Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2011 om 10:41 #17356045
Ga je de Corsa nog weg doen dan?
Want zijn nog behoorlijke plannen anders! :afro
8 april 2011 om 15:45 #17356046Valt mee hoor, moet iig voor DAF klaar zijn ;)
Daarna gaat ie denk ik weg, ik wil hem niet zomaar wegdoen aan de eerste de beste. Moet wel iemand zijn die verstand heeft van auto’s en vooral van de motor.
Een normaal persoon zou zich met pech geen raad weten….dat wil ik niet hebben. Tis dan ook niet echt een auto die je dagelijks gebruikt om lange afstanden te maken.
Al zou het wel kunnen, maar dan had ik er gewoon injectie op gezet ipv de carbjes.Hij hoeft niet weg, maar als er iemand genoeg geld geeft dan kan die de deur uit.
Eerst nog maar eens ff flink gassen op Assen, voorlopig nog lang niet uitgespeeld.11 april 2011 om 16:08 #17356047ik heb een eens een paar vragen aan je,
ik zag op de rdw dat je auto apk gekeurd is, hoe is je dit gelukt met je carbs??
ik ben bezig om ook carbs op te bouwe op me seh maar kan geen goede ontsteking vinden
alleen nieuw en die kost meer als 500 euro, heb je er een alternatief voor want ben niet van
plan om een nieuwe te kopen en een 1.8s ontsteking kan ik ook nergens vinden op het web.hoop dat je ermee kan helpen want loop beetje op een dood spoor nu.
gr dennie
13 april 2011 om 10:50 #17356048Motorcarbs = duurder dan Dubbele webers………
Ik wou weer is iets wat niemand anders heeft op zn opeltje…dus vandaar. Al met al ben je beter af met Webers.Carbjes R1 max 100 euro voor geven.
Inlaat bogg brothers 300 pond …of zelf maken…..
Inlaatrubbers………SILiconen pakken
beugels maken zodat alles strak zit
Luchtfilter met backingplate pipercross….150 euro.
Lage druk pomp…..
Onsteking…….Gte onsteking.
Ik heb mischien nog wel iets liggen….maar was moeilijk aan te komen iig.
Al met al kan je beter een gebruikte set webers kopen met bijpassend spruitstuk.
Die kan iedereen wel fatsoenlijk afstellen. Met motorcarbs zit je weer met allerlei apparte sproeiers wat ze niet overal hebben.Voor mij geen 2e keer weer dus, volgende blok wordt er 1 met gaskleppen.
heb mn bumpers bij de spuiter gelegd voor een laag filler….dan hoef ik ze alleen nog maar in mijn kleur te spuiten.
Ben nu aan het knutselen met de voorste stabstang..dat wordt nog leuk omdat ik niet veel ruimte heb. Denk dat ie onder de parafan door moet.
Ook bezig met de stabstang voor onder de achteras, deze is van een vectra a en ga ik pasmaken op mn corsa achteras. Maak hem ook instelbaar zodat ik hem strakker/slapper kan zetten.
Ben benieuwd of dat nog wat extras doet met de wegligging.13 april 2011 om 13:10 #17356049Hey Fearless, zodra je die wielen en de bumpers gespoten heb, verwachten we wel:kewlpics
Ps. nog steeds zonder achterspoiler???Mvg TetSuo:afro
13 april 2011 om 15:55 #17356050kan ik bijv ook de stroomverdeler van een 1600 van een D kadett gebruiken??
mvg dennie
13 april 2011 om 16:03 #17356051[rquote=1913049&tid=71933&author=AkUzA_TetSuo]Hey Fearless, zodra je die wielen en de bumpers gespoten heb, verwachten we wel:kewlpics
Ps. nog steeds zonder achterspoiler???Mvg TetSuo:afro[/rquote]
Uiteraard…Ben alleen nog steeds mn kabeltje van de telefoon kwijt:thumbdown En heb weer genoeg leuke interesante foto’s
Ik ga de irmscher spoiler wel monteren…Denk dat ie met Assen er wel op zit.13 april 2011 om 16:04 #17356052[rquote=1913162&tid=71933&author=fase]kan ik bijv ook de stroomverdeler van een 1600 van een D kadett gebruiken??
mvg dennie[/rquote]
Ook Dennie? Toevallig :P Ik ook haha.
of je die gebruiken kan weet ik niet….ff zoeken hier op het forum leverde mij toen genoeg info op.
16 april 2011 om 10:25 #17356053Hierbij weer eens wat fototjes van mijn kant.
Tijdje terug dus de motor weer uit elkaar gehaald omdat ik telkens olie moest bij vullen.
Bleek dus dat de klepseals uitgedroogd waren, wat ik erg raar vind bij een gereviceerde kop….(gekocht als gereviceerd iig…..) Dus volgende keer mn cilinderkoppen zelf maar laten reviceren @ zwolle.Nu is het blok dus voorzien van nieuwe drijfstanglagers, zuigerveren enz enz.
De carburateurtjes zitten nu op slangen van Chargertech… Dit zijn goedkope siliconen slangen die ze gebruiken op turbo setups…. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Perfect dus!De bumpers voor en achter.
Achterbumper voorzien van een kentekenuitsparing van een Peugeot 106. Met verlichting erboven. Bumper verder glad, en de voorbumper ook glad gemaakt. Met behoud van de uitsparing voor het kenteken.De bumpers liggen nu bij de spuiter voor een laag plastic primer en filler. Ik kan zelf wel klooien met een spuitplamuur uit een spuitbus. Maar dat spul van de spuiterij is toch heel wat dikker als wat je zo in de winkel koopt;)
De bumpers spuit ik zelf in de zijdeglans zwart van Rustoleum, hiermee ga ik heel de auto nog een keer overspuiten omdat de huidige matzwarte lak toch niet zo mooi meer is:angelDikke Remklauwen, afkomstig van een Vectra B….
Hierin komen straks Zimmermann Meriva remschijven, 280mm. Hoop dat dit wat beter remt als de Astra Gsi remmen.
Hier een velgje er op die ik straks voor “dagelijks” gebruiken ga.
Loopt aan, maaaaarrrr is nog zonder schijf op de naaf dus past prima straks :DDe wielen…
Ik zocht een set wielen om circuitbanden om te draaien, hier op het forum een leuk setje gekocht voor weinig.
ZO KROM ALS EEN HOEPEL………….1 velg is nog recht, de rest moet allemaal gericht worden. Dat wordt een enkele reis naar de oud ijzerboer dus….
Dus verder zoeken naar een fatsoenlijke set….
Op marktplaats een set gevonden bij een jongen redelijk in de buurt.
(enkele forumgangers weten wel wie het is)Tis dus een set Speedline’s geworden, ik kocht ze gestraald dus dat is alweer ideaal. En ze zijn perfect recht.
Gelijk maar in de kleur gespoten. Heb de kapjes er ook bij.Fluor oranje, als dat straks niet op valt:o
Met de Toyo bandjes:
16 april 2011 om 10:55 #17356054Hey Dennie, bumpers zien er veel belovend uit.
Nu heb je “tuning” bumpers in originele look;)
Ben benieuwt hoe de filler op de bumper gaat houden.
(bedoel of ‘t niet gaat scheuren als er krachten op gaan werken)Lekker dan, velgen kopen en er achter moeten komen dat je 3 kromme hoepels
en maar een rechte heb gekocht.:argue
Ga je ook met grotere/dikkere remschijven rijden, kweet niet waar je nou mee remt,
omdat je klauwen van ‘n Vectra neemt?
Speedline’s zijn errug stoere wielen waar je veel mee kunt doen.
(zoals polijsten, 165-50-15 erop stretchen en als daily/show wielen te rijden:angel)Mvg Bien
16 april 2011 om 10:56 #17356055ik zeg lekker kleurtje ;)
Erwin
16 april 2011 om 10:59 #17356056Ik heb plastic in de naden van de bumpers gebrand met de soldeerbrander… Hier over een laag kunstofplamuur, speciaal voor bumpers. Deze is wat elastisch.
De remschijven worden 280mm voor een Meriva….ik wil de Zimmermann sportschijfjes, alleen momenteel niet op Voorraad bij Duparts…..daar wacht ik nog even op.
Die speedline’s zijn stoere dingen als ze gepolijst en gespoten zijn. Je ziet ze veel onder de vw’tjes. Als ik er vanaf wil zal ik ze daar eens onder de aandacht brengen ;) Maar eerst maar eens lekker op racen.
16 april 2011 om 11:01 #17356057zozo :P dat kleurtje springt er wel uit hahaha :)
16 april 2011 om 11:28 #17356058Je zal met dat kleurtje idd niet meer te missen zijn op ‘t circuit.
Staat ze goed.
Oh ja, als je van ze af wilt mag je ze bij mij eerst onder de aandacht brengen!!!
(Deze wielen met 165.50.15 icm schroefset kan zeer laag en zien gewoon master uit)
En idd over je bumpers en remschijven………ik moet beter LEZEN, hahaha.Denk dat ik ‘t topic nog ‘ns van 2007 tot nu ga terug lezen, dan weet ik weer waar je ‘t over heb, haha.
16 april 2011 om 13:40 #17356059Kan je nagaan hoelang ik hem eigenlijk al heb:o
Maar dan ook een hele tijd niets aan gedaan he;)Mn veerpootbrug is klaar.
Omdat de carburateurs in de weg zitten, past een kant en klaar brugje niet. Dat komt dan overal tegen aan.
Heb dus zelf een veerpootbrug gemaakt. Ik had nog enkele brugjes liggen waarvan ik de veerpootschotels gebruikt heb. Vanochtend een stukje pijp gehaald en mijn buigapparaat te voorschijn gehaald. Werkt perfect!
Buigapparaat die ik al een tijd heb staan, maar nooit gebruikte:
Stukje pijp in vorm gebogen:
En aan de schotels gelast:
Nu alleen nog ff een kleurtje geven.
Weet nog niet of ik er een schroefstuk tussen zet… Hij zit nu prima om de bouten van de veerschotel…..17 april 2011 om 14:30 #17356060misschien een hele stomme vraag, maar waar is dat blikje pepsie goed voor onder de moterkap?
gewoon ff uit intresse:angel17 april 2011 om 15:01 #17356061bedoel je niet het blikje redbull? waar de bobine in zit?
17 april 2011 om 17:35 #17356062[rquote=1915787&tid=71933&author=sebastiaankadettcabriogsi]bedoel je niet het blikje redbull? waar de bobine in zit?[/rquote]
ik was ook al aan het zoeken. LOL :D
17 april 2011 om 18:13 #17356063Dat zit om de bobine heen :P Is een blikje redbull
18 april 2011 om 15:55 #17356064Apk afkeur puntjes….
Geen reflectie achterop en de lambdawaarde te hoog met CO-meten.
Lambda mag 1.039 zijn……ik zit op 1.08…
Zal dus ff beter afstellen worden aan de carbjes, aangezien de uitlaat dicht is verder.Ik hoef hem alleen maar stationair te meten, Co mag heel hoog zijn alleen lambdawaarde moet wel deftig zijn.
Daarna laat ik hem ergens afstellen op een rollenbank. Want fijn afgesteld is die niet. Loopt wel goed maar moet veel beter kunnen.
18 april 2011 om 17:25 #17356065Als hij alleen stationair gemeten moet worden waarom moet de lambda dan 1.037 zijn?
18 april 2011 om 18:09 #17356066Das toch normaal? Of hoeft dat ook niet?
Normaal met kat en lambda is dat ook 1.03…mag max 1.039…..1.04 is dan al eignelijk al afkeur.
Hoeft ik daar dan ook niet naar te kijken met de keuring?
Ik heb mn apk cursussen eind juni pas….:angel
21 april 2011 om 20:37 #17356067[rquote=1078220&tid=71933&author=Fearless]Gisteren maar even de deurpanelen gedaan.
Ziet er wel wijs uit, helaas wat rare foutjes er in. Maar daar lig ik niet wakker van;)Maak binnenkort wel wat betere fotos.
Voor en tijdens:
De oude lijmlaag met een schuurmachine verwijderen!!
en het eindresultaat met de zwart gespoten deurbakken enz…wel een donkere foto…:
[/rquote]was jouw deurbekleding al zwart?
21 april 2011 om 21:44 #17356068[rquote=1916659&tid=71933&author=Fearless]Das toch normaal? Of hoeft dat ook niet?
Normaal met kat en lambda is dat ook 1.03…mag max 1.039…..1.04 is dan al eignelijk al afkeur.
Hoeft ik daar dan ook niet naar te kijken met de keuring?
Ik heb mn apk cursussen eind juni pas….:angel[/rquote]
Maar dan looptie dus te arm?? Wanneer is de kans op schade dan met arm lopen? Bij welke lambda waarde zeg maar?? Laatst op school met leraar er nog over gehad. die zei dat lambda 0.85 nog mocht.. Dus te rijk. Dan was er nog geen kans op schade..
22 april 2011 om 05:20 #17356069[rquote=1918807&tid=71933&author=Peter_89][rquote=1916659&tid=71933&author=Fearless]Das toch normaal? Of hoeft dat ook niet?
Normaal met kat en lambda is dat ook 1.03…mag max 1.039…..1.04 is dan al eignelijk al afkeur.
Hoeft ik daar dan ook niet naar te kijken met de keuring?
Ik heb mn apk cursussen eind juni pas….:angel[/rquote]
Maar dan looptie dus te arm?? Wanneer is de kans op schade dan met arm lopen? Bij welke lambda waarde zeg maar?? Laatst op school met leraar er nog over gehad. die zei dat lambda 0.85 nog mocht.. Dus te rijk. Dan was er nog geen kans op schade..[/rquote]
lambda moet stationair gewoon 1 zijn.
Volgas is het mooist om een lambda rond de 0.86 te hebben dat klopt, maar dat wil je stationair niet zien. Dan ga je kapot van de uitlaatgassen.Die zijn dan echt not funny, mijn corsa is nu stationair ergens in de buurt van 0.96 afgesteld en dat is al te rijk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.