Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2007 om 16:33 #17355014
Vandaag wat uurtjes aan de corsa bezig gekunt.
Accubak achter in de auto gemaakt, kabels gelegd.
De dikke pluskabel gaat door de achterbak, rechts over het achterwiel en daar de rechterdorpel in. Hij moet verder alleen nog door het schutbord heen. Het is een oude aardekabel die ik goedkoop over kon nemen (nieuwe kabel zou 75 euro kosten, koper is duur)Het groene draadj wat daar hangt is voor de kofferklep.
Heb het schakelaartje voor de klep aan de gordelhouder gemaakt, zodat ie niet in de weg zit.
Ook de accubak maar zwart gespoten, wit is geen gezicht.
Mist 1 van de vorige eigenaren toevallig zijn stanleymes?
Ik kwam hem tegen toen ik de dikke kabel door de achterbalk drukte:afro
17 november 2007 om 16:56 #17355015Goed bezig!! :thumbup
21 november 2007 om 20:37 #17355016Deze week een stuurbekrachtigings pomp gehad van freek, Bedankt freek!
Moet ook nog een spagetti spruitstukje binnenkomen, zodra die binnen is ga ik met dat ding langs de lasser.
Die legt hem ff onder de zaaglint, dan gaan we gelijk afspraken maken voor het spruitstuk enzo:DNeem gelijk een stel plaatwerk mee van wat mm’s dik, omdaaruit een stel motorsteunen te maken, en wat steunen voor de rolkooi.
Ben nog beetje aan het prutsen met de kabelboom, daarna is het dashboard aan de beurt.
Maar tis allemaal gelukkig wel werk wat ik in m’n beunschuur kan doen dus ik hoef niet stil te zitten:D
21 november 2007 om 21:55 #17355017alsjeblieft
suc6 met je project :D
21 november 2007 om 23:25 #17355018Nice, je pakt het lekker stuk voor stuk aan. Je hebt nog een leuke route voor de boeg, maar het (goede) begin is er.
;)
22 november 2007 om 10:24 #17355019Dat is tenminste een goede oplossing die stabistang daar plaatsen. Er is hier iemand op ‘t forum die verkoopt die stangen die je op de schokbrekers plaats, wat dus geen enkele zin biedt. Toppie
:kewlpics
22 november 2007 om 20:45 #17355020Die stang heb ik gemaakt van een stuk steigerpijp, was ooit bedoelt voor in de a corsa.
Hij paste niet inde b dus heb ik hem verlengt (kan je wel zien bij het handvat van de accubak)
Heb er 2 dikke plaatjes op gelast, met 4 moeren. Bouten zitten achter de schokdemper…moet alleen nog kortere boutjes pakken en dan een dopmoertje voor het mooie.23 november 2007 om 15:48 #17355021Netjes. :thumbup
Vraagje, zitten je schokdempers wel goed?
Dr zit wel een erg dik pak rubbers op.
Heb je andere dempers gemonteerd en t oude rubber niet weg gehaald? Of die onder moet ook boven gezet?Ja misschien zit t goed, maar zo lijkt t iig niet :hmmz
Geen gezeik verder, vraag t me alleen af en misschien handig voor je zelf om ff naar te kijken… :)
23 november 2007 om 21:28 #17355022Haha die schokkers zitten er los onder :P
Die worden vervangen door een schroefsetje
De wielen zitten er ook los onder:PAls ik er thuis zo ver mogelijk mee ben gaat ie op de aanhangwagen naar de werkplaats.
Daar maak pak ik als eerste de remmerij aan, want die staat nu al wel een hele poos niets te doen.
Daarna de schokdempers vervangen, alle rubbers in het onderstel worden vervangen door die apparte rubbers.Samen met een schroefset komen er magic camber bouten.
Dan is het alleen nog de motor er in, uitlaat bouwen en gaan.
Goed gezien honza:thumbup
23 november 2007 om 21:46 #17355023Hey Dennie,
Begint een supergave corsa te worden man:wors:wors
Heel veel suc6 met het verder opbouwen van de corsa!!!:thumbup:thumbupEn toeteren als we elkaar tegenkomen hea:P
23 november 2007 om 21:48 #17355024TOETOEEETTT:P
24 november 2007 om 12:45 #17355025Spruitje is binnen :D Het is er een van/voor een 16v
Volgens mij is dit een originele van opel?????Zit nog wel wat werk in, flens er af en 8v flens er op, en er moeten 2 stukjes pijp opnieuw in, het gedeelte van 2 naar 1 is een beetje heel erg veel ingedeukt;)
Het enkele stuk is 50mm….. Ik ga met een open laser middendemper rijden, en een laser einddemper (ook open volgens mij)…..Ik zit er aan te denken om er een 52 of 54 mm inwendige rvs buis bij te pakken om daaruit de uitlaat te maken.
Alleen weet ik niet of dat wel goed gaat lopen……Het moet niet te groot, wil wel wat tegendruk houden…..iemand meer tips over de diameter van de uitlaat?
Waar de pijp de demper in loopt moet ik zoiezo een verloopstuk maken, omdat die gewoon 70mm zijn!!24 november 2007 om 13:25 #17355026Origineel gepost door Fearless
Haha die schokkers zitten er los onder :PHehe :D ok :thumbup
Uitlaat zou ik proberen rond de 50mm te maken, evt originele delen van een Astra / Kadett pas maken.
Als je flinke plannen hebt kan je evt wel iets dikker maken…24 november 2007 om 13:54 #17355027Heb voor de uitlatvraag een appart topic geplaats in het 1.8 gedeelte….daar staat mijn volledige toekomstige setup er bij.
26 november 2007 om 18:02 #17355028Vandaag op school hebben we de a corsa “uitgewogen”
De leraar vroeg om een auto om even aan te berekenen.
Hebben we mijn Corsatje op de weegschalen gezet.Hele mooie waardes kwamen er uit, volgens de leraar zouden ze op het circuit jaloers zijn. totaal gewicht kwam op 997kg uit, en dat was met een half volle tank en een hoop spul in de auto :D:D.
Per wiel is er gewogen, heb alles op papier staan, linksvoor was 311 rechtsvoor 290… La en Ra ben ik ff vergeten. Voor en achter was v61% en A 39%.
Om hem nog mooier te krijgen zou er 0.1kg aan de rechterkant er bij op moeten…maar das mierenneuken.Ben benieuwd hoe de b-corsa het gaat doen op de weegschalen.
26 november 2007 om 18:07 #173550291000kg? wat heb jij er allemaal in dan? ik heb 5deurs met alles er nog in reserveband etc etc alles. en toevallig gister gewogen 900!! precies scheelt toch 100kg
26 november 2007 om 18:16 #17355030http://image2.showyoursound.nl/FearlessCorsa/SyS_2006_9_9_15_53_59.jpg ;)
Dat weegt al een beste kluif, ik moest er zelf bij in zitten…achterbank ligt vol met onderdelen voor de andere auto.
Maar het ruitensproeiertankje was wel leeg:jerry26 november 2007 om 18:41 #17355031ik heb gister ook even gewogen, mijn witte sprint corsa weegt als ik erin zit 850 kilo, dat is precies wat hij ook op kenteken staat :P
26 november 2007 om 18:48 #17355032Het ging om de druk op elk wiel ;) Is weer belangrijk op circuits :)
Ik ben d’r ff weg van, ff naar de lasser toe voor het spruitstuk en wat metaalwerk:thumbup
26 november 2007 om 21:33 #17355033De flens is er af, helaas ging het niet onder de lintzaag, dus heb zelf de flex er in gezet. Had zelf nog niet gekeken of die op mijn kop zou passen, maar toen de flens los lag toch maar ff snel gekeken.
Kwam dus totaal niet overeen, en ik maar denken dat ik hem wel aan kon passen:swear:P26 november 2007 om 22:45 #17355034Tja je zul de ovale/vierkante buizen rond moeten maken en de pijpen met een spanband bij elkaar moeten trekken.
steld verder niet zo veel voor mits je de flens uit een stuk maakt;)
toppertje en ik hebben er zo al een gemaakt en was in 1 uurtje klaar.
mooiste is wel dat je een conisch stuk hebt die je in de buizen ramt om ze rond te krijgen.
moet er wel bij zeggen dat het voor een c20ne was..
gr27 november 2007 om 14:21 #17355035heb mijn corsa b een tijdje geleden gewogen
LV: 330kg RV: 330kg
LA: 170kg RA: 170kgwas met een iets meer dan halve tank
27 november 2007 om 14:38 #17355036Hoi Corsaracer,
Dat is totaal 1000 kilo dat is wel netjes voor Corsa B te denken dat Fearless ook 1000 kilo weegt met ze corsa A. JIj nog wat aan gewicht tunning gedaan?
27 november 2007 om 15:10 #17355037Origineel gepost door Mathijsv
Hoi Corsaracer,Dat is totaal 1000 kilo dat is wel netjes voor Corsa B te denken dat Fearless ook 1000 kilo weegt met ze corsa A. JIj nog wat aan gewicht tunning gedaan?
hij heeft zijn oksels geschoren.:P:P:P
grepke juul!;)
27 november 2007 om 15:29 #17355038Origineel gepost door Mathijsv
Hoi Corsaracer,Dat is totaal 1000 kilo dat is wel netjes voor Corsa B te denken dat Fearless ook 1000 kilo weegt met ze corsa A. JIj nog wat aan gewicht tunning gedaan?
ik heb geen achterbank meer de kuipstoelen zijn licher dan de originele
heb helemaal geen ice erin zitten (op een radio en de speakers in de deuren voor)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.