdaad flink heen en weer.
2 Klemmen wat beter geplaatst en een klein likje cement uit tube tussen de koppelingen gesmeerd
3 Had al andere koplampen, maar voor nu maar even glas weer wast gekit.
4 Had de lambda er af, maar is hij stationair wel wat te rijk door. Maar eens kijken nu de uitlaat dicht is wat het doet met/zonder lambda
5 Ben aan het kijken in Engeland. Zag een setje schijven van EBC, de zelfde als die ik voor heb en Greenstuff blokjes (net als voor) en dat kost me bij mekaar ongeveer 140 euro…incl verzenden…22 november 2012 om 20:08 #18059396volgens mij kan je een astra f achter as, alleen geen camber geven, dus zou dat wel even uit zoeken nog.
22 november 2012 om 22:30 #18059397Astra as kun je net zo goed camber geven als een kadett as.. Alleen de naven zijn anders..
Camber geven is wel veel werk ivm vulplaatjes tussen de naven en de achteras23 november 2012 om 13:08 #18059398@kadett4x4 wrote:
sow, even niet geweest.
ziet er :swear weer netjes uit gozer.
nu heb je bijna nog een complete restauratie gedaan.
ben wel erg benieuwd of al je werk zich ook loont straks, qua wegligging enzo.groeten.
Anders ik wel kerel! Ik nodig je bij deze alvast uit om er eens een rondje in te komen rijden om het zelf te proberen!
komt goed :thumbup
groeten.
24 november 2012 om 17:34 #18059399Heb nog wel wat opstart perikelen…
viewtopic.php?f=18&t=171417&p=2236825#p2236825
Maar is al wel duidelijk wat er aan schort gelukkig, dus dat komt wel goed.
Wel is nu pas echt goed te horen hoe mooi het geluid van de auto nu is, kreeg er vandaag ook een compliment over van iemand in de garage. Vent was helemaal over de rooie er van! :shock: Het blijft tot in de hoge toeren gewoon gedempt klinken, zwaar en bruut, maar niet keihard. Zal het eens proberen op te nemen.
24 november 2012 om 21:55 #18059400Ook de toplagers geven problemen….
Schrok er eerst nog wel van, want het leek er op dat het door de grotere caster hoek komt. Het is alleen weer gewoon rommel wat ik gekocht heb! :(
Moet maar gewoon een nieuw setje Febi op of zo, of iemand moet nog goeie originele hebben liggen… Ik zag het al aan hoe ver het rubber door zakt, en dat is steeds verder door gezakt en nu komt de bovenste veerschotel er zelfs tegen en hoor je die gewoon tegen het huis van de toplagers aan schuren. Uiteraard helpt de grotere caster hoek ook niet mee, maar toen ik net klaar was met de ombouw deed hij dit nog niet en toen was het rubber ook nog niet zo ver ingezakt.
De oude toplagers zakten denk ik zomaar 15mm minder ver in!! :shock:
Auto ligt wel lekker laag zo! :jerry
27 november 2012 om 20:07 #18059401In principe heb ik APK goedkeur!! king: Alleen had de auto een beetje laat gebracht vandaag omdat ik de hele rest van de dag nog met de benzineleidingen in de weer ben geweest dus hij kon hem niet meer afmelden. Maar ik kreeg enorme complimenten voor de restauratie, en ze waren bijzonder verbaasd over hoe keurig recht alles op de uitlijn apparatuur er uit zag. Vonden het echt uitzonderlijk omdat volgens hun er bijna geen nieuwe auto zo netjes recht is ook qua achter as.
Heb een mooi rapportje er bij en daarop staan ook getallen voor het uitspoor in bochten en dat zal ongetwijfeld anders zijn dan de standaard getallen. Maar ook hier links en rechts precies de zelfde getallen! :vertag
Dus al met al één groot succes! king:
Ze vonden hem ook vreselijk lekker rijden overigens! :afro
27 november 2012 om 20:17 #18059402echt tof om te lezen :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb
Heb er zwaar RESPECT voor hoe je alles aangepast hebt.Groeten van Paul
27 november 2012 om 20:52 #18059403mooi gedaan . en helemaal mooi de complimenten van de garage :D
28 november 2012 om 22:54 #18059404:thumb
Twee mannen van de club hebben er vandaag even een rondje in gereden, één er van heeft ook een Kadett GSI gehad vroeger en rijdt nu een insignia en de andere heeft een Astra. Beide waren enorm te spreken over de rijeigenschappen! :thumbup
Hij is trouwens ook al afgemeld, dus mag weer een jaartje tuffen! king:
29 november 2012 om 17:05 #18059405Heej goed te horeman dat al je werk niet voor niks is geweest
29 november 2012 om 17:09 #18059406@mark wrote:
Heej goed te horeman dat al je werk niet voor niks is geweest
Dank je wel man!
Deze Duitser denkt er trouwens anders over:
http://www.kadett-forum.de/thread.php?threadid=83900&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=4″ onclick=”window.open(this.href);return false;Wil wel eens zien wat hij zelf allemaal kan dan?? :wtf
29 november 2012 om 19:11 #18059407Wat een zuurpruim, die Mof.
29 november 2012 om 20:56 #18059408ja ben ook altijd zo blij dat de beste stuurlui aan wal staan! En dan nog kerel, als jezelf maar dik tevreden bent met het behaalde resultaat. Daar gaat het om toch Kritiek ok maar beetje afzeiken is een beetje not done in mijn ogen
1 december 2012 om 13:37 #18059409Zo, even de toplagers gewisseld… Nieuwe van VCP in Engeland zijn dus ROMMEL!! En alle goedkope troep op Ebay ook trouwens. Ze zien er los in je hand prachtig uit, netjes gegalvaniseerde gepassiveerde draadeindjes, die in een puntje uit lopen net als origineel. Best mooie lagers… Het grote probleem is het veel te slappe rubber…
Nu van Febi/Bilstein er in en die zijn echt veeeeeeeeeel beter. Keurige Japanse Koyo lagers, lekker straf rubbertje…
Alleen ligt hij nu weer veel minder laag. Scheelt denk ik zomaar een millimetertje of 20!! :shock:
1 december 2012 om 13:40 #18059410Deze dus NOOIT kopen:
http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_ASTRA_UPPER_FRONT_SHOCK_ABSORBER_MOUNT._-_90184756N.html” onclick=”window.open(this.href);return false;En deze wel:
http://www.ebay.de/itm/2-original-FEBI-FEDERBEINLAGER-DOMLAGER-VORNE-VORDERACHSE-RECHTS-LINKS-/160808543757?pt=DE_Autoteile&hash=item2570efa60d” onclick=”window.open(this.href);return false;En die laatste zullen ze ongetwijfeld ook wel hebben bij de Brezan…
13 december 2012 om 20:47 #18059411Heb toch wel zo mijn buik vol van al die schijt nep onderdelen zeg. Heb nu drie keer mijn kilometer teller kabel vervangen. De eerste was een originele, maar is toch te kort. Toen op zoek naar een langere wat op Ebay gekocht, maar die maakte herrie. Toen mijn geld terug gekregen en een andere gekocht die er exact uit zag als een originele op de foto, maar was weer net zo iets en korter dan opgegeven en een rubber wat niet in het gat van het schutbord paste en maakte ook herrie!! :wtf Wat een rommel is er toch in omloop!!! :swear Krijg gewoon het idee dat alles wat in de afgelopen 25 jaar voor de Kadett is gemaakt, maar in de opslag is beland omdat niemand het kocht omdat het troep was nu ineens allemaal toch maar verkocht wordt omdat er niks meer bij de dealer te krijgen is haast…
Heb nu die te korte originele er maar op gezet met een pulsgever er tussen en dat past zo maar nét. En geen herrie dus heh!! :cry Nou maar weer die schijtkabel terug naar die Ebay verkoper sturen en hopen dat ik ook daar voor mijn geld terug krijg. Bij die vorige verkoper hoefde ik hem niet eens terug te sturen omdat het “de moeite niet was voor dat soort bedragen…”
Als je niet oppast dan zijn die goedkope onderdelen me toch een partij duur zeg!! :vertag
13 december 2012 om 21:18 #18059412Alles waar made in China (of soortgelijks) op staat moet je eigenlijk met een grote boog omheen lopen, alleen wordt dat steeds moeilijker :vertag
Vroeger, toen er nog producten waren made in West-Germany!19 december 2012 om 18:37 #18059413Zo, heb al weer een projectje klaar liggen. EBC turbo groove and dimpled achter schijven met greenstuff blokjes….
19 december 2012 om 19:12 #18059414hey vinc, laat die mof in zijn eigen kritiek verzuipen.
altijd mensen die niks anders dan kritiek leveren op anderen, en zelf nog geen moertje op een boutje kunnen krijgen.
voor je km teller kabel weet ik wel een oplossing, pak er een van een astra f gsi.
daar zit een koppelstuk tussen(dat eigenlijk niet uit elkaar mag) ,en die is een stuk langer dan van een kadett.
ik had hetzelfde probleem een paar jaar terug, en heeft altijd super gewerkt.groeten.
19 december 2012 om 19:25 #18059415Hey top idee man! Bedankt voor de tip! Heb het nu wel werkend, maar staat zowat zo strak als een gitaarsnaar…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.