Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b gsi 1994 c16xe tik is er weer :s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2016 om 21:56 #18267409
Ik rij zelf met Newman cams (met een c20xe). Ik ben zeer tevreden en zou ze zeker aanraden.
Maar schrick, dbilas, piper, cat cams zijn evenals goed.
Als je maar een A merk neemt en geen eBay, raceland of china zooi pakt.Sent from my SM-G935F using Tapatalk
28 mei 2016 om 22:03 #18267410nee ga sowieso voor een a merk en super bedankt voor alle info ;)
Ken d
29 mei 2016 om 13:15 #18267411Met nokassen ga je de powerband verleggen! Wil je meer koppel, dan zou ik geen nokassen nemen! Ga dan voor een 4-2-1 spruitstuk van Supersprint of Lexmaul. Plaats een x1.4xel cylinderkop + inlaatspruitstuk op je 1.6 onderblok. De inlaatpoorten van een x1.6xel kop/spruitstuk zijn kleiner, wat meer koppel opleverd!
29 mei 2016 om 13:29 #18267412@axel wrote:
Met nokassen ga je de powerband verleggen! Wil je meer koppel, dan zou ik geen nokassen nemen! Ga dan voor een 4-2-1 spruitstuk van Supersprint of Lexmaul. Plaats een x1.4xel cylinderkop + inlaatspruitstuk op je 1.6 onderblok. De inlaatpoorten van een x1.6xel kop/spruitstuk zijn kleiner, wat meer koppel opleverd!
Hoeft niet, hangt er vanaf welke je neemt.
De “road” cam van Newman heeft zn powerband tussen de 2000 en 6500rpm.
Kijk maar eens naar het tabel/schema die ik gepost had.Sent from my SM-G935F using Tapatalk
29 mei 2016 om 14:12 #18267413Dan zou ik gaan voor de roadcam qua specs!
30 mei 2016 om 08:38 #18267414Ik ga voor de roadcams van newman gaan past het beste bij wat ik wil
Zoek enkel nog iemand die deftig naar mijn setup kan remappen misschien iemand een adresje liefst belgie of zuid nederlandMvg ken d
30 mei 2016 om 15:25 #18267415Ik zou hem laten mappen door de ex-tuner van Mantzel, hij heet Sascha. Hij huurt een bank af bij AST Tuning in Herne (oberhausen) en hij kan hem perfect op maat schrijven.
Mocht je interesse hebben dan kan ik je zijn nummer doormailen.30 mei 2016 om 16:00 #18267416Dat mag altijd is wel een eind rijden maar dan is het ook wel goed ;)
30 mei 2016 om 16:06 #18267417@kendirven wrote:
Dat mag altijd is wel een eind rijden maar dan is het ook wel goed ;)
Kun je onderweg heen en terug genieten van de before and after
30 mei 2016 om 16:22 #18267418Je was me net voor Bart! ;)
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
30 mei 2016 om 18:10 #18267419iemand een idee wat de remap me gaat kosten met huur rollenbank ?
gr ken d
30 mei 2016 om 18:14 #18267420is per bedrijf verschillend..
dus dat kun je beter aan het tuning bedrijf vragen i.p.v. ons..30 mei 2016 om 18:27 #18267421ik had het over sasha ex mantzel tuner die dan een rollenbank huurt ?
30 mei 2016 om 18:27 #18267422aahh ok.. dan heb ik niks gezegd…
2 juni 2016 om 06:35 #18267423Voor de roadcams van newman kan ik dan gewoon de orginele poelies gebruiken ?
Mvg ken d
2 juni 2016 om 07:13 #18267424Je kunt vrijwel altijd de standaard polies gebruiken.
Grootste voordeel van verstelbare is dat je dan nog een beetje kunt schuiven om het nog wat optimaler af te stellen.2 juni 2016 om 08:28 #18267425Okido merci
3 juni 2016 om 11:10 #18267426Je kan ook Miruni hier van het forum contacten, die kan ook x16xe’s chippen.
3 juni 2016 om 20:19 #18267427De nokkenassen zijn besteld van newman de 264 road cams blijkt de revisiebedrijf achter men werk te verdelen en ze zijn 100 euro goedkopen dan online dus ze daar maar besteld :).
En men drukgroep en lager zijn ook aangekomen we weten weer wa doen .7 juni 2016 om 20:13 #18267428Nu met de katvervanger die ik eronder wil gaan steken ben ik bang dat het heel luid gaat worden. heb namenlijk middenpijp zondr demper en irmscher eind demper .zou ik dan niet best een middendelper op de open pijp maken ? Vind de cherrybomb dempers altijd wel leuk en lijkt me ook handig omdat ze smal zijn hoe groot is de standaard diameter van de uitlaat normaal ?
Mvg ken d
7 juni 2016 om 20:21 #18267429standaard diameter van een corsa b uitlaat is geloof ik 45 mm
je zou ook van de middendempervervanger een stuk tussen uit slijpen en daar je cherrybomb tussen lassen..
een middendemper bij de meeste RVS catback systemen is niet veel meer dan een rechte geperforeerde pijp met glas/staal/rvs-wol erom heen om het geluid wat te dempen.. dus zo heel veel zal dat niet dempen..
als je je cat verwijderd zal je auto meer gaan brullen maar niet veel meer decibellen erbij krijgen.. een goede dempende einddemper zal goed doen maar elk merk einddemper dempt anders en geeft een ander geluid.. remus is veel brullen en daarin tegen sebring/magnaflow geven een zacht brom geluid..7 juni 2016 om 20:28 #18267430Was sowieso van plan om deze er tussen te lassen bij de open pijp en het is al best luid nog met kat maar zou de middendemper dat niet een beetje opvangen ?
Mvg ken d
7 juni 2016 om 20:33 #18267431werkt vaak in combinatie.. cat, middendemper en einddemper.. een einddemper doet naar mijn mening meer dan een middendemper.. zoals gezegt een middendemper is vaak gewoon een pijp met wol erom heen voor de demping of er zitten schotten in om lucht in een andere richting te sturen om geluid te dempen.. maar dit gaat vaak ten kosten van de flow van de uitlaat.. als je 2 dempers hebt die minder dempen wordt de flow beter…
je zou ook een sportcat kunnen monteren.. heb je nog steeds een beetje demping van de cat en betere flow voor je motor..7 juni 2016 om 20:42 #18267432Ja ben aan het kijken geweest voor een sportkat maar ken er niet veel van en wat is goed en wat niet ?
Mvg ken d
7 juni 2016 om 20:46 #18267433deze is wel goed.. en de goedkoopste die ik kon vinden..
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=111112&hid=1194&lhid=&lvid=&mid=76″ onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.autosportcompany.nl/uitlaat-systeem/katalysators/tuning-kat.html” onclick=”window.open(this.href);return false; <== deze zijn wat duurder maar wel voor de autosport bedoeld..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.