Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2007 om 22:37 #17355039
Origineel gepost door stoppelflieger
Tja je zul de ovale/vierkante buizen rond moeten maken en de pijpen met een spanband bij elkaar moeten trekken.
steld verder niet zo veel voor mits je de flens uit een stuk maakt;)
toppertje en ik hebben er zo al een gemaakt en was in 1 uurtje klaar.
mooiste is wel dat je een conisch stuk hebt die je in de buizen ramt om ze rond te krijgen.
moet er wel bij zeggen dat het voor een c20ne was..
grconische stuk metaal heb ik wel wordt gebruikt om uitlaat pijpen rond te meppen op het werk als zon bezorger er weer en heeft laten stuiteren.
Das een eitje :D, heb een pakking binnen om na te maken of laten maken…moet nog ff zien hoe et uit komt.Binnenkort skai halen voor de deurpanelen, dan kan ik de deuren afbouwn…moeten wat draden getrokken worden voor de cv en speakers. dan zijn de deuren helemaal klaar. Heb de chome deurpinnen binnen van Honza….is eigenlijk een beetje show, maar vond het wel leuk er uit zien :sleeping
De tekening van de rolbeugel lig bij de lasser:thumbup3 december 2007 om 11:51 #17355040hey
waar heb je die engelse parafaan vandaan? kun je die zo los bestellen of waar kan ik deze kopen?
Of heb jij een ander idee bedacht dat jij um niet meer nodig hebt?:)
3 december 2007 om 13:46 #17355041Ik heb hem van DonCarbon, waren 2 nieuwe delen, hier moet ik nog een oude parafaan voor verbouwen ivbm de opening tussen die twee.
Dan kan je er een enkele wisser op kwijt.Een tigra-parafaan is ook wel een mooi gezicht op een corsa b.
Volgens mij kan je ze ook bij de dealer bestellen zo een engelse.Ben net begonnen aan de motorsteunen, maar ben helaas de tekeningen kwijt die ik van marcel had dus het wordt ff wat meetwerk verrichten :P
3 december 2007 om 19:54 #17355042ff passen, breekt de moer in de balk af…..maar geen punt bij karwij ;)
Verder ben ik niet gekomen, had wat beters te doen:D:D:D:D:D:D:Dking:
4 december 2007 om 11:36 #17355043ow ja vertel :hmmz:angel
4 december 2007 om 20:51 #17355044Ik zeg niets……..het had iig niets met de auto te maken :P:P:P
Vanaaf nog ff verder gegaan met het steuntje, kon helaas nie veel verder….ivbm afpspraak…
4 december 2007 om 21:09 #17355045assik het goed begrijp wordt het komende tijd niks meer met de corsa, eigenaar zal wel teveel op de rug liggen oid:jerry:jerry:P
5 december 2007 om 11:38 #17355046kan ook in de auto..
5 december 2007 om 13:39 #17355047vrouw in het spel , auto naar de hel:D
groeten
5 december 2007 om 21:02 #17355048hahahaha:thumbup nee dat valt allemaal wel mee:jerry:jerry:angel
Vanaaf nog goed aan de steunen verder gekunt, morgen 1tje in vorm meppen en lassen:angel6 december 2007 om 21:07 #17355049Op het werk wat laswerk gedaan, niet slecht toch? Ben zelf geen lasser, las af en toe wat uitlaten in elkaar, maar het is me toch wel gelukt:thumbup
Op de punten waar die verbogen moest worden heb ik hem half ingeslepen om het makkelijker te laten buigen, daarna die lijn dichtgelast.
Beetje afwerken met de lamellenschijf en daarna gaten boren…
Zit al wel een beetje roest aan me las, had haast om thuis te komen (:sleeping:sleeping:jerry:agent) dus heb ik het maar ff onder de kraan gehouden na het lassen.Als alle steunen klaar zijn laat ik het stralen, mischien ook wel coaten maar dat zie ik nog even aan.
6 december 2007 om 21:21 #17355050ai die had je niet moeten doorslijpen man..
Kun je gewoon met een goeie bankschroef ombuigen
zo sterk is 3 mm plaatstaal nou ook weer niet..Maar verder gaat het wel goed komen…
6 december 2007 om 21:27 #17355051ik heb 4 meegenomen :Pkreeg het zelf zonder inslijpen niet door hoor
7 december 2007 om 11:31 #17355052Boor de volgende keer eerst je gaten. Nu is het moeilijker in te spannen en kom je er niet makkelijk bij.
Verder leuk bezig.
7 december 2007 om 22:01 #17355053Was wel beter geweest, maar het metaal is makkelijkte bewerken, boortje is er ook zo door heen:thumbup
Morgen gaat de lasser een begin maken aan de motorkap.
Hij heeft er nog geen tijd voor gehad.
Heb ook heldere zwarte koplampen besteld in de buurt, maandag ophalen.:thumbup8 december 2007 om 15:03 #17355054Vandaag kwam Pino langs (Italiaan van 62 jaar oud:thumbup) om even de motorkap wat te lassen.
Heb hem er op gezet om hem in vorm te maken, het valt allemaal niet mee om de zijschermen en de motorkap goed uit te lijnen.
Maar het resultaat is er al wel een beetje.
Eerst moet alles in vorm, dan word alles afgelast en geplamuurd.Bij mij op het werk, het was druk en er was niet echt plek om de motorkap te lassen dus dan maar zo:D
8 december 2007 om 16:29 #17355055Ziet er goed uit!! :thumbup
8 december 2007 om 23:16 #17355056lekker bezig weer dennie :cool:
9 december 2007 om 14:45 #17355057Een Italiaan die werkt aan een Duitse auto:thumbup
Toch nog wijze Italianen :angelMooie motorkap Dennie:thumbup
En blijf posten hea die :kewlpics
10 december 2007 om 13:56 #17355058king:
Motorkapje moet nog wel in vorm gemept worden maar dat komt later wel.Heb mezelf alvast een vroeg kerstkadootje gekocht…
Ik zou eerst van die angel eyes koplampen kopen, maar dat werd me toch iets te ……dat staat niet echt netjes op een matzwarte no show wagen.
m’n volgende cadeautje word een setje xenonlampjes:P
10 december 2007 om 14:47 #17355059Ideaal zo zelf je cadeautjes uitzoeken.. :P
:thumbup
16 december 2007 om 12:55 #17355060Gisteren maar even de deurpanelen gedaan.
Ziet er wel wijs uit, helaas wat rare foutjes er in. Maar daar lig ik niet wakker van;)Maak binnenkort wel wat betere fotos.
Voor en tijdens:
De oude lijmlaag met een schuurmachine verwijderen!!
en het eindresultaat met de zwart gespoten deurbakken enz…wel een donkere foto…:
16 december 2007 om 12:57 #17355061aankomende week verder met de motorkap:thumbup
16 december 2007 om 13:47 #17355062Hoe krijg je trouwens die deurpanelen los van de deur?
Tijdens het inbouwen van andere speakers zat ik ook al te kloten met die raamslinger.. :mad:Verder een erg leerzaam en cool project! :thumbup
16 december 2007 om 17:28 #17355063Die deurpanelen zitten geschroefd, de slinger zit vast met een clipje, die kan je met een doekje verwijderen. Doekje achter de raamslinger en beetje trekken en doen..dan springt ie vanzelf omhoog.
Ben vandaag in de kou bezig geweest met de rechterdeur…de bedrading en het motortje van de Cv zit nu:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.